Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wel ja, het is allemaal nogal software-versie afhankelijk:
- als de dealer de juiste software heeft, kan hij dit zelf.
- heeft hij de software niet, moeten ze de electronica eruit nemen en ermee naar Erps-Kwerps
- misschien kan je zelf ook naar ginder, maar dat wist hij niet zeker.
In alle geval zou ik het laatste verkiezen, want dan heb je ook de prijs zoals vermeld in de Audi-Shop, en bij de dealer zou het meer kosten.
Dat is wat men mij verteld heeft voor mijn 1.9TDI: 585 euro bij ABT rechtstreeks, terwijl 997 euro in de Audi garage. Groot verschil vind ik dat.
Ik raad je toch aan eens te informeren bij jouw dealer, misschien regelt hij het anders?
PS: op de site van ziptuning staat er een hele uitleg over de fabrieksgarantie! http://www.ziptuning.be/
Is het dat ZIPTUNING die het uitvoert voor de Audidealers of hoe zie ik dat dan?
Thx voor de link en de info!
Vergeet niet dat ze al met een ge-downtunde versie starten en dat ze meestal al
meer vermogen leveren dan vermeld!
Maar hoe dan ook,wat ze met de tfsi motoren kunnen(de meeste tuners) grenst bijna aan
het onwaarschijnlijke!
De 1.4 tfsi bvb. 200 pk.
Volgens Audi zou er zelfs relatief gemakkelijk 240 pk uit de 1.8 tfsi gehaald kunnen
worden op gelijk welke brandstof!(2.0 nog makkelijker?)
Allesinds heel knap!
Dus jij denkt dat ik problemen ga krijgen met mijn wagen als ik de koppeling en de aandrijving niet aanpas?
Niet speciaal problemen!
Veel hangt af van de rijstijl natuurlijk,als de koppeling niet doorslipt zal ze wat
vlugger versleten zijn.
Meer vermogen is meer slijtage!!
Christopher, in de datasheet van Abt voor de 3.0TDI staat advies:
▪ Vehicles with automatic transmission require gear box or DSG oil change every 30.000 km!
Christopher, in de datasheet van Abt voor de 3.0TDI staat advies:
▪ Vehicles with automatic transmission require gear box or DSG oil change every 30.000 km!
zal er zeker op letten.. merci voor de raad in ieder geval
Een anekdote over tuning: ik had mijn A5 3.0TDI laten tunen bij Ziptuning. Na een 300 tal km gooi ik hem eens helemaal open en wat blijkt... de auto houdt in bij 3.500tpm in 1ste en 2de versnelling. Ik dus terug naar Evergem, alwaar ze alles nakijken, een paar aanpassingen doen maar het probleem niet opgelost krijgen. Ze vragen of ze de auto een hele dag kunnen hebben om verdere testen te doen, ze garanderen dat ze dit zullen oplossen. Ik ga de auto 's avonds halen, en neen hoor, het probleem is niet opgelost. Ik terug naar m'n dealer, ik leg uit wat er aan de hand is, en het blijkt dat dit een "beveiliging" is op de brandstoftoevoer. Volgens hem zijn de tuning parameters niet correct waardoor dit fenomeen zich voordoet.Hij stelt voor om de originele software er terug op te zetten en daarna naar Heinz te gaan, omdat verschillende klanten daar reeds geweest zijn en zeer tevreden zijn over het resultaat. Ik heb direct een afspraak gemaakt bij Heinz voor 7 mei. Conclusie: Het zijn niet alleen de cijfers die tellen (Zip haalt officieel wat meer uit de 3.0), maar de kwalitiet is ook van essentieel belang.
Een anekdote over tuning: ik had mijn A5 3.0TDI laten tunen bij Ziptuning. Na een 300 tal km gooi ik hem eens helemaal open en wat blijkt... de auto houdt in bij 3.500tpm in 1ste en 2de versnelling. Ik dus terug naar Evergem, alwaar ze alles nakijken, een paar aanpassingen doen maar het probleem niet opgelost krijgen. Ze vragen of ze de auto een hele dag kunnen hebben om verdere testen te doen, ze garanderen dat ze dit zullen oplossen. Ik ga de auto 's avonds halen, en neen hoor, het probleem is niet opgelost. Ik terug naar m'n dealer, ik leg uit wat er aan de hand is, en het blijkt dat dit een "beveiliging" is op de brandstoftoevoer. Volgens hem zijn de tuning parameters niet correct waardoor dit fenomeen zich voordoet.Hij stelt voor om de originele software er terug op te zetten en daarna naar Heinz te gaan, omdat verschillende klanten daar reeds geweest zijn en zeer tevreden zijn over het resultaat. Ik heb direct een afspraak gemaakt bij Heinz voor 7 mei. Conclusie: Het zijn niet alleen de cijfers die tellen (Zip haalt officieel wat meer uit de 3.0), maar de kwalitiet is ook van essentieel belang.
Dat is toch een gekend probleem bij de nieuwe 3.0 motoren? De ECU is beveiligd en toerental begrensd. Is een paar weken geleden hier al aan bod geweest want je bent niet de enige met dat probleem!
Dat is toch een gekend probleem bij de nieuwe 3.0 motoren? De ECU is beveiligd en toerental begrensd. Is een paar weken geleden hier al aan bod geweest want je bent niet de enige met dat probleem!
Ja, maar de mijne heeft nog geen ECU beveiliging, en nu, met de orignele software opnieuw erop, kan ik vlot doortrekken tot 4200 toeren in 1ste en 2de. Dus ik vrees dat er iets anders aan de hand was.
Is het dat ZIPTUNING die het uitvoert voor de Audidealers of hoe zie ik dat dan?
Thx voor de link en de info!
Normaal is Heinz huistuner bij d' ieteren. zij laten daar hun auto's tunen zodat de klant zijn garantie behoudt
(is wat ze mij hebben gezegd)
onze dealer (sint-truiden) laat iemand anders komen, eigenlijk om de reden dat wanneer zij helemaal naar oost-vlaanderen moeten ze er eigenlijk geen winst meer op hebben...
vrachtwagen voor de auto, personeelslid mee, halve dag onderweg ...
Idd, die begrenzing v/d toeren -waarover we een paar weken geleden gesproken hebben- gaat over toeren maken bij stilstand (met de bedoeling om als een speer te kunnen vertrekken). Op welk toerental dat is, hangt van het modeljaar van de wagen af. Eens je vertrekt, is er geen vroegtijdige begrenzing meer. (En je kan de begrenzing trouwens uitschakelen door de tractiecontrole uit te schakelen)
tunen van mijn A 5 staat zeker op mijn wenslijst
1790 euro vind ik veel geld. Jd en hartog-tuning doen het voor veel minder geld.
ik heb een afspraak staan bij Hartog, ben erg benieuwd naar de resultaten.
Dus jij denkt dat ik problemen ga krijgen met mijn wagen als ik de koppeling en de aandrijving niet aanpas?
Als je die extra 100pk en zoveel meer koppel dikwijls gaat gebruiken, dan vrees ik van wel... zeker met een multitronic.
Trouwens in de Belgische Audi-Shop staat erbij dat ze geen auto's met multitronic tunen.
Als je die extra 100pk en zoveel meer koppel dikwijls gaat gebruiken, dan vrees ik van wel... zeker met een multitronic.
Trouwens in de Belgische Audi-Shop staat erbij dat ze geen auto's met multitronic tunen.
Ik heb dan ook geen multitronic maar een tiptronic. Naart schijnt is dat iets helemaal anders. Bij Heinz zeggen ze dat ze de 2.7 liever niet tunen, maar de 3.0 zou absoluut voor geen problemen zorgen. Dit is wat ze mij verteld hebben he. Ik ben een absolute leek in het tunen van auto's.
Ik heb dan ook geen multitronic maar een tiptronic. Naart schijnt is dat iets helemaal anders. Bij Heinz zeggen ze dat ze de 2.7 liever niet tunen, maar de 3.0 zou absoluut voor geen problemen zorgen. Dit is wat ze mij verteld hebben he. Ik ben een absolute leek in het tunen van auto's.
Lol en 3 maanden geleden was het zogezegd geen probleem om de 2.7tdi tot 240pk te tunen
Maar t'is idd een slecht idee dus mij gaan ze daar niet zien met de A5
Lol en 3 maanden geleden was het zogezegd geen probleem om de 2.7tdi tot 240pk te tunen
Maar t'is idd een slecht idee dus mij gaan ze daar niet zien met de A5
Dat denk ik ook... Als de tuner het zelf al zegt. Ik ga in ieder geval. 9 mei, kijk er echt naar uit.
Comment