Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Los van het feit wat ze al dan niet hebben uitgespookt bij de uitlijning. Die trillingen met name bij 120km/h doet bij mij -en wellicht nog vele andere A5 eigenaars- een belletje rinkelen. Mensen met een verse set banden gaan er geen last van hebben, maar stelselmatig vergroot de kans op het verkrijgen van die trillingen. Ik had het fel met m'n vorige set (18" Bridgestones) en 't was plotsklaps verdwenen toen ik overschakelde naar 19" (Michelins PS2 R01). Echter na >5.000km te hebben gereden, kwam het fenomeen met momenten weer lichtjes opduiken. Ik heb er tot op dit ogenblik weinig last van, maar 't is met momenten aanwezig en 't is volstrekt "normaal"... (zou niet mogen natuurlijk ). Op A5OC.com zijn daarover al tientallen threads gestart, allemaal hetzelfde probleem. En 't is vooral wanneer, dus bij die snelheid van 110-120 per uur, waardoor we weten dat het hoogst waarschijnlijk over één en hetzelfde "probleem" gaat.

Natuurlijk, als een wiel niet goed gebalanceerd is, dat is nooit goed. Maar de minste afvlakking, of het nu door het slijtpatroon komt, of door vervorming van de flank (door lang stil te staan, borduur mee te pakken, whatever...), en je gaat dat enorm voelen op de A5. Erg gevoelige auto. Geeft toch ergens aan dat er genoeg gevoel in het stuur van een Audi kan zitten, toch?
    Ook ik krijg nu last van trillingen in het stuur bij snelheden van rond de 100 km/u.
    Heb onlangs de voorste wielen even gedemonteerd en daarna zijn de 'problemen' begonnen.
    Of het daar nu iets mee te maken heeft...lijkt me onwaarschijnlijk aangezien er zovelen met deze problemen kampen.
    Indien iemand hier de oplossing van weet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
      Ook ik krijg nu last van trillingen in het stuur bij snelheden van rond de 100 km/u.
      Heb onlangs de voorste wielen even gedemonteerd en daarna zijn de 'problemen' begonnen.
      Of het daar nu iets mee te maken heeft...lijkt me onwaarschijnlijk aangezien er zovelen met deze problemen kampen.
      Indien iemand hier de oplossing van weet...
      Ik heb hetzelfde probleem en ook begonnen nadat de garage mijn wielen gewisseld heeft (vooraan / achteraan)
      Melden aan je dealer, de mijne gaat in aug een week naar Audi Technics om het probleem te onderzoeken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
        De service kan slechter inderdaad maar toch...
        Het is nooit leuk om af te tellen naar een datum en dan er nog eens 6 weken er bij doen.
        Leuke aan de tussentijdse A5 is dat het zonder kosten is (enkel brandstof) en dat hij al is ingereden, we kunnen hem ook al eens testen in de garage enz...

Toch bedankt voor het medeleven
        En inderdaad, 6 weken... wat is dat eigelijk.
        Wat zijn de opties? Op je hoofd gaan staan en dan gaat er een andere komen?

Dacht het niet, schoon voorstel van de dealer voor een wagen die voorzien was voor september. Wij hebben langer gewacht en hadden geen A5 als vervangwagen

Comment

Is er interesse in foto's van die vervangwagen? ik kan er anders eind volgende week enkele posten...wat denken jullie?
          Hoe meer, hoe liever

Ik vind trouwens dat er hier te weinig foto's gepost worden ...

Grtz.
          Nick

Comment

• Onyx wax 65 euro
            Cleaner fluid 30euro
            car bath 30 euro
            met verzendkosten 9 euro
            134 euro
            morgen de auto in de was zetten........

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
              Ik heb hetzelfde probleem en ook begonnen nadat de garage mijn wielen gewisseld heeft (vooraan / achteraan)
              Melden aan je dealer, de mijne gaat in aug een week naar Audi Technics om het probleem te onderzoeken!
              Hou me op de hoogte of het probleem opgelost geraakt.
              Zal de dealer er zeker eens op aanspreken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                Hou me op de hoogte of het probleem opgelost geraakt.
                Zal de dealer er zeker eens op aanspreken
                Zal ik doen, de rest hebben ze goed opgevolgd (zie topic)
                Maar duurt ff dus best niet te lang mee wachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                  paar weken geleden met de WoKe naar huis gereden en zo'n 2.7 gaat ook goed vooruit
                  ik heb toen wel geen gas gegeven he want diene mens in de passagierstoel zat al nie erg op zijn gemak
                  So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Die achteruitkijkspiegel heb ik eigenlijk niet echt nodig hé

Vrooooooooooooaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar.
                    Alles achter u bestaat niet
                    (of is dat enkel op circuit ...)

Comment

• Volgende woensdag gaan ze de Milltek placeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                        dus de dealer maakt een stomme fout waardoor Redbull zijn auto nog maar eens 6 weken later zal hebben en jij vind dit jammeren
                        Mensen maken fouten, en die zijn meestal stom. Watchagonnado? Waar moet je dan op aandringen? Op cash? Hoeveel dan?

Man toch blijkbaar heeft de dealer een tussentijdse oplossing voorgesteld, één waar ikzelf mee zou kunnen leven denk ik.

Belangrijkste is dat de dealer een geste heeft gedaan. Is daarmee de fout uitgewist? Allicht niet, maar waarmee wel dan? Doe eens een voorstel?

Ik ben zelf een kritische klant, ik sta op mijn strepen. Maar het lijkt me belangrijker hier de relatie met de dealer niet te verzuren, want dan ben je al slecht vertrokken...

En tenslotte blijft alles relatief. 6 weken is niets. Ik heb eens 9 maanden gewacht op een auto en die heb ik met twee vingers in de neus verteerd. Als je ooit eens een kleine gaat krijgen gaat dat ook 9 maanden duren hoor.

Dus ja... in dit geval zou ik gewoon wat geduld oefenen gezien de kleine impact van de fout van de dealer en de correcte geste die hij heeft gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                          Mensen maken fouten, en die zijn meestal stom. Watchagonnado? Waar moet je dan op aandringen? Op cash? Hoeveel dan?

Man toch blijkbaar heeft de dealer een tussentijdse oplossing voorgesteld, één waar ikzelf mee zou kunnen leven denk ik.

Belangrijkste is dat de dealer een geste heeft gedaan. Is daarmee de fout uitgewist? Allicht niet, maar waarmee wel dan? Doe eens een voorstel?

Ik ben zelf een kritische klant, ik sta op mijn strepen. Maar het lijkt me belangrijker hier de relatie met de dealer niet te verzuren, want dan ben je al slecht vertrokken...

En tenslotte blijft alles relatief. 6 weken is niets. Ik heb eens 9 maanden gewacht op een auto en die heb ik met twee vingers in de neus verteerd. Als je ooit eens een kleine gaat krijgen gaat dat ook 9 maanden duren hoor.

Dus ja... in dit geval zou ik gewoon wat geduld oefenen gezien de kleine impact van de fout van de dealer en de correcte geste die hij heeft gedaan.
                          Inderdaad, we blijven allemaal mensen en iedereen maakt fouten, ik ook!
                          En eigenlijk kun je het zo erg maken als je zelf wilt, maar met de oplossing om een goed uitgeruste (!!) A5 mee te krijgen voor de periode te overbruggen, vind ik eigenlijk super , want je kunt al gewoon worden wat je gaat krijgen.

Alléén de leukste opties en "spielerei" zitten er niet op maar die komen pas naar boven wanneer we de onze gaan hebben en ga je die nog meer appreciëren.

We kunnen al eens zien hoe de A5 in de garage past o.a.

Het is een 2.0 TDI (zwart, GPS, géén S-line), ik vraag mij af welke motor het best en het leukst zal zijn om mee te rijden.

Deze (2.0 TDI 163pk) of de mijne 2.0Tfsi 180pk.
                          Iemand ervaring mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                            Onyx wax 65 euro
                            Cleaner fluid 30euro
                            car bath 30 euro
                            met verzendkosten 9 euro
                            134 euro
                            morgen de auto in de was zetten........
                            En heb je ook de nodige applicators en doekjes ?

Swissvax is héél goed, zoniet het beste

Maar het heeft geen zin om enkel de cleaner fluid en de wax te bestellen.
                            Dat is goed als je wagen al tip top staat, maar nu heb je niets om de voorbereiding uit te voeren ...

Swissvax materiaal kopen om alles tip top te krijgen zal je een half fortuin kosten. Ik weet het want ik heb zo goed als alles van Swissvax liggen omdat we zelf een officieel Swissvax center zijn.

Naar mijn mening ben je beter van een budget te bepalen en daarbinnen zoveel mogelijk de verschillende stappen in het detail process te dekken. Moet je daarbij naar een goedkopere reeks van producten grijpen om binnen het budget te blijven dan is het zo ... maar je resultaat zal vele malen beter zijn dan die ene enkele stap met het duurste product.
                            Bij detailing draait alles om de voorbereiding

Dus als ik u een raad mag geven, bestel een goeie set voor onderhoud. Washmitts, droogdoeken, quickdetailer. En gebruik goeie applicators en doekjes. Ander zal je weinig aan je resultaat hebben ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                              Alles achter u bestaat niet
                              (of is dat enkel op circuit ...)
                              Er kan mij toch amper iemand bijhouden was maar een graptjen he ^^

Comment

Inderdaad, we blijven allemaal mensen en iedereen maakt fouten, ik ook!
                                En eigenlijk kun je het zo erg maken als je zelf wilt, maar met de oplossing om een goed uitgeruste (!!) A5 mee te krijgen voor de periode te overbruggen, vind ik eigenlijk super , want je kunt al gewoon worden wat je gaat krijgen.

Alléén de leukste opties en "spielerei" zitten er niet op maar die komen pas naar boven wanneer we de onze gaan hebben en ga je die nog meer appreciëren.

We kunnen al eens zien hoe de A5 in de garage past o.a.

Het is een 2.0 TDI (zwart, GPS, géén S-line), ik vraag mij af welke motor het best en het leukst zal zijn om mee te rijden.

Iemand ervaring mee?
                                Ah cool, dat is dus bijna zo ene als mijn toekomstige Ik gok dat de benzine wel wat vinniger gaat zijn (oa al 17pk meer). Maar dat verschil kan je evengoed overbruggen door een andere bandenmaat te steken. Laat maar weten hoe het gaat he!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                  Heel content zijn met die pleister en kop dicht houden... de service kan véél slechter hoor!

Bovendien ga je toch niet jammeren op die AMPER 6 weken. Dat is twee keer niks... allee ik weet nog in mijn kleutertijd leek de grote vakantie ook altijd héél erg lang, maar daarna vloog die altijd snel voorbij.
                                  gefrustreerd?
                                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
                                    Ah cool, dat is dus bijna zo ene als mijn toekomstige Ik gok dat de benzine wel wat vinniger gaat zijn (oa al 17pk meer). Maar dat verschil kan je evengoed overbruggen door een andere bandenmaat te steken. Laat maar weten hoe het gaat he!
                                    @Netskam

Anders bij interesse, kom ik je wel eens halen é? Of spreken we ergens eens af tijdens het verlof...
                                    Waar woon je?

Comment

Iemand ervaring mee?
                                      Ik vraag het mij ook af, ben blij dat gij het mij binnenkort gaat kunnen vertellen.

Comment

• VAG-COM/VCDS for Dummies

a reference (draft)

Comment

@Netskam

Anders bij interesse, kom ik je wel eens halen é? Of spreken we ergens eens af tijdens het verlof...
                                          Waar woon je?
                                          Super voorstel Tussen ons gezegd en gezwegen, ik heb er enkel maar op't autosalon 2008 ingezeten... maar wel als nen tiener al meer dan jaar alle artikels en foto's van verslonden, en elke keer ik een Audi garage passeer dan rij ik er heeeel traag voorbij om toch is te loeren of er gene A5 zich voor het raam staat te prostitueren...

Maar ik kon hem gewoon super voordeling vastkrijgen via m'n werk en tja, dan moet je niet twijfelen. Ken wel zelf niemand met een A5, dus qua rijervaring weet ik niets, maar ik rij nu met een super hard (sport) afgeveerde Alfa 156 SW met 17", dus comfort gaat er enkel op vooruit denk ik. Sommige mensen zouden nooit een auto nemen zonder er eerst mee te rijden, maar ik ga er gewoon vanuit dat die super bolt

Ikzelf woon in Antwerpen, buurt 't eilandje. Denk dat jij van West/Oost Vlaanderen bent? Als je er niets op tegen hebt dan rij ik wel tot bij u in de buurt hoor, dat heb ik er zeker voor over! Laat maar weten wanneer jij kan, dan zorg ik wel dat ik daar ben. Alvast merci!

Comment

Working...
                                          X