Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
    Heb vorige week mijn wielen er eens afgehaald omdat ik ook lichte vibratie voelde.
    Bleek dat de originele bijgeleverde spacers van BBS nu meer speling hadden ten opzichte van
    de naaf.
    Volgens mij is dit enkel te verklaren door de warmte en het meer uitzetten van de lichtmetalen spacer
    tov.de stalen naaf.
    Heb iets geprobeerd en het lijkt weg te zijn!
    Kunnen dit evt.eens proberen bij joupm
    Daarmee ben ik ook zeker dat het niet in het koppeke zit.
    Zit zeker niet in het koppeke van mij. Heb geen spacers en velgen/banden zijn OEM.
    Is begonnen na de uitlijning en op A5OC een nederlander gevonden waarvan de camber 3° verkeerd stond (audi had verkeerde gegevens gegeven aan de dealer maar dateert wel van sept 200), na dat op te lossen was het probleem weg. Anderen spreken van de draagarmen maar gezien ik het daarvoor niet had lijkt me dat geen oorzaak te zijn.

Maar je mag altijd eens PM'ke sturen
    Is de jouwe nu volledig hersteld?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
      Vandaag de nieuwe S5 grill en spiegels geplaatst.
      Heeft me slechts 2 uurtjes werk gekost. En dat voor een leek ;-)
      Volgens de garage zou het vervangen van de grill alleen al 2 uur in beslag nemen aan 70 euro/uur !
      Wat je zelf doet,doe je meestal beter.(volgens Roger)
      In ieder geval een stuk goedkoper!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        Zit zeker niet in het koppeke van mij. Heb geen spacers en velgen/banden zijn OEM.
        Is begonnen na de uitlijning en op A5OC een nederlander gevonden waarvan de camber 3° verkeerd stond (audi had verkeerde gegevens gegeven aan de dealer maar dateert wel van sept 200), na dat op te lossen was het probleem weg. Anderen spreken van de draagarmen maar gezien ik het daarvoor niet had lijkt me dat geen oorzaak te zijn.

Maar je mag altijd eens PM'ke sturen
        Is de jouwe nu volledig hersteld?
        Neen,neen ik bedoel in mijn koppeke want eigenlijk is het zo miniem,niet iedereen die
        er mee rijdt voelt het,dat je uiteindelijk aan jezelf zou beginnen te twijfelen.
        De mijne is terug volledig in orde en wordt krachtiger met de dag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door levati Bekijk Berichten
          Levati --- Besteld: 22 april ---- Levering 3 juli (aankomende vrijdag)
          Audi 2.0 tfsi Quattro 211 pk Monza zilver ( s line kleur)
          - S line interieur/exterieur
          - 19 inch RS6 velgen
          - Model 2010

Kan niet wachten!!
          Nog één met RS6 velgen :-) Alu of Zwart?
          Foto's zo snel mogelijk aub? Zal mij misschien helpen beslissen als ik nu wel of niet van de RS6 velg afstap.

Comment

• Homelink programmatie

Heeft er hier iemand zijn homelink geprogrammeerd in combinatie met een Sommer garageopener ? (ik krijg de wisselcode niet geprogrammeerd)
            Last edited by ; 29/06/2009, 18:09.

Comment

• Wat de mensen met die trillingen betreft, kunnen we geen lijstje aanleggen met: productieweek en type A5 om uit te vlooien welke en vanaf welke datums er last van hebben en welke niet? Is misschien een idee om een beter zicht op het pobleem te krijgen

Misschien telkens copy paste?

Ik start alvast:

Geen trillingen:

Nick //type // PW /jaar // kmstand

Beltar: A5 3.0tdi // PW 32/ 2008 // 19500km

Wel trillingen:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thomas G Bekijk Berichten
                Nog één met RS6 velgen :-) Alu of Zwart?
                Foto's zo snel mogelijk aub? Zal mij misschien helpen beslissen als ik nu wel of niet van de RS6 velg afstap.

Alu RS6 velgen, geen zwarte... Als alles mee zit dus geen vertraging kan ik m vrijdag aanstaande ophalen... Hij moest nog ff rijklaar worden gemaakt en nog een protech laag erover. Zal die dag nog foto's maken als ik m heb

Comment

Alu RS6 velgen, geen zwarte... Als alles mee zit dus geen vertraging kan ik m vrijdag aanstaande ophalen... Hij moest nog ff rijklaar worden gemaakt en nog een protech laag erover. Zal die dag nog foto's maken als ik m heb
                  Super!
                  Wanneer was is je auto gemaakt? Vorige week?
                  Bij mijn A6 was hij de maandag na de PDW al bij de dealer, hopelijk is dit bij mijn A5 idem dito

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                    Wat de mensen met die trillingen betreft, kunnen we geen lijstje aanleggen met: productieweek en type A5 om uit te vlooien welke en vanaf welke datums er last van hebben en welke niet?
                    'k Wil het initiatief niet in de kiem smoren. Maar 't is al gebleken @A5OC dat daar geen lijn in te trekken valt, helaas. Eén arm van de ophanging zou een ander design gekregen hebben (of dat klopt, kan ik niet bevestigen), maar een ombouw had het probleem ook niet verholpen. 't Enige wat uitgevoerd wordt -en ook door Audi als oplossing vooruitgeschoven- is het verder uitbalanceren van de banden, bandendruk nakijken... 't zit 'em allicht gewoon in een kleine deformatie van de band. En ik weet dat jij de Michelins hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      'k Wil het initiatief niet in de kiem smoren. Maar 't is al gebleken @A5OC dat daar geen lijn in te trekken valt, helaas. Eén arm van de ophanging zou een ander design gekregen hebben (of dat klopt, kan ik niet bevestigen), maar een ombouw had het probleem ook niet verholpen. 't Enige wat uitgevoerd wordt -en ook door Audi als oplossing vooruitgeschoven- is het verder uitbalanceren van de banden, bandendruk nakijken... 't zit 'em allicht gewoon in een kleine deformatie van de band. En ik weet dat jij de Michelins hebt.
                      Klopt, ik had eerst als antwoord gekregen dat het een gekend probleem is zonder oplosing.
                      Wat later telefoon gekregen dat ze graag eens de wielen zouden uitlijnen met een speciale machine, dat moet in Brussel gebeuren en zou hem 1 week kwijt zijn. Zal voor na hun verlof zijn want past nu niet voor mij. Feit is dat het pas begonnen is na de uitlijning dus ergens moet er iets verkeerd zijn in de waarden die audi opgeeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                        Besteld 11 maart-levering half september
                        2.0 tfsi s-line fantoom zwart RS6 velgen

Dealer heeft vandaag gebeld dat de levering voorzien is voor week 30 ipv week 38.
                        Nog ongeveer 4 weken en ik rij ermee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                          Dealer heeft vandaag gebeld dat de levering voorzien is voor week 30 ipv week 38.
                          Nog ongeveer 4 weken en ik rij ermee
                          Zoals alle 2.0 tfsi motoren , ze hebben problemen met toelevering van diesel motoren.
                          Daarom komen de benzines plots vroeger!

Bij mij was het eerst mid-september, en nu is het binnen 14 dagen dat ik hem heb

"toys for boys" é

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                            Super!
                            Wanneer was is je auto gemaakt? Vorige week?
                            Bij mijn A6 was hij de maandag na de PDW al bij de dealer, hopelijk is dit bij mijn A5 idem dito

Mijn auto was niet vorige week maar 2 weken geleden gemaakt. Hij zou eigenlijk in die week ook arriveren maar het liep niet volgens schema.... Heb er nog al veel op en aan zitten, de verkoper zei dat dat vertraging opleverde... Ik ben n Nederlander, ik vind zelf als je m besteld op 22 april en je krijgt je A5 deze week, doen ze het wel goed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                              Klopt, ik had eerst als antwoord gekregen dat het een gekend probleem is zonder oplosing.
                              Wat later telefoon gekregen dat ze graag eens de wielen zouden uitlijnen met een speciale machine, dat moet in Brussel gebeuren en zou hem 1 week kwijt zijn. Zal voor na hun verlof zijn want past nu niet voor mij. Feit is dat het pas begonnen is na de uitlijning dus ergens moet er iets verkeerd zijn in de waarden die audi opgeeft.
                              Ik heb een klant met nieuwe Q5 en ook datzelfde probleem

Comment

Mijn auto was niet vorige week maar 2 weken geleden gemaakt. Hij zou eigenlijk in die week ook arriveren maar het liep niet volgens schema.... Heb er nog al veel op en aan zitten, de verkoper zei dat dat vertraging opleverde... Ik ben n Nederlander, ik vind zelf als je m besteld op 22 april en je krijgt je A5 deze week, doen ze het wel goed
                                het "nog al veel op en aan zitten", zijn dit originele audi opties of na-verkoop opties?

Als ze natuurlijk spaces etc nog moeten opsteken, kan dit natuurlijk wat langer duren. Maar met originele fabrieksopties is dit niet het geval...

Comment

• In Nederland krijgen ze dit allemaal te zien via TMC en in België kunnen we de boom in
                                  Wie beslist er dat eigenlijk? Is dat het verkeerscentrum??

Bron: audiblog.nl

Comment

• Omdat er iemand bij ons op het werk is weggegaan heb ik de chance om (mits opleg) zijn audi a5 leasewagen over te nemen. Levering is voorzien begin september. De configuratie:

A5 TDI 2.0 163pk ext color: fantoomzwart int. color: lichtgrijs sport

Pack 'Lounge'
                                    [P] Milano leder SPORT linnenbeige
                                    [P] Zetels VR verwarmbaar
                                    [P] Buitensp.Elektr.inklapbaar
                                    [P] Multif.led sportst.met airbag
                                    Pack 'Intenso Plus'
                                    [P] Metaalkleur
                                    [P] Perimetr.&volumetr. Alarm
                                    [P] Snelheidsregelaar
                                    [P] GPS Plus HD CD/DVD CD-lader
                                    [P] Acoustic Parking System (APS) :
                                    Anti-diefstal moeren
                                    Alc./led.sp.zet. VR (if Pack Lounge)
                                    Decor.inlegplaatjes aluminium Hologramme
                                    Xenon Pl.+daglicht+Arlicht.DEL+sproeiers
                                    Panor.dak glas elek.kantelbaar+jaloezie
                                    Bang & Olufsen Sound System
                                    Headlight assistant
                                    Elek.zonnescherm achterruit
                                    Zonder kentekens AR
                                    LM-v. Parabool 7-armen 17'
                                    Winterbanden

Goed veel opties dus ik ben tevreden . Dingen die ik zou willen wijzigen achteraf:

- 17" velgen -> 19" S5 velgen, dat zal ik zelf achteraf regelen, is rondkijken op ebay of kapaza.
                                    - zijschorten in koetswerkkleur (zoals in s-line sport design pack)

Ik ga ook nog vandaag proberen de lederen milano linnenbeige sportzetels proberen te wijzigen in milano lichtgrijs sport, lijkt me mooier ism aluminium en zwart.

Een vraagje: kunnen die anti diefstalmoeren een belemmering inhouden ivm het zelf vervangen van velgen?

Iemand ook op de hoogte van een prijsindicatie als ik hem ev. nog zou willen laten verlagen achteraf (subtiel, geen 10 cm he ).
                                    Last edited by ; 01/07/2009, 19:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
                                      - 17" velgen -> 19" S5 velgen, dat zal ik zelf achteraf regelen, is rondkijken op ebay of kapaza.
                                      - zijschorten in koetswerkkleur (zoals in s-line sport design pack)
                                      Dan zal je ook zelf de banden moeten betalen op je leasekar. De leasingmaatschappij zou daar anders eens groen mee lachen

En dat tweede, dunno of dat wel mag. Het is jouw auto niet he. Kan je dat nog makkelijk ongedaan maken als je die moet afgeven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Dan zal je ook zelf de banden moeten betalen op je leasekar. De leasingmaatschappij zou daar anders eens groen mee lachen

En dat tweede, dunno of dat wel mag. Het is jouw auto niet he. Kan je dat nog makkelijk ongedaan maken als je die moet afgeven?
                                        Ja dat besef ik, velgen zelf aankopen, en ev. iets regelen qua opleg bij bandencentrale, ofwel contract wijzigen naar van 17" onderhoud naar 19", de eerste set zal ik sowieso moeten kopen. Die standaard velgen houd ik voor winterbanden.

Achteraf als ik hem na 4 jaar moet inleveren zet ik er terug de (nog hopelijk) ongeschonden 17" velgen terug op.

Dat van die zijschorten, zeker ook een punt. Maar ik maak hem hem duurder, en denk niet dat ze dat merken, dus ik ga er vanuit dat ze daar niet moeilijk over doen, maar ga het sowieso checken
                                        Last edited by ; 01/07/2009, 19:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
                                          Ja dat besef ik, velgen zelf aankopen, en ev. iets regelen qua opleg bij bandencentrale, ofwel contract wijzigen naar van 17" onderhoud naar 19", de eerste set zal ik sowieso moeten kopen. Die standaard velgen houd ik voor winterbanden.

Achteraf als ik hem na 4 jaar moet inleveren zet ik er terug de (nog hopelijk) ongeschonden 17" velgen terug op.

Dat van die zijschorten, zeker ook een punt. Maar ik hem duurder, dus ik ga er vanuit dat ze daar niet moeilijk over doen, maar ga het sowieso checken
                                          Eerst en vooral proficiat en mooie config!!!

Banden ga je mogen vergeten, misschien besef je niet goed wat S5 velgen + 19" banden kosten?
                                          De leasing gaat dat NOOIT aanvaarden en als je dat zelf gaat betalen ben je goed zot

Anti-diefstalmoeren zijn geen probleem, daar moet je niet mee inzitten.
                                          Prijs van de sideskirts ken ik niet.

Comment

Working...
                                          X