Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben van plan nen iPhone aan te schaffen.... kun je die dan ook via de armleuning ( GSM ready) bedienen ( telefoon en muziek) of moet je je muziek dan via de audi music interface ( handschoenkastje) bedienen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Svenson Bekijk Berichten
      Voilà, ik weet niet welke bitrate mij mp3's hebben, waarschijnlijk verschillende, maar ik ben nog geen mp3's tegengekomen die een cd kunnen evenaren. Ik hoor het bij verschillende genres van muziek... Een ander vb.: tegenwoordig draaien dj's ook met MP3's en dat verschil hoor ik ook direkt...moet wel zeggen dat ik nogal ne muziekfreak ben
      Een mp3 kan nooit het niveau van een CD evenaren, maar dat komt niet door de bitrate, wel omdat mp3 een zeer oude codec is. Dit gezegd zijnde is het verschil (bij een mp3 op 320kbps) toch zeer klein hoor, maar het is er, voldoende om het audiofielen slecht te laten vinden.

Maar nog eens, het is niet de bitrate die het grote verschil maakt. AAC bijvoorbeeld is een veel modernere en betere codec, en wordt o.a. door iTunes gebruikt (bestand met extensie m4a). Hier kan je zeer kleine bestanden met CD-kwaliteit hebben.

Op videogebied kan je pas echt zien wat je met "computerkracht" kan: H.264 is een codec die toelaat een blu-ray samen te persen op een gewone DVD, dus met de bitrate van een gewone DVD, maar met behoud van full HD. Je moet al van ver komen om het verschil te kunnen zien!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Als je zo'n audiofiel bent, moet je wel erg opletten dat je motor niet teveel lawaai maakt zeker?

Ik heb het al gezegd, dat is zuiver theoretisch. De frequenties die je niet kan horen, kunnen er gerust tussenuit gehaald worden. Zolang die bitrate maar voldoende hoog blijft, dan kan je het vergelijken met een ZIP bestand. Misschien is de vergelijking dan wat bij de haren gegrepen, maar een ZIP bestand is eveneens een intelligente compressie wat geen kwaliteitsverlies met zich meebrengt, en toch is het ZIP bestand kleiner dan het origineel.
        Als ik rij zet ik de muziek af en de venster open!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk Berichten
          Ben van plan nen iPhone aan te schaffen.... kun je die dan ook via de armleuning ( GSM ready) bedienen ( telefoon en muziek) of moet je je muziek dan via de audi music interface ( handschoenkastje) bedienen...
          Muziek moet idd via de audi music interface bedienen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
            @ E90N

Ben je zeker dat de wagen maar 35mm verlaagt is? Waar haal je die info? Is dit een foto van H&R zelf??
            Want dan bestel ik dit direct!! Dit vind ik echt prachtig

Grtz.
            Nick
            Ik heb op verschillende duitse forums gevraagd achter deze (35mm)verlaging
            hierop een reactie van deze persoon.
            Dus neem ik aan dat de info klopt of hij zou liegen ...
            Bij de jouwe gaat dit dus -45mm zijn want de S-Line ophanging is al -10mm
            Sintruin till I die

Comment

Ik heb het al gezegd, dat is zuiver theoretisch. De frequenties die je niet kan horen, kunnen er gerust tussenuit gehaald worden. Zolang die bitrate maar voldoende hoog blijft, dan kan je het vergelijken met een ZIP bestand. Misschien is de vergelijking dan wat bij de haren gegrepen, maar een ZIP bestand is eveneens een intelligente compressie wat geen kwaliteitsverlies met zich meebrengt, en toch is het ZIP bestand kleiner dan het origineel.

lossless compressie =/= lossy compressie

mp3 compressie doet wel wat meer dan enkel frequenties eruit halen die je niet hoort hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                mp3 compressie doet wel wat meer dan enkel frequenties eruit halen die je niet hoort hoor
                Dat weet ik ook wel. Ik ben jaren semi-professioneel met muziek bezig geweest, en ik kon -vertrekkende van een deftige bron- eigenlijk zelf niet het verschil horen tussen compressed en uncompressed, ik geef dat eerlijk toe. (Misschien daarom dat het nooit een professionele activiteit geworden is? ) En ik had hi-tech studiomateriaal... Je hoort het wel wanneer die bitrate te laag is natuurlijk. 'k Denk dat er mensen zijn die hun illegale MP3 collectie vergelijken met CD (God weet via welke audiobron die MP3's opgenomen werden, of door welk derderangs audio-encoder ze gejaagd werden). 't Is anders echt zeer moeilijk te achterhalen, laat staan dat je dit zou weerhouden het te gebruiken in een auto... zo bijzonder is die B&O nu ook weer niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                  dus dan is het op die foto ook -45mm vermits het een S is?

btw wist niet dat je die -10mm van de standaard s-line ophanging moest bijtellen met de verlaging.

Comment

Dat weet ik ook wel. Ik ben jaren semi-professioneel met muziek bezig geweest, en ik kon -vertrekkende van een deftige bron- eigenlijk zelf niet het verschil horen tussen compressed en uncompressed, ik geef dat eerlijk toe. (Misschien daarom dat het nooit een professionele activiteit geworden is? ) En ik had hi-tech studiomateriaal... Je hoort het wel wanneer die bitrate te laag is natuurlijk. 'k Denk dat er mensen zijn die hun illegale MP3 collectie vergelijken met CD (God weet via welke audiobron die MP3's opgenomen werden, of door welk derderangs audio-encoder ze gejaagd werden). 't Is anders echt zeer moeilijk te achterhalen, laat staan dat je dit zou weerhouden het te gebruiken in een auto... zo bijzonder is die B&O nu ook weer niet.
                    ik vind het verschil tussen de b&o en de standaard audi muziek installatie toch redelijk groot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                      Als je optrekt komt hij vooraan toch uit zijn veren en wordt de druk naar achter verplaatst!!

Mijn focus is 5cm verlaagt. je ziet dat de auto vooraan toch wat feller doorzakt , dus jij wilt zeggen dat dit weg is als ik aan het rijden ben?

ok als je optrekt dan geloof ik dat hij achteraan zakt, maar geef mij toch maar een verlaging die er voor zorgt dat de wagen perfect even hoog hangt vooraan als achteraan. en in mijn ogen zou een verlaging d.m.v veren dan achteraan wat meer moeten zijn dan vooraan.

andere oplossing is dan weer een KW steken

Comment

Doordat een S-Line al 10mm verlaagd is, ben ik vrijwel zeker dat de H&R verlaging van 35mm, maar 25mm zal verlagen.

Grtz.
                        Nick

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichten
                          dus dan is het op die foto ook -45mm vermits het een S is?

btw wist niet dat je die -10mm van de standaard s-line ophanging moest bijtellen met de verlaging.
                          Bij mijn weten is de S5 niet extra verlaagd hoor, alleen de S-Line
                          Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                            Welk kleur? Wit?
                            Ik zag een witte aan boetiek "Machteld" in zedelgem.
                            Onze witte stond er naast, komisch gezicht..

neen meteor gijs ext, int magma rood full option , heb hem binnen drie weken....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                              Doordat een S-Line al 10mm verlaagd is, ben ik vrijwel zeker dat de H&R verlaging van 35mm, maar 25mm zal verlagen.

Grtz.
                              Nick
                              dacht ik ook, de veren worden toch gewoon vervangen door andere, dus vertrek je weer vanaf "standaard" hoogte, niet?

Comment

dat wist ik niet , lijk me wel wat onlogisch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Svenson Bekijk Berichten
                                  Muziek moet idd via de audi music interface bedienen....
                                  kan ook via de MMI 3g only.
                                  Je kunt cd's rippen of muziek importeren via de SD kaart interface...

In mijn finale config heb ik de AMI zelf niet meer genomen..;

Comment

Dat lijkt me maar vreemd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Dat lijkt me maar vreemd
                                      Heb overal gezocht en er staat nergens bij dat die "verlaagd" is
                                      "S Sportchassis" (zonder verdere uitleg)
                                      Sintruin till I die

Comment

Aangezien S line toch verwijst naar de S versies zal een S line sportvering wss (ik zeg wss, ben niet 100% zeker) wel zijn zoals een S afgeveerd staat (toch qua hoogte). En die verdere uitleg is niet nodig, ze zetten er dat bij de rest enkel bij om te vergelijken met het basismodel. En van een S is er maar 1 model, de S zelf. Daar gaan ze niet bijzetten hoeveel lager die is tegenover een gewone A5.

Comment

Die is verlaagd en harder.

Voor de A5 heb je 3 opties:
                                          - standaard
                                          - s-line (-10mm-
                                          - sport (-10mm en harder afgeveerd)

op de duitse CC kan je de opties kiezen.

Comment

Working...
                                          X