Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
    Je gaat eens moeten op mijn posts, ik heb eens de link gepost van een pagina op de duitse Audi site waar een module stond om de velgen te zien per auto!
    Jup, maar ik bedoel ook andere velgen, wil er graag velgen onderleggen die je niet vaak ziet
    Maar zal ook zeker en vast eens op die site van jouw gaan zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Disaster Bekijk Berichten
      Jup, maar ik bedoel ook andere velgen, wil er graag velgen onderleggen die je niet vaak ziet
      Maar zal ook zeker en vast eens op die site van jouw gaan zien.
      Aja niet audi-velgen dus...

Comment

• Ouw na een beetje zoeken heb ik toch dit gevonden:

Lijkt wel een handige site als je eens wat anders onder je auto wil dan de standaard velgen

Comment

• site van BBS... allemaal vette velgen.. met een car configurator

Comment

• Vandaag al bericht gehad dat mijn dealer de leveringsdatum opgegeven hadden van de A5/S5 cabriolet...en niet van de A5/S5 coupé

Levering is dus toch september2009

Op zich géén probleem (als je weet dat sommigen onder ons 9 maand of zelf langer moeten wachten hebben) maar wel dat onze cabriolet wel weg gaat in july.

Iemand ervaring met het verkrijgen van een "overbruggingsauto" vanuit de garage zelf?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tess Bekijk Berichten
              Geachte kenners

Graag had ik als toekomstig A5 bezitter jullie mening over een paar items.

- komt de A5 binnenkort ( opnieuw ) uit in 1.8 TFSI 160 pk ( fisc aantrekkelijk ).
              + jullie mening over deze motorisatie

volgens mij niet, enkel voor bepaalde landen maar wie weet?

- wat zou de achterliggende reden zijn dat het pack V6 gratis wordt aangeboden.

Audi days, voor andere modellen zijn er ook kortingen.
              Elk jaar zijn deze "days" te doen bij Audi met elk jaar zijn kortingen.
              Let wel, V6 pack is enkel op de 4 cilinders dus de 2.0tfsi en de 2.0tdi

- heeft het pack V6 nut gezien de verkoper me het pack intenso(metaalkleur) op de S Line voorstelde.

Zeker en vast, ik heb beide genomen (zie mijn config enkele posten hierboven) en had 3276€ "extra budget" of korting.

V6 pack = servotronic, multifunc stuur, Xenon+, VV2 alarm, 3zone airco, radio concert
              prijs = 0 Euro

Intenso / intenso plus is een totaal ander pakket en "moet" je eigenlijk nemen

- heeft de S Line andere velgen dan aan standaard A5 en welke zijn het dan of kan men kiezen.

S-line heeft standaard de 5 spaaks zitten.
              Standaard (géén S-line) zitten er maar kleine, géén mooie velgen op.
              Velgen die je kunt kiezen zijn Audi velgen of niet Audi velgen

- hoe kan ik en model 2009 van 2010 onderscheiden, wat zijn de verschillen ?

Onderstaand is een toevoeging of een optie;
              - ESP met elektronische sperfunctie (modellen met voorwielaandrijving)
              - Optiek pakket zwart: Single Frame raamwerk hoogglanzend,
              grill, kentekenplaathouder, mistlampenbehuizing en regengoten in matzwart)

- quattro met sportdifferentieel en Dynamic stuur
              - Nieuwe stof: Atrium voor de sportstoelen
              - Decorlijsten Berkenhoutstructuur
              - Navigatiesysteem: MMI navigatie 6,5 inch kleurendisplay met DVD-rom voor Europa
              - B&O Soundsystem met Dolby 5.1 bij DVD-weergave
              - Bluetooth-aansluiting basis
              - Hold Assist gaat wegrijdassistent heten en is niet combineerbaar met en Start- Stop systeem
              - Xenon Plus met dagrijverlichting en achterlichten in led optiek
              - Voorbereiding voor trekhaak
              - De 2 liter motoren komen met Start-Stop systeem voor de handbak uitvoering van de 180 en 211PK
              Verder zullen enkele opties van naam veranderen en ook voor modeljaar 2010 worden de buitenspiegels a lá die van de A5 Cabriolet.

- wat vinden jullie van 5,5 % korting.

- zoals hiervoor gezegd, duitsland is er meer te krijgen.
              In Belgie ook maar is zeer moeilijk!

- is een levering in september 2009 realistisch( 2.0 TFSI ), kan ik voor deze leveringstermijn garanties afdwingen gezien ik mijn huidige wagen zou verkopen
              - mijn is ook op september, garantie is dat Audi het recht heeft om 25% van de leveringstermijn af te wijken.

oef... gedaan met typen

Comment

• Dat zijn zaken die je lokale Audi-verkoper je zou moeten vertellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                  Vandaag al bericht gehad dat mijn dealer de leveringsdatum opgegeven hadden van de A5/S5 cabriolet...en niet van de A5/S5 coupé

Levering is dus toch september2009

Op zich géén probleem (als je weet dat sommigen onder ons 9 maand of zelf langer moeten wachten hebben) maar wel dat onze cabriolet wel weg gaat in july.

Iemand ervaring met het verkrijgen van een "overbruggingsauto" vanuit de garage zelf?
                  Vind het minder leuk voor jou maar 3m had ik wel heel snel gevonden dus ons ongeloof was terecht
                  Cabrio wat later verkopen hé, het zal het wachten alleszins waard zijn!

Comment

Vind het minder leuk voor jou maar 3m had ik wel heel snel gevonden dus ons ongeloof was terecht
                    Cabrio wat later verkopen hé, het zal het wachten alleszins waard zijn!
                    Thx voor je medeleven , ik vond het ook al zeer snel maar ja zo'n zaken geloof je graag.

Ze hebben geprobeerd om het "julyslot" van een vrijgekomen A5 om te zetten naar mijn config maar ging niet omwille van een bepaalde optie (ik denk het dak) en het "gratis" V6 pack promo ...

Tja de cabrio is al verkocht maar hadden afgesproken om hem in july door te geven. Swat, on verra...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                      Thx voor je medeleven , ik vond het ook al zeer snel maar ja zo'n zaken geloof je graag.

Ze hebben geprobeerd om het "julyslot" van een vrijgekomen A5 om te zetten naar mijn config maar ging niet omwille van een bepaalde optie (ik denk het dak) en het "gratis" V6 pack promo ...

Tja de cabrio is al verkocht maar hadden afgesproken om hem in july door te geven. Swat, on verra...
                      Meestel moet je auto huren van de garage, reken op een 400-500euro per maand voor iets deftigs.

Comment

Meestel moet je auto huren van de garage, reken op een 400-500euro per maand voor iets deftigs.
                        tja misschien wel... kzal eens checken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door supercar Bekijk Berichten
                          Wat bleek sneller dan 215 km in drive gaat hij niet .Het wegdek was droog, kaarsrecht, 16000 km op de teller en met de beste wil van de wereld ik geraak niet aan de opgegeven waarden (232km )van audi
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Ik denk toch dat er iets niet klopt ...
                          Of je had niet voldoende ruimte, of je had wind op kop, of het was vals plat ... Maar 215 is echt weinig ...
                          Ge moet de mensen hier niet bang maken. Voor 163pk te hebben is 215km/u nog redelijk normaal *zou ik denken* (mijn vorige auto had 160pk, liep ook 215 op de teller), 't verbaast me eigenlijk dat Audi een top van 232km/u meegeeft, kloppen die cijfers wel, is dat niet van de 190pk variant?

Met een grotere wieldiameter en 255 sloeffen, zou ik me alvast geen zorgen maken bij die topsnelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                            Ge moet de mensen hier niet bang maken. Voor 163pk te hebben is 215km/u nog redelijk normaal *zou ik denken* (mijn vorige auto had 160pk, liep ook 215 op de teller), 't verbaast me eigenlijk dat Audi een top van 232km/u meegeeft, kloppen die cijfers wel, is dat niet van de 190pk variant?

Met een grotere wieldiameter en 255 sloeffen, zou ik me alvast geen zorgen maken bij die topsnelheid.
                            233 is idd van de 190pk multitronic, de 190pk manueel loopt 240, ken de officiele snelheid niet van de 163pk versie.
                            Mijn A4 liep 200 aan 136pk en 220 aan 173pk

Comment

233 is idd van de 190pk multitronic, de 190pk manueel loopt 240, ken de officiele snelheid niet van de 163pk versie.
                              Mijn A4 liep 200 aan 136pk en 220 aan 173pk
                              Ah voila, 't is uitgeklaard se. Thx!
                              Ik wist dat pk's veel invloed uitoefenen op de topsnelheid, dus ik zou het al straf gevonden hebben dat 'ie met 163pk (en cvt) maar een zuchtje trager zou zijn dan een 3.0TDI 240pk. Supercar, als je rapper wilt gaan is er maar één oplossing, chiptuning.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Ah voila, 't is uitgeklaard se. Thx!
                                Ik wist dat pk's veel invloed uitoefenen op de topsnelheid, dus ik zou het al straf gevonden hebben dat 'ie met 163pk (en cvt) maar een zuchtje trager zou zijn dan een 3.0TDI 240pk. Supercar, als je rapper wilt gaan is er maar één oplossing, chiptuning.
                                Toch ben ik nog steeds positief verbaasd hoe snel die 1.8 & 2.0 Tfsi wel zijn
                                Tenslotte MAAR een 4-cylindertje. Ik haalde makkelijk +240 op de teller en had zeker nog wat over.
                                Sommige zijn hier gechipt en halen zelfs 260km/u.

Een 2.0 Tfsi gaat dus los over een 2.7 Tdi. Ongelofelijk eigenlijk ...

Grtz.
                                Nick

Comment

• ik ben het volgende van plan:
                                  19inch velgen met voor 235 en 255 banden achter.
                                  verder verlagen met alleen veren 4cm (welk merk?)
                                  spacers 20mm achter. (welk merk is het beste??)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                                    Toch ben ik nog steeds positief verbaasd hoe snel die 1.8 & 2.0 Tfsi wel zijn
                                    Tenslotte MAAR een 4-cylindertje. Ik haalde makkelijk +240 op de teller en had zeker nog wat over.
                                    Sommige zijn hier gechipt en halen zelfs 260km/u.

Grtz.
                                    Nick
                                    Raar is dat niet (typisch voor een benzinemotor). Bij een 'tussenacceleratie' van 180 tot topsnelheid, denk ik dat zo'n 2.0TFSI verbazend efficient is, ik wil het wel eens proberen, de kans bestaat dat ik stof moet bijten hoor. Je ziet dat ook bij de Golf GTI, Seat Cupra's, zeker als die bij de chiptuningboer gepasseerd zijn, zijn dat erg snelle dingen waar wel meer mensen zich aan mispakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten

Grtz.
                                      Nick
                                      Ik wil nu niet lullig doen, maar die 2.7 TDI's zijn echt niet vooruit te branden standaard, zeker als ze fiscaal begrensd zijn op 163PK, redelijk normaal dus dat je er makkelijk over gaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                                        ik ben het volgende van plan:
                                        19inch velgen met voor 235 en 255 banden achter.
                                        verder verlagen met alleen veren 4cm (welk merk?)
                                        spacers 20mm achter. (welk merk is het beste??)
                                        Waarom niet 255 rondom?? (Origineel is dat ook zo)

Voor veren zou ik kiezen voor H&R of KW, of nog beter een schroefkit.

Voor spacers kun je ook bij H&R terecht of bij www.wheelspacers.nl , die laatste zijn ook van Duitse makelij.

Grtz.
                                        Nick

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                                          Ik wil nu niet lullig doen, maar die 2.7 TDI's zijn echt niet vooruit te branden standaard, zeker als ze fiscaal begrensd zijn op 163PK, redelijk normaal dus dat je er makkelijk over gaat
                                          Een V6 Tdi tov een 4-cylinder, die nog geen 20pk meer heeft ... Ik had dat eigenlijk niet verwacht, ik bedoel toch niet een zo'n groot verschil.

Comment

Working...
                                          X