Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zoals ik het hier lees ,denk ik dat ik me niet al teveel zorgen moet maken dat ik (maar) 215km per uur haal .Eigenlijk is dat niet zo belanrijk maar als je dan de officiele cijfers leest van audi begin je toch te twijfelen over de capaciteiten van je motor .Van een v6 2.7 tdi verwacht je andere zaken temeer als ze het anders voorstellen. Ik rij ook met een mercedes break 22o cdi en met tuning heeft hij hij 166 pk maar minder gestroomlijnd en zwaarder en toch haalt hij vlotter 220 km per uur .
Als Wax-it ook zijn twijfels heeft dan twijfel ik ook want hij heeft toch een zekere ervaring.
Dragonfly zijn motor is noch iets trager ja waar zit het hem dan .
Voor ons2.7tdi multitronic is tuning uitgesloten .
Ik heb ooit eens de vraag gesteld om de fiscale 163 pk te resetten tot 190 pk en het Nm te behouden maar eigenlijk heeft niemand me kunnen zeggen of dit mogelijk is en waar of via wie .
Velen gaan zeggen waarom heb je dan een 163 pk gekocht en geen 190 pk en mssch terecht nadien .Ja als ik het kon overdoen werd het een 3.0tdi .Misschien wendt alles, en na verloop ben je te verwendt maar toch.
Zoals ik het hier lees ,denk ik dat ik me niet al teveel zorgen moet maken dat ik (maar) 215km per uur haal .Eigenlijk is dat niet zo belanrijk maar als je dan de officiele cijfers leest van audi begin je toch te twijfelen over de capaciteiten van je motor
Al eens gezien wat Audi opgeeft als 0 - 100 voor de 3.0TDI? Dat is ook op z'n zachtst gezegd optimistisch
Toch ben ik nog steeds positief verbaasd hoe snel die 1.8 & 2.0 Tfsi wel zijn
Tenslotte MAAR een 4-cylindertje. Ik haalde makkelijk +240 op de teller en had zeker nog wat over.
Sommige zijn hier gechipt en halen zelfs 260km/u.
Een 2.0 Tfsi gaat dus los over een 2.7 Tdi. Ongelofelijk eigenlijk ...
Grtz.
Nick
Ik denk als je niet veel km's doet, dat dit de ideale motorisatie is
Ik kan niet wachten tot september
Zoals ik het hier lees ,denk ik dat ik me niet al teveel zorgen moet maken dat ik (maar) 215km per uur haal .Eigenlijk is dat niet zo belanrijk maar als je dan de officiele cijfers leest van audi begin je toch te twijfelen over de capaciteiten van je motor .Van een v6 2.7 tdi verwacht je andere zaken temeer als ze het anders voorstellen. Ik rij ook met een mercedes break 22o cdi en met tuning heeft hij hij 166 pk maar minder gestroomlijnd en zwaarder en toch haalt hij vlotter 220 km per uur .
Als Wax-it ook zijn twijfels heeft dan twijfel ik ook want hij heeft toch een zekere ervaring.
Dragonfly zijn motor is noch iets trager ja waar zit het hem dan .
Voor ons2.7tdi multitronic is tuning uitgesloten .
Ik heb ooit eens de vraag gesteld om de fiscale 163 pk te resetten tot 190 pk en het Nm te behouden maar eigenlijk heeft niemand me kunnen zeggen of dit mogelijk is en waar of via wie .
Velen gaan zeggen waarom heb je dan een 163 pk gekocht en geen 190 pk en mssch terecht nadien .Ja als ik het kon overdoen werd het een 3.0tdi .Misschien wendt alles, en na verloop ben je te verwendt maar toch.
persoonlijk denk ik dat het niet halen van de max. snelheid niet aan de motor ligt maar eerder aan de multitronic, een systeem dat onvermijdelijk een deel van het vermogen door vrijvingen verliest. CVT's transmissies lijken mij beter geschikt voor wagens met een rustiger karakter en minder vermogen. Niet verwonderlijk dat de nieuwe modellen een S-tronic krijgen en geen multitronic meer (cfr Allroad A4) Ik vrees dat de multitronic bij (zwaar gemotoriseerde) Audi's niet meer zolang zal meegaan. Natuurlijk doen de dealers als hun neus bloedt wanneer ik dit zeg...
Eigenlijk is dat niet zo belanrijk maar als je dan de officiele cijfers leest van audi begin je toch te twijfelen over de capaciteiten van je motor. Van een v6 2.7 tdi verwacht je andere zaken temeer als ze het anders voorstellen. Ik rij ook met een mercedes break 22o cdi en met tuning heeft hij hij 166 pk maar minder gestroomlijnd en zwaarder en toch haalt hij vlotter 220 km per uur. Als Wax-it ook zijn twijfels heeft dan twijfel ik ook want hij heeft toch een zekere ervaring.
Als Wax-it het zegt, dan zou ik het toch eens laten nakijken bij je dealer.
Nogmaals, waar vind je die officiële cijfers?
163pk, een CVT en brede banden (en daarbij, de grotere diameter dan standaard zorgt ook voor een accuratere km-telling). Daartegenover vergelijk je een Mercedes die meer pk's heeft, misschien ook smallere banden wat rol-en luchtweerstand verminderd, wie weet is de tellerafwijking heel wat groter bij die snelheid. Wat aërodynamisch het meest efficiënt is, is trouwens moeilijk met het blote oog waar te nemen... ik mispak me daar ook dikwijls aan.
Die officiele cijfers dienen toch alleen maar als maatstaf he. Tenslotte is elke wagen anders. Bij Heinz vertelden ze me dat ze soms wagens binnenkregen die tot 60 pk minder hebben dan volgens het boekje. Over't laatst hadden ze een S5 die NA chiptuning "maar" 298 pk had.
Die officiele cijfers dienen toch alleen maar als maatstaf he. Tenslotte is elke wagen anders. Bij Heinz vertelden ze me dat ze soms wagens binnenkregen die tot 60 pk minder hebben dan volgens het boekje. Over't laatst hadden ze een S5 die NA chiptuning "maar" 298 pk had.
dat lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk.... hebben ze daar dan de audi dealer of invoerder mee geconfronteerd?
ofwel is hun meetapparaat inacurraat ofwel hebben ze gedowntuned ipv geuptuned
dat lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk.... hebben ze daar dan de audi dealer of invoerder mee geconfronteerd?
ofwel is hun meetapparaat inacurraat ofwel hebben ze gedowntuned ipv geuptuned
Als zij mij bullshit vertellen doe ik dat nu ook he.. Ik zeg alleen maar wat zij zeggen. En volgens mij zijn ze toch redelijk goed in hun vak. Voor 50 euro kan je uw wagen daar op de bank zetten. Dan weet je het direkt he..
Die officiele cijfers dienen toch alleen maar als maatstaf he. Tenslotte is elke wagen anders. Bij Heinz vertelden ze me dat ze soms wagens binnenkregen die tot 60 pk minder hebben dan volgens het boekje. Over't laatst hadden ze een S5 die NA chiptuning "maar" 298 pk had.
Omgekeerd kan ook. Jimmy69 van hier op het forum had 185pk ipv 170pk officieel
60pk te weinig kan ik moeilijk geloven Dat elke motor anders is, dat dan weer wel.
Comment