Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
    Als ik me kan herinneren heb je het "Xenon Plus" pack vergeten aan te vinken, en wil je dus aftermarket led lichten? Ik denk dat je op het a5oc.com forum wel genoeg voorbeelden hiervan gaat terugvinden.
    Vergeten? Je kan dat niet vergeten hé, optielijst lezen kan helpen

Hij wil alleen de leds hebben maar dat gaat niet. Je moet de hele lichtblok kopen en dat is een kostelijke grap. Plus de bekabeling... Maar op A5OC ga je inderdaad VEEL info vinden.

@netskam: is allemaal niet nodig, gewoon da rooster eruit trekken is genoeg. Foto's in m'n topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
      graag zou ik mijn standaard koplampen vervangen door koplampen met LED.....
      is dit mogelijk????? iemand die dit al gedaan heeft?
      Bedoel je het toevoegen van de LED-strook :

Zo ja, je gaat dit zeer moeilijk hebben want ik heb meegemaakt dat mijn a5 klaar was maar waren o.a. de LEDS vergeten.

Het "kan" maar het is zeker niet aan te raden om dit te doen (woorden van de dealer)

Comment

xenon hoeft niet van mij, alleen de LEDs,
        Bizarre redenering ?

Chocomel zonder melk gaat ook niet he
        Sintruin till I die

Comment

• Dat 's eigenlijk nog geen slecht idee vind ik... zou het nog niet bestaan in de aftermarket business? Led's vind je in alle soorten voor uiteenlopende modellen, dus waarom geen combo led's & halogeen eh?

Comment

• bizarre redenering? is dat een vraag of bedoel je: bizarre redenering!
            je vergelijking klopt ook niet, ik wil chocomel zonder slagroom, in andere woorden LED zonder Xenon. nog simpeler, kan ik mijn koplampen nu veranderen?

nog iets anders: ik was vandaag mijn auto aan het wassen, ik had moeite met die k.. insecten op mijn voorbumper.
            en het viel me op dat er hele fijna krassen op mijn lak te zien waren, ik gebruik een zachte spons om te wassen, een katoenendoek om af te drogen en een microvezeldoek voor het polijstwerk.

Comment

bizarre redenering? is dat een vraag of bedoel je: bizarre redenering!
              je vergelijking klopt ook niet, ik wil chocomel zonder slagroom, in andere woorden LED zonder Xenon. nog simpeler, kan ik mijn koplampen nu veranderen?

nog iets anders: ik was vandaag mijn auto aan het wassen, ik had moeite met die k.. insecten op mijn voorbumper.
              en het viel me op dat er hele fijna krassen op mijn lak te zien waren, ik gebruik een zachte spons om te wassen, een katoenendoek om af te drogen en een microvezeldoek voor het polijstwerk.
              Die krassen komen door het openwrijven van de insecten. Met een spons schrob je die er eignelijk af en je wrijft de insecten terug in de lak met krassen als gevolg.

De insecten moet je ofwel verwijderen met een insecten verwijderaar (poorboys bug squash bvb ) of als je wagen mooi gewaxed en beschermd is kan je ze voor 90% verwijderen bij de wasbeurt en om de paar maanden met klei de resten verwijderen;

En natte doek overhangen of foamen zijn ook oplossingen om de insecten los te weken.

Ik zou iig van de spons afstappen ...

Comment

• thanks wax it,

hoe moet ik de auto het beste wassen zonder spons?

Comment

bizarre redenering? is dat een vraag of bedoel je: bizarre redenering!

je moet in dit geval het ganse "element "vervangen en de volledige kabelboom vooraan laten aanpassen
                  Last edited by E90N; 20/07/2009, 07:11.
                  Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                    Zoals beloofd de foto's.
                    Ziet er zeer netjes uit
                    Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                      Ziet er zeer netjes uit
                      Thank's,en het is nog wel met een spuitbus gedaan.
                      Heb wel eerst een speciale primer gezet voor de hechting op kunststof en ze blijft er toch opzitten.(heb er al eens met de hogedrukspuit opgezeten)
                      Wel een prutswerk om de grille uit elkaar te halen zonder brokken.

Comment

Zoals beloofd de foto's.
                        Knap werk Jimmy! Mooie verandering.Ik heb gelezen dat je catalisator leeggehaald is of vergis ik me?Voel je het verschil en heb je nog genoeg tegendruk?

Comment

Wel een prutswerk om de grille uit elkaar te halen zonder brokken.
                          Is dat nu gewoon de foto, of ontbreekt er iets daar boven het audi logo op uw grille?
                          Die bovenste rij is precies half open, en half dicht.
                          Allé, het is zou precies mooier zijn om die bovenste rij ook helemaal open te hebben.
                          Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                            Knap werk Jimmy! Mooie verandering.Ik heb gelezen dat je catalisator leeggehaald is of vergis ik me?Voel je het verschil en heb je nog genoeg tegendruk?
                            Verschil in vermogen kan ik niet uitmaken omdat dit gelijk met de aanpassing van de uitlaat is gebeurd.
                            De cat is niet gewoon leeggemaakt,er werd een buis ingelast om voldoende tegendruk te hebben
                            als ik me niet vergis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                              Is dat nu gewoon de foto, of ontbreekt er iets daar boven het audi logo op uw grille?
                              Die bovenste rij is precies half open, en half dicht.
                              Allé, het is zou precies mooier zijn om die bovenste rij ook helemaal open te hebben.
                              Ja,dat klopt.
                              Ik heb de bovenste rij voor de helft langs de kant van de luchtinlaat uitgesneden.
                              Als ik dit volledig zou gedaan hebben werd het bovenste deel van de grille nogal zwak.
                              Bekijk ook de rechtse grille van de mistlichten.
                              Heb deze ook uitgesneden voor betere koeling van de turbo.
                              In realiteit valt het in ieder geval veel minder op.
                              Last edited by ; 20/07/2009, 03:13.

Comment

Verschil in vermogen kan ik niet uitmaken omdat dit gelijk met de aanpassing van de uitlaat is gebeurd.
                                De cat is niet gewoon leeggemaakt,er werd een buis ingelast om voldoende tegendruk te hebben
                                als ik me niet vergis.
                                Bedankt Jimmy. Is het geluid hetzelfde?Ik heb mij ook een op maat gemaakte besteld maar twijfel nog tussen een sportcat. of origineel.

Comment

• Met de cat er uit is het toch een stuk luider.
                                  Daarom hebben we gewacht om te zien wat we met de middendemper gingen doen.
                                  Rechte buis tussen of niet.
                                  Middendemper steekt er nog tussen.

Comment

Met de cat er uit is het toch een stuk luider.
                                    Daarom hebben we gewacht om te zien wat we met de middendemper gingen doen.
                                    Rechte buis tussen of niet.
                                    Middendemper steekt er nog tussen.
                                    Bedankt Jimmy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Effe bijsturen want...

Egon heeft een punt. 'k Heb dan de originele Audi velgen, maar waar is de verf heen? Zo blijkt na een jaartje dat 2 van de 4 velgen afblotten. Ik heb geprobeerd dit te claimen op de garantie (want Audi velg en géén 2 jaar oud). Aanvankelijk wou de dealer de velgen onder garantie vervangen, 'k zou 2 nieuwe velgen krijgen. Echter, vlak voor het afhalen van de auto kreeg ik plots een telefoontje dat het toch niet doorgaat, iemand is speciaal uit Brussel afgezakt om de schade te controleren. Men zegt nu dat ze ooit herspoten geweest zijn, bye bye garantie! Ondertussen had m'n dealer al het werk al uitgevoerd en de nieuwe velgen geplaatst. Die nieuwe velgen stonden zo mooi te blinken onder m'n auto, dat ik ze alsnog gekocht heb (kreeg het echt niet over m'n hart ). Dus, 'k heb nu 6 velgen op overschot voor deze auto, 4x V-design 18inch, 2x Y-design. Iemand een reserve nodig?
                                      Ik veronderstel dat je ze zelf niet herspoten hebt.
                                      Dus omdat een of ander pippo zegt dat ze herspoten zijn vervalt de garantie, das straf.
                                      Ik heb bij mij al na 14 dagen ene laten vervangen omdat er vernis af kwam en dat was natuurlijk geen probleem voor de garantie.
                                      Maar als het na een jaar terug komt betaal ik ze toch nog niet, mijn dealer had zelfs gezegd dat er problemen waren met de vernis bij de Y velgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                        Ik veronderstel dat je ze zelf niet herspoten hebt. Dus omdat een of ander pippo zegt dat ze herspoten zijn vervalt de garantie, das straf.
                                        Ik heb bij mij al na 14 dagen ene laten vervangen omdat er vernis af kwam en dat was natuurlijk geen probleem voor de garantie. Maar als het na een jaar terug komt betaal ik ze toch nog niet, mijn dealer had zelfs gezegd dat er problemen waren met de vernis bij de Y velgen.
                                        Gelijk heb je, en dankzij 't internet kom je al gauw zoiets te weten. Eerlijke dealer heb je wel, die van mij zwijgt als een graf. In dit geval is het my fault, 't setje is gekocht geweest op Ebay. Ik heb geen idee wat de historie ervan is, 'k heb geen poot om op te staan. Hoe zie je dat ze herspoten geweest zijn? Ik heb ze zelf es goed bekeken en 2 van de 4 velgen vertonen hier en daar een "loperke" verf, 'k kan vermoeden dat die herspoten geweest zijn. Maar dat zijn dan toevallig de velgen waar de lak in ere gebleven is!! Misschien heeft die mens te snel conclusies genomen op basis van mijn 2 resterende velgen die nog in ere zijn. Want op de velgen waar eerst de vernis begon af te blotten (vervolgens de verf), zijn geen verfdruppels te zien. En los van het feit of ze nu herspoten zijn of niet... 't loskomen van de vernis durft blijkbaar al eens te gebeuren. En verkleuringen komen ook wel eens voor... allemaal gekende problemen. Dankzij fora als deze kom je zo'n dingen te weten, bij D'ieteren hebben ze het nog niet begrepen denk ik. Enkel en alleen omdat ik die velgen aan een goeie prijs heb kunnen kopen op Ebay, voel ik mij nog net niet genaaid. Maar mijne kleine teen voelt aan dat je toch op de hoede moet zijn. VAG service.

Comment

Working...
                                        X