Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ach666 Bekijk Berichten
    Ik volg dit topic al een tijdje en had wel een beetje angst bij het lezen van de horrorverhalen over de levertijd (al woon ik zelf in Nederland) maar nu lees ik ook dat in Duitsland de levertijden oplopen naar 5 maanden.

Ligt het bij jullie nou aan de importeur of aan de snelheid/voorraad van productie ?

Ik heb mijn A5 2.7 multitronic besteld op 30/10/2008 en wordt afgeleverd op 22/1/2009, wat neerkomt op ca. 12 weken. De originele levertijd stond overigens op 28/2/2009 maar kreeg deze week een telefoontje of ik er moeite mee had dat ik mijn auto een maand eerder zou krijgen. Hoefde ik natuurlijk niet lang over na te denken.

Ik neem aan dat bestellen in Nederland voor jullie geen optie is ? Als het al uberhaupt tot kortere levertijden lijdt..
    De meerprijs in Nederland is echt wel meer dan genoeg, dan denk ik dat er hier liever enkele maanden langer gewacht wordt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
      serieuze plannen met de A5
      (naar wat ik gelezen heb op cleaned)

Kijk er naar uit
      Meer details hierover?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
        Man,man,man het wordt echt obsessioneel gedrag hé!!!
        Je hoeft je absoluut geen zorgen te maken er is meer dan genoeg beschikbaar en ik heb dan nog maar een
        1.8 TFSI.
        Met welke wagen rij je nu?
        Ik heb 3jaar gereden (net binnengegeven bij de leasing) met de laatste passat variant 1.9TDI , nu vervangwagen mercedes B-klasse 1.8d, en binnen 2 weken wordt mijn nieuwe Audi a6 avant facelift 2.0 tdie geleverd...

Vrouwtje rijdt nu met een megane coupécabriolet 1.9tdi, die wordt vervangen door een A5 2.0 tfsi ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Meer details hierover?
          Kw verlaging
          chip
          BMC airbox
          milltek
          S5 led lichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
            Neen, de mijne is geleverd met Bridgestone Potenza.
            Ik hoop dat het een goeie band is ... Mooi zijn ze wel.

Als ik zou kunnen kiezen dan verkies ik grip boven duurzaamheid.

Grtz.
            Nick
            1 van mijn favorieten is nog altijd de Hankook Ventus S1 evo

Ongeloofelijk stille band en zeer goede grip, zowal droog als nat weer

of

Goodyear Eagle F1 Asymmetric
            Last edited by ; 17/01/2009, 15:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
              Ik heb 3jaar gereden (net binnengegeven bij de leasing) met de laatste passat variant 1.9TDI , nu vervangwagen mercedes B-klasse 1.8d, en binnen 2 weken wordt mijn nieuwe Audi a6 avant facelift 2.0 tdie geleverd...

Vrouwtje rijdt nu met een megane coupécabriolet 1.9tdi, die wordt vervangen door een A5 2.0 tfsi ...
              Dan moet je je geen zorgen maken, we dachten dat je van 3.0tdi kwam ofzo :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichten
                Kw verlaging
                chip
                BMC airbox
                milltek
                S5 led lichten
                KW: goed zo ! Al gaat dat mooier staan met 20" denk ik.
                Chip: goed zo ! Wel zien dat het niet teveel wordt voor de voortrein.
                BMC airbox: euhm ook goed zeker
                Miltek: Miltek wat? Uitlaatlijn? Vetjes ! Duur?!
                S5 led lichten: Achterlichten dan wss? Die komen ook gewoon in de A5, dus dat gaat hem minder snel verouderd doen lijken. Mooi zo!

Wel een aardige cent Maar het is wel besteed !

Comment

KW: goed zo ! Al gaat dat mooier staan met 20" denk ik.
                  Chip: goed zo ! Wel zien dat het niet teveel wordt voor de voortrein.
                  BMC airbox: euhm ook goed zeker
                  Miltek: Miltek wat? Uitlaatlijn? Vetjes ! Duur?!
                  S5 led lichten: Achterlichten dan wss? Die komen ook gewoon in de A5, dus dat gaat hem minder snel verouderd doen lijken. Mooi zo!

Wel een aardige cent Maar het is wel besteed !
                  wat te snel geweest precies

s5 achterlichten
                  en uitlaat van miltek

prijs van die uitlaats is +- 950 geplaats

Comment

Met alle respect maar dat trekt op niets ! Er is een brede uitsparing voorzien, die moet je opvullen. Nu ja .. trekt het op niets. Je moet daarvoor geen pakken met zo'n blauwe B hé, laat gewoon één maken met enkel de 3 cijfers en 3 letters op een brede achtergrond. Veel beter.
                    Toch niet, ik blijf bij mijn standpunt Ik vind een kleine nummerplaat veel beter!
                    En zoals je hieronder ziet, bestaat er in andere delen van Europa de perfecte oplossing voor mij

Grtz.
                    Nick

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      Dan moet je je geen zorgen maken, we dachten dat je van 3.0tdi kwam ofzo :p
                      Zo'n 3liter is heel leuk maar kzou dat nooit kopen omwille van:

- veel te hoge taxen (ik geef niet graag zomaar 5K aan vadertje staat, ze nemen al genoeg)

- en uiteindelijk mag (en kun) je toch maar 120km/h rijden op de snelweg maar ik rij toch vaak mijn 160km als het kan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                        Toch niet, ik blijf bij mijn standpunt Ik vind een kleine nummerplaat veel beter!
                        En zoals je hieronder ziet, bestaat er in andere delen van Europa de perfecte oplossing voor mij

Grtz.
                        Nick

Jammer

Comment

• Vandaag finaal bij mijn favoriete dealer geweest en een prachtige wagen aan prachtige condities samengesteld.

Een optie dat ik nergens bij anderen zie en dat is toegevoegd op aanraden van mijn contact is SERVOTRONIC...

Een optie dat ik zelf niet kende maar met banden van 245 erop, is dit ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEKER aan te raden!!

dit ter info

Comment

Vandaag finaal bij mijn favoriete dealer geweest en een prachtige wagen aan prachtige condities samengesteld.

Een optie dat ik nergens bij anderen zie en dat is toegevoegd op aanraden van mijn contact is SERVOTRONIC...

Een optie dat ik zelf niet kende maar met banden van 245 erop, is dit ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEKER aan te raden!!

dit ter info
                            Die optie heeft mijn broer, dus je hebt weer iets te vragen aan hem

Kan je trouwens al zeggen dat hij het echt een plezier vindt!
                            Last edited by ; 17/01/2009, 21:09.

Comment

Vandaag finaal bij mijn favoriete dealer geweest en een prachtige wagen aan prachtige condities samengesteld.

dit ter info
                              en de wachttijd is opgelopen tot?

Mijn broer heeft begin oktober 2008 een A5 2.7 Multitronic besteld. Voorziene levering was dan eind juni/begin juli 2009.
                              Is onlangs op zijn aankoop (mede/dankzij mijn argumentaties) terug gekomen en twee weken terug een 3.0 Quattro besteld(geen S-line). Voorziene leverdatum : ergens half augustus!!
                              GIsteren overigens een testrit met een 2.7 multitronic (55.000km op de teller) gemaakt (mijn broer had hem voor 24 H) en er van genoten. Pracht van een wagen. Prima wegligging en prima motor.

Comment

dit ter info
                                wat is die servotronic juist?

banden staan wat meer getrokken met die 245, is idd op zijn duits en oogt strakker

Comment

banden staan wat meer getrokken met die 245, is idd op zijn duits en oogt strakker

Servotronic is STANDAARD op de 2.7 en 3 liter --> vandaar dat je die nergens apart ziet rebul
                                  Op de 2.0 is dit een optie net zoals vele andere zaken

Servotronic is een soort stuurbekrachtiging waardoor je het gevoel hebt dat je het stuur met je pink kan draaien
                                  Zeer makkelijk bij het manoevreren bvb
                                  Sintruin till I die

Comment

• da's dan zowat de tegenpool van active steering van BMW?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                      da's dan zowat de tegenpool van active steering van BMW?
                                      vertel .....

ff gegoogled
                                      edit: een elektromechanische stuurbekrachtiging die afhankelijk van de rijsnelheid wordt bekrachtigd
                                      Sintruin till I die

Comment

Een snelheidsafhankelijke servo

Bij het parkeren kun je met twee omwentelingen volledig overdraaien, terwijl bij hogere snelheden je stuur heel zwaar aanvoelt, alsof je op rails rijdt.

Ik zou het alleszins niet meer kunnen missen.

Grtz.
                                        Nick

Comment

dit ter info
                                          Is eigenlijk de dynamische stuurinrichting die je bedoelt en is een optie die ik waarschijnlijk niet meer zou
                                          nemen vanwege het constant moeten bijsturen bij lage snelheden.
                                          Het stuurgevoel is een beetje te vaag naar mijn zin.
                                          Waar ik wel 100% tevreden over ben is de hydraulische demping met 4 standen en is een optie die ik
                                          wel zou overwegen!!!
                                          Enige nadeel bij de mijne is dat hij niet zo laag staat als ik zou willen,maar KW is er mee bezig!!
                                          Ah,ja gisteren eens een stukje doorgereden in Duitsland en zat aan 250km/h(op kilometerteller)in 5é versnelling(geloofde het zelf niet) toen ik moest inhouden en denk dat hij nog niet op het einde zat!!!
                                          Last edited by ; 17/01/2009, 22:33.

Comment

Working...
                                          X