Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
    Nu huur ik die banden voor een week voor (kwestie om de kosten wat te drukken) zal dus niet echt zeer goede kwaliteit zijn denk ik
    Volgende winter koop ik er banden op: suggesties ?
    Ik heb nu de Nokian WR G2 steken en ben hier absoluut tevreden van.
    Betreffende slijtage kan ik niet veel zeggen(1500km)maar wegligging en grip zijn uitstekend,ben nochthans
    niet rap content!
    Michelin Alpin,Bridgestone Blizzak krijgt ook veel positieve beoordelingen en de Vredestein Wintrac!

Comment

• de postbodes zijn vandaag aan het werk geweest!!!!!!
      ik heb vandaag in plaats van 2 platen, maar 1 ontvangen.
      is dit iets belgisch? of moet ik nog 2 weken op die andere plaat wachten???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
        ik heb vandaag in plaats van 2 platen, maar 1 ontvangen.is dit iets belgisch? of moet ik nog 2 weken op die andere plaat wachten???

Dat is iets Belgisch ja. Enkel de achterste plaat is een officiële, de voorste moet je zelf laten maken. Voor de A5 best een Europees model nemen, die vult de uitsparing van de bumper 't mooiste.

Comment

de postbodes zijn vandaag aan het werk geweest!!!!!!
          ik heb vandaag in plaats van 2 platen, maar 1 ontvangen.
          is dit iets belgisch? of moet ik nog 2 weken op die andere plaat wachten???

edit: zoals Logic zegt

Comment

• Zijn er hier nog mensen waarvan hun auto verzekerd is als een "sportwagen" ??

Ik ben al 7j klant bij DVV en mijn ouders meer als 25j. Ik wacht al 4 weken op een offerte voor een full omnium maar ze zeggen dat het zo lang duurt omdat m'n A5 aanzien wordt als een sportwagen en dat ze daar toestemming moeten voor vragen. Ik vind het allemaal dikke *** ja, is een BMW 320d Coupé dan ook een sportwagen ofzo?

Besteld: A5 2.7tdi 190pk
            BM: -2

Comment

• jullie menen het ook nog,
              en waar kan ik de 2de plaat laten maken???
              ik vind Belgie steeds leuker

Comment

jullie menen het ook nog,
                en waar kan ik de 2de plaat laten maken???
                ik vind Belgie steeds leuker
                Overal waar ze nummerplaten kunnen drukken

Comment

• kan de dealer dat niet doen als ik de auto ga halen?

Comment

• Normaal wel ja

Comment

kan de dealer dat niet doen als ik de auto ga halen?
                      Duurt 5 min hé om dat te laten maken. Gewoon ergens binnenspringen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                        Duurt 5 min hé om dat te laten maken. Gewoon ergens binnenspringen
                        En dan betaal je. Terwijl de dealer je dat gratis maakt.

Comment

• ok thanks,
                          dan vraag ik de dealer om het te doen.
                          alles is nu rond, de plaat de verzekering is al betaal, nu de auto nog hahaha

Comment

• Klinkt interessant:

Audichef Rupert Stadler wil een lager verbruik realiseren door lagere gewichten van de Audi’s, maar dat wisten wij al. Op dit moment blijkt er een lichter prototype van de Audi S5 met 2.0 TSI motor en 265 pk te zijn. Opmerkelijk: 400 kilogram! minder op de weegschaal. En dat wisten wij nog niet.
                            Bij het verminderen van de Co2-uitstoot gaat het bij Audi verder dan alleen maar zuinigere motoren bouwen. Audichef Rupert Stadler vertelde in Genève dat consequent lichtere bouwwijzen extra mogelijkheden scheppen.
                            “Wij hebben een prototype van de S5 klaar, dat rond 400 kilogram minder weegt dan het actuele standaard S5-model”, verklaarde Stadler.
                            Om dit te bereiken is bij de bouw van het onderstel en de carrosserie, consequent hoogvast staal en aluminium gebruikt, maar is slechts weinig koolstofvezel ingezet.
                            Stadler: „vooropgesteld is dat de nieuwe auto niet duurder mag worden dan de actuele S5.”
                            Qua motor werd de achtcilinder met 365 pk vervangen door het 2.0 TFSI-aggregaat uit de Audi S3, dat 265 pk heeft. Met deze motor bereikt het prototype dezelfde versnellingswaarden als het 100 pk sterkere standaardmodel.
                            De exacte verbruiksgegevens zijn nog niet bekend, maar liggen duidelijk onder de waarden van de standaard S5. Stadler: „Nu moeten wij nog gaan testen of onze klanten in deze voertuigklasse een kleinere motor ook accepteren.” Optisch zullen de beide modellen nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn.
                            400kg minder dan een standaard S5

Grtz.
                            Nick

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                              Klinkt interessant:

Grtz.
                              Nick
                              Das de moeite, de motor zal natuurlijk ook wel een pak lichter zijn.
                              Maar de sound ???

Comment

Klinkt interessant:

Grtz.
                                Nick
                                Stadler: „vooropgesteld is dat de nieuwe auto niet duurder mag worden dan de actuele S5.”

'k Denk maar aan één ding... dat het een goeie RS5 zal worden (met V8 dus).

Comment

• soms heb ik echt spijt dat ik geen S5 had besteld

Comment

Klinkt interessant:

Audichef Rupert Stadler wil een lager verbruik realiseren door lagere gewichten van de Audi’s, maar dat wisten wij al. Op dit moment blijkt er een lichter prototype van de Audi S5 met 2.0 TSI motor en 265 pk te zijn. Opmerkelijk: 400 kilogram! minder op de weegschaal. En dat wisten wij nog niet.
                                    Bij het verminderen van de Co2-uitstoot gaat het bij Audi verder dan alleen maar zuinigere motoren bouwen. Audichef Rupert Stadler vertelde in Genève dat consequent lichtere bouwwijzen extra mogelijkheden scheppen.
                                    “Wij hebben een prototype van de S5 klaar, dat rond 400 kilogram minder weegt dan het actuele standaard S5-model”, verklaarde Stadler.
                                    Om dit te bereiken is bij de bouw van het onderstel en de carrosserie, consequent hoogvast staal en aluminium gebruikt, maar is slechts weinig koolstofvezel ingezet.
                                    Qua motor werd de achtcilinder met 365 pk vervangen door het 2.0 TFSI-aggregaat uit de Audi S3, dat 265 pk heeft. Met deze motor bereikt het prototype dezelfde versnellingswaarden als het 100 pk sterkere standaardmodel.
                                    De exacte verbruiksgegevens zijn nog niet bekend, maar liggen duidelijk onder de waarden van de standaard S5. Stadler: „Nu moeten wij nog gaan testen of onze klanten in deze voertuigklasse een kleinere motor ook accepteren.” Optisch zullen de beide modellen nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn.

Grtz.
                                    Nick
                                    Ik weet niet waarom ze een 2.0TFSI gebruiken met maar 265 pk.
                                    Een 333pk 3.0TFSI Supercharged engine in a 400 kg lichtere S5 zou het ook prima doen.
                                    Verder denk ik dat de 2.0TFSI maar een kilo-tje of 50 uitmaakt van de 400.

Hans.

Comment

• korting

heb eens een offerte laten maken voor een 3.0TDI. Wat is de normale korting op een A5 ?
                                      heb momenteel bijna 7% is dat redelijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                                        heb eens een offerte laten maken voor een 3.0TDI. Wat is de normale korting op een A5 ?
                                        In Belgie zal dat redelijk zijn ja...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                                          Ik heb voor een 2.7 (190pk) 9.5 gekregen...

Comment

Working...
                                          X