Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
    Hier enkele foto's vanuit Zuid Frankrijk

Meer foto's bij mijn 'Duitse auto' http://www.autoforum.be/showthread.php?t=36869&page=5

Grtz.
    Nick
    Gigantisch knappe velgen, ditte. Ook op andere Audi-modellen te krijgen, maar enkel bij de A5/S5 hebben ze 'n lipje*, wat ze zoveel mooier maakt.

Subliem mooie auto!

* en op de Q5 ook, denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
      Bekijk het positief; het bewijs is geleverd dat je geen Q5 wil
      Damn, zeg dat wel... er zit een 2.0tdi quattro (dus zelfde motor als de a5 buiten de 4x4) en die rijdt wel "goed" maar je voelt dat hij het soms moeilijk heeft.
      Als 50+ is dit ideale auto, hoog & droog .

Deze motor in de A5 (die véél lichter is) heeft overschot zonder probleem...

15/8: inloop a5 terug
      15/9: effektieve a5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Gigantisch knappe velgen, ditte. Ook op andere Audi-modellen te krijgen, maar enkel bij de A5/S5 hebben ze 'n lipje*, wat ze zoveel mooier maakt.

Subliem mooie auto!

* en op de Q5 ook, denk ik

Knappe back Nick!
        Is uw beestje ondertussen al getuned? Zo ja bij wie en wat zijn je ervaringen?
        Anders tevreden van de motor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
          Wax it

heeft swissvax een klei? waar kan ik deze kopen? en hoe vaak moet je de auto kleien?
          Ja ! bij mij ! hangt ervanaf !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten

Knappe back Nick!
            Is uw beestje ondertussen al getuned? Zo ja bij wie en wat zijn je ervaringen?
            Anders tevreden van de motor?
            Bedankt @ iedereen voor de positieve reply

Ben normaal van plan hem te tunen naar 240pk na het eerste onderhoud aan 30.000km, ik heb er nu 25.000km.
            Maar ik twijfel nog steeds bij wie, Heinz of JD-Engeneering. Ik heb hier op het forum ook al verschillende slechte ervaringen gelezen over chiptuning en dat schrikt me eigenlijk ook wel af.

In het algemeen ben ik zeer tevreden over de motor. En zeker over het gemiddelde verbruik, wat bij mij 9.0l is (volgens de boordcomputer). Er is voldoende trekkracht in het hele toerentalbereik en dat met slechts 180pk. Al kan dit na chiptuning alleen maar verbeteren, denk ik. Bij JD-Engeneering kan je ook bij betalen voor chiptuning op maat en dan gaan ze effectief op baan met de wagen om allerlei parameters optimaal af te stellen.

Grtz.
            Nick
            Last edited by ; 24/07/2009, 12:15.

Comment

• Ai ai ai ai:

The most reliable new car is the Honda Accord, while the stylish Audi A5 is most likely to break down, according to the 2009 Which? car survey

hopelijk opgelost bij de MY2010 modellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
                The Which? survey was not good news for those who have opted for style and speed over a less inspiring dependability, with the A5 being joined by the Jaguar XF (78%) and Alfa Romeo 159 (79%) in the four least reliable.
                'k Heb blijkbaar een talent om de minst betrouwbare auto's aan te trekken... 't zijn 3 van mijn favorieten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  'k Heb blijkbaar een talent om de minst betrouwbare auto's aan te trekken... 't zijn 3 van mijn favorieten...
                  Met een schoon vrouw heb je meestal ook veel kosten

Comment

Bedankt @ iedereen voor de positieve reply

Ben normaal van plan hem te tunen naar 240pk na het eerste onderhoud aan 30.000km, ik heb er nu 25.000km.
                    Maar ik twijfel nog steeds bij wie, Heinz of JD-Engeneering. Ik heb hier op het forum ook al verschillende slechte ervaringen gelezen over chiptuning en dat schrikt me eigenlijk ook wel af.

In het algemeen ben ik zeer tevreden over de motor. En zeker over het gemiddelde verbruik, wat bij mij 9.0l is (volgens de boordcomputer). Er is voldoende trekkracht in het hele toerentalbereik en dat met slechts 180pk. Al kan dit na chiptuning alleen maar verbeteren, denk ik. Bij JD-Engeneering kan je ook bij betalen voor chiptuning op maat en dan gaan ze effectief op baan met de wagen om allerlei parameters optimaal af te stellen.

Grtz.
                    Nick
                    Thx voor je feedback... 9l is wel "veel" maar je hebt dan ook een zware voet, niet?
                    Doe je veel stad of eerder snelweg?

Rond tuning, normaal gezien ga ik bij Heinz ... welke zijn de problemen die je kent van andere forumleden?

Comment

Met een schoon vrouw heb je meestal ook veel kosten
                      Tja maar die zijn voorspelbaar

Comment

Rond tuning, normaal gezien ga ik bij Heinz ... welke zijn de problemen die je kent van andere forumleden?
                        Iemand ervaring of van horen zeggen met Apec chiptunning?Ze zijn wel scherp geprijsd voor een tunning op maat(235pk)bij een 2.0tfsi 180pk en dicht bij de deur.

Comment

Hier enkele foto's vanuit Zuid Frankrijk

Meer foto's bij mijn 'Duitse auto' http://www.autoforum.be/showthread.php?t=36869&page=5

Grtz.
                          Nick
                          Elke keer als ik hem zie denk ik van , ik ga toch spacers steken, echt knap.
                          Hoeveel cm staat hij lager?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                            Elke keer als ik hem zie denk ik van , ik ga toch spacers steken, echt knap.
                            Hoeveel cm staat hij lager?
                            Auto is helemaal niet verlaagd, dat lijkt gewoon zo op sommige foto's. Door die spacers (20mm) achteraan komt alles beter uit. Is wel S line ophanging uiteraard

Bij deze foto, valt het ook hard op:

Grtz.
                            Nick

Comment

Auto is helemaal niet verlaagd, dat lijkt gewoon zo op sommige foto's. Door die spacers (20mm) achteraan komt alles beter uit. Is wel S line ophanging uiteraard

Grtz.
                              Nick
                              Is dit een volledige S-line? Exterieur wel, maar interieur ook?

Die spacers, waar koop je die en door wie laat je die installeren?
                              Kan de audi dealer dit doen? Wat met garantie bij Audi?

Comment

Is dit een volledige S-line? Exterieur wel, maar interieur ook?

Die spacers, waar koop je die en door wie laat je die installeren?
                                Kan de audi dealer dit doen? Wat met garantie bij Audi?
                                Mijn A5 is een volledige S-line, zowel interieur als exterieur + specifiek S-line kleur Monzagrijs.

Die spacers kan je bij elke deftige bandencentrale bestellen. De mijne zijn van het merk SCC, van Duitse makelij en TUV-gekeurd.

Garantie?! Het is niet origineel, dusja ... Alhoewel ik detail-foto's heb vanop het autosalon waar Audi op hun officiële-stand , gebruik maakt van spacers.

Grtz.
                                Nick

Comment

• welk systeem spacers heb je?? er zijn verschillende.
                                  heb je voor ook spacers?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                                    welk systeem spacers heb je?? er zijn verschillende.
                                    heb je voor ook spacers?
                                    Dat heeft Nick allemaal al gepost een paar weken geleden:

Enkel spacers op achteras

20mm spacers met verzonken bouten. (dus met behoud van de originele bouten)

Ik heb wel bandenmaat 255/35/19, met 20'' zal 15mm voldoende zijn denk ik.

Comment

Dat heeft Nick allemaal al gepost een paar weken geleden:

Enkel spacers op achteras

20mm spacers met verzonken bouten. (dus met behoud van de originele bouten)

Ik heb wel bandenmaat 255/35/19, met 20'' zal 15mm voldoende zijn denk ik.
                                      Thnx

Comment

Grtz.
                                        Nick
                                        Thanks, maar s-line is dan wel 1cm lager dan standaard, zou graag is eentje met regelbare demping en spacers zien.

Weeral een mooie foto, ben je mss fotograaf

Comment

• Net bericht gekregen op mijn bestelling spacers 20mm per wiel.
                                          Ze raden aan om systeem met verlengde bouten te gebruiken.
                                          Wat is nu het beste systeem?

Comment

Working...
                                          X