iets van 680 euro, de saab rijders zijn dar ook heel tevreden over
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ik kom ook zeker naar de meeting.. ben echt tevreden over mijn wagen. heb hem nu 6 weken. 2300 km.. alles top alleen de slechte kwaltiteit van het leder... dat is langs de zijkant al merkbaar afgesleten. volgende week naar de garage en ze kunnen zien da ze het regelen.. dit kan toch niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichtenalles top alleen de slechte kwaltiteit van het leder... dat is langs de zijkant al merkbaar afgesleten. volgende week naar de garage en ze kunnen zien da ze het regelen.. dit kan toch niet.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenJe hebt geluk dat het al zo snel slijt (waanzinnig snel eigenlijk ), dit herstellen ze ten minste onder garantie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichtenja geluk.. het is zoals ge het wilt noemen. je koopt je droomwagen, betaalt er een massa geld voor en dan na 6 weken en 2000 km merk je dat je leder aan de zijkant echt merkbaar afgesleten is.. echt gelukkig voel je je dan niet
heb ook al minimaal wat slijtage gemerkt, nauwelijks zichtbaar en het stoort mij niet.... maar als het toeneemt.... wagen nu 5 weken in bezit....
deze slijtage is het gevolg van het instappen, doordat de zijsteun vrij ver naar voor komt schuur je er automatisch tegen bij het instappen....
wat ik nu doe is mijn zetel bij het uitstappen zover mogelijk naar achter zetten ( geheugentoets 2) zodat ik bij het opnieuw instappen zo min mogelijk of niet tegen de zijkant van de zetel schuur( = oorzaak van slijtage), dan duw ik eenmaal gezeten terug op geheugentoets 1 en glijdt de zetel terug naar voor.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk Berichtenheb ook al minimaal wat slijtage gemerkt, nauwelijks zichtbaar en het stoort mij niet.... maar als het toeneemt.... wagen nu 5 weken in bezit....
deze slijtage is het gevolg van het instappen, doordat de zijsteun vrij ver naar voor komt schuur je er automatisch tegen bij het instappen....
wat ik nu doe is mijn zetel bij het uitstappen zover mogelijk naar achter zetten ( geheugentoets 2) zodat ik bij het opnieuw instappen zo min mogelijk of niet tegen de zijkant van de zetel schuur( = oorzaak van slijtage), dan duw ik eenmaal gezeten terug op geheugentoets 1 en glijdt de zetel terug naar voor.....
Ik heb nog een vraag voor de kenners.. Iedereen zegt da chiptuning voor de audi A5 2.7 multitronic slecht is omwille van de koppeling en toestanden. Nu heb ik ondertussen door dat mijn wagen Tiptronic heeft. Ik zou totaal niet weten wat het verschil is tussen deze twee koppelingen maar ik vraag me wel af of chiptuning bij de Tiptronic koppeling ook voor problemen zorgt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichtenwat een comfort
Ik heb nog een vraag voor de kenners.. Iedereen zegt da chiptuning voor de audi A5 2.7 multitronic slecht is omwille van de koppeling en toestanden. Nu heb ik ondertussen door dat mijn wagen Tiptronic heeft. Ik zou totaal niet weten wat het verschil is tussen deze twee koppelingen maar ik vraag me wel af of chiptuning bij de Tiptronic koppeling ook voor problemen zorgt?
tiptronic = een "echte" automatic
In het eerste geval zijn je versnellingen fake. Ze zouden er een 30-bak van kunnen maken, of gewoon het spel op hetzelfde toerental laten draaien terwijl de auto versnelt. Das puur afstelling want je heb geen aparte versnellingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichtenvoor de autogekken onder ons
BSR heeft een PPC box ontwikkeld voor de 2,0TFSI 180----->257pk
ik ken BSR van mijn Volvo S60, super tevreden, het goede van BSR is dat men het originele programma elk moment terug kan zetten.
misschien kunnen we korting krijgen als we het als een groep gaan bestellen......
Bij Heinz gaan ze tot 240pk en daar ben ik al minder en minder voor te vinden.
211pk zie ik meer zitten... (is idem aan de 2.0tfsi in de catalogus)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtenmultitronic = continu variabele transmissie. Een geavanceerde versie van ne vario van ne brommer van de variomatic van Daf in den tijd.
tiptronic = een "echte" automatic
In het eerste geval zijn je versnellingen fake. Ze zouden er een 30-bak van kunnen maken, of gewoon het spel op hetzelfde toerental laten draaien terwijl de auto versnelt. Das puur afstelling want je heb geen aparte versnellingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk BerichtenDus de Tiptronic veroorzaakt normaal geen problemen bij chiptuning?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk BerichtenDus de Tiptronic veroorzaakt normaal geen problemen bij chiptuning?
Comment
-
Ik heb op mijn A4 multitronic, de optie tiptronic aan het stuur, op het laatste moment laten vallen, maar zoals ik begreep maakte dat geen verschil van boite...je hebt een multitronic of andere (s)tronic) nodig om tiptronic te kunnen nemen....
Die optie tiptronic is gewoon 2 paddles aan het stuur die de functie overnemen van het manueel schakelen dat je met de m of s tronic kan inschakelen.
Met een manuele schakelbak kan je nooit tiptronic nemen bij mijn weten...
En ik zou toch navragen wat het maximum nm is dat je multitr aankan...normaal is dat 400 dacht ik...en na chippen word dit 410 ofzo....dus kans dat je binnen X aantal jaar 8000 euro kan neertellen voor een nieuwe multitronic..
Ik heb een vriend met multritronic, die heeft onlangs toch laten chippen....auto rijd vlotter, en zuiniger volgens hem. Tot nu toe geen problemen...maar je weet natuurlijk niet wat de auto in de toekomst gaat doen...heb op dit forum al gehoord van haperingen op hoge snelheden en het stilvallen dadelijk na het starten.....
Ik zou graag chippen , maar ik vrees ervoor.
Als je in de audi shop zoekt naar de verschillende chiptuningen die audi geeft (met garantie) dan zie je bij de A4 al staan dat dit niet beschikbaar is voor een automatiche koppeling....
ABT doet het thans wel, maar audi geeft er dan weer geen garantie op....
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk BerichtenIs dat geen S-tronic wat je hebt? of is dat hetzelfde
S-tronic=automaat met dubbele koppeling=DSG van VW
multitronic=continu variabele transmissie
Comment
-
zucht de tijd begint te korten vandaag nog dealer even gebelt.. Menne A5 staat in duitsland te wachten op transport.. de garagist hoopte dees week nog em binnen te krijgen ten laatste begin volgende week.. hij garandeerde mij da ik eind volgende week met men auto aan't cruisen ben... fingers crossed
Comment
-
Zodra ik de mijne A5 heb (tegen het weekend .... ) ga ik toch op zoek naar een betaalbare oplossing voor vrijhangend GPS tracker SMS toesteletje om in de wagen te verstoppen in geval van diefstal, zodat ik de flikken kan bellen en zeggen waar dat de wagen staat...of rijd...
Op eBay zijn er al heel wat te verkrijgen voor een 2 à 300 euro. Prepaid SIM kaart erin, en verstoppen in de wagen waar dat je toch nog GPS signaal kan ontvangen. De rest van de communicatie gebeurt via GSM netwerken.
Iemand hier ervaring mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door onestepahead Bekijk Berichtenzucht de tijd begint te korten vandaag nog dealer even gebelt.. Menne A5 staat in duitsland te wachten op transport.. de garagist hoopte dees week nog em binnen te krijgen ten laatste begin volgende week.. hij garandeerde mij da ik eind volgende week met men auto aan't cruisen ben... fingers crossed
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk BerichtenZodra ik de mijne A5 heb (tegen het weekend .... ) ga ik toch op zoek naar een betaalbare oplossing voor vrijhangend GPS tracker SMS toesteletje om in de wagen te verstoppen in geval van diefstal, zodat ik de flikken kan bellen en zeggen waar dat de wagen staat...of rijd...
Op eBay zijn er al heel wat te verkrijgen voor een 2 à 300 euro. Prepaid SIM kaart erin, en verstoppen in de wagen waar dat je toch nog GPS signaal kan ontvangen. De rest van de communicatie gebeurt via GSM netwerken.
Iemand hier ervaring mee?
Comment
Comment