Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
    , das omda uwen A6 een trage beest is en je bent dat niet gewoon

Uwe naft zal nog wat anders zijn hoor, dacht dat die van jimmy zelfs to 7K ging.
    Ik kom van een passat 1.9tdi (115pk) en een megane cc 1.9tdi. (110pk)

Daarna (ipv passat) die A6 met 136pk en WAW wat ging die goed vooruit.
    Nu met die A5 2.0tdi 163pk is het terug van WAW wat gaat die goed ! Deze morgen terug met de A6 en "Oeps" die gaat traag...

Kvraag mij af wat die 2.0 tfsi geeft, laat staan een S5 maar budget is dan ...

Comment

• Omdat hier te weinig foto's worden gepost, hier nog wat likkebaardpics. Ze zijn wel gigantisch (4MB / stuk) indien een probleem, dan verwijder ik de linkjes wel...

EDIT: Foto's zijn aangepast naar minder dan 300kb / stuk

Last edited by ; 17/07/2009, 19:29.

Comment

• Comment

• nog 'n mooie foto uit autogespot:

Comment

• wel wat grote (super mooie) foto's é

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
              wel wat grote (super mooie) foto's é
              mooi voor een bureaublad maar ok dacht het al, zal ze anders straks verkleinen tot 1MB a piece.

Comment

• Zo'n jhonnyvelgen verkloten gans de klasse van de wagen.
                Wel mooie foto's

Comment

• nog eentje:

Comment

• Misschien is deze vraag al is gesteld, maar ligt een S5 even laag als een A5 s-line met 10mm verlaging?

Comment

• bij de 2,0TFSI motoren wordt geadviseerd om om de 15000km de olie te verversen en om de 30.000km olie met oliefilter.
                      wie van jullie doet dit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                        Ook ik krijg nu last van trillingen in het stuur bij snelheden van rond de 100 km/u. Heb onlangs de voorste wielen even gedemonteerd en daarna zijn de 'problemen' begonnen. Of het daar nu iets mee te maken heeft...lijkt me onwaarschijnlijk aangezien er zovelen met deze problemen kampen. Indien iemand hier de oplossing van weet...
                        Er zijn dacht ik 2 oplossingen die Audi voorhanden heeft. - Oftewel de banden opnieuw balanceren. Kan vaak al de oplossing zijn wanneer er bijvoorbeeld een loodje van de velg gevallen is.
                        - Of het plaatsen van een nieuwe draagarm met een ander (zachter) type bussen die de vibraties absorberen.

Sowieso hanteer ik vanaf nu m'n eigenste alternatief , ik ben er quasi 100% zeker van dat een lichte deformatie van de band zorgt voor de trilling. Verklaar anders maar eens waarom het ook weer kan verdwijnen. Ik heb het de laatste weken echt nauwgezet opgevolgd, 9 op de 10 heb ik geen trillingen bij die snelheden (110-115-120). En als het die ene keer zich voorvalt, is het minimaal. Remmanoeuvres verlopen ook trillingvrij. Zijn de trillingen echter groot, dan zou ik sowieso de boel nog es extra laten nakijken. Misschien toch ook een loodje van de velg gevallen,...

Daarstraks 2 gloednieuwe Audi Y-design velgen vooraan laten plaatsen bij de Audi dealer ('t verhaal volgt in m'n thread). Ze hebben de Michelins van de vorige velgen moeten afhalen en opnieuw monteren op de nieuwe velgen. Wederom, geen vibraties.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                          Inderdaad zo goedkoop kom je er origineel niet vanaf !
                          Komen rond de €3500 Op ebay zijn geen originele hoor !
                          Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          *Kuch* 't origineel is wél te vinden op Ebay ...
                          Effe bijsturen want...

Egon heeft een punt. 'k Heb dan de originele Audi velgen, maar waar is de verf heen? Zo blijkt na een jaartje dat 2 van de 4 velgen afblotten. Ik heb geprobeerd dit te claimen op de garantie (want Audi velg en géén 2 jaar oud). Aanvankelijk wou de dealer de velgen onder garantie vervangen, 'k zou 2 nieuwe velgen krijgen. Echter, vlak voor het afhalen van de auto kreeg ik plots een telefoontje dat het toch niet doorgaat, iemand is speciaal uit Brussel afgezakt om de schade te controleren. Men zegt nu dat ze ooit herspoten geweest zijn, bye bye garantie! Ondertussen had m'n dealer al het werk al uitgevoerd en de nieuwe velgen geplaatst. Die nieuwe velgen stonden zo mooi te blinken onder m'n auto, dat ik ze alsnog gekocht heb (kreeg het echt niet over m'n hart ). Dus, 'k heb nu 6 velgen op overschot voor deze auto, 4x V-design 18inch, 2x Y-design. Iemand een reserve nodig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Mijn vader heeft een van de allereerste A5's, en merkwaardig genoeg nog niet het minste voorgehad
                            Je zou net verwachten dat de eerste modellen met wat kinderziektes kampen, en niet de modellen van 1,5 jaar later
                            In mijn koffer plakken toch al 5 stickertjes van uitgevoerde campagnes (software updates, brandstofleidingen, batterij, ...). Overigens zijn er ook een paar zaken -misschien minder tot nauwelijks opvallend- die ze op mijn vraag vervangen hebben. Ik stel me de vraag, als ik er zelf niet achter zou zitten, of er dan ergens een kettingreactie zou kunnen ontstaan en dingen stuk zouden gaan. Soit, we zijn nog niet in panne gevallen, geen water onder de matjes, dat soort issues zijn er idd niet.

Comment

• en terug de twijfel rond de uitlaat...

ik vraag het mij echt af wat ik ga zien eerste week september!

ps: leuke bak die A5 Sportback, als vervanger van mijn véél te lange A6...

Comment

• Vandaag een offerte gekregen om de A5 te tunen:

Brand : Audi Model : A5 2.0 TFSI 180pk Groups : A5 Price : 599,-
                                Admin Notes :
                                Original Chiptuning
                                KW 132 KW 158
                                PK 180 PK 215
                                Nm 320 Nm 385
                                Rpm 1500 Rpm 1500
                                Max Speed 218 Max Speed 233
                                Acceleration 8.6 Acceleration 8.2

Enige remarks?
                                Al bepaalde mensen die dit gedaan hebben?

Thx voor jullie feedback!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                  Vandaag een offerte gekregen om de A5 te tunen:

Brand : Audi Model : A5 2.0 TFSI 180pk Groups : A5 Price : 599,-
                                  Admin Notes :
                                  Original Chiptuning
                                  KW 132 KW 158
                                  PK 180 PK 215
                                  Nm 320 Nm 385
                                  Rpm 1500 Rpm 1500
                                  Max Speed 218 Max Speed 233
                                  Acceleration 8.6 Acceleration 8.2

Enige remarks?
                                  Al bepaalde mensen die dit gedaan hebben?

Thx voor jullie feedback!
                                  Waarom na 215 pk ?

Normaal moet het minimum 250pk zijn ...

Van wie is de offerte ?
                                  Volgens mij verwarren ze hem met de 1.8TFSI, die gaat idd naar 215pk ...

Comment

• verkeerde gegevens redbull......dit is van aan 1,8tfsi
                                    2,0TFSI kan inderdaad alleen met en chip tot 245 getund worden.....
                                    de motor kan het makkelijk aan

Comment

• ziptuning heeft ook verkeerde gegevens op hun site staan.....
                                      chiptuning op maat is het beste voor deze autos

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                                        heeft iemand een ander uitlaatsysteem onder zijn A5 zitten?
                                        ik ben van plan om het te vervangen????
                                        middendemper, sportkat en einddemper

redbull wacht maar af, straks is je stoel nat van de blijheid
                                        Ik heb er een steken maar hij is 'op maat' gemaakt.
                                        Geen sportkat maar leeggehaald,middendemper is de originele en de einddemper is
                                        vervangen door 2 stuks,één aan elke kant.
                                        Voor en na.
                                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                          , das omda uwen A6 een trage beest is en je bent dat niet gewoon

Uwe naft zal nog wat anders zijn hoor, dacht dat die van jimmy zelfs to 7K ging.
                                          Klopt 6500 tot rode zone maar de mijne gaat nog eventjes door tot 7000t/min
                                          en dan is de begrenzer daar.
                                          Zal voor een 2.0 TFSI niet anders zijn.

Comment

Working...
                                          X