Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
    een vraag aan alle 1,8TFSI bezitters.
    audi geeft een verbruik van 1 op 14 aan, ik denk niet dat dit haalbaar is,
    wat is jullie ervaring?????
    volgens audi is de 2,0TFSI nog zuiniger......... gelooft audi in wonderen of....?
    Ga niet beweren dat dit gemakkelijk te halen is(1/14) maar ik kan toch redelijk eenvoudig onder de 8l blijven als ik het wil.(=1/12.5
    Wat contructeurs opgeven is het gemiddelde normverbruik onder ideale omstandigheden en moet dus met een korreltje zout genomen worden.
    Is wel ideaal als maatstaf om te vergelijken met de concurrentie!
    De TFSI motoren zijn op dit ogenblik DE referentie!!
    Het is best mogelijk dat de 2.0 TFSI zuiniger is dan de 1.8 TFSI.
    De 2.0 beschikt over het variabel klepliftsysteem terwijl de 1.8 dit niet heeft!
    Is voordelig wat betreft het verbruik en kijk maar naar de toch wel aanzienlijk hogere koppelwaarden met maar 200cm³ meer longinhoud!
    Dus maw het is perfect mogelijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
      Stomme vraag: als je met een multitronic rijdt en je zet hem op manueel om met de peddles aan het stuur de 7 vitessen manueel te schakelen, zie je dan ergens in welke van de 7 vitessen je zit?
      Ik dacht dat het er tegenwoordig 8 zijn.

Comment

ik ga voor minimaal 19 inch
        Reken al maar op een litertje op honderd meerverbruik.
        Niet komen klagen achteraf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
          zijn het deze velgen niet?

De velgjes van de R8.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
            Ik dacht dat het er tegenwoordig 8 zijn.
            Okay, heeft er iemand recent nog een A5 multitronic ontvangen, en kan deze eens kijken wat je nu effectief ziet op je display als je manueel schakelt, en tellen of het er nu 7 of 8 zijn?

Comment

Okay, heeft er iemand recent nog een A5 multitronic ontvangen, en kan deze eens kijken wat je nu effectief ziet op je display als je manueel schakelt, en tellen of het er nu 7 of 8 zijn?
              Normaal is het een 8-bak als ik me goed herinner. Niet kunnen testen in erps-kwerps want ik kon daar moeilijk 240 gaan rijden hé. Ze stonden al te flitsen in de buurt en op het nippertje daaraan ontsnapt. Persoonlijk had ik er liever 6 gehad hoor, meer dan genoeg!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                ZO is dat, onderaan beeld zie je de cijfers en de versnelling die ingeschakeld is heeft blokje
                Ik zie enkel in welke versnelling ik sta
                M1 of M2 enz

Comment

Heb het net getest en het is idd een 8 bak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                    Ik zie enkel in welke versnelling ik sta
                    M1 of M2 enz

Ik heb het maar zelf eens bekeken, het is idd M1... S1 ...
                    Gebruik dat nooit en in mijn vorige A3 was het zo met die blokjes dus heb ik fout gedacht
                    dat het ook zo wel zou zijn
                    Sintruin till I die

Comment

• Hier heeft ooit is iemand het verschil tussen de tiptronic en de multitronic gezegd.
                      Als ik het nog goed herinner dan voel je een multitronic niet schakelen en een triptonic wel
                      Als ik in comfort rij dan voel je hem niet schakelen maar in dynamic schakeld hij wel.
                      Wil dat zeggen dat ik in dynamic eigelijk ook een tiptronic heb of heb ik het helemaal mis

Comment

• Jimmy , ik heb gemeten hoe hoog hij nu eigelijk staat met de regelabare demping omdat
                        ik de indruk heb dat hij toch lager staat dan een standaard vering.
                        Vooraan meet ik juist 70 cm vanaf de grond tot onderkant wielkast, achteraan is het 70.5cm
                        Zijn er hier mensen met een standaard vering die hetzelfde meten?

Comment

• vandaag iets "vreemd" gehad.
                          m'n boordcomputer stond ingesteld om het actuele verbruik te laten zien ...
                          het was fille, ik kruip vooruit tegen 7 per uur, BC geeft in de 20l/100km aan
                          ik geef lichtjes wat gas bij, verbruik ging vlot in de 30l/100km

bij volledige stilstand geeft hij normaal iets van een 1.1l/uur (AC/zetelverwarming etc aan), nu 1.5 tot 1.7

toen ik enkele uren later vetrok, weer van dat gedurende de eerste 15 minuten ofzo (stad-verkeer) ... toen ik bijna aan de autostrade was, was het verbruik terug normaal, alsook tijdens de ganse rit naar huis.

Even aan de VAG-COM gehangen, geen errors.

Ben nu aan het denken, zou dit te maken kunnen hebben met die dieselpartikelfilter, die aan het regenereren is ofzoiets?
                          Heb geen lampje zien branden of een melding gezien.
                          Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Ik heb dat soms ook dat hij 20/30L verbruikt hoor (A4)
                            En dat gaat dan idd weg als je eens terug normaal begint te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                              vandaag iets "vreemd" gehad.
                              m'n boordcomputer stond ingesteld om het actuele verbruik te laten zien ...
                              het was fille, ik kruip vooruit tegen 7 per uur, BC geeft in de 20l/100km aan
                              ik geef lichtjes wat gas bij, verbruik ging vlot in de 30l/100km

bij volledige stilstand geeft hij normaal iets van een 1.1l/uur (AC/zetelverwarming etc aan), nu 1.5 tot 1.7

toen ik enkele uren later vetrok, weer van dat gedurende de eerste 15 minuten ofzo (stad-verkeer) ... toen ik bijna aan de autostrade was, was het verbruik terug normaal, alsook tijdens de ganse rit naar huis.

Even aan de VAG-COM gehangen, geen errors.

Ben nu aan het denken, zou dit te maken kunnen hebben met die dieselpartikelfilter, die aan het regenereren is ofzoiets?
                              Heb geen lampje zien branden of een melding gezien.
                              Ik heb nog maar 500 km gedaan en heb het ook al voor gehad
                              Weet niet wat ik er moet van denken

Comment

• allé, het is het dus "normaal", dat is al goed

Comment

Als ik in comfort rij dan voel je hem niet schakelen maar in dynamic schakeld hij wel.
                                  Uw dynamic stand = sport (S) stand op een multitronic zonder dymanic-drive
                                  in die stand voel je idd het "schakelen".

Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                  Vooraan meet ik juist 70 cm vanaf de grond tot onderkant wielkast, achteraan is het 70.5cm
                                  Zijn er hier mensen met een standaard vering die hetzelfde meten?
                                  Ik heb de standaardvering en heb ook 70cm vooraan en 70.5cm achteraan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                    Uw dynamic stand = sport (S) stand op een multitronic zonder dymanic-drive
                                    in die stand voel je idd het "schakelen".

Ik heb de standaardvering en heb ook 70cm vooraan en 70.5cm achteraan

Pech voor mij
                                    Wel eigenaardig want in de showroom stond een 2.7 met standaard vering en heb toen met mijn vingers tussen velg en wielkast gemeten (had geen meter bij ) en had precies toch een verschil van 1.5 a 2 cm.

Comment

Hier heeft ooit is iemand het verschil tussen de tiptronic en de multitronic gezegd.
                                      Als ik het nog goed herinner dan voel je een multitronic niet schakelen en een triptonic wel
                                      Wil dat zeggen dat ik in dynamic eigelijk ook een tiptronic heb of heb ik het helemaal mis
                                      is ne multitronic geen CVT?

Comment

• niet om te zagen, maar gewoon een vraag
                                        mijn audi wordt deze week gemaakt (productieweek 7)
                                        wanneer kan ik de auto verwachten??? binnen 2 of 3 weken?

Comment

niet om te zagen, maar gewoon een vraag
                                          mijn audi wordt deze week gemaakt (productieweek 7)
                                          wanneer kan ik de auto verwachten??? binnen 2 of 3 weken?
                                          De meeste zeggen 2 weken, bij mij was het 3 weken

Comment

Working...
                                          X