Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Land Rover Freelander

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
    En wat zou er dan aan de electronica wel durven mangelen ??
    Een vriend van mij heeft 2 jaar met een Freelander gereden en die had relatief veel probleempjes met zaken die ik onder electronica catalogeer, vb. eletrische ruiten die niet gaan, dashboard waarvan de knopjes niet meer werken, ruitontwaseming die niet functioneert, klimaatregeling (geen airco) die flipt, ...
    De auto stond wel nooit stil maar toch irritant als je steeds naar de dealer moet.
    Toen hij daar over klaagde zeiden ze bij de dealer (Craeymeersch Kortrijk, die onlangs de Jaguar licentie binnenhaalde) dat het een vaak voorkomend probleem was bij de Freelander 1.8...
    Heeft hem na verloop van de garantieperiode verkocht, herverkoopwaarde viel wat tegen.

Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk Berichten
    Begrijp niet goed waarom ze dit benadrukkend de 'Freelander 2' noemen... is eerder een tweede facelift van het allereerste model. Tis te zeggen: men heeft er een sausje van het nieuwe design overgegoten.
    LR legt er zo de nadruk op omdat het -ondanks het feit dat je het uiterlijk niet echt ziet- toch om een volledig nieuwe auto gaat die op volledig nieuw onderstel staat (een beetje zoals de Mini MK II, zou je ook niet zeggen dat alles nieuw is).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
      Een vriend van mij heeft 2 jaar met een Freelander gereden en die had relatief veel probleempjes met zaken die ik onder electronica catalogeer, vb. eletrische ruiten die niet gaan, dashboard waarvan de knopjes niet meer werken, ruitontwaseming die niet functioneert, klimaatregeling (geen airco) die flipt, ...
      De auto stond wel nooit stil maar toch irritant als je steeds naar de dealer moet.
      Toen hij daar over klaagde zeiden ze bij de dealer (Craeymeersch Kortrijk, die onlangs de Jaguar licentie binnenhaalde) dat het een vaak voorkomend probleem was bij de Freelander 1.8...
      Heeft hem na verloop van de garantieperiode verkocht, herverkoopwaarde viel wat tegen.

En daarmee was voor die dealer de kous af ? Waarom geven ze een 3 jaar waarborg mee als de wagens zo onbetrouwbaar zijn ?? Alles wat uw vriend van u van problemen had moest maar eens goed onder handen genomen geworden zijn door de dealer en niet rap rap wat aangefoefeld om de klant buiten te hebben. Dat is het beste excuus om niet te veel te moeten zoeken, zeggen dat het een probleem is met een bepaald model (het motortype speelt hierin totaal geen rol), als ze dat genoeg herhalen zou de klant misschien kunnen ophouden met "zagen" en het probleem als deel van het slechte imago aannemen. (Dit is een probleem in bepaalde LR garages, ze zien alleen maar het hogere gamma wagens als LRklant, de Freelander loopt er maar wat bij voor spek en bonen bij die mensen, zeker nu ze ook Jaguar kunnen binnenhalen, gelooft ge nu echt dat ze ne klant met ne Jag zo'n klµterij gaan vertellen van ..... dat is een vaak voorkomend probleem bij de Jag... ???? Al die problemen van uw vriend kunnen misschien aan een slechte massaverbinding liggen waar ze te tam waren om er achter te zoeken ? Weet ik veel maar tot zover ik het kan zien en al gehoord heb op de verschillende LR fora zijn dit eerder uitzonderlijke problemen, dus geen "veel voorkomende". Ik hoop dat uw vriend nu een betere wagen heeft, zonder ook maar een probleempje. En re de tegenvallende verkoopswaarde, dat is toch te verwachten (en geweten) van eden 1.8 benzine motor? Als een wagen nog iet of wat herverkoopwaarde wil hebben moet men in België toch over diesels praten ?

Comment

Ik hoop dat uw vriend nu een betere wagen heeft, zonder ook maar een probleempje. En re de tegenvallende verkoopswaarde, dat is toch te verwachten (en geweten) van eden 1.8 benzine motor? Als een wagen nog iet of wat herverkoopwaarde wil hebben moet men in België toch over diesels praten ?
        Hij rijdt nu met een Megane grandtourer firmadieselstoof en is heel tevreden.

Ik kan u natuurlijk maar vertellen hetgeen mij uit een 1ehands betrouwbare bron wordt gezegd, dus uw vermoeden kan juist zijn dat een dealer die gewend is range's te verkopen minder geneigd is veel moeite te doen om freelanders te onderhouden
        anyways, vele 2ehandsliefhebbers kwamen met het verhaal aandraven van de 'onbetrouwbare' freelander (los van electronica ofzo maar in het algemeen), en dat heeft een grote invloed gehad op de verkoop (lang te koop gestaan en vraagrpijs niet gekregen).

Ik bemerk dat u een vurig verdediger bent van de Freelander en dat is uw goed recht want deze wagen heeft vele kwaliteiten, ik kan maar zeggen hetgeen we hebben ondervonden hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
          Hij rijdt nu met een Megane grandtourer firmadieselstoof en is heel tevreden.

Ik kan u natuurlijk maar vertellen hetgeen mij uit een 1ehands betrouwbare bron wordt gezegd, dus uw vermoeden kan juist zijn dat een dealer die gewend is range's te verkopen minder geneigd is veel moeite te doen om freelanders te onderhouden
          anyways, vele 2ehandsliefhebbers kwamen met het verhaal aandraven van de 'onbetrouwbare' freelander (los van electronica ofzo maar in het algemeen), en dat heeft een grote invloed gehad op de verkoop (lang te koop gestaan en vraagrpijs niet gekregen).

Ik bemerk dat u een vurig verdediger bent van de Freelander en dat is uw goed recht want deze wagen heeft vele kwaliteiten, ik kan maar zeggen hetgeen we hebben ondervonden hé.
          Natuurlijk, en als er iets niet goed is dan weten ze het van mij ook, het is dus geen kwestie van "mijn kind, schoon kind". Op alle fora van LR FL kunt ge vroeg of laat wel een post van mij vinden waarin staat dat ik twee zwakke punten ondervind aan de FL, namelijk de chauffage (zelfs met Webasto preheater) die een lange tijd nodig heeft om warmte af te geven, volgens mij toch en ook de AC die qua vermogen wat plattekes is, dit kan evenwel gelegen zijn dat er wat weinig gas opzit of zo maar vermits het voor mijn vrouw voldoende is kan ik er ook mee leven. Had die vergelijking gemaakt met een Mitsubishi waar ik in LA nog mee gereden heb, in die warme temperaturen was de parking van het hotel afrijden al voldoende om echt "koude" lucht te krijgen, niet het halfwas "fris" van de FL. (Maar zoals gezegd voor mijn vrouw is het voldoende want ze kan echte koude niet zo uitstaan, dus ...). Maar als het ok is mag het ook gezegd worden, dus op die fora zeg ik ook dat ik hoop dat de FL zo goed en betrouwbaar is op technisch vlak als m'n vorige 190E, en de paar akkefietjes onder garantie weggelaten en ook alle mogelijke hout vasthoudend , ziet het er uit naar dat het een zeer degelijk product is, sinds 9 jan is hij 6 jaar geworden en zo'n kleine 60.000 kms, wat niet zo'n groot aantal is natuurlijk, maar voor wat ik hem gekocht heb voldoet hij zéééér goed. Alle dagen dat we er mee op de baan zijn (Td4 met Steptronic) zeggen we nog dat het qua comfort en rijplezier onzen beste wagen is die we ooit gehad hebben en voorts hopen we dat hij nog vele jaren moge meegaan. Moesten we moeten veranderen, voor de een of andere reden, het zou zonder twijfel de FL2 worden want die is nog zoveel beter dan onze oude FL1.
          Laat hem problemen beginnen geven en ik zal de eerste zijn om met een tirade over de brug te komen waar ze zelfs in de UK nog de schokgolven zouden van voelen... 'k hoop voor "mijnen ezel" dat hij dus zijn manieren houdt want 'k zou anders niet graag in zijn 'schoenen' staan.
          Last edited by ; 20/02/2007, 21:48.

Comment

2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Comment

Comment

Knappe foto's, ben er echt zot van, X3 is voor mij verdane glorie !

Nu even serieus..

Zijn er al tests/prestatiegegevens over de td4 met de Automaat ?
                  Zijn er al informatie vrijgegeven over de tdV6 die ze er ook zouden insteken ?
                  Accessoire velgen? (18" - 19")
                  Mensen hier op het forum die er mee gereden hebben?

My mind is based on this car..

Comment

Schitterend!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                      Zijn er al tests/prestatiegegevens over de td4 met de Automaat ?
                      Zijn er al informatie vrijgegeven over de tdV6 die ze er ook zouden insteken ?
                      Accessoire velgen? (18" - 19")
                      Mensen hier op het forum die er mee gereden hebben?
                      Niemand?Ben er eigenlijk ook wel nieuwsgierig achter...

Comment

Ik hoop dat deze een beetje beter rijdt dan z'n voorganger. Heb vorige zondag gereden met een Freelander TD4... wat zit en rijdt dat gelijk stront

Comment

nog enkele pics

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            Ik hoop dat deze een beetje beter rijdt dan z'n voorganger. Heb vorige zondag gereden met een Freelander TD4... wat zit en rijdt dat gelijk stront
                            stront..., daar heb ik nog nooit mee gereden en gelukkig nooit in gezeten.

Anyway, over de nieuwe moet je je geen zorgen maken. Lees de test in Autogids en geniet hoe de zwaar overprijsde Duitse concurrentie naar huis wordt gereden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                              stront..., daar heb ik nog nooit mee gereden en gelukkig nooit in gezeten.

Anyway, over de nieuwe moet je je geen zorgen maken. Lees de test in Autogids en geniet hoe de zwaar overprijsde Duitse concurrentie naar huis wordt gereden.
                              Inderdaad, de X3 wordt geklopt door deze nieuwe Freelander!

Comment

Gelukkig maar dat smaken en kleuren verschillen. Ik rij zelf met zo nen Td4 en, volgens mij, is dat alles behalve een pile of sh.. zoals u het zo poëtisch verwoordt. Ik heb natuurlijk niet de ondervinding van de meeste van de forumleden hier, ik rij uiteindelijk nog maar zo'n 46 jaar met de wagen, wat dus een peulschil is vergeleken met velen, zoniet de meesten, onder u. Verder kan ik ook geen vergelijkingen maken zoals, weer, de meesten hier schijnbaar kunnen. Van eens met een wagen te rijden is het voor mij moeilijk om daar direct een sluitend etiket op te plakken. Ik heb natuurlijk niet de gewoonte van me dagelijks met Ferrari's, Lamborghini's, Porsche's en andere BMW's te verplaatsen zoals er hier schijnbaar velen zijn, maar toch .....
                                (Steller van het gequote bericht gaat zich geen goede vrienden maken in de BMW wereld want deze strµnt motor is namelijk de M47 van het hier zo geroemde merk, dit even terzijde natuurlijk). Laat mij maar m'n Td4 Steptronic behouden zoals hij is, ik ben er zeer tevreden mee, ik heb totaal geen behoefte aan flitsende ringen op m'n wagen. Ook het "zitten" wat zo slecht schijnt te zijn volgens u is voor mij meer dan voldoende. (Heb verleden week nog met een A3 meegereden, dat is een echte ramp om daar in- en uit te "kruipen", ook zo sportief afgeveerd dat er totaal geen comfort in is, ik wist niet dat de etiquette hier voorschijft dat ik een topic moest openen dienaangaande?). Dus mag u zich van mij aan uw zo geroemde wagen(s) houden en ik hoop alleen maar, voor u, dat u ook zo tevreden kan zijn met wat u rijdt dan wij het nog steeds zijn met de onze.

Verder "hoopt u dat deze een beetje beter rijdt dan z'n voorganger". Als men weet dat hij simpelweg de vloer aanveegt met alle concurrenten, X3 incluis, en dat ikzelf, maar ja wie ben ik dan weer, zéér tevreden is over "z'n voorganger", is zo'n formulering een beetje ongelukkig gekozen, niet ?

Comment

Gelukkig maar dat smaken en kleuren verschillen. Ik rij zelf met zo nen Td4 en, volgens mij, is dat alles behalve een pile of sh.. zoals u het zo poëtisch verwoordt. Ik heb natuurlijk niet de ondervinding van de meeste van de forumleden hier, ik rij uiteindelijk nog maar zo'n 46 jaar met de wagen, wat dus een peulschil is vergeleken met velen, zoniet de meesten, onder u. Verder kan ik ook geen vergelijkingen maken zoals, weer, de meesten hier schijnbaar kunnen. Van eens met een wagen te rijden is het voor mij moeilijk om daar direct een sluitend etiket op te plakken. Ik heb natuurlijk niet de gewoonte van me dagelijks met Ferrari's, Lamborghini's, Porsche's en andere BMW's te verplaatsen zoals er hier schijnbaar velen zijn, maar toch .....
                                  (Steller van het gequote bericht gaat zich geen goede vrienden maken in de BMW wereld want deze strµnt motor is namelijk de M47 van het hier zo geroemde merk, dit even terzijde natuurlijk). Laat mij maar m'n Td4 Steptronic behouden zoals hij is, ik ben er zeer tevreden mee, ik heb totaal geen behoefte aan flitsende ringen op m'n wagen. Ook het "zitten" wat zo slecht schijnt te zijn volgens u is voor mij meer dan voldoende. (Heb verleden week nog met een A3 meegereden, dat is een echte ramp om daar in- en uit te "kruipen", ook zo sportief afgeveerd dat er totaal geen comfort in is, ik wist niet dat de etiquette hier voorschijft dat ik een topic moest openen dienaangaande?). Dus mag u zich van mij aan uw zo geroemde wagen(s) houden en ik hoop alleen maar, voor u, dat u ook zo tevreden kan zijn met wat u rijdt dan wij het nog steeds zijn met de onze.

Verder "hoopt u dat deze een beetje beter rijdt dan z'n voorganger". Als men weet dat hij simpelweg de vloer aanveegt met alle concurrenten, X3 incluis, en dat ikzelf, maar ja wie ben ik dan weer, zéér tevreden is over "z'n voorganger", is zo'n formulering een beetje ongelukkig gekozen, niet ?

Het belangrijkste is en blijft dat jij er tevreden mee bent. Ik vond het gewoon niet goed zitten, sturen, op de baan liggen, zich laten bedienen, ... gewoon not my cup of tea. Mss verwachtte ik te veel van zo'n kleine SUV (ook al kost dat meer dan een miljoen belgisch). Dat de nieuwe beter rijdt is geen twijfel over, het zou nogal erg zijn.... en de prijs is er ook mooi op vooruit gegaan dusja. Het is nu gewoon een premium SUV'tje geworden. Maar ik rij toch nog steeds liever eerst met een auto eer ik er een oordeel over vel. Iedereen stelt z'n criteria en eisen voor een auto anders op... en ik weet van mezelf dat ik daar nogal extreem over kan uitvallen

Comment

Het belangrijkste is en blijft dat jij er tevreden mee bent. Ik vond het gewoon niet goed zitten, sturen, op de baan liggen, zich laten bedienen, ... gewoon not my cup of tea. Mss verwachtte ik te veel van zo'n kleine SUV (ook al kost dat meer dan een miljoen belgisch). Dat de nieuwe beter rijdt is geen twijfel over, het zou nogal erg zijn.... en de prijs is er ook mooi op vooruit gegaan dusja. Het is nu gewoon een premium SUV'tje geworden. Maar ik rij toch nog steeds liever eerst met een auto eer ik er een oordeel over vel. Iedereen stelt z'n criteria en eisen voor een auto anders op... en ik weet van mezelf dat ik daar nogal extreem over kan uitvallen
                                    Precies wel eh ??

Comment

Precies wel eh ??
                                      I know ze

Maar een auto kan voor mij heel rap (te rap?) afgeschreven zijn door dingen die me te erg storen.

Comment

Heb vandaag, in 'n rappeke, voor de eerste keer ne FL2 in 't echt gezien, hij was zich aan 't parkeren, dat ziet er inderdaad ne knappe wagen uit. Wat wel een beetje 'raar' aandeed was die platte achterkant (zonder reservewiel), maar de zijkant met die grille zoals de RR Sport en de voorkant zagen er echt goed uit.

Comment

vandaag naast een freelander II geparkeerd en effe goed gekeken: ziet er echt indrukwekkend uit!
                                          daar nog 1ns naast stond een grand cherokee geparkeerd en ik moet zeggen dat de freelander qua uitstraling en zelfs qua grootte maar miniem meer moest onderdoen

Comment

Working...
                                          X