Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
    Ik heb toch het gevoel dat de ophanging het wat moeilijk heeft met de19"velgen nu er 17" onderzit en overweeg zelfs om mijn 19"velgen van de hand te doen!
    Als ik het mij goed herinner heb jij toch ook de regelbare demping.
    En dan toch nog problemen met de 19 duim velgen

Comment

Wat betreft verbruik,hangt er natuurlijk veel af van de rijstijl.
      Ik kan bvb.gerust onder de 8l blijven maar het kan evengoed oplopen tot 16l bij constant sleuren!!
      Het is inderdaad zo dat hij doorspint (zelfs tot 3e) en onderstuur heeft maar dan komt het erop aan van te doseren zoals Bert(Wax-It) zegt.
      Ik moet wel zeggen dat ik dit "probleem" vooral had met de Dunlop's in 19" en nu met de winter banden(Nokian G2 17") bijna van de baan is!!
      Enkel nog tot in 2e en maar heel eventjes!!
      Het is niet meer dan normaal dat dit erger is na de tuning,anders zou je koppel en vermogen naar beneden ge-tuned zijn!!
      met de 3.0tdi heb ik over de eerste 800km een gemiddelde van 9.4

Comment

Ik heb toch het gevoel dat de ophanging het wat moeilijk heeft met de19"velgen nu er 17" onderzit en overweeg zelfs om mijn 19"velgen van de hand te doen!
        oei... bij mij zullen het "standard" die 18inch S-Line velgen zijn die er gaan opzitten, samen met de sportvering -10mm.

Ik zou er dan nog graag (later) die 7 dubbele spaaks 19inch gaan onderzetten :

dus slecht idee volgens jou?

Is die sportvering nodig (tis vooral om die -10 mm te doen) met een sport pack design?
        Want ik hou niet van te veel ruimte tussen band en chassis...
        Last edited by ; 31/12/2008, 09:52.

Comment

• 10 CM

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            10 CM
            Aangepast

(eigenlijk was het om eens te kijken hoe wakker de forumleden al zijn )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
              Aangepast

(eigenlijk was het om eens te kijken hoe wakker de forumleden al zijn )
              Als je de 20" (want de 7-spaaks zijn geen 19") eens wil uitproberen , maak gerust eens een afspraak met mij.
              Dan doen we een toerke, zo weet je het direct.
              Ik vind de compromis, 20" met S-line geen probleem.
              De 18" voelden niet zachter aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                Als je de 20" (want de 7-spaaks zijn geen 19") eens wil uitproberen , maak gerust eens een afspraak met mij.
                Dan doen we een toerke, zo weet je het direct.
                Ik vind de compromis, 20" met S-line geen probleem.
                De 18" voelden niet zachter aan.
                Hé dat is vriendelijk! Ik zal dit in overweging nemen... waar woon je ergens?
                Leuk om te horen dat deze combi géén probleem is.

In uw topic heb ik uw zaaalige A5 eens bekeken en je hebt een "zwart dak" maar toch géén panoramisch dak.

7 spaaks zijn 20" en geen 19", correct!

Comment

oei... bij mij zullen het "standard" die 18inch S-Line velgen zijn die er gaan opzitten, samen met de sportvering -10mm.

Ik zou er dan nog graag (later) die 7 dubbele spaaks 19inch gaan onderzetten :

dus slecht idee volgens jou?

Is die sportvering nodig (tis vooral om die -10 mm te doen) met een sport pack design?
                  Want ik hou niet van te veel ruimte tussen band en chassis...
                  Geen slecht idee maar zijn in werkelijkheid niet mooi met een donkere kleur (subjectief!)
                  Heb gisteren zowel de standaard s-line velgen als de 7 dubbele gezien op zwarte A5 en voor mij was er geen twijfel ... anderzijds op een witte vind ik die 7 spaaks dan weer mooier maar is 100% subjectief en kan je best eens bekijken in werkelijkheid want is gans anders dan op foto

Comment

Was inderdaad een probleem bij de vorige versie multitronic(7traps)!!
                    De toekomst zal uitwijzen of deze versie(8 "gangen) ook nog zoveel probs kent.
                    Zouden de tuners het dan doen zelfs de Audi-dealer?

Bijkomende vraag heb nu ook nog een 2,7tdi 163pk gevonden - interessant voor taxen maar niet nergens gegevens hierover ... snelheid etc iemand een idee.
                    Als je die 163 ni kan tunen dan is dit toch zinloos om te kopen???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten

Bijkomende vraag heb nu ook nog een 2,7tdi 163pk gevonden - interessant voor taxen maar niet nergens gegevens hierover ... snelheid etc iemand een idee.
                      all specs:

Bekijk en vergelijk de prijzen en opties van alle nieuwe wagens in België. Kies je merk, model en opties en configureer de wagen die bij u past.

tuning:

ga bij tuning, audi, a5, 2.7tdi, daar kun je zien dat hij naar 230pk gaat
                      Wel aan te raden met 6bak, niet met multitronic...

Comment

Niet iedereen koopt een auto om hem daarna te laten chippen
                        Moest ik een A5 kunnen krijgen,en ie had 'maar' 163 pk; kzou al een gat in de lucht springen persoonlijk maar goed...

Comment

• Ik snap die hele tuninghype ook niet. Precies of elke wagen komt dichtgeknepen uit de fabriek en MOET gechipped worden
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Geen slecht idee maar zijn in werkelijkheid niet mooi met een donkere kleur (subjectief!)
                            Heb gisteren zowel de standaard s-line velgen als de 7 dubbele gezien op zwarte A5 en voor mij was er geen twijfel ... anderzijds op een witte vind ik die 7 spaaks dan weer mooier maar is 100% subjectief en kan je best eens bekijken in werkelijkheid want is gans anders dan op foto
                            Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen. Op een lichte kleur moeten die velgen in Titanoptik vind ik. Op een donkere kleur zijn ze prachtig zoals ze zijn, maar kunnen ze ook in Titanoptik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                              Ik snap die hele tuninghype ook niet. Precies of elke wagen komt dichtgeknepen uit de fabriek en MOET gechipped worden
                              Tzou best kunnen als die 180pk voldoende zijn dat we dit niet gaan doen...
                              TBC hé

Comment

Tzou best kunnen als die 180pk voldoende zijn dat we dit niet gaan doen...
                                TBC hé
                                Van een chipkuur kan je kar inderdaad TBC krijgen

vooral veel hoesten en beschadigde longen
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                  Van een chipkuur kan je kar inderdaad TBC krijgen

vooral veel hoesten en beschadigde longen
                                  ROFL...

Comment

all specs:

Bekijk en vergelijk de prijzen en opties van alle nieuwe wagens in België. Kies je merk, model en opties en configureer de wagen die bij u past.

tuning:

ga bij tuning, audi, a5, 2.7tdi, daar kun je zien dat hij naar 230pk gaat
                                    Wel aan te raden met 6bak, niet met multitronic...
                                    Thx maar zoals elders ... NM

Optrekken 0-100 km/h (s): NM Optrekken 1000 m (s) : NM Topsnelheid (km/h): NM Gem. verbruik (l/100km): NM

En de 163 bestaat ENKEL in multitronic dus de nieuwe 8 kan dan wel meer Nm aan??
                                    Last edited by ; 31/12/2008, 11:42.

Comment

• Terug van een short-ski naar oosterrijk.... zalig door duitsland , perfecte weersomstandigheden en weinig verkeer. Dus tot 250 gegaan, zeer leuk om te doen maar 't voelt wel erg snel aan.
                                      Optrekken van 240 tot 250 gaat wel zeer traag, je voelt dat de auto zijn limieten nadert.
                                      Tot 230 optrekken gaat zeer vlot.
                                      220 cruise controle is ook een unieke ervaring.
                                      Winterbandjes op mijn 19" S5-velgen werken zeer goed en na enig zoeken op het net heb ik er zelfs sneeuwkettingen voor gevonden, maar die dingen heb ik niet nodig gehad ondanks volledige toegesneeuwde wegen, berpassen en veel ijs op de weg. Die auto kruipt overal op. Geweldige ervaring.
                                      Etron > Q8

Comment

id, enkel met een handbak is het aan te raden om te tunen.
                                        Die multitronic afgestemd op de motor die er standaard inzit en als je die dan tuned komt die multitronic in de problemen (=levensduur verkort)

kan men bij een onderhoud visueel zien hoe de staat van de versnellingsbak is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichten
                                          kan men bij een onderhoud visueel zien hoe de staat van de versnellingsbak is?
                                          nope...

Comment

Working...
                                          X