Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• thanks Nick
    20mm per wiel zou dat teveel zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
      Een V6 Tdi tov een 4-cylinder, die nog geen 20pk meer heeft ... Ik had dat eigenlijk niet verwacht, ik bedoel toch niet een zo'n groot verschil.
      Benzine is nog altijd iets anders hoor
      Maar bon, eens mijn motor los is zal ik het wel eens testen. Chippen is uitgesloten door de CVT!

Comment

• Zoals ik het hier lees ,denk ik dat ik me niet al teveel zorgen moet maken dat ik (maar) 215km per uur haal .Eigenlijk is dat niet zo belanrijk maar als je dan de officiele cijfers leest van audi begin je toch te twijfelen over de capaciteiten van je motor .Van een v6 2.7 tdi verwacht je andere zaken temeer als ze het anders voorstellen. Ik rij ook met een mercedes break 22o cdi en met tuning heeft hij hij 166 pk maar minder gestroomlijnd en zwaarder en toch haalt hij vlotter 220 km per uur .
        Als Wax-it ook zijn twijfels heeft dan twijfel ik ook want hij heeft toch een zekere ervaring.
        Dragonfly zijn motor is noch iets trager ja waar zit het hem dan .
        Voor ons2.7tdi multitronic is tuning uitgesloten .
        Ik heb ooit eens de vraag gesteld om de fiscale 163 pk te resetten tot 190 pk en het Nm te behouden maar eigenlijk heeft niemand me kunnen zeggen of dit mogelijk is en waar of via wie .
        Velen gaan zeggen waarom heb je dan een 163 pk gekocht en geen 190 pk en mssch terecht nadien .Ja als ik het kon overdoen werd het een 3.0tdi .Misschien wendt alles, en na verloop ben je te verwendt maar toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door supercar Bekijk Berichten
          Zoals ik het hier lees ,denk ik dat ik me niet al teveel zorgen moet maken dat ik (maar) 215km per uur haal .Eigenlijk is dat niet zo belanrijk maar als je dan de officiele cijfers leest van audi begin je toch te twijfelen over de capaciteiten van je motor
          Al eens gezien wat Audi opgeeft als 0 - 100 voor de 3.0TDI? Dat is ook op z'n zachtst gezegd optimistisch

Comment

Toch ben ik nog steeds positief verbaasd hoe snel die 1.8 & 2.0 Tfsi wel zijn
            Tenslotte MAAR een 4-cylindertje. Ik haalde makkelijk +240 op de teller en had zeker nog wat over.
            Sommige zijn hier gechipt en halen zelfs 260km/u.

Een 2.0 Tfsi gaat dus los over een 2.7 Tdi. Ongelofelijk eigenlijk ...

Grtz.
            Nick
            Ik denk als je niet veel km's doet, dat dit de ideale motorisatie is
            Ik kan niet wachten tot september

Comment

• Mijn A5 moet morgen binnen voor een software update.
              Iemand enig idee over welke updates het gaat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Meestel moet je auto huren van de garage, reken op een 400-500euro per maand voor iets deftigs.

klopt, ik heb da ook gevraagd bij mijn dealer en het was 20 euro per dag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andy1980 Bekijk Berichten
                  klopt, ik heb da ook gevraagd bij mijn dealer en het was 20 euro per dag
                  Voor ne VW Fox 1.0 naft

Comment

Zoals ik het hier lees ,denk ik dat ik me niet al teveel zorgen moet maken dat ik (maar) 215km per uur haal .Eigenlijk is dat niet zo belanrijk maar als je dan de officiele cijfers leest van audi begin je toch te twijfelen over de capaciteiten van je motor .Van een v6 2.7 tdi verwacht je andere zaken temeer als ze het anders voorstellen. Ik rij ook met een mercedes break 22o cdi en met tuning heeft hij hij 166 pk maar minder gestroomlijnd en zwaarder en toch haalt hij vlotter 220 km per uur .
                    Als Wax-it ook zijn twijfels heeft dan twijfel ik ook want hij heeft toch een zekere ervaring.
                    Dragonfly zijn motor is noch iets trager ja waar zit het hem dan .
                    Voor ons2.7tdi multitronic is tuning uitgesloten .
                    Ik heb ooit eens de vraag gesteld om de fiscale 163 pk te resetten tot 190 pk en het Nm te behouden maar eigenlijk heeft niemand me kunnen zeggen of dit mogelijk is en waar of via wie .
                    Velen gaan zeggen waarom heb je dan een 163 pk gekocht en geen 190 pk en mssch terecht nadien .Ja als ik het kon overdoen werd het een 3.0tdi .Misschien wendt alles, en na verloop ben je te verwendt maar toch.
                    persoonlijk denk ik dat het niet halen van de max. snelheid niet aan de motor ligt maar eerder aan de multitronic, een systeem dat onvermijdelijk een deel van het vermogen door vrijvingen verliest. CVT's transmissies lijken mij beter geschikt voor wagens met een rustiger karakter en minder vermogen. Niet verwonderlijk dat de nieuwe modellen een S-tronic krijgen en geen multitronic meer (cfr Allroad A4) Ik vrees dat de multitronic bij (zwaar gemotoriseerde) Audi's niet meer zolang zal meegaan. Natuurlijk doen de dealers als hun neus bloedt wanneer ik dit zeg...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Al eens gezien wat Audi opgeeft als 0 - 100 voor de 3.0TDI? Dat is ook op z'n zachtst gezegd optimistisch
                      Langs de andere kant kloppen de cijfers voor mijn A3 wel ..

Comment

Eigenlijk is dat niet zo belanrijk maar als je dan de officiele cijfers leest van audi begin je toch te twijfelen over de capaciteiten van je motor. Van een v6 2.7 tdi verwacht je andere zaken temeer als ze het anders voorstellen. Ik rij ook met een mercedes break 22o cdi en met tuning heeft hij hij 166 pk maar minder gestroomlijnd en zwaarder en toch haalt hij vlotter 220 km per uur. Als Wax-it ook zijn twijfels heeft dan twijfel ik ook want hij heeft toch een zekere ervaring.
                        Als Wax-it het zegt, dan zou ik het toch eens laten nakijken bij je dealer.
                        Nogmaals, waar vind je die officiële cijfers?
                        163pk, een CVT en brede banden (en daarbij, de grotere diameter dan standaard zorgt ook voor een accuratere km-telling). Daartegenover vergelijk je een Mercedes die meer pk's heeft, misschien ook smallere banden wat rol-en luchtweerstand verminderd, wie weet is de tellerafwijking heel wat groter bij die snelheid. Wat aërodynamisch het meest efficiënt is, is trouwens moeilijk met het blote oog waar te nemen... ik mispak me daar ook dikwijls aan.

Comment

• Kan geen officiele cijfers vinden van de 163pk, mss in het boekje van de wagen??

2.7tdi 190pk - 239km/h
                          2.7tdi 190pk cvt - 232km/h
                          2.7tdi 163pk -
                          2.7tdi 163pk cvt -

Comment

• Die officiele cijfers dienen toch alleen maar als maatstaf he. Tenslotte is elke wagen anders. Bij Heinz vertelden ze me dat ze soms wagens binnenkregen die tot 60 pk minder hebben dan volgens het boekje. Over't laatst hadden ze een S5 die NA chiptuning "maar" 298 pk had.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichten
                              Die officiele cijfers dienen toch alleen maar als maatstaf he. Tenslotte is elke wagen anders. Bij Heinz vertelden ze me dat ze soms wagens binnenkregen die tot 60 pk minder hebben dan volgens het boekje. Over't laatst hadden ze een S5 die NA chiptuning "maar" 298 pk had.

dat lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk.... hebben ze daar dan de audi dealer of invoerder mee geconfronteerd?
                              ofwel is hun meetapparaat inacurraat ofwel hebben ze gedowntuned ipv geuptuned

Comment

• 60pk minder als opgegeven? Dat is gewoon diefstal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk Berichten
                                  dat lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk.... hebben ze daar dan de audi dealer of invoerder mee geconfronteerd?
                                  ofwel is hun meetapparaat inacurraat ofwel hebben ze gedowntuned ipv geuptuned
                                  Als zij mij bullshit vertellen doe ik dat nu ook he.. Ik zeg alleen maar wat zij zeggen. En volgens mij zijn ze toch redelijk goed in hun vak. Voor 50 euro kan je uw wagen daar op de bank zetten. Dan weet je het direkt he..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    Kan geen officiele cijfers vinden van de 163pk, mss in het boekje van de wagen??

2.7tdi 190pk - 239km/h
                                    2.7tdi 190pk cvt - 232km/h
                                    2.7tdi 163pk -
                                    2.7tdi 163pk cvt - 215km/h
                                    .....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichten
                                      Die officiele cijfers dienen toch alleen maar als maatstaf he. Tenslotte is elke wagen anders. Bij Heinz vertelden ze me dat ze soms wagens binnenkregen die tot 60 pk minder hebben dan volgens het boekje. Over't laatst hadden ze een S5 die NA chiptuning "maar" 298 pk had.
                                      Omgekeerd kan ook. Jimmy69 van hier op het forum had 185pk ipv 170pk officieel

60pk te weinig kan ik moeilijk geloven Dat elke motor anders is, dat dan weer wel.

Grtz.
                                      Nick

Comment

Dat elke motor anders is, dat dan weer wel.

Grtz.
                                        Nick
                                        heb me al altijd afgevraagd hoe zo iets kan eigenlijk...

de ene heeft standaard meer koppel de andere meer pk's...

wat maakt dan het verschil? heeft de manier van inrijden een invloed dan? vb dat er meer "slapende" pk's wakker gemaakt worden ofzo?

Comment

• tibault! ik kan nergens op het net een A5 vinden met R8 velgen, wanneer ga je een foto plaatsen????????

Comment

Working...
                                          X