Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vooreerst beste wensen aan iedereen en voor degenen die een A5 in bestelling hebben ... dat hij zo snel mogelijk beschikbaar is!
Bon nu voor mijn keuze - deadline is weekend :
E92 320D M-Kit 163 pk vs A5 2.7TDI Multitronic S-Line 163*
Beiden uit voorraad beschikbaar - prijzen vergelijkbaar etc.
* Blijkt een 163pk te zijn en GEEN 190 omwille van fiscale redenen
Op Beamer forum kiezen ze voor E92 en op audi forum uiteraard de A5
Voordelen E92:
Sportiever - tekt achter
Betere sportzetels
Lager verbruik
Manueel en dus te tunen met 100% zekerheid
Meer plaats (maar is dat nodig in coupé?)
kan maar alleen zeggen dat de V6 de enige diesel die (eventueel...) bij mij binnen mag
beide grondige uittesten is dus de boodschap (als dat enigszins met stockwagen kan...)
Vooreerst beste wensen aan iedereen en voor degenen die een A5 in beselling hebben ... dat hij zo snel mogelijk beschikbaar is!
Bon nu voor mijn keuze - deadline is weekend :
E92 320D M-Kit 163 pk vs A5 2.7TDI Multitronic S-Line 163*
Beiden uit voorraad beschikbaar - prijzen vergelijkbaar etc.
* Blijkt een 163pk te zijn en GEEN 190 omwille van fiscale redenen
Op Beamer forum kiezen ze voor E92 en op audi forum uiteraard de A5
Voordelen E92:
Sportiever - tekt achter
Betere sportzetels
Lager verbruik
Manueel en dus te tunen met 100% zekerheid
Meer plaats (maar is dat nodig in coupé?)
Thx dudes (noemen ze zoiets geen luxe keuze ?)
Die 163 pk is gewoon gedowned omwille van fiscale redenen dus die 190pk kun je snel laten terugzetten.
Waarom zou je bmw uit stock nemen? Na 6 weken heb je hem op maat...
De A5 die op stock is en die ook naar uw zin is, is zeldzaam en interessant natuurlijk.
Na inmiddels alweer zon 9500 kilometer met de A5 te hebben gereden lijkt het me wel eens tijd om wat van mijn bevindingen met deze automobiel op te schrijven. De bedoeling was in eerste instantie om v
kijk vooral naar de leveringstermijn... (9 weken? artikel is wel van10/2007)
Ik zou in dit geval voor de Audi gaan. Met die combinatie motor/versnellingsbak is het gewoon een halve klasse hoger dan een BMW 320d. Moest je nu een 325d overwegen, dan lagen de kaarten weer anders...
Het zijn in ieder geval allebei topwagens waar door de keuze inderdaad een luxeprobleem is...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Die 163 pk is gewoon gedowned omwille van fiscale redenen dus die 190pk kun je snel laten terugzetten.
Waarom zou je bmw uit stock nemen? Na 6 weken heb je hem op maat...
De A5 die op stock is en die ook naar uw zin is, is zeldzaam en interessant natuurlijk.
ps: happy newyear
Omdat ik in januari verjaar en mezelf een cadeauken gun
Lees ik hier niet dat de MT geen tuning aankan? Dus eigenlijk zou ik moeten vragen de pk op max te zetten en de Nm op 400 te houden -> lager verbruik, hogere topsnelheid.
Omdat ik in januari verjaar en mezelf een cadeauken gun
Lees ik hier niet dat de MT geen tuning aankan? Dus eigenlijk zou ik moeten vragen de pk op max te zetten en de Nm op 400 te houden -> lager verbruik, hogere topsnelheid.
Vele mensen spreken regelmatig over het verbruik van een wagen die ge chiptuned is. Gaat een auto echt minder verbruiken na hij een 'vitaminekuur' heeft gekregen? En zijn er mensen die hun auto echt laten tunen voor minder te verbruiken?
Nee is ni de bedoeling van echt minder te gebruiken maar is leuk bijgenomen.
Is gewoon zonde dat een 2,7 dan maar 163pk heeft omwille van fiscale redenen in België
Vele mensen spreken regelmatig over het verbruik van een wagen die ge chiptuned is. Gaat een auto echt minder verbruiken na hij een 'vitaminekuur' heeft gekregen? En zijn er mensen die hun auto echt laten tunen voor minder te verbruiken?
Bij eco tuning zal het vebruik wel zakken ja.
Bij gewone chiptuning zakt het enkel als je er rustig mee rijdt. Als je dezelfde rijstijl aanhoudt blijf je evenveel verbruiken, en als je echt vaker de extra kracht aanspreekt dan kan je zelfs meer gaan verbruiken.
Nee is ni de bedoeling van echt minder te gebruiken maar is leuk bijgenomen.
Is gewoon zonde dat een 2,7 dan maar 163pk heeft omwille van fiscale redenen in België
laat deze dan gewoon terug zetten naar 190pk
heb een tijdje rond gereden met de 163pk en was achteraf gezien eigenlijk een teleurstelling. natuurlijk de auto rijdt vlot maar ondermaats voor zijn uiterlijke looks daarom ook wat zonde in mijn ogen dat ze de 2.0 uitbrengen
Bij eco tuning zal het vebruik wel zakken ja.
Bij gewone chiptuning zakt het enkel als je er rustig mee rijdt. Als je dezelfde rijstijl aanhoudt blijf je evenveel verbruiken, en als je echt vaker de extra kracht aanspreekt dan kan je zelfs meer gaan verbruiken.
Hierop is mijn antwoord ja en nee
het is logisch dat als je korte sprintjes doet dat het verbruik kan stijgen maar sinds mijn focus getuned is, heb ik een kleine liter minder verbruik. Ik doe wel dagelijks 70km autostrade maar ik gebruik de pk's ook wel meer dan ervoor.
het is logisch dat als je korte sprintjes doet dat het verbruik kan stijgen maar sinds mijn focus getuned is, heb ik een kleine liter minder verbruik. Ik doe wel dagelijks 70km autostrade maar ik gebruik de pk's ook wel meer dan ervoor.
als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik het over mijn ford focus had , maar het gemiddeld verbruik van mijn vader zijn a5 is lichtjes gedaald natuurlijk moeten we nog wat afwachten want ondertussen zijn de pk's al regelmatig eens getest zodat het gemiddelde niet correct is?
Heb mijn 19" Y-design velgen met de Dunlop's Sportmaxx GT daarnet eens gewogen en wat blijkt?
Ze wegen 26.3 Kg per velg!!!!!!!
Als ik dan zie in het topic van Logic wegen identiek dezelfde velgen,maar met Michelin's op een goeie 23.4 Kg!!
Dat is bijna 3 Kg minder!!
Met een verschillende weegschaal in het achterhoofd pakweg 2.5 Kg verschil per velg en hoofdzakelijk toe te schrijven aan de band.
Dat verschil is toch ENORM!!
Last edited by ; 01/01/2009, 23:09.
Reden: zonder quote
Heb mijn 19" Y-design velgen met de Dunlop's Sportmaxx GT daarnet eens gewogen en wat blijkt?
Ze wegen 26.3 Kg per velg!!!!!!!
Als ik dan zie in het topic van Logic wegen identiek dezelfde velgen,maar met Michelin's op een goeie 23.4 Kg!!
Dat is bijna 3 Kg minder!!
Met een verschillende weegschaal in het achterhoofd pakweg 2.5 Kg verschil per velg en hoofdzakelijk toe te schrijven aan de band.
Dat verschil is toch ENORM!!
Dat is inderdaad enorm (dus 10kg per wagen)...
Zit er dan meer rubber/metaal in of wat?
Heeft dit invloed op de baanvastheid van de band?
Tof om het verschil op de weegschaal te zien, thx Jimmy69! Met de recente feestmaaltijden staat mijn weegschaal tegenwoordig op 100kg, veel profijt haal ik helaas niet uit "lightweight" banden.
Tof om het verschil op de weegschaal te zien, thx Jimmy69! Met de recente feestmaaltijden staat mijn weegschaal tegenwoordig op 100kg, veel profijt haal ik helaas niet uit "lightweight" banden.
Comment