Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
    Dat is een body-kit van Caractere volgens mij. Ben er vrijwel zeker van.

Is eigenlijk niet echt mijn ding, geef mij maar OEM, maar ieder zijn smaak natuurlijk

Grtz.
    Nick
    Echt geen idee maar hij had vooraan & achteraan wel ABT badges hangen.
    Ik vond het er ook wat over, de A5 vind ik prachtig en toch stijlvol. Dat S-Line pack is voor mij al meer dan genoeg!

Comment

• Okay , morgen is het aan mij ( eindelijk !!! ) om de wagen te gaan afhalen .
      Besteld 2 juni 2008 .

ben benieuwd .....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk Berichten
        Thuis... Volgende week kan m'n vader een nieuwe bestellen, waarschijnlijk geen A5 meer.

Ahja, volgens die van de garage gaat de A5 2.7 TDI uit productie? Enkel nog 2.0 en 3.0 diesels cfr Q5.

Waarom geen A5 meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk Berichten
          Ahja, volgens die van de garage gaat de A5 2.7 TDI uit productie? Enkel nog 2.0 en 3.0 diesels cfr Q5.
          Da zou helemaal geen slimme beslissing zijn, aangezien de 2.7TDi, fiscaal een pak beter uitkomt als de 3liter. Ze hebben destijds de 2.7TDI speciaal op de markt gebracht omdat die fiscaal aantrekkelijker was. Net zoals ze nu een 143 en 136 PK versie maken van de 2liter A4.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk Berichten
            Da zou helemaal geen slimme beslissing zijn, aangezien de 2.7TDi, fiscaal een pak beter uitkomt als de 3liter. Ze hebben destijds de 2.7TDI speciaal op de markt gebracht omdat die fiscaal aantrekkelijker was. Net zoals ze nu een 143 en 136 PK versie maken van de 2liter A4.
            Een 2.7 TDI zonder Quattro vind ik toch een serieuze tekortkoming.
            Trouwens kan je de 3.0 TDI ook als 211pk verkrijgen (fiscaal interessanter t.o.v. 240 pk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
              Waarom geen A5 meer
              wss omdat hij geen 6 tot 12m wil wachten hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                Gewoon de motor goed warmrijden en een minuutje laten nadraaien zal tegenwoordig wel al volstaan.
                over dat warm rijden ben ik niet zo mee eens

als ik hoger in toeren ga warmt m'n motor pak sneller op dan dan ik heel de tijd bompa style rijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten

als ik hoger in toeren ga warmt m'n motor pak sneller op dan dan ik heel de tijd bompa style rijd
                  Dat is nogal logisch ook, maar ondertussen is de slijtage wel veel groter doordat je olie nog niet warm is!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk Berichten
                    Nu de 2.0TDI er is in de A5, zal de vraag naar de 2.7 zeker afnemen. En die eerste is fiscaal nog aantrekkelijker, nietwaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        HIj heeft wel gelijk.

Als je direct plankgas met je auto vertrekt staat hij veel sneller warm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          HIj heeft wel gelijk.

Als je direct plankgas met je auto vertrekt staat hij veel sneller warm
                          Als ik zonder opwarmen direct sprintjes trek hebben mijn spieren ook veel sneller warm. Of het daarom beter is ..

Dus daarom

Moet ne mens hier altijd alles uitleggen als hij met iets lacht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Als ik zonder opwarmen direct sprintjes trek hebben mijn spieren ook veel sneller warm. Of het daarom beter is ..

Dus daarom

Moet ne mens hier altijd alles uitleggen als hij met iets lacht
                            JA345

Comment

• Gisterenavond eerste maal eens langer stukje gereden ( oostende Leuven)
                              Heb eens de audi drive select of "magnetic ride" kunnen uitproberen ( S5 Tiptronic)
                              In heengaan op comfort gezet : met vier volwassenen erin.... zeer comfortabel....schakelpatroon goed doch beetje aan luie kant...... hij blijft wel in zijn zesde hangen ook bij lagere snelheden.... en dus aan lage toeren ( < 2000) ... als je dan accelereert duurt het even voor zijn koppel vrijkomt en voel je kleine vertraging.... dit gemakkelijk op te lossen door met peddels aan stuur zelf even terug te schakelen
                              ook qua comfort hadden mijn passagiers niet te klagen... niets dan complimenten.....
                              op terugweg even in dynamic of sport gezet.... was in begin wat sceptisch of dit effectief veel verschil zou maken.... ben superaangenaam verast... is inderdaad een immens verschil ... onderstel duidelijk harder, vooral ook het stuurgevoel is stugger en duidelijk directer.... ook schakelpatroon is nu totaal anders... hij schakelt zelf veel sneller terug naar lagere versnelling bij acceleratie en gaat dan veel langer en sneller in de hoge toeren..... kers op de taart is natuurlijk hem in dynamic of sport zetten en dan de pook in D naar rechts en enkel met peddels schakelen... de max gewoon.... dit deed mij echt denken aan mijn dagje Spa Francorchamps met de audi R8. In deze setting voelt de wagen echt als een sportwagen aan met dank aan de quattro.......ongeloofelijk hoe de wagen in een snelle bocht zich aan de weg vastgrijpt

Comment

• Jaloers

Comment

• onderweg op autosnelweg wel veel jaloerse blikken van BMW rijders... eentje met nogal johnny kopke kon het niet laten zijn cigarettenpeukje ostentatief door zijn vensterke richting mijn audike te catapulteren....flauw en zielig.....
                                  heb maar gedaan of ik het niet zag......met paria's hou ik geen rekening

Comment

• trouwens.... een lichte druk op mijn gaspedaal en van dat BMW was algauw niet veel meer te zien....

Comment

• PietS5 je maakt ons jaloers, heb je trouwens fotos van jouw S5???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk Berichten
                                        onderweg op autosnelweg wel veel jaloerse blikken van BMW rijders... eentje met nogal johnny kopke kon het niet laten zijn cigarettenpeukje ostentatief door zijn vensterke richting mijn audike te catapulteren....flauw en zielig.....
                                        heb maar gedaan of ik het niet zag......met paria's hou ik geen rekening
                                        Hulde!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                                          PietS5 je maakt ons jaloers, heb je trouwens fotos van jouw S5???

nog niet.....

zal hem in weekend eens kuisen en dan paar fotokes nemen en posten...

volgende week komen ook andere velgen ( wintervelgen) en banden erop... is laat op seizoen week ik maar moet nog naar duitsland en zwitserland binnenkort vandaar.... de velgen zijn dan 18 inch ipv 19 inch nu.....

Comment

Working...
                                          X