Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Insight (Hybrid)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Honda Insight (Hybrid)

    Honda geeft eerste foto Insight Hybrid vrij

    Honda heeft de eerste foto vrijgegeven van de nieuwe hybrideauto Insight. Het betreft hier de Amerikaanse versie, maar de Europese variant zal hiervan niet veel afwijken. De Insight Hybrid beleeft in januari 2009 zijn wereldpremière op de North American International Auto Show in Detroit.
    Enkele maanden geleden presenteerde Honda tijdens de Autosalon van Parijs de Insight Concept. En zoals zovaak ziet het productiemodel er minder spectaculair uit dan het studiemodel. De auto op de foto betreft de variant voor de Amerikaanse markt, echter zal Europese versie hiervan niet veel afwijken. De Toyota Prius - die ook wordt vernieuwd en zijn debuut beleeft in Detroit - wordt wederom als voornaamste concurrent gezien. Hoewel omgekeerd de Prius nooit echt concurrentie heeft gehad van de eerste generatie Insight. Die is hier nooit een verkoophit geweest. Aangezien er toentertijd in Europa alleen deze twee hybrideauto’s verkrijgbaar waren, heeft de Prius eigenlijk altijd een monopoliepositie gehad.

    Vijf deuren voor vijf inzittenden
    Ten opzichte van z’n voorganger - een tweedeurs coupé - beschikt de nieuwe Insight over vijf deuren en biedt het plaats aan vijf inzittenden. Een compactere, lichtere en goedkoper te produceren versie van Honda’s IMA-systeem (Integrated Motor Assist) zorgt voor de aandrijving. Meer detials zijn ervan nog niet bekend. Bijzonder kenmerk van de Insight is de Eco-Trainer, een interactieve technologie die de brandstofefficiëntie verhoogt. Het systeem geeft namelijk tijdens en na het rijden feedback aan de bestuurder over zijn of haar rijtechnieken. Op die manier stelt de Eco-Trainer de Insight-bestuurder in staat om onder dagelijkse rijomstandigheden brandstof te besparen en de uitstoot van CO2 te beperken.

    Voorjaar 2009
    Vlak na z’n officiële onthulling tijdens de NAIAS in Detroit zal de verkoop van de Insight starten, ook in Europa. Honda mikt op een wereldwijde verkoop van 200.000 exemplaren per jaar. De Japanners beloofden eerder dat de Insight een betaalbare auto zal worden. Wanneer de prijzen bij het naderen van de NAIAS bekend worden gemaakt weten daarover meer.


    Bron: Autowereld.com
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

  • #2
    Dit is erg...
    American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

    Comment


    • #3
      Volgens mij bedoelt als concurrent voor de Prius?

      Comment


      • #4
        volgens mij moet een Hybride zo een rare vorm hebben voor het electromagnetisch veld van de batterijen in toom te houden...

        or so I hope want anders zijn de designers écht slecht bezig

        Comment


        • #5
          De gedachte achter de vorm is de vorm van een regeldruppel, aerodynamisch zowat 't beste wat er geometrisch van te maken valt.

          De vraag is of de consument niet liever een 'gewone' carosserie ziet. Ik zou denken van wel, maar ondertussen worden meer en meer mensen gewonnen voor deze architectuur.

          Wat dit model betreft: beter goed gestolen dan slecht gevonden, ofzo. Ik vind zowel deze als de Prius lelijk.

          Comment


          • #6
            Lap, wij (als in Honda, waar ik werk) waren er van overtuigd dat het een suuuuper knappe auto ging worden, gebaseerd op de concept.

            Dit is euh... jammer

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              een regeldruppel,
              dat het dan maar rap droog is

              Comment


              • #8
                Wat is de velgmaat? 13"? Die heb ik op mijn Daf ook...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                  Lap, wij (als in Honda, waar ik werk) waren er van overtuigd dat het een suuuuper knappe auto ging worden, gebaseerd op de concept.

                  Dit is euh... jammer
                  In amerika wordt dit een topper, wees daar maar zeker van.

                  Comment


                  • #10
                    Waarom ineens dit ding, de Civic Hybride is toch een mooie wagen!
                    Komt er daar dan geen nieuw model van?
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                      dat het dan maar rap droog is

                      Comment


                      • #12
                        Leaked Brochure Scans Show Honda Insight Hybrid In Sporty Trim

                        Honda’s readying its production Insight for worldwide debut at the Detroit Auto Show two weeks from now, but we’ve got scans of what looks to be the sporty Modulo version for you now.

                        We showed you the front three-quarter shot that Honda provided of its production Insight earlier this month and we just recently received these scans from a poster at the Temple of Vtec. Depicted are the first shots of the production Insight from the rear three-quarter as well as its interior.

                        While the front design of the 2010 Honda Insight goes largely unchanged from the Insight Concept, the rear design is tidied up a bit and loses some of its show car flair. The interior is also very similar to what was shown in the Paris Motor Show Insight Concept, but it loses some of the neat capacitive touch button surfaces in favor of traditional push buttons.

                        Also shown is what appears to be the sportier Modulo version – an accessorized version outfitted from the factory. The Modulo Insight is shown wearing a sportier bodykit including a front-lip spoiler with fog lamps, side skirts, lower rear fascia and a set of larger alloy wheels.

                        Below we have an as-yet unofficial spec sheet listing the different models and options, but we’ll wait for further information from Honda before trusting this information completely. Honda is expected to release the production Insight for worldwide sale in the spring of 2009 at an entry-level price of $18,000 to $19,000.

                        Features common to all Japanese Insights:

                        • Ecological Drive Assist System
                        • multi-information display
                        • full-auto air conditioner
                        • projector-style headlights
                        • remote-control body-colored external mirrors
                        • tinted rear windows
                        • security alarm
                        • immobilizer (ignition system verifies chip in key)
                        • 15-inch steel wheels
                        • solar-heat-reducing/noise-reducing glass
                        • active front head-rests
                        • tilt/telescoping steering wheel
                        • seat-height adjuster
                        • three rear-seat head rests
                        • flat-tire repair kit (the new Insight carries no spare tire)

                        The L model adds:

                        • high-intensity discharge headlights with auto light control
                        • turn signals in the external mirrors
                        • leather steering wheel
                        • rear speakers
                        • front/rear arm rests
                        • variable-speed windshield wiper
                        • map light and luggage-area light
                        • driver's seat back pocket

                        The LS model adds:

                        • 16-inch aluminum wheels
                        • Vehicle Stability Assist (VSA)
                        • front fog lights
                        • 7-speed paddle shifters
                        • sun-shade tinted windshield

                        Optional accessories:

                        • navigation system with 7-inch screen and hard disk drive (this system may also display additional fuel economy information and in Japan it may include a TV tuner and ECT, an electronic highway toll payment system)
                        • Honda smart key system
                        • side-curtain air bags
                        • 15-inch aluminum wheel for L class
                        • High-intensity discharge headlights
                        • comfort view package plus rear window wiper

                        Body color options:

                        • Spectrum while pearl (also a Civic hybrid color)
                        • Milano red (also a Fit color)
                        • Premium deep violet pearl (also a Jazz color, but not a US Honda color)
                        • Crystal black pearl (also an Accord, Civic, and Fit color)
                        • Polished metal metallic (also an Accord and Civic color)
                        • Alabaster silver metallic (also an Accord and Civic color)
                        • Brilliant sky metallic (also a Jazz color, but not a US Honda color)

                        Interior color options:

                        • Blue
                        • Warm gray

                        Other data:

                        • Length 4390 mm (172.8 inches)
                        • Width 1695 mm (66.7 inches)
                        • Height 1425 mm (56.1 inches)
                        • Wheelbase 2550 mm (100.4 inches)
                        • Weight 1180 kilograms (2601.5 lbs)
                        • Minimum turning radius: 5 meters (16.4 feet)
                        • Engine type: inline 1339 cc SOHC 4-cylinder
                        • Engine generates 88 horsepower @5800rpm and 12.3 kgm torque @4500rpm
                        • IMA motor generates 14 horsepower @1500rpm and 9.4 kgm torque @500rpm
                        • Japanese 10.15 mode fuel consumption test: 30.0 kilometers per liter (which is greater than 70 mpg, but the EPA tests will return lower numbers; the Toyota Prius rates 35.5 km/l or greater than 83 mpg in this test.)





                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                        Comment


                        • #13








                          Bron: [jalopnik.com]
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten





                            Bron: [jalopnik.com]
                            Da is toch vet ze!

                            Comment


                            • #15
                              Mja, niet echt iets wat je een designwonder kan noemen. Had Honda in Amerika ook niet al een auto op waterstof rondrijden?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
                                Da is toch vet ze!
                                Maar dat zal wel niet naar Europa komen.

                                Comment


                                • #17
                                  De IMA motor is wederom te klein om van deze wagen een echt alternatief te maken voor de Prius... (zelfde probleem in de Civi Hybrid)
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • #18
                                    mooi is idd anders, maar als het een energie vriendelijke wagen is waarom niet he, constructeurs kunnen er maar uit leren

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                      De IMA motor is wederom te klein om van deze wagen een echt alternatief te maken voor de Prius... (zelfde probleem in de Civi Hybrid)
                                      Hoezo? Deze auto heeft meer vermogen dan de Prius.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Door de lage bijtelling doet de Civic Hybrid het erg goed in NL. Ik denk dat er serieus een markt voor deze auto's is.
                                        sigpic

                                        www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

                                        Comment

                                        Working...
                                        X