Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wij hebben onze 2.7 163pk laten tunen, de toekomst zal uitwijzen of het een goed of een slecht idee was

    Al zal 99% van de leden zeggen dat het een slechte keuze was. Nuja, ik hou jullie op de hoogte.

    Wat een beetje de doorslag heeft gegeven om dit te laten doen is dat de garage dit zelf aanbied. 7O% van de audi en VW garages gaan bij Heinz en behouden hun garantie. Althans dat beweren ze. Alweer hier zullen we zien wat de toekomst brengen zal.

    Dat een multitronic MAAR 400nm aankan lijkt mij wat een eigenaardige gedachte. Ze zouden elke afgeleverde a5 dus op het maximum koppel laten rijden en dus de levensduur erg inkorten? In mijn ogen kan 10 tot 15% meer koppel echt geen kwaad zolang je maar verstandelijk met de auto omgaat.

    Ik heb trouwens met mijn eigen ogen een vermogensmeting gezien van de 2.7 van mijn neef en bleek dat deze standaard 418NM had. Dit wilt dus zeggen dat hij sowieso fabrieksaf gekl*t is omdat deze bak op papier maar 400nm aankan?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichten
      Wij hebben onze 2.7 163pk laten tunen, de toekomst zal uitwijzen of het een goed of een slecht idee was

      Al zal 99% van de leden zeggen dat het een slechte keuze was. Nuja, ik hou jullie op de hoogte.

      Wat een beetje de doorslag heeft gegeven om dit te laten doen is dat de garage dit zelf aanbied. 7O% van de audi en VW garages gaan bij Heinz en behouden hun garantie. Althans dat beweren ze. Alweer hier zullen we zien wat de toekomst brengen zal.

      Dat een multitronic MAAR 400nm aankan lijkt mij wat een eigenaardige gedachte. Ze zouden elke afgeleverde a5 dus op het maximum koppel laten rijden en dus de levensduur erg inkorten? In mijn ogen kan 10 tot 15% meer koppel echt geen kwaad zolang je maar verstandelijk met de auto omgaat.

      Ik heb trouwens met mijn eigen ogen een vermogensmeting gezien van de 2.7 van mijn neef en bleek dat deze standaard 418NM had. Dit wilt dus zeggen dat hij sowieso fabrieksaf gekl*t is omdat deze bak op papier maar 400nm aankan?
      Thibaut,

      We verwijten je niets maar de mensen die al wat ouder zijn kennen de MT historiek van Audi. Ze is niet al te denderend om het zacht uit te drukken.

      Het is nu inderdaad een nieuwe 8-traps bak en er zijn al wat fouten verholpen door wat software fixes. Hoe het met de hardware gesteld is zullen we pas binnen 1-2j weten als er wat auto's rondrijden met veel km.

      Dus hoe graag ik ook 240pk zou hebben ik ga het niet doen, risico is me te groot want een nieuwe MT kost al snel 7-8k als je dat buiten garantie tegenkomt! Als Heinz op papier zet dat ze garantie geven op de versnellingsbak zou ik het doen maar dat gaan ze nooit doen en je kan ze geen ongelijk geven.

      Dus als je wil tunen koop je beter de manuele 6-bak in duitsland, deze is in belgie jammer genoeg niet verkrijgbaar!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichten
        Ik heb trouwens met mijn eigen ogen een vermogensmeting gezien van de 2.7 van mijn neef en bleek dat deze standaard 418NM had. Dit wilt dus zeggen dat hij sowieso fabrieksaf gekl*t is omdat deze bak op papier maar 400nm aankan?
        Aangezien de Multitronic in de A5 *blijkbaar* niet dezelfde is als die van een A6, zal er een grotere tolerantie zijn denk ik. Maar zo groot als de chiptuners hanteren, misschien ook weer niet... waarom anders geen 3.0TDI combineren met een Multitronic?

        Anyways, een half jaartje geleden ben ik er zo eentje tegengekomen. Geen typeaanduiding op de koffer, maar hij trok plots zo stevig door toen hij mij in de buurt zag komen, dat ik er toch effe van verschoot. Ik twijfelde of het geen 3.2V6 of 3.0TDI was, want 'ie leek even snel te gaan. Het zal hoogst waarschijnlijk een gechipte 2.7 geweest zijn. Bij het uitaccelereren van een bochtje moest ik echter inhouden want 'k was een zuchtje sneller. 'k Heb 'em daarna wat ademruimte gegeven. Beetje verderop moesten we allebei aan een kruispunt rechtsaf, ik zie hem die bocht op z'n zachts gezegd ruim nemen... , 'k neem de bocht scherp (op m'n eigen baanvak gebleven dus) en 'k kon alsnog het gat dichtrijden. 't Gaat daar lichtjes bergop, en 't wegdek was nat... dus ik denk dat er iemand tractie problemen had.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          't Gaat daar lichtjes bergop, en 't wegdek was nat... dus ik denk dat er iemand tractie problemen had.
          Of dat er iemand niet zo goed kon rijden, elke zot kan snel een bocht in gaan maar weinigen weten dat het de snelheid waarmee je hem uitkomt is die telt

          Heb ik genoeg ondervonden met de karting en zeker in de regen, laat ze maar doen: bij het uitkomen van de bocht pakte ik ze wel!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
            Of dat er iemand niet zo goed kon rijden, elke zot kan snel een bocht in gaan maar weinigen weten dat het de snelheid waarmee je hem uitkomt is die telt
            Ik ben er vrij zeker van dat die kerel wist wat 'ie deed, door dat kruispuntje ruimer te nemen heeft 'ie de snelheid er ingehouden. Anders had 'ie helemaal ter plekke gestaan. 't Was geen klassieke bocht, we draaide rechtsaf op een kruispunt... en 'ie nam de (uiteraard lege) baanvakken van de tegengestelde richting mee.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
              Thibaut,

              We verwijten je niets maar de mensen die al wat ouder zijn kennen de MT historiek van Audi. Ze is niet al te denderend om het zacht uit te drukken.

              Het is nu inderdaad een nieuwe 8-traps bak en er zijn al wat fouten verholpen door wat software fixes. Hoe het met de hardware gesteld is zullen we pas binnen 1-2j weten als er wat auto's rondrijden met veel km.

              Dus hoe graag ik ook 240pk zou hebben ik ga het niet doen, risico is me te groot want een nieuwe MT kost al snel 7-8k als je dat buiten garantie tegenkomt! Als Heinz op papier zet dat ze garantie geven op de versnellingsbak zou ik het doen maar dat gaan ze nooit doen en je kan ze geen ongelijk geven.

              Dus als je wil tunen koop je beter de manuele 6-bak in duitsland, deze is in belgie jammer genoeg niet verkrijgbaar!
              2.7 6bak 190pk is toch beschikbaar in belgie? of ben ik verkeerd?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Thibaut,

                We verwijten je niets maar de mensen die al wat ouder zijn kennen de MT historiek van Audi. Ze is niet al te denderend om het zacht uit te drukken.

                Het is nu inderdaad een nieuwe 8-traps bak en er zijn al wat fouten verholpen door wat software fixes. Hoe het met de hardware gesteld is zullen we pas binnen 1-2j weten als er wat auto's rondrijden met veel km.

                Dus hoe graag ik ook 240pk zou hebben ik ga het niet doen, risico is me te groot want een nieuwe MT kost al snel 7-8k als je dat buiten garantie tegenkomt! Als Heinz op papier zet dat ze garantie geven op de versnellingsbak zou ik het doen maar dat gaan ze nooit doen en je kan ze geen ongelijk geven.

                Dus als je wil tunen koop je beter de manuele 6-bak in duitsland, deze is in belgie jammer genoeg niet verkrijgbaar!
                Ik geef je gelijk, ik zit ook met een gemengd gevoel maar ik heb nu eenmaal een koppige vader

                gelukkig rijdt hij niet echt als een zot en kan dit toch wat positiefs zijn aan heel het verhaal

                Het verhoogde maximum koppel dat is toch een piek moment. dus bij het stevig gas geven? ik veronderstel dat wanneer je 'normaal' gas geeft het koppel toch lager gaat liggen?

                ik hou jullie zeker op de hoogte

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                  Ik snap die hele tuninghype ook niet. Precies of elke wagen komt dichtgeknepen uit de fabriek en MOET gechipped worden


                  Veel wagens zou je idd dichtgeknepen kunnen noemen al was het maar om de o zo belangrijke fiscale redenen in België. Als je verstandig omgaat met een gechipte wagen dan is zijn levensduur minstens hetzelfde als een niet gechipte.


                  Mijn doel voor 2009 is trouwens een A5 3.0TDI Quattro. En wees er maar zeker van dat hij asap gechipt zal worden naar +300pk.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                    Dat is wel interessant dat de audi garage zelf de "andere" software kan bestellen "intern".
                    Vraag mij af of ze dat ook met de 2.0 tfsi 180pk kunnen doen.

                    Want de 2.0 motorblok bij de 2.0 180 en 211 pk is toch idem? niet?
                    De 2.0 Tfsi 180pk en 211pk zijn NIET dezelfde motoren!!

                    Comment


                    • Zijn maandag ook teruggekomen vanuit Oostenrijk,
                      wat me nu voor de eerste maal opviel was dat de xenon's
                      niet heel ver schijnen, wat een probleem is met hoge snelheid.
                      Iemand hier ook dezelfde ervaring.

                      Heb mijn auto ook laten pro-waxen, nog nooit zo snel krasjes gehad op mijn lak,
                      zelfs met een zachte doek moet ik oppassen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                        Ik snap die hele tuninghype ook niet. Precies of elke wagen komt dichtgeknepen uit de fabriek en MOET gechipped worden
                        Om maar te zwijgen over de daling van verbruik en uitstoot zekers?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                          Als ik het mij goed herinner heb jij toch ook de regelbare demping.
                          En dan toch nog problemen met de 19 duim velgen
                          Ja,dat klopt maar het is niet met de demping dat ik problemen ondervind.
                          Eerder de parasitaire reacties,net alsof de wielen bij momenten loshangen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Pazze Bekijk Berichten
                            Zijn maandag ook teruggekomen vanuit Oostenrijk,
                            wat me nu voor de eerste maal opviel was dat de xenon's
                            niet heel ver schijnen, wat een probleem is met hoge snelheid.
                            Iemand hier ook dezelfde ervaring.

                            Heb mijn auto ook laten pro-waxen, nog nooit zo snel krasjes gehad op mijn lak,
                            zelfs met een zachte doek moet ik oppassen.
                            Wat betreft de xenon's heb ik geen idee.(kan en rij nooit zo snel!)
                            Als ik me niet vergis heb jij ook een zwarte hé en ja ik heb ook die indruk!
                            Vraag me af of je(we) daar niet meer op letten dan vroeger?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                              Wat betreft de xenon's heb ik geen idee.(kan en rij nooit zo snel!)
                              Als ik me niet vergis heb jij ook een zwarte hé en ja ik heb ook die indruk!
                              Vraag me af of je(we) daar niet meer op letten dan vroeger?

                              misschien door wat extra bagage dat de xenon hoogte is aangepast en wat lager staat dan het normale niveau?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Pazze Bekijk Berichten

                                nog nooit zo snel krasjes gehad op mijn lak,
                                zelfs met een zachte doek moet ik oppassen.
                                hier hetzelfde, durf de lak niet aan te raken of er staat een krasje op

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Veel wagens zou je idd dichtgeknepen kunnen noemen al was het maar om de o zo belangrijke fiscale redenen in België.


                                  .

                                  idd onze 163PK was toch wat ondermaats voor een auto gelijk de a5. mijn volgende wagens zullen dan ook altijd een vitaminunkuur krijgen. als is het enkel maar voor het verbruik alleen al.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Als je verstandig omgaat met een gechipte wagen dan is zijn levensduur minstens hetzelfde als een niet gechipte.
                                    behalve met een MT dan?

                                    Comment


                                    • Lap, ik heb al gehoor van een problematische gechipte A5 met Multitronic !

                                      Stuurdoos werkt al niet meer met alle gevolgen vandien !

                                      Die is zoooo kwetsbaar man man ...
                                      Sintruin till I die

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pazze Bekijk Berichten
                                        Heb mijn auto ook laten pro-waxen, nog nooit zo snel krasjes gehad op mijn lak,
                                        zelfs met een zachte doek moet ik oppassen.
                                        Wat is pro-waxen ?

                                        Comment


                                        • volgens mij dealer is 180pk dezelfde motor als de 211pk versie
                                          hoe kom je erbij dat het om verschilllende motoren gaat?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X