Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door FredRR Bekijk Berichten
    deze morgend na een korte stop bij de bakker zet ik het contact aan en krijg ik zeer luide ruis uit de achterste luidsprekers, zowel bij radio als media, . zo hard zelfs dat het pijn deed aan de oren en was niet te regelen met volume knop, contact af en terug op geeft zelfde probleem. is 2 weken oud model 2010.
    Straks eens opnieuw proberen
    Hup, nog ééntje... mijn bankdirekteur heeft dit ook gehad met zijn S5. Zijne volledige MMI is kort daarna volledig gecrashed.

Ik heb dit ook gehad bij mijn A6, enkel het luid piepen maar géén crash.
    Afzetten van de wagen heeft géén nut, mmi uitzetten heeft géén nut, ...

Pas de volgende dag (ik denk na effektief rebooten van de mmi) was het terug ok...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Man, het zit precies niet mee hé met uw nieuwe A5 ...

Heb je iets voorgehad met de A4 ook ? of was die compleet ongeval en probleem vrij ?
      Int begin wat issues gehad met een batterij die altijd plat ging. Dan hebben ze ontdekt dat m'n spiegelverwarming constant aan stond door een defecte stuurdoos. Voor de rest niets tot aan 270.000km, dan zware kosten gehad

Met de A5 is het wel erg, speciaal een nieuwe auto gekocht omdat ik dan eens 100.000km op m'n gemak ben met de distributieriem en andere prullen. Ik ga toch eens een brief schrijven naar Audi DE, niet om te klagen maar om te zeggen dat hun kwaliteit erop achteruit gaat!!! Ze gaan dezelfde fout als BMW maken als ze niet opletten, kwantiteit is niet hetzelfde als kwaliteit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        Int begin wat issues gehad met een batterij die altijd plat ging. Dan hebben ze ontdekt dat m'n spiegelverwarming constant aan stond door een defecte stuurdoos. Voor de rest niets tot aan 270.000km, dan zware kosten gehad

Met de A5 is het wel erg, speciaal een nieuwe auto gekocht omdat ik dan eens 100.000km op m'n gemak ben met de distributieriem en andere prullen. Ik ga toch eens een brief schrijven naar Audi DE, niet om te klagen maar om te zeggen dat hun kwaliteit erop achteruit gaat!!! Ze gaan dezelfde fout als BMW maken als ze niet opletten, kwantiteit is niet hetzelfde als kwaliteit
        Mercedess was nog vele malen erger dan Audi ...
        BMW is ook niet super, maar het valt nog mee.

Mijn vader heeft een van de allereerste A5's, en merkwaardig genoeg nog niet het minste voorgehad
        Je zou net verwachten dat de eerste modellen met wat kinderziektes kampen, en niet de modellen van 1,5 jaar later

Comment

Mijn vader heeft een van de allereerste A5's, en merkwaardig genoeg nog niet het minste voorgehad
          Je zou net verwachten dat de eerste modellen met wat kinderziektes kampen, en niet de modellen van 1,5 jaar later
          Mercedes was idd, de C waarmee ik bol heeft er toch al 35k opzitten zonder gejammer. Geen comand die crashed enz, hele verbetering.
          vind het jammer hier te lezen dat audi toch wat kampt met problemen, mmi en software...

Comment

Het feit dat ze amper konden/kunnen bijbenen met de productie en dus misschien daarom de kwaliteitscontrole wat 'getuned' werd zal er ook geen goed aan gedaan hebben.

Comment

• Die van mij heeft nu een probleem met de ophanging.
              Heb het gemerkt tijdens een kuisbeurt, ik kon precies zo goed de achterste wielkast kuisen
              Na een bezoek aan de supermarkt (volle koffer), langs bestuurderskant achteraan was er opmerkelijk minder plaats tussen band en wielkast dan aan de andere kant . (gewicht zat evenredig verdeeld)
              In lege toestand is het verschil minder zichtbaar, maar toch 1cm verschil.
              Ik ga eens bij een andere dealer, te hopen valt het onder garantie.
              Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
                Het feit dat ze amper konden/kunnen bijbenen met de productie en dus misschien daarom de kwaliteitscontrole wat 'getuned' werd zal er ook geen goed aan gedaan hebben.
                Ik vrees dat dit inderdaad de oorzaak is, productie opgeschroefd en dit is ten koste gegaan van de kwaliteit

6 garantiedossiers op 2 maanden tijd is er wat over hé, auto heeft nog maar 9000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A5fan Bekijk Berichten
                  Ik ben net terug van een reisje uit de USA en daar heb ik satelliet radio leren kennen wat me zeer goed bevallen is. Nu vroeg ik me af of ik hier in België in mijn A5 op één of andere manier ook naar satelliet radio kan luisteren ?

In de Amerikaanse A5 is dat blijkbaar mogelijk, zie onderstaande screenshot van satelliet radiostation Sirius wat perfect te beluisteren is in de A5.

CNET is the world's leader in tech product reviews, news, prices, videos, forums, how-tos and more.

Ik heb zelf een B&O systeem met digitale radio in mijn A5. Ik vrees wel dat satelliet radio mooi geintegreerd zoals op de screenshot niet mogelijk zal zijn op de europese A5 aangezien wij hier het begrip satteliet radio niet kennen.

Weet er iemand hier meer over ? Kan ik op een degelijke manier eventueel niet-standaard A5 satelliet radio ontvangers monteren zoals ik nu ook doe met mijn Iphone ?
                  Sirius radio biedt enkel ontvangt in US, Canada en Alaska.
                  Europa zou door 1WorldSpace bediend gaan worden.
                  ==> http://www.1worldspace.com (en dan rechts beneden 'Coverage map')

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                    Tja, na wat pagina's in te halen op het forum , heb ik vandaag een telefoontje gekregen van mijn dealer.

Dinsdag al een mailke gekregen dat hij geproduceerd was maar nog in Duitsland stond = super!

Vandaag een update gehad dat hij al in toegekomen was bij de dealer = nog superder (of hoe schrijf je dat ) maar... er was een probleemke.

De auto was geleverd maar er het V6 pack ontbrak

Dus géén: LEDS vooraan en achteraan, géén servotronic, géén 3zones airco, géén Volumetrisch en perimetrisch alarm, géén sportstuur, ...

Er is ergens een foutje gemaakt... foutJE ??
                    Gevolg = binnen 6 weken (lees week 36) hebben we pas de auto.
                    Pleister op de wonde => donderdag mogen we een A5 halen om deze periode te overbruggen.

Poll vh forum: Wat zouden jullie doen?
                    Wachten op een kar met de correcte specs, uiteraard. En die vervang-A5 in ontvangst nemen en daar geen eurocent voor betalen. Fout ligt duidelijk bij hen, en als 't bij D'Ieteren lag dan kunnen zij dat daar verhalen.

Comment

• @ dragonfly.... ge hebt echt wel pech he precies met uw wagen... sorry to hear that.....

ik vroeg mij af of een van uw probleemkes bv dat van airco, een gevolg kan zijn van je voorgaande ' poepaccidentje'.... misschien kunnen drukkrachten of drukgolven zich voortplanten in de wagen en zo elders kleine schade veroorzaken??. of is dit dwaze veronderstelling?....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Wachten op een kar met de correcte specs, uiteraard. En die vervang-A5 in ontvangst nemen en daar geen eurocent voor betalen. Fout ligt duidelijk bij hen, en als 't bij D'Ieteren lag dan kunnen zij dat daar verhalen.
                        Dat gaan we dus doen op nu donderdag 16h...
                        ik neem alvast wat foto's van de inloopwagen

Comment

• Wel gek, blijkbaar kunnen ze nu dus wél leveren binnen 6 weken, da's snel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Wel gek, blijkbaar kunnen ze nu dus wél leveren binnen 6 weken, da's snel.
                            initiëel was het ook 6 weken... nu zijn het er 12

Comment

• Aï.

Nu ja, liever dat dan met een downspec'd kar rondrijden, in ieder geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk Berichten
                                @ dragonfly.... ge hebt echt wel pech he precies met uw wagen... sorry to hear that.....

ik vroeg mij af of een van uw probleemkes bv dat van airco, een gevolg kan zijn van je voorgaande ' poepaccidentje'.... misschien kunnen drukkrachten of drukgolven zich voortplanten in de wagen en zo elders kleine schade veroorzaken??. of is dit dwaze veronderstelling?....
                                Is geen airco probleem, het zou binnenregenen aan de passagiersdeur maar gezien ze het niet direct vonden moet ik wachten tot na hun verlof. Dan gaat hij 2 dagen binnen om alles te demonteren en de oorzaak te zoeken.

Ruitenwisser zou normaal zijn, die doet dat omdat de wisser af en toe eens in de andere richting zou staan zodat hij niet verslijt aan 1 kant. Deze morgen stond hij terug normaal, ik vind het een vreemd verhaal maar ik wacht even af

Voorlopig nog niets door dat accidentje, ondertussen al 2 zaken opgelost dus er staan er nog 3 open

Comment

• Ge had u beter nen Opel Insigna gekocht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Ge had u beter nen Opel Insigna gekocht
                                    Dan had ik hem nu al perto gereden omdat ik hem zou beu zijn. Met de A5 ben ik verdraagzamer.
                                    Muziekje op, Cruise Control aan en dan opt gemak vlammen. T'blijft een zalige wagen om mee te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                      Dan had ik hem nu al perto gereden omdat ik hem zou beu zijn. Met de A5 ben ik verdraagzamer.
                                      Muziekje op, Cruise Control aan en dan opt gemak vlammen. T'blijft een zalige wagen om mee te rijden
                                      En toch zijn het voorvallen zoals dit, die mensen van merk laten veranderen. Mijn volgende zou geen Audi zijn denk ik, als ik in jouw situatie zou staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                                        En toch zijn het voorvallen zoals dit, die mensen van merk laten veranderen. Mijn volgende zou geen Audi zijn denk ik, als ik in jouw situatie zou staan.
                                        Ik heb horen waaien dat zijn volgende een Bentley Continental GT wordt, dus dat komt wel goed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Ik heb horen waaien dat zijn volgende een Bentley Continental GT wordt, dus dat komt wel goed
                                          ?? ik denk dat je mij verward met iemand anders zenne of t'is WoKe die aant missen is
                                          Te weinig animo in de Porsche topics dat je hier wat komt vitten op de A5 rijders?

Comment

Working...
                                          X