Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hier ook problemen met de zwarte lak. Zeggen dat deze lak zeer hard is, speciaal tegen de krassen... volgens mij zijn ze toch iets vergeten toe te voegen...

Comment

• Of jullie gebruiken de verkeerde producten .
      Ik heb een oceaanlauwe en heb daar totaal geen last van , is nochtans ook een zeer moeiijk te onderhouden kleur.

Comment

• ik heb ook een zwarte, geen problemen
        heeft iemand hier een verlaagde A5??????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
          Yup, hier ook.
          Ik ben 10x voorzichtiger tijdens het wassen dan bij mijn vorige wagen, maar dit was het resultaat op m'n motorkap na 6 maanden (een keer of 8 gewassen denk ik). (zie foto)
          Ik zal dan waarschijnlijk ook wel iets verkeerd doen.

Ik heb ook veel last van opgedroogde waterdruppels, de aftekening ervan is zeer moeilijk om te verwijderen.

Na een volledige polishbeurt (zonder fillers) ziet alles er terug goed uit, de waterdruppels zijn nog een héél klein beetje zichtbaar op sommige plaatsen.
          Ik zal maar niet te hard in detail gaan, want dan is het iets voor het car detailing forum.

M'n vorige wagen (een zwarte, ford) zag er na 6 jaar wassen met de spons nog zeer goed uit.
          Ik heb ook een zwarte en gebruik de produkten van meguiars die ik zelfs via deze forum heb leren kennen.
          Als je die gebruikte heb je geen last van opgedroogde druppels (nooit in de zon wassen he)
          Het zijn misschien niet de goedkoopste produkten maar wel supergoed.
          Met 1 handoek droog je heel de auto af en daarna met de microvezel doekjes opblinken en het resultaat is prachtig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door snoopdog Bekijk Berichten
            Of jullie gebruiken de verkeerde producten .
            Ik heb een oceaanlauwe en heb daar totaal geen last van , is nochtans ook een zeer moeiijk te onderhouden kleur.

het gaat mij niet zo zeer over de producten. ik gebruik ook altijd 2 emmer methode, washandschoen, watermagnet doek enzo.

het is gewoon zo dat wanneer de auto pas gewassen is, en je met je vinger zachtjes over de lak gaat, je al kans hebt op krassen.

een vogelkak die er max 1uur heeft opgehangen al in de lak zit "gebeten"

onze andere auto's was ik op dezelfde methode en hier veel minder problemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
              ik heb ook een zwarte, geen problemen
              heeft iemand hier een verlaagde A5??????

donderdag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichten
                het gaat mij niet zo zeer over de producten. ik gebruik ook altijd 2 emmer methode, washandschoen, watermagnet doek enzo.

het is gewoon zo dat wanneer de auto pas gewassen is, en je met je vinger zachtjes over de lak gaat, je al kans hebt op krassen.

een vogelkak die er max 1uur heeft opgehangen al in de lak zit "gebeten"

onze andere auto's was ik op dezelfde methode en hier veel minder problemen.
                Dus een carwash is totaal af te raden?
                Ik ga om de 3 weken met mijn A6 avant zwart naar de carwash en heb nog nooit problemen gehad...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door snoopdog Bekijk Berichten
                  Of jullie gebruiken de verkeerde producten .
                  Oei,dat zal Bertje wax-it niet graag horen!!
                  Gebruik producten van Blackfire en Poorboy's dus slecht kan dit niet zijn.
                  Misschien een verkeerde wasmethode,wel een washmitt en veel water maar geen 2 emmers.
                  Bij het afdrogen altijd een quick detailer.
                  Ah ja,had hier iemand interesse voor originele y-velgen in perfecte staat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                    maar geen 2 emmers.

Gij smijt het vuil dus gewoon terug op uw auto?
                    Nice

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                      Bevestiging is dat gebeurd via email of via een schrijven via de post?

uw S bumper, laat je de dealer dit steken?
                      Heb je hiervoor een audi-part-nummer of zoiets? De mijne zegt dat dit onmogelijk is
                      Bevestiging via mail ontvangen.
                      Wat betrefd de S bumper de dealer zal die steken, heeft mij wel laten weten dat hij niet zomaar een bumper van een S kan bestellen.Daarvoor heeft hij een chassisnummer van een S versie nodig.Maar dat zou geen probleem zijn zei hij.Wat betrefd de bumper die heeft identiek de zelfde afmeting.
                      Dus wat je dealer verteld is zever in zakjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                        Bevestiging is dat gebeurd via email of via een schrijven via de post?

uw S bumper, laat je de dealer dit steken?
                        Heb je hiervoor een audi-part-nummer of zoiets? De mijne zegt dat dit onmogelijk is
                        Oorspronkelijk geplaatst door Thomas G Bekijk Berichten
                        Ja inderdaad, dat bedoelde ik. Zal bij de 2.0 bij optie Led & Xenon horen, als het er al bijhoort. Ben benieuwd
                        Ja dat klopt bij optie Led & Xenon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
                          Niemand?
                          Een samengestelde Audi A5 2.7TDI kom ik uit op 51k . Hoeveel korting zou je hierop krijgen?
                          Alvast bedankt.
                          Ik heb 9% korting gekregen maar ik heb dat kunnen bespreken op basis van een offerte van bij Mercedes. Was van plan E coupé te kopen.

Comment

• Iemand zei me hier laatst dat de 2.7 multitronic 8 vitessen had, maare ik reed laatst 200km/u en hij gaf nog steeds S7 aan als versnelling, dus.... geen S8 te bespeuren denk ik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
                              Iemand zei me hier laatst dat de 2.7 multitronic 8 vitessen had, maare ik reed laatst 200km/u en hij gaf nog steeds S7 aan als versnelling, dus.... geen S8 te bespeuren denk ik...
                              Aan 200km/h ga ik pas over na 2de ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                Heb hem nog eens in de wax gezet!!
                                De zwarte lak van de A5 is toch zeer gevoelig voor krassen!
                                Bij mijn zwarte A4 (b6) was dit helemaal geen probleem.
                                Nog iemand die dit ook heeft?

Bij mij zelfde verhaal, vogelstront erop, twee dagen blijven zitten, en is in de lak gebrand. Heb met een zachte doek geprobeerd het weg te poetsen, maar zelfs dát geeft krassen!

Blijkbaar is de vernislaag erg zacht?

Hay

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
                                  Iemand zei me hier laatst dat de 2.7 multitronic 8 vitessen had, maare ik reed laatst 200km/u en hij gaf nog steeds S7 aan als versnelling, dus.... geen S8 te bespeuren denk ik...
                                  Mja, dan hebde nog 30-40km/h over hé

Ist geen 7 in S & 8 in M? Probeer het nog eens in M deze nacht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    Mja, dan hebde nog 30-40km/h over hé

Ist geen 7 in S & 8 in M? Probeer het nog eens in M deze nacht
                                    LOL....ja maar als ie in M staat zegt ie niks over in welke M ie is, gewoon M, dus hoe weet ik dan als ik in M8 zit....???

Ook maar raar dat M tot 8 gaat, en S tot 7....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                      Ben aan het wachten op KBC, maar nu zijn ze 2 dagen gesloten hé (vrijdag+maandag) dus ik hoop volgende week en anders nog een week later

Audi A5 2.7tdi S-Line Multitronic 190pk/400nM
                                      Fantoomzwart (pareleffect)
                                      Exterior Pack Sport Design S line
                                      Audi Exclusive 19" 5-Spaak design
                                      Milano Leder + lederpakket
                                      S-Line Multifunctioneel stuur met schakelfunctie
                                      Zetelverwarming vooraan
                                      Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels. Buitenspiegels elektrisch inklapbaar. Binnen- en buitenspiegels met automatische dag/nachtstand.
                                      Licht -en regensensor
                                      Lichtpakket
                                      Universele afstandsbediening (Homelink)
                                      Parkeerhulp achteraan
                                      Zonder kentekens
                                      Afneembare trekhaak
                                      Reservewiel (thuiskomertje + reparatieset)
                                      anti-diefstalmoeren
                                      Koffermodule + Opberg module + Skizak/skiluik
                                      3-zone airco
                                      Middenarmsteun
                                      Cruisecontrol
                                      3G MMI navigatie plus + kleurendisplay tussen tellers
                                      Audi Hold Assist
                                      Audi Sound System
                                      Audi Music Interface voor MMI
                                      Audi Bluetooth telefoon
                                      Dragonfly. heb je al nieuws gekregen van de KBC??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Galilei Bekijk Berichten
                                        Ik heb 9% korting gekregen maar ik heb dat kunnen bespreken op basis van een offerte van bij Mercedes. Was van plan E coupé te kopen.
                                        thx voor de PM

E-klasse coupé is toch véél duurder dan een A5?
                                        Hoeveel korting geven ze momenteel weg bij Mercedes?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Galilei Bekijk Berichten
                                          Dragonfly. heb je al nieuws gekregen van de KBC??
                                          Ja, ik heb al de nodige papieren. Nu alleen nog de betaling, ik moet eerst de auto gaan inspecteren voor zij het geld stortten. Hopelijk weet ik morgen meer

Comment

Working...
                                          X