Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• quote=ir_fuel;3240123]is ne multitronic geen CVT?[/quote]

CVT wa is da

Comment

• mmmm eindelijk goed nieuws.. garage heeft gebelt.. productie week is van week 17 naar week 13 gegaan... eindelijk goed nieuws nu aftellen... ik mocht ook volgende week eens terug bellen voor het regelen vna een vervangwagen op koste van hun zodat ik de mijne stilletjes aan kon gaan verkopen .

Comment

• een vervangwagen op hun kosten!!!!!
        ik kon een auto huren bij mijn dealer voor maar 500euro per maand exc BTW.......
        zijn er mensen hier die een A5 hebben besteld zonder LED lichten?? of ben ik de enige

Comment

• A5 zonder LED lichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
            quote=ir_fuel;3240123]is ne multitronic geen CVT?
            CVT wa is da[/QUOTE]

ik gok op continu variabele transmissie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
              een vervangwagen op hun kosten!!!!!
              ik kon een auto huren bij mijn dealer voor maar 500euro per maand exc BTW.......
              zijn er mensen hier die een A5 hebben besteld zonder LED lichten?? of ben ik de enige

jah,.. op hun kosten... ze wouden mijn auto niet overnemen dus zijn we overeen gekomen dat ik een maand een vervangwagen kreeg voor moest ik mijn auto kwijt zijn voor dat mijn nieuwe aankomt. (ergens niet meer als normaal vind ik dat)

- Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je geen led lichten hebt genomen.. dit hoort nu eenmaal bij een a5 vind ik zelf.. overlaats kwam ik de nieuwe a4 tegen zonder led lichten.. kvond het ma soft.. maar ja smaken verschillen

Comment

• Comment

• schitterende a5 die laatste, die velgen zie je veel te weinig

Comment

• Nogal prijzig, achteraan kan hij wel een spacertje gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                      Jimmy , ik heb gemeten hoe hoog hij nu eigelijk staat met de regelabare demping omdat
                      ik de indruk heb dat hij toch lager staat dan een standaard vering.
                      Vooraan meet ik juist 70 cm vanaf de grond tot onderkant wielkast, achteraan is het 70.5cm
                      Zijn er hier mensen met een standaard vering die hetzelfde meten?
                      Ja,ik had het ondertussen wel al door,geen verlaging van 20mm zoals in de brochures stond:
                      Zomaar verlagen met andere veren is geen optie.De comfortstand wordt dan nog harder dan de dynamic stand nu en als je hem op dynamic zou zetten zal het lijken alsof je GEEN vering hebt!
                      Maar allé we moeten niet wanhopen,KW zou bezig zijn met een oplossing specifiek voor de hydraulische demping.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                        niet om te zagen, maar gewoon een vraag
                        mijn audi wordt deze week gemaakt (productieweek 7)
                        wanneer kan ik de auto verwachten??? binnen 2 of 3 weken?
                        Enkele weken terug kreeg ik bevestiging van productieweek 6 .
                        Vrijdag werd ik door de garage opgebeld met de mededeling dat mijn A5 (2.7) in de garage was toegekomen. Begrijpen wie begrijpen wil?
                        Woensdag ga ik hem halen!!
                        Mij hoor je niet meer klagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                          vandaag iets "vreemd" gehad.
                          m'n boordcomputer stond ingesteld om het actuele verbruik te laten zien ...
                          het was fille, ik kruip vooruit tegen 7 per uur, BC geeft in de 20l/100km aan
                          ik geef lichtjes wat gas bij, verbruik ging vlot in de 30l/100km

bij volledige stilstand geeft hij normaal iets van een 1.1l/uur (AC/zetelverwarming etc aan), nu 1.5 tot 1.7

toen ik enkele uren later vetrok, weer van dat gedurende de eerste 15 minuten ofzo (stad-verkeer) ... toen ik bijna aan de autostrade was, was het verbruik terug normaal, alsook tijdens de ganse rit naar huis.

Even aan de VAG-COM gehangen, geen errors.

Ben nu aan het denken, zou dit te maken kunnen hebben met die dieselpartikelfilter, die aan het regenereren is ofzoiets?
                          Heb geen lampje zien branden of een melding gezien.
                          Dat is inderdaad de partikelfilter die aan een reinigingscyclus bezig is!!
                          Om goed te zijn zou je de motor niet mogen stilleggen zolang dit proces aan de gang is.
                          Telkens wanneer dit onderbroken word zal hij,wanneer je de motor weer start herbeginnen met dit proces tot de filter gereinigd is.
                          Het reinigingsproces kan alleen plaats vinden als de motor op bedrijfstemperatuur is.(korte afstanden en partikelfilters zorgt voor miserie)
                          Bij het reinigingsproces word extra brandstof ingespoten om de hoge temperatuur(ong.600C°)te bereiken waarop de roetdeeltjes in de gesatureerde filter kunnen verbrand worden.
                          Vandaar de aanzienlijke verhoging van het brandstofverbruik.(gelukkig maar eventjes)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KV32 Bekijk Berichten
                            Enkele weken terug kreeg ik bevestiging van productieweek 6 .
                            Vrijdag werd ik door de garage opgebeld met de mededeling dat mijn A5 (2.7) in de garage was toegekomen. Begrijpen wie begrijpen wil?
                            Woensdag ga ik hem halen!!
                            Mij hoor je niet meer klagen.
                            In zo'n geval moet men niks begrijpen,laat maar komen.
                            Veel rijplezier gewenst!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                              CVT wa is da

[/QUOTE]
                              Goed gegokt,het principe van de Daf'kes vroeger maar ver geévolueerd(alhoewel ik bij de vorige generatie MT mijn twijfels had)
                              Je kon met die bakken even snel vooruit als achteruit rijden!!
                              Is dat nu ook nog het geval???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                CVT wa is da

[/quote]

hier vindt je de uitleg van de werking van een CVT
                                Explore everything you need to know about autos, including how to buy, sell, and repair. Whether you just got your license or are looking for a quick tip, use these resource to learn the basics.

Comment

• ik had toen de auto zonder LED bestel (oerdom van mij, maar goed)
                                  en volgens mijn dealer kon ik de bestelling niet wijzigen zonder dat de auto achteraan in de rij ging komen.
                                  ik heb er enorme spijt van, ik denk dat ik achteraf LED erin ga zetten, weet niet of dit wel mogelijk is;;;;
                                  zij mogen mij ook bellan dat mijn auto er is

Comment

• Het principe van CVT is eigenlijk te vergelijken met dat van brommers, als ik me niet vergis. En ik heb me ook laten vertellen dat het schakelen in de MT 'virtueel' gebeurt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                      Het principe van CVT is eigenlijk te vergelijken met dat van brommers, als ik me niet vergis. En ik heb me ook laten vertellen dat het schakelen in de MT 'virtueel' gebeurt.
                                      Idd, het is allemaal een beetje artificieel. In principe zouden ze je motor constant kunnen laten draaien op een vast toerental terwijl de snelheid toeneemt, maar mensen willen dat niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                        Ik heb het maar zelf eens bekeken, het is idd M1... S1 ...
                                        Gebruik dat nooit en in mijn vorige A3 was het zo met die blokjes dus heb ik fout gedacht
                                        dat het ook zo wel zou zijn
                                        Dus als je manueel rijdt met de A5 multitronic met 8 vitessen, heb je er het raden naar in welke vitesse je zit van de 8.........

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
                                          Dus als je manueel rijdt met de A5 multitronic met 8 vitessen, heb je er het raden naar in welke vitesse je zit van de 8.........
                                          Mah neen, door te wippen met uw peddels aan het stuur, of door de pook naar rechts te duwen en zo te klikken kun je gewoon + en - doen om van versnelling te veranderen en op scherm tussen de toerentellers staat welke je actuele is
                                          Sintruin till I die

Comment

Working...
                                          X