Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
    De A5 2.0 tfsi 180pk gaat naar 100 in 7.8 sec
    De A5 2.0 tfsi 211 pk gaat naar 100 in 6.9 sec
    De TT 1.8 tfsi 180pk gaat naar 100 in 7.2 sec
    De TT 2.0 tfsi 200pk gaat naar 100 in 6.6 sec (!)
    "Mijn A5 180pk" zou ik tunen naar 240 pk dus kga wel meekunnen denk ik...

Iemand ervaring met tuning van de 2.0tfsi 180pk?
    Ik ga normaal met mijn wagen bij Apec langsgaan (http://www.apecbelgium.be/). Hun website is momenteel wel nog in opbouw, dus je zal moeten mailen voor meer info. Mijn A3 zou naar 211pk en 330Nm gaan. Dus dan zit +- 240pk voor de uwe er ook wel in

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Ik ga normaal met mijn wagen bij Apec langsgaan (http://www.apecbelgium.be/). Hun website is momenteel wel nog in opbouw, dus je zal moeten mailen voor meer info. Mijn A3 zou naar 211pk en 330Nm gaan. Dus dan zit +- 240pk voor de uwe er ook wel in
      thx voor de info.
      Die 240pk heb ik van bij Heinz, zie hun website...
      Meer moet dat niet zijn want anders "gaat de auto met mijn vrouw rijden" ...

Comment

• Zolang het bij de auto blijft is er geen probleem natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Zolang het bij de auto blijft is er geen probleem natuurlijk
          ROFL

Comment

• Ik heb in mijn configuratie geen navigatie genomen maar wel oa. een pack intenso + telefoon.

Kan er mij iemand zeggen of ik een kleurenscherm heb en of de bediening aan de pook is of in het midden rond de radio?

Bij het lezen van het forum stel ik vast dat velen 19" of zelf 20" hebben.
            Ik heb de standaard s-line 18" velgen laten zitten, een beetje schrik om teveel in te boeten aan comfort, en het uitzicht lijkt me voldoende.
            Hoe vallen de grote bandenmaten + velgen mee?

Bedankt

Comment

Ik denk dat het de 1.8 tfsi.
              Ik zou mijn 2.0 tfsi 180 pk laten chippen bij heinz naar 240 pk...
              7.37 is wel snel! Hoeveel paardjes heb je? Waar het je uw software laten remappen?

OFFTOPIC: ik word nu al uitgedaagd om eens te blazen tegen hun TT dus ik mag niet afgaan
              Hij zit voorlopig op 215 pk en 310 nm koppel,kan zijn dat het nu wat meer is(of wat minder al)want hij had maar een goei 2000 km toen!
              Heb hem laten doen bij Heinz net zoals mijn vorige wagens.
              De meeste hebben standaard al meer pk dan opgegeven(had er al 185) dus zou het kunnen dat de 2.0 TFSI al 195 pk heeft.
              In ieder geval het rijdt veel vlotter dan ik had verwacht en stap nog steeds met heel veel plezier in de wagen!
              Is tot nu toe de beste wagen betreft rijplezier,die ik al heb gehad en ik heb er al wat gehad!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                Hij zit voorlopig op 215 pk en 310 nm koppel,kan zijn dat het nu wat meer is(of wat minder al)want hij had maar een goei 2000 km toen!
                De meeste hebben standaard al meer pk dan opgegeven(had er al 185) dus zou het kunnen dat de 2.0 TFSI al 195 pk heeft.
                In ieder geval het rijdt veel vlotter dan ik had verwacht en stap nog steeds met heel veel plezier in de wagen!
                Is tot nu toe de beste wagen betreft rijplezier,die ik al heb gehad en ik heb er al wat gehad!!
                thx voor je feedback;
                Wat verbruikt de 1.8 bij sportieve rijstijl? doe je veel stadverkeer?

Wanneer kun je het beste laten tunen? na hoeveel kms?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwman Bekijk Berichten
                  Ik heb in mijn configuratie geen navigatie genomen maar wel oa. een pack intenso + telefoon.

Kan er mij iemand zeggen of ik een kleurenscherm heb en of de bediening aan de pook is of in het midden rond de radio?

Bij het lezen van het forum stel ik vast dat velen 19" of zelf 20" hebben.
                  Ik heb de standaard s-line 18" velgen laten zitten, een beetje schrik om teveel in te boeten aan comfort, en het uitzicht lijkt me voldoende.
                  Hoe vallen de grote bandenmaten + velgen mee?

Bedankt
                  volgens mij heb je géén kleurenscherm en is de bediening rond de radio.
                  De S-line velgen ga ik ook laten zitten en later misschien upgraden naar de 7 dubbelespaaks 20inch...

Hoe groter je gaat in velg, hoe kleiner de band, hoe minder comfort maar wel sportiever...

Comment

volgens mij heb je géén kleurenscherm en is de bediening rond de radio.
                    De S-line velgen ga ik ook laten zitten en later misschien upgraden naar de 7 dubbelespaaks 20inch...

Hoe groter je gaat in velg, hoe kleiner de band, hoe minder comfort maar wel sportiever...
                    Thks

Ik zie dat je een A5 gaat nemen en geen BMW.
                    Natuurlijk allebei mooie wagens, en idd de levertijd is wel jammer.
                    Ik had eerst een 1,8 op t oog maar toen bleek em niet meer in prod. te gaan dus ja moeten overschakelen naar een 2,7. Ik wou niet nog es wachten op een 2,0.
                    Wel kunnen onderhandelen met de garage voor een aanloopwagen. Ik heb een nieuwe A4 avant meegekregen dus ja, dat maakt het wachten draaglijker.

Wat het kleurenscherm betreft, is dat ook niet afhankelijk van de radio?
                    Ik geloof dat ik type concert heb.

Comment

Thks

Ik had eerst een 1,8 op t oog maar toen bleek em niet meer in prod. te gaan dus ja moeten overschakelen naar een 2,7. Ik wou niet nog es wachten op een 2,0.
                      Wel kunnen onderhandelen met de garage voor een aanloopwagen. Ik heb een nieuwe A4 avant meegekregen dus ja, dat maakt het wachten draaglijker.

Radio concert is voorzien van 6,5" TFT kleurenscherm

Comment

Thks

Ik ben dan blijkbaar één van de lucky few. Kwam kijken voor een A4 en klant had zijn A5 geannuleerd en is was de eerste die nog binnen kwam. Kan er vanaf midden januari al mee rondrijden tenzij ik toch voor de Coupé 3 ga ... Vrijdag beslis ik maar nu zeg ik A5 !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                          Ik ben dan blijkbaar één van de lucky few. Kwam kijken voor een A4 en klant had zijn A5 geannuleerd en is was de eerste die nog binnen kwam. Kan er vanaf midden januari al mee rondrijden tenzij ik toch voor de Coupé 3 ga ... Vrijdag beslis ik maar nu zeg ik A5 !
                          Als je voor de 3 coupé gaat, weet je mij dan te zeggen bij welke dealer de "geannuleerde" A5 staat?

Iemand enig idee wat je moet betalen qua kosten bij annulatie?

Comment

Als je voor de 3 coupé gaat, weet je mij dan te zeggen bij welke dealer de "geannuleerde" A5 staat?

Iemand enig idee wat je moet betalen qua kosten bij annulatie?
                            Deal

Geen idee - ik denk het voorschot en als je al getekend hebt wat er staat in een leasingscontract of dergelijke als "boete".

Toevallig gisteren bij vriend die me vertelde dat een vriend van hem een A5 had besteld en 2500€ voorschot betaald maar nu moest annuleren want geen geld meer ... een zwarte A5 S-line ... net diegene die ik heb gevonden - 't wereldje is toch klein

Comment

Deal

Geen idee - ik denk het voorschot en als je al getekend hebt wat er staat in een leasingscontract of dergelijke als "boete".

Toevallig gisteren bij vriend die me vertelde dat een vriend van hem een A5 had besteld en 2500€ voorschot betaald maar nu moest annuleren want geen geld meer ... een zwarte A5 S-line ... net diegene die ik heb gevonden - 't wereldje is toch klein
                              Van voorschotten heb ik nooit gehoord, wel van annulatiekost en als je een "standard" configuratie hebt genomen (bv gene rode of gele) en je zaagt wat, zouden ze het ook zonder "kost" laten maar niets is id zeker é

Enig idee qua motorisatie van die geannuleerde a5?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                Jimmy, ik lees net wat rond op internet dat die 2.0tfsi toch wel snel ondersteur en doorspint (zelf bij 2de) met de standaard pk's (dus 180pk).
                                Heb jij dat ook en meer dan voor de tuning?
                                Wat is uw gevoel/ervaring hiermee?

Comment

Jimmy, ik lees net wat rond op internet dat die 2.0tfsi toch wel snel ondersteur en doorspint (zelf bij 2de) met de standaard pk's (dus 180pk).
                                  Heb jij dat ook en meer dan voor de tuning?
                                  Wat is uw gevoel/ervaring hiermee?
                                  Je moet gewoon doseren hé.

Als het nat ligt ga je zelf met een 100 pk diesel onderstuur hebben als je op het gas gaat. Dat is dus niet de bedoeling.

Op mijn A3 zat er 200pk en 420 Nm koppel op de voorwielen. Als je dosseerde ging dat perfect hoor.
                                  De GTI had zelf 240pk op de voorwielen staan, gaat ook zonder problemen. Je mag gewoon niet als een gek op die rechtse pedaal gaan stampen zoals je dat bij een dieseltje kan

Comment

Van voorschotten heb ik nooit gehoord, wel van annulatiekost en als je een "standard" configuratie hebt genomen (bv gene rode of gele) en je zaagt wat, zouden ze het ook zonder "kost" laten maar niets is id zeker é

Enig idee qua motorisatie van die geannuleerde a5?
                                    Ik heb hem bevestigd

Een diesel hé - 2,7 dus geen 2.0i

Verkoper was blijkbaar wel in zijnen klap. Ze kunnen ook software bestellen bij audi rechtstreeks - 2,7 wordt dan +- 225pk en 460Nm en valt onder garantie en kunnen ze er ook opzetten mochten ze hem moeten herprogrammeren. Alternatief dus voor de echte tuners.

En dan zijn er nog chips ... maat heeft één gekocht van ... 29€ incl transport en zijn seat heeft nu 145pk ipv 130 (getest in seat garage)

Edit: als je als particulier een nieuwe auto koopt vragen ze je een voorschot te betalen en als je hem dan ni neemt - pech en voorschot kwijt !
                                    Last edited by ; 30/12/2008, 18:41.

Comment

Edit: als je als particulier een nieuwe auto koopt vragen ze je een voorschot te betalen en als je hem dan ni neemt - pech en voorschot kwijt !
                                      Al meegemaakt en ik was niks kwijt,was wel bij BMW.

Comment

Ze kunnen je toch niet verplichten om een voorschot te betalen,dacht ik? Als je dan geen voorschot betaald hebt,wat zou er dan gebeuren indien je annuleert?

Comment

Ik heb hem bevestigd

Een diesel hé - 2,7 dus geen 2.0i

Verkoper was blijkbaar wel in zijnen klap. Ze kunnen ook software bestellen bij audi rechtstreeks - 2,7 wordt dan +- 225pk en 460Nm en valt onder garantie en kunnen ze er ook opzetten mochten ze hem moeten herprogrammeren. Alternatief dus voor de echte tuners.

En dan zijn er nog chips ... maat heeft één gekocht van ... 29€ incl transport en zijn seat heeft nu 145pk ipv 130 (getest in seat garage)

Ik heb nog nooit gehoord dat je een voorschot moet betalen .
                                          Ik heb dat in iedergeval nog niet gedaan

Comment

Working...
                                          X