Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Cabriolet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Deze wordt vergeleken met de E93, met wat moet een A4 cabrio nu eigenlijk nog vergeleken worden?

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
      Deze wordt vergeleken met de E93, met wat moet een A4 cabrio nu eigenlijk nog vergeleken worden?
      Van de huidige A4 komt er geen cabrio ..

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
        Zalig knap... Z'n stoffen dak is een enorm pluspunt, vind ik.
        Maar ik wil verdorie een V8 in m'n S5 Cabriolet.
        V8 blijft gelukkig nog even beschikbaar maar niet al te lang



        Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
        Dat zal wel weer een tijdloze carbio worden, echt knap!
        Hopelijk wordt het een even tijdloze klassieker zoals de 80 Cabriolet.

        Comment


        • #44
          De Audi A4 Cabriolet is dood, leve de A5 Cabriolet! Met een open A5 wil Audi andermaal de aanval openen op de BMW 3-serie Cabrio, Volvo C70 en –vanaf volgend jaar- de Mercedes E-klasse Cabrio. Het meest opvallende nieuws is de motorkeuze bij de S5 Cabriolet.

          Audi is volhardend in de keuze voor de stoffen kap. De A5 Cabriolet krijgt een exemplaar mee dat in 15 seconden de auto in een zonaanbidder omtovert. De transformatie naar gesloten toestand kost 17 seconden. Dit kan rijdend bij snelheden tot 50 kilometer per uur. Wie voor de ‘acoustic top’ kiest, ervaart volgens Audi hetzelfde comfort als in een cabrio met hardtop. Met andere woorden: de concurrentie, want alle bovengenoemde cabrio’s hebben een stalen klapdak.

          De A5 Cabriolet is 4,63 meter lang, 1,85 meter breed en 1,38 meter hoog. Hiermee is de open A5 8 centimeter langer en 7 centimeter breder dan z’n spirituele voorganger. De inhoud van de bagageruimte is 320 liter, met neergeklapte achterbank bedraagt deze waarde 750 liter.
          Audi heeft veel aandacht besteed aan de rijeigenschappen. Het gebruik van extra sterk staal zorgt er voor dat de open A5 een relatief stijve carrosserie heeft en voor de spatborden heeft Audi aluminium gebruikt om het gewicht te beperken. Dankzij Audi Drive Select kan de bestuurder met een druk op de knop de gasrespons, de schakelpunten van de zeventraps S-Tronic transmissie en de stuurbekrachtiging instellen. Audi’s nieuwe differentieel beperkt het onder- en overstuur. Dit differentieel debuteerde op de S4.

          Het basismodel is de 1.8 TFSI met 160 pk. Deze motor is standaard gekoppeld aan een handbak. Daarboven vinden we twee versies van de nieuwe 2.0 TFSI. De basisversie van die motor mobiliseert 180 pk en 320 Nm en is gekoppeld aan een multitronic automaat en voorwielaandrijving. Deze aandrijflijn stelt de A5 Cabriolet in staat om in 8,9 seconden naar 100 kilometer per uur te sprinten. De topsnelheid bedraagt 219 kilometer per uur, het gemiddeld verbruik is 7,4 liter per 100 kilometer.

          Een treetje hoger vinden we de 2.0 TFSI met 211 pk en 350 Nm. Hier heeft de klant keuze uit voorwielaandrijving en multitronic of handbak, of Quattro-aandrijving in combinatie met de nieuwe zeventraps S-Tronic transmissie. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 7,5 seconden, de topsnelheid is 241 kilometer per uur.
          De meest potente motorisering van de ‘gewone’ A5 Cabriolet is de 3.2 V6 FSI benzinemotor, goed voor 265 pk en 330 Nm. Met voorwielaandrijving en Multitronic sprint deze open A5 in 6,9 seconden naar 100 kilometer per uur, de topsnelheid is 246 kilometer per uur. Het verbruik bedraagt 8,6 liter per 100 kilometer. Quattro-aandrijving in combinatie met de zeventraps S-Tronic transmissie is een optie.

          Wie wil dieselen, komt (voorlopig) sowieso met een zescilinder thuis. De basisdiesel is namelijk de 2.7 V6 TDI met 190 pk en 400 Nm. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost deze basisdiesel 8,6 seconden, de topsnelheid is 230 kilometer per uur. Het voordeel van de diesel is natuurlijk het verbruik: 6,3 liter per 100 kilometer.

          De dieseltopper is de 3.0 V6 TDI, goed voor 240 pk en 500 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost deze A5 6,4 seconden, de topsnelheid is 247 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik bedraagt 6,8 liter per 100 kilometer. De 3.0 TDI heeft standaard vierwielaandrijving en de zeventraps S-Tronic transmissie.

          De klapper is echter de S5 Cabriolet. Het lijkt logisch dat Audi de 4,2-liter V8 uit de S5 Coupe voorin lepelt, maar niets is minder waar. Het merk uit Ingolstadt kiest voor de 3,0-liter V6 Compressormotor uit de S4. Het blok is ook in de open S5 goed voor 333 pk en 440 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost de Audi 5,6 seconden, de topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik bedraagt 9,6 liter benzine per 100 kilometer, dat is 1,2 liter per 100 kilometer minder dan de versie met V8.

          In het tweede kwartaal van 2009 komt de A5 Cabriolet in de showrooms te staan. Precies op tijd voor het cabrioseizoen, dus. De goedkoopste A5 Cabriolet (1.8 TFSI) gaat in Duitsland 37.300 euro kosten, in ons land komt die prijs door de bpm natuurlijk een stuk hoger te liggen.



          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Van de huidige A4 komt er geen cabrio ..
            Idd, A4 cabrio verdwijnt gewoon uit het Audi-gamma.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
              Deze wordt vergeleken met de E93, met wat moet een A4 cabrio nu eigenlijk nog vergeleken worden?
              Kan je die nog bestellen dan ?

              Comment


              • #47


                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Zie hoe knap die sportzetels zijn

                  Comment


                  • #49
                    Wallpapers:





                    Klikken voor meer.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                    Comment


                    • #50
                      meteen is de facelift van de S5 een feit, dé lekkerste motor werd er in gelepeld!

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                        V8 blijft gelukkig nog even beschikbaar maar niet al te lang
                        Dus die op de foto's heeft een V8? Ik dacht dat hij meteen de 3.0 kreeg...
                        Feest! Ik ga er direct ééntje bestellen, zie.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                          Kan je die nog bestellen dan ?
                          't is dat wat ik me dus ook aan't afvragen was

                          Comment


                          • #53
                            In 2015 volgende config:
                            • 2.0 TFSI 211pk quattro (eventueel S tronic indien mogelijk)
                            • S line + S line exterieur
                            • lederen interieur
                            • 20" 7 dubbelspakige
                            • MMI
                            • ..
                            Fak

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                              't is dat wat ik me dus ook aan't afvragen was
                              Je gaat er bij de dealers nog vinden, maar tegen dat de A5 cabrio er is is het definitief gedaan met de A4 cabrio.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Dan nog. Geef het een kans ipv nu al te oordelen
                                Te laat, ze hebben het verkorven

                                Comment


                                • #56
                                  Prachtige kar!!!
                                  freude am fahren

                                  Comment


                                  • #57
                                    Verkoopsucces gegarandeerd in basis dieselversie. Prachtige lijn, perfecte afwerking, en herkenbaar Audi = garantie voor imago van de bestuurder. Meer moet dat in marketingtermen niet zijn.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Audi begint wel meer en meer een fout imago te krijgen, vind ik...

                                      Audi anno 2008 is de BMW van de eeuwwisseling

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                        Audi begint wel meer en meer een fout imago te krijgen, vind ik...

                                        Audi anno 2008 is de BMW van de eeuwwisseling
                                        Daar zit de drang naar een zo hoog mogelijk aantal nichemodellen voor iets tussen, denk ik... premium, maar toch massa. Exclusief kan je een Audi niet echt meer noemen (daarvoor moet je bij Lexus zijn ), maar het blijven m.i. toch in de meeste segmenten de beste producten in de groot-volume-premiummarkt.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Lexus

                                          ik moet dringend de IS220d es testen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X