Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pas op!!!: A5 is bij dorpel het breedst!

Heb gisteravond schade gereden in een parkeergarage in Gent. Auto was vanonder breder dan ik in mijn buitenspiegel kon zien. In de spiegel had ik nog zeker 5 cm ruimte..... deur en flank achter deur aan bestuurderszijde zijn beschadigd. Ik hoop maar dat ze dat goed kunnen repareren. Wagen is drie weken oud.... heb nog nooit zelf schade gereden. Ben al de hele dag depri.....

Hay

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hay Bekijk Berichten
      Heb gisteravond schade gereden in een parkeergarage in Gent. Auto was vanonder breder dan ik in mijn buitenspiegel kon zien. In de spiegel had ik nog zeker 5 cm ruimte..... deur en flank achter deur aan bestuurderszijde zijn beschadigd. Ik hoop maar dat ze dat goed kunnen repareren. Wagen is drie weken oud.... heb nog nooit zelf schade gereden. Ben al de hele dag depri.....

Hay
      Oeie, das wel dikke pech.
      Maar leg dat nog eens uit? Je kon dus niet zien in je spiegel dat je onderdaan ergens ging blijven hangen? Die side-skirts zijn toch niet zo breed :s

Repareren zal geen probleem zijn, maar ga naar een carrossier en niet naar de Audi Garage. Scheelt veel geld...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
        Verder denk ik dat de 2.0TFSI maar een kilo-tje of 50 uitmaakt van de 400.
        Ken je het gewicht van de motoren Hans... 'k zou het wel eens willen weten, maar dat soort informatie is niet gemakkelijk te vinden.

De huidige S5 (V weegt 1630kg, en de 2.0TFSI met quattro, 1490kg. Dat is alvast een verschil van 140kg. Maar dat is ook weer niet geheel op conto van de motor lijkt me.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
          Oeie, das wel dikke pech.
          Maar leg dat nog eens uit? Je kon dus niet zien in je spiegel dat je onderdaan ergens ging blijven hangen? Die side-skirts zijn toch niet zo breed :s

Repareren zal geen probleem zijn, maar ga naar een carrossier en niet naar de Audi Garage. Scheelt veel geld...
          Klopt inderdaad. In je spiegel lijkt het of je ruimte hebt, maar ter hoogte van de dorpel is de wagen blijkbaar iets breder. Ik had natuurlijk ook gewoon beter uit moeten kijken, maar dat is nu te laat....

Comment

• Het is niet veel, maar hier kan je zien dat het onderste deel het breedst is

Hay
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
              Heb nu een set nieuwe replica velgen gekocht voor gebruik met winterbanden
              Zijn de 5 Segmentvelgen in 7,5 x 17 " met 225-50 winterbanden
              kwaliteit zou goed zijn volgen bandenboer maar ....
              --< Op papier heb ik staan: terugname bij trillingen stuur of afbladering lak

Wou er geen mega geld voor uitgeven want voor de originele 19" S5 velgen heb ik al serieus moeten dokken
              Over velgen gesproken, ik heb al 1 velg waarvan de vernislaag loskomt.
              Eerst 3 nieuwe ruiten en nu al een nieuwe velg , ik hoop dat het gene maandag auto wordt

Comment

• Iets te veel risico's genomen ook eh, moet wel balen zijn op zo'n jonge auto. Mij gaan ze niet meer hebben, obviously liever een keertje meer achteruit en vooruit rijden, dan ergens tegenaan rijden.

Ik manouvreerde indertijd (nog met m'n 147 toen) quasi altijd in het laatste smalle parkeerplaatsje wat overbleef op de bedrijfsparking (lees, waar anderen terecht schrik van hadden) (en lees, ik moest maar vroeger op m'n werk arriveren ). Maanden ging dat millimeter werk goed, tot op een dag dat je er toch één centimeterke naast zit. Gevolg, zonder het te horen of ook maar te voelen, zachtjes langs een betonnen paal geschraapt. Geen deuken, maar lekker veel lakschade. Brrr... nee, 'k huiver weer bij het gedacht. M'n vriendin doet dat ook altijd, zo nog rakelings langs andere auto's uitparkeren. Ik zeg het dan wel duuzend keer dat je beter nog es een keertje achteruit rijdt om er vlotter langs te kunnen, 't is uiteindelijk ook maar een kleine moeite. Maar soit, shit happens. 't Is te hopen dat het gemakkelijk te herstellen valt. Zijn het de S line flanken of standaard?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                  Over velgen gesproken, ik heb al 1 velg waarvan de vernislaag loskomt.
                  How... toevallig Y-design? 'k Heb dat namelijk ook op één velg.

Comment

• zit in elke A5 een start-knop? of is dit een optie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Iets te veel risico's genomen ook eh, moet wel balen zijn op zo'n jonge auto. Mij gaan ze niet meer hebben, obviously liever een keertje meer achteruit en vooruit rijden, dan ergens tegenaan rijden.

Ik manouvreerde indertijd (nog met m'n 147 toen) quasi altijd in het laatste smalle parkeerplaatsje wat overbleef op de bedrijfsparking (lees, waar anderen terecht schrik van hadden) (en lees, ik moest maar vroeger op m'n werk arriveren ). Maanden ging dat millimeter werk goed, tot op een dag dat je er toch één centimeterke naast zit. Gevolg, zonder het te horen of ook maar te voelen, zachtjes langs een betonnen paal geschraapt. Geen deuken, maar lekker veel lakschade. Brrr... nee, 'k huiver weer bij het gedacht. M'n vriendin doet dat ook altijd, zo nog rakelings langs andere auto's uitparkeren. Ik zeg het dan wel duuzend keer dat je beter nog es een keertje achteruit rijdt om er vlotter langs te kunnen, 't is uiteindelijk ook maar een kleine moeite. Maar soit, shit happens. 't Is te hopen dat het gemakkelijk te herstellen valt. Zijn het de S line flanken of standaard?
                      't zijn gewone flanken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                        zit in elke A5 een start-knop? of is dit een optie?
                        Optie => advanced key..
                        Ik zou het niet nemen als ik van u was. Ik vind dat er opties zijn die hun geld meer waard zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hay Bekijk Berichten
                          Het is niet veel, maar hier kan je zien dat het onderste deel het breedst is

Hay

eh...

Dat is toch bij alle autos het geval?

Comment

How... toevallig Y-design? 'k Heb dat namelijk ook op één velg.
                            Yep, ben jij er al mee naar de garage geweest of niet ?

Z e gaan de velg wel veranderen maar lieten toch weten dat het gevoelige velgen zijn
                            Het was zo van ''na 2 weken is wel te vlug maar binnen een jaartje of 2 is da normaal ''

Als ik mij niet vergis zijn het de duurste uit de reeks, (s-line niet meegerekend) dan vewacht je toch kwaliteit.
                            Mijn vorige waren na 70 km zomer en winter nog als nieuw uitgezonderd een paar borduurkrasjes.

Comment

• Denk erover na om mijn a5 een cm te verlagen ,iemand een idee wat dat kost en waar je dat het best laat doen .
                              Zou je dat zien 1 cm verlaagd of denken jullie dat is zijn geld niet waard .Graag een reactie aub

Rij met a5 2.7 tdi geen s-line maar wel zwarte grill vooraan en s-line diffusor achteraan .

Is er nog nieuws ivm a5-treffen ,waar en wanneer .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichten
                                Optie => advanced key..
                                Ik zou het niet nemen als ik van u was. Ik vind dat er opties zijn die hun geld meer waard zijn.
                                Je hebt mss gelijk maar ik vind het toch een leuk hebbedingetje .
                                De ene heeft liever een betere audio installatie en de ander de advanced key, ieder zijn ding

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door supercar Bekijk Berichten
                                  Denk erover na om mijn a5 een cm te verlagen ,iemand een idee wat dat kost en waar je dat het best laat doen .
                                  Zou je dat zien 1 cm verlaagd of denken jullie dat is zijn geld niet waard .Graag een reactie aub

Rij met a5 2.7 tdi geen s-line maar wel zwarte grill vooraan en s-line diffusor achteraan .

Is er nog nieuws ivm a5-treffen ,waar en wanneer .
                                  Als ik de kosten zou doen om te verlagen zou ik voor 2 cm gaan.

Comment

• Elaba.. zoals verschillende hier op het forum staat mijn auto in de productie gepland in week 12.. hoelang duurt het dan nog eer hij bij men dealer staat en klaar voor aflevering?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                      Yep, ben jij er al mee naar de garage geweest of niet ?
                                      'k Ben ermee naar de garage geweest, long story, want dit was slechts één probleempje van de vele klein (zie m'n thread).

Ze hebben het nog niet verholpen... ze gaan 't eerst aanvragen bij de importeur. Bij u is het nogal evident dat ze deze vervangen, bij mij al iets minder. Maar over het algemeen gesproken, heb ik toch al veel problemen met deze velg gelezen, gaande van verkleuringen, tot nu dit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                                        heb eens een offerte laten maken voor een 3.0TDI. Wat is de normale korting op een A5 ?
                                        heb momenteel bijna 7% is dat redelijk?

ik kreeg op mijn A3 6,5% in gent, kben dan naar maldegem geweest en daar 8% gehad

Comment

'k Ben ermee naar de garage geweest, long story, want dit was slechts één probleempje van de vele klein (zie m'n thread).

Ze hebben het nog niet verholpen... ze gaan 't eerst aanvragen bij de importeur. Bij u is het nogal evident dat ze deze vervangen, bij mij al iets minder. Maar over het algemeen gesproken, heb ik toch al veel problemen met deze velg gelezen, gaande van verkleuringen, tot nu dit.

Alle, dat belooft, velgen van 2000 euro die verkleuren .
                                          Ik heb jou probleempjes gelezen, ik ben dus niet de enige.
                                          Ik heb wel geluk dat het allemaal in de garantie gebeurd is, is de garante van de velg bij jou een probleem omdat hij ouder is dan een jaar?

Comment

Working...
                                          X