Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
    Volgens deze site zou de trillingen te wijten zijn aan de luidsprekerkabel.

http://www.a5oc.com/forums/showthrea...389/index.html
    Thnx voor de info

Bij mij is het net hetzelfde als bij hen. Muziek hoeft echt niet hard te staan, maar bij bepaalde bass-frequenties heb ik trillingen in de hoedenplank.

Grtz.
    Nick

Comment

• voila voorlopige productie week bekend week 17.. ben eens benieuwd.. terwijl ne maat van mij week 11 heeft gekregen en een paar dagen later heeft besteld.. vies klote hihi maja week 17 is nie slecht.. die voorlopige productie weken schuiven mischien nog wat? iemand ervaring hiermee?
      Last edited by ; 30/01/2009, 23:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door onestepahead Bekijk Berichten
        voila voorlopige productie week bekend week 17.. ben eens benieuwd.. terwijl ne maat van mij week 11 heeft gekregen en een paar dagen later heeft besteld.. vies klote hihi maja week 17 is nie slecht.. die voorlopige productie weken schuiven mischien nog wat? iemand ervaring hiermee?
        Bij mijn Audi A6 is hij 2 weken naar voren geschoven, als dit relevant is natuurlijk (ander type, andere fabriek)...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door onestepahead Bekijk Berichten
          voila voorlopige productie week bekend week 17.. ben eens benieuwd.. terwijl ne maat van mij week 11 heeft gekregen en een paar dagen later heeft besteld.. vies klote hihi maja week 17 is nie slecht.. die voorlopige productie weken schuiven mischien nog wat? iemand ervaring hiermee?
          Bij mij eerst 6 weken bij, daarna terug 2 weken eraf.
          Ik verwacht volgende week een telefoontje dat hij klaar staat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
            Bij mij eerst 6 weken bij, daarna terug 2 weken eraf.
            Ik verwacht volgende week een telefoontje dat hij klaar staat
            uw PDW was deze week zeker? Bij mij stond hij de maandag erop al bij de dealer!!!

Mijn "contact" had een urgentie code erbij gestoken, in de mate dat dit relevant is natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
              uw PDW was deze week zeker? Bij mij stond hij de maandag erop al bij de dealer!!!

Mijn "contact" had een urgentie code erbij gestoken, in de mate dat dit relevant is natuurlijk
              Nee pdw was vorige week en deze week stond hij op transport naar belgie

Comment

Nee pdw was vorige week en deze week stond hij op transport naar belgie
                dus hij moet al bij uwen dealer staan!!
                Transport is normaal gezien "8dagen"...

Comment

• ik had productieweek 7,
                  4 dagen geleden een mail gestuurd naar mijn dealer, tot nu toe geen reactie..........
                  ik snap niet dat die mensen zo mogen/kunnen werken

Comment

• Gisteren ffjes kennisgemaakt met E90N z'n A5. Schitterende kar

Comment

• wie kent deze velgen? hoe duur zijn die??

Comment

dus hij moet al bij uwen dealer staan!!
                        Transport is normaal gezien "8dagen"...
                        Ik hoop het maar ze moeten hem nog in orde zetten.
                        Ik verwacht wel maandag of dinsdag een telefoontje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                          wie kent deze velgen? hoe duur zijn die??
                          foto is een beetje te klein, kan ze niet goed zien

Comment

Ik hoop het maar ze moeten hem nog in orde zetten.
                            Ik verwacht wel maandag of dinsdag een telefoontje
                            ik kon er nu dinsdag ook omgaan maar kzit in buitenland, 't wordt vrijdag 14h
                            Hopelijk voor jou mag je volgende week ook omgaan.
                            Wat staat er allemaal dan te wachten voor jou?

Comment

ik kon er nu dinsdag ook omgaan maar kzit in buitenland, 't wordt vrijdag 14h
                              Hopelijk voor jou mag je volgende week ook omgaan.
                              Wat staat er allemaal dan te wachten voor jou?
                              zwarte 2.7 A5 met bruin sportzetels en 19'' Y velgen
                              regelbare demping + drive select
                              intenso plus pack
                              advanced key

Comment

zwarte 2.7 A5 met bruin sportzetels en 19'' Y velgen
                                regelbare demping + drive select
                                intenso plus pack
                                advanced key
                                Nice! Hopelijk voor jou komt het speeltje ASAP!
                                Wanneer had je hem besteld?
                                (eigenlijk zijn we niet meer dan kleine kinderen hé )

Foto's niet vergeten te posten ...

Comment

Yep, GROTE kleine kinderen maar daar is niets mis mee he
                                  Ik heb hem in april besteld en hoop dat het het wachten waard is

Comment

Ik zie dat jij 2 speeltjes gaat hebben

Comment

Ik zie dat jij 2 speeltjes gaat hebben
                                      A6'ke mag ik vrijdag omgaan (toch al eens gaan spieken vorige week )
                                      De A5, als alles doorgaat, wordt binnen 2 weken besteld.
                                      Foto's vd A6 worden in het A6 topic dan wel eens gepost

Comment

• Zijn er hier mensen met een 2.7tdi multitronic met de Audi hold assist?
                                        Want ik las het volgende in de A4 topic

Oorspronkelijk geplaatst door SvenG Bekijk Berichten
                                        In combo met een automaat is de hill hold wel een geweldige hulp...hij activeert automatisch handrem waardoor je aan elk licht gewoon met afremmen en na het stoppen je rem niet moet inhouden...gewoon voet klaarhouden op de gas....in files zeer comfortabel....bij handgeschakeld heb ik het nog niet geprobeerd...dan moet je de koppeling nog inhouden en kan ik me voorstellen dat het niet zo interessant is...

Dit even ter zijde...;-)
                                        Dus jij beweert dat de MT in "D" blijft staan, je komt stil te staan en hij blijft dan remmen voor jou tot je weer gas geeft?
                                        En dat automatisch zonder dat je op een knop duwt?

Dan zou dat idd wel een handige optie zijn

Edit:
                                        Nog even gaan zoeken...

The Audi hold assist function automatically detects when the vehicle is stationary and prevents it from rolling away. You do not have to keep your foot on the brake pedal. Switching on/off: Press button. The diode in the buttonwill light up when the Audi hold assist function is activated.

Note: If the Audi hold assist function is switched off, use the foot brake to hold the vehicle when stationary with the engine running (in all selector lever positions other than P).

That is exactly why it is NOT called the hill hold assist, but the Audi hold assist. That is what it is called in the manual and that is the correct name for it.

Any other names are mistaken marketing materials or just common misuse of the name based on earlier "hill hold" options, which in fact were hill holds, not generic hold assists such as the Audi hold assist now is.

There is a separate "hill hold" function built into at least the multitronic automatic (on A5 too), possibly tiptronic too, to avoid damage to the transmission. It works invisibly and automatically, in addition to/in spite of any Audi hold assist in the car, active or inactive. The old kind hill hold is also a separate option for manual/S tronic on the A3, but these "hill holds" are really is just "hill holds", they prevents rolling back from standstill on a hill for few seconds after taking foot off from break, nothing more, nothing less.

The Audi hold assist is of course much more versatile than the earlier "hill hold" because it will work on any kind of surface. I don't think it really is a parking brake it engages, because when the hold assist gives the job to the parking brake (in certain circumstances), brake activity can be felt. At least on my test drive. So the braking power for the hold assist under normal circumstances does not seem to come from the parking brake but probably the ABS system instead, i.e. the ABS system is instructed to maintain braking power after the driver has braked to a standstill and the hold assist is engaged even when brake is not pressed anymore. No brake activity is felt when the Audi hold assist engages, but when the parking brake is engaged (manually or by Audi hold assist in certain circumstances), you can feel the parking brake applying itself even if the hold assist and thus brake power was already active.
                                        Last edited by dragonfly; 01/02/2009, 16:00.

Comment

• Jippieeeeeee

Gisteren heb ik eindelijk mij A5 opgehaald. Hij was besteld in september 08 (Nederland).

Wat een wagen, geweldig. Had proefgereden in een 2.7tdi, maar de 2.0Tfsi doet daar niet eens zoveel voor onder!

MMI is ook geweldig. De harde schijf staat al bijna vol met muziek, B&O set klinkt prima en systeem via SD kaart werkt heel goed.

Nu alleen nog de goede velgen, die komen in week 9. Tot die tijd nog de standaard bandjes....

Hay

Comment

Working...
                                          X