Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Insight (Hybrid)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
    Door de lage bijtelling doet de Civic Hybrid het erg goed in NL. Ik denk dat er serieus een markt voor deze auto's is.
    Er is één markt die gedwongen zou moeten worden om met dergelijke auto's rond te rijden: de fleetmarkt.
    Laat al die bedrijfsauto's die toch maar in de file staan en in de spits rijden met innovatieve en milieuvriendelijke technieken rondrijden, en het zal al héél wat beteren. 1 op 2 auto's in België is een bedrijfsauto, die 150-250gr CO2/km uitstoot. In de file staan die auto's stil, rijden ze dus geen kms, maar blijven ze wel C02 uitstoten! In feite liggen die cijfers dus nog hoger! Laat die op elektriciteit of waterstof rijden, dán werk je aan het milieu. Ik zou me er goed bijvoelen moest ik in de file staan, wetende dat ik 0,0gr CO2/km uitstoot hoor!

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
      Hoezo? Deze auto heeft meer vermogen dan de Prius.
      De klassieke motor heeft meer vermogen, maar de electrische motor van de Prius is véél krachtiger dan die in de Honda (50kW vs 14 kW). Dat betekent dus dat de Toyota véél zuiniger zal blijven, wat het belangrijjkste verkoopsargument voor dit soort wagens is.

      Een slag in het water dus, deze wagen
      BMW 420dA : >>>

      Comment


      • #23
        Inderdaad, dat is wel waar. Langs de andere kant kan je ook met 14Kw 80km/u rijden, dus je kan je slag wel trekken in de stad denk ik, met deze auto.

        Comment


        • #24
          Dit is de Europese Insight!

          Bijtellingshaters en milieufreaks opgelet: dit is de Honda Insight zoals die vanaf het voorjaar ons wegennet gaat bevolken.

          Onlangs lieten we u al de Insight zien, maar dat was nog de Amerikaanse versie, die dit weekend in Detroit staat. De Europese versie wijkt op details af. Op de foto’s krijgen we nu eindelijk een goede indruk van de achterkant en de verkleurende snelheidsmeter.
          De productieversie van de Honda Insight komt in de lente van 2009 bij de dealers te staan. De auto heeft de beschikking over een hybride aandrijflijn, bestaande uit een 1,3-liter viercilinder en een elektromotor. De nieuwe Insight wordt ongeveer 3.000 dollar goedkoper dan een Prius, omdat het IMA-systeem (Integrated Motor Assist) goedkoper is dan in voorgaande elektische Honda’s.
          Jaarlijks wil het merk 200.000 exemplaren van de productieversie maken. De Insight is een vijfdeurs hatchback die plaats biedt aan vijf passagiers. De auto staat op een nieuw ontwikkeld platform. De productie-Insight zal in Honda’s fabriek in het Japanse Suzuka gebroederlijk naast de Civic Hybrid van de band rollen.
          Het Ecological Drive Assist System moet de bestuurder helpen om zuinig te rijden. Het systeem bestaat uit drie onderdelen. Allereerst is er de Econ Mode, die de transmissie, CVT-automaat en motor controleert voor een lager verbruik. Bovendien zorgt de Econ Mode ervoor dat de airconditioning efficiënter werkt en er meer energie in de accu’s wordt opgeslagen bij het afremmen.
          Daarnaast is er de ‘Guidance Function’, die een ‘Ambient Meter’ rond de snelheidsmeter laat verkleuren. Als de bestuurder volgens de Insight zuinig rijdt, heeft de Ambient Meter een groene kleur. Bij een beschaafde acceleratie krijgt de meter een blauwgroene kleur en als de bestuurder het onderste uit de kan wil, wordt hij ‘gestraft’ met een blauwe kleur. De Ambient Meter reageert niet alleen op het gebruik van het gaspedaal, ook neemt de Guidance Function het remgedrag onder de loep.
          Honda noemt Tenslotte is er de ‘Scoring Function’, die de bestuurder naderhand tips geeft hoe hij zuiniger kan rijden. De score van de afgeronde rit wordt aangegeven met een aantal blaadjes: hoe meer, hoe beter. Ook kan de Insight de score van de afgelopen drie ritten vergelijken.
          De Insight krijgt de beschikking over een hybride aandrijflijn met een 1,3-liter benzinemotor. Dankzij Integrated Motor Assist (IMA) behaalt de Insight ongeveer dezelfde verbruikscijfers als de Civic Hybrid. De Insight komt in de eerste helft van 2009 bij ons op de markt. Honda wil 200.000 exemplaren per jaar verkopen, de helft daarvan in de Verenigde Staten.
          Honda ziet de introductie van vier hybrides (Insight, de vernieuwde Civic Hybrid, Jazz Hybrid en de CR-Z sportwagen) tot 2010 als een overbruggingsfase. Uiteindelijk zet het merk in op auto’s met brandstofcel. Met een dergelijke auto, de FCX Clarity, loopt al een proef in Californië.





          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

          Comment


          • #25




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • #26


              Bron: [www.autoweek.nl]

              Meer pics:
              [carscoop.blogspot.com]
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

              Comment


              • #27
                Het is geen schoonheidswonder, maar zooooo lelijk vind ik hem niet.
                Hopelijk zien we hem veel in de ochtendspits!

                Comment


                • #28
                  Zo een pokkelelijk ding.
                  En waarom lijkt ie dan ook nog als 2 druppels water op de Prius ?

                  Comment


                  • #29
                    Mensenlief, hoe lelijk kan men een auto maken...
                    Onbegrijpelijk.

                    Comment


                    • #30
                      Ik snap echt niet waarom Honda geen normale Civic of Accord met hybride techniek uitrust ipv zo'n mismaakte Prius cloon uit te brengen.

                      Comment


                      • #31
                        Er is toch een Civic hybride? En in de VS een Amerikaanse Accord Hybrid.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                          Zo een pokkelelijk ding.
                          En waarom lijkt ie dan ook nog als 2 druppels water op de Prius ?
                          Je bekijkt dit vanuit een foutief standpunt : deze vormgeving zorgt voor een lagere CX en dus lager verbruik (raison d'être van dit model).
                          Bovendien is de vergelijkbare vorm tov de Prius een handige marketingzet. Zo kan iemand deze auto koopt duidelijk laten zien aan de buitenwereld dat hij een hybride wagen heeft ...
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • #33
                            Honda Insight tot in detail

                            De Honda Insight is nu al de meest beschreven auto van 2009. En wij doen daar vrolijk aan mee. Op het web zijn alvast de specificaties van de groene rakker beland en voor het gemak doen we er 53 foto´s bij. Toe aan een nieuwe auto van de zaak met 14 procent bijtelling?

                            De hybride wordt komend weekend gepresenteerd op de show van Detroit, net als de geheel nieuwe Toyota Prius overigens. Overigens is de Honda Insight iets kleiner dan de huidige Prius. De lengte/breedte/hoogte bedragen respectievelijk 4.395 mm/1.695mm/1.425 mm. Wie uitgebreid kennis wil maken met de Insight kan terecht bij onze fotospecial.
                            Als aandrijflijn heeft Honda voor de hybride aandrijving gekozen die we al van het merk kennen, namelijk die van de Civic Hybrid. De 1.3 benzinemotor levert 88 pk bij 5.800 toeren en 123 Nm, de elektromotor die ´m ondersteunt brengt nog eens 13,6 pk en 103 Nm extra op. Een CVT zorgt voor de krachtoverbrenging. Het gemiddelde verbruik is uitstekend, met 4,4 liter per 100 kilometer stoot de auto slechts 101 gram CO2 per kilometer uit. Dat maakt ´m net als de Civic Hybrid tot een aantrekkelijke auto voor zakelijk gebruik. Hij komt immers in aanmerking voor een bijtelling van 14 procent, en ook alle andere voordelen voor benzineauto´s die minder dan 110 gram CO2 uitstoten zijn op de Insight van toepassing.
                            De specificaties komen uit een tijdschrift van Honda voor de Belgische markt. En bij onze zuiderburen, waarschijnlijk ook bij ons, is de Insight er met twee uitrustingsniveaus: de Comfort en Elegance. In elk geval heeft de auto standaard ESP (VSA in Hondataal), 15 inch wielen, automatische klimaatregeling, een radio met cd-speler. De Elegance voegt daar nog Bluetooth-technologie, een parkeerhulpsysteem, cruise control, mistlampen, verwarmbare voorstoelen en een regensensor aan toe.





                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                            Comment


                            • #34




                              Bron: [www.autoweek.nl]
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                Je bekijkt dit vanuit een foutief standpunt : deze vormgeving zorgt voor een lagere CX en dus lager verbruik (raison d'être van dit model).
                                Bovendien is de vergelijkbare vorm tov de Prius een handige marketingzet. Zo kan iemand deze auto koopt duidelijk laten zien aan de buitenwereld dat hij een hybride wagen heeft ...
                                Euh...de Nissan GT-R heeft een cw waarde van 0,26. De Prius 0,28. Dus het moet niet dezelfde vormgeving zijn hé

                                Comment


                                • #36
                                  Moest ik bedrijfsleider zijn en ik was op zoek naar een nieuwe vloot, dan zou die (eventueel deels) bestaan uit dergelijke auto's!

                                  Comment


                                  • #37
                                    2010 Honda Insight: First Drive

                                    The 2010 Honda Insight looks like a cynical attempt to copy the Toyota Prius. It's not. Actually, the Insight is a very cynical and clever attempt to give Americans exactly what they want.

                                    Remember the South Park episode "Smug?" All the uppity environmentalists drove around in whooshy little cars that looked like generic versions of the Toyota Prius. That distinctive shape has come to define the Hybrid vehicle in the American psyche more by luck than intention; Toyota arrived at the shape for the Prius by working out the most aerodynamic way to package a traditional five-passenger vehicle. The result looked like no vehicle before it. The 2010 Honda Insight takes the same approach and, unsurprisingly, arrives at a very similar answer. The Prius is actually more aerodynamic than the Insight (.26 Cd vs. .2, despite the latter’s slightly smaller frontal area, overall size and a significant effort invested by Honda in areas like the partially flat undertray. If anything, the Honda’s the better looking car, benefiting from its five year younger age, sharper lines and more refined detailing.

                                    In that South Park episode people drove Hybrids because they wanted to feel “like they were doing something.” No one seemed to have any idea what that meant. They didn’t want to make any sacrifices to achieve whatever that “doing something” was, but they sure wanted their discretionary purchases to reflect their willingness to do it. What the Insight seeks to do is give people a way to be “a part of the solution, not the problem” for less sacrifice.

                                    As you’d expect, a significant portion of that reduced sacrifice comes from the pricepoint. Honda hasn’t yet released an official price, but its own hints and informed speculation pegs it somewhere in the $18,500 neighborhood. That’s a reasonably large difference from the current 2009 model Prius, which starts at $22,000. If Honda can maintain that price differential, or maybe even increase it when the 2010 Toyota Prius is launched, it’ll have a significant advantage over the segment leader.

                                    But does the Honda offer less due to the lower price? Yes and no. The big question is fuel economy. In this, the Honda appears to fail. The Insight hasn’t been EPA tested yet, but Honda estimates the results will be 40 MPG city, 43 highway, 41 combined. The 2009 Prius is officially EPA rated at 48/45/46. It’ll be interesting to see how big that gap is when the 2010 Prius is revealed. Of course, the $2,500 price differential will buy an awful lot of gas.

                                    But neither is the Toyota Prius is the most economical vehicle on the block. According to hypermiler Wayne Gerdes from CleanMPG.com, Honda’s own European Civic I-CTDI is capable of returning significantly better fuel economy than either hybrid. Wayne managed to get 69.9 MPG out of the Insight while driving through a suburban area without using any of his extreme hypermiling techniques like massively over-inflated tires or coasting with the engine off. We’re hypermiling neophytes with barely a fleeting interest in fuel economy, yet last year we saw 73 MPG from a Honda Civic I-CTDI.

                                    Honda’s decision to offer the less fuel efficient Insight in America as opposed to the Prius-killing Civic diesel can only have been made for one reason: Americans wanted the less efficient vehicle.

                                    That’s not to say that the Insight isn’t a good car. It is, and that, in our minds, is its biggest success. Drive a Prius for any reason other than decent mileage and you’ll be massively disappointed by the experience. It’s not all that slow, but it is unresponsive and wallowy. The brake pedal feels weird due to the regenerative system and the whole thing is just sorta lacking. In contrast, the Honda is actually somewhat fun to drive. I mean, we’re not talking Civic Type-R levels of hoonage potential, but imagine a little bit heavier Honda Fit and you wouldn’t be far off. The Insight actually weighs 2,723 Lbs, the current Prius weighs 2,921 and the Fit weighs 2,359. Initial strangeness comes from the CVT, which, due the minimal amount of lightweight sound deadening used, leads to a raucous engine. Put your foot down and the tinny sounding note invades the cabin at a steady rate, it doesn’t sound like normal acceleration. Honda doesn’t quote a 0-60 time yet, but expect it to be in 11-12 second range.

                                    Other than that, the fancy powertrain is virtually unnoticeable. Honda has gone to great lengths to seamlessly integrate the 1.3-liter i-VTEC gasoline engine and 10-kilowatt electric motor, you’ll have to be paying attention to the gauges to tell when one is working and the other’s not.

                                    The Insight is also a remarkably practical vehicle given its overall size and low roofline. The giant hatch lifts to nearly vertical, revealing a capacious trunk and 60/40 seats that fold nearly flat. Rear legroom is a little cramped for adults and a little smaller than the Prius, but the Insight has 1.5cubic feet more cargo room than the larger Prius. All the hybrid gubbins are cleverly integrated and stowed under the spare tire, which is under the flat cargo floor. The fuel tank is under the rear seats.

                                    The Insight’s other big trick is the Eco Assist system. Like Ford with its Fusion Hybrid, Honda has acknowledged that drivers are the biggest determining factor in its vehicles’ ability to sip gas. The Eco Assist system helps drivers drive more economically by giving them the information and encouragement to do so, but also employing an Econ mode that provides a little help on the way. That gauge set isn’t quite as informative as the Fusion Hybrid’s Smartgauge system, nor a sexy, but it is more intuitive, using a simple speedo backlight that glows green when you’re being responsible, fading to dark blue as you use more fuel. There’s also a complicated, and somewhat tacky system of growing leaves that help track your overall performance.

                                    The Econ button is capable of making the Insight about 10% more efficient on its own. Think of it like Prozac for cars, evening out the peaks and valleys of your throttle inputs, turning the engine off earlier when coming to a stop, running the A/C more efficiently and telling the cruise control to use less throttle. It’s a welcome aid for when you don’t want to pay attention to driving slowly, while the gauges should train drivers to do exactly that in the long term.

                                    Unlike that South Park episode, we don’t think this hybrid is going to lead to a Smug attack capable of destroying the world. Rather, it’s going to allow people who want to be seen to drive a hybrid a cheaper way to have their supposedly green credentials immediately recognized by like-minded hypocrites while giving buyers a better driving, more practical vehicle than they likely bargained for. Is it going to save the world? No. But it is going to cash in the well-intentioned, but ultimately misguided desire a lot of people have to do so in a big way.





                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                    Comment


                                    • #38




                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                      Comment


                                      • #39




                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                        Comment


                                        • #40




                                          Bron: [jalopnik.com]
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                          Comment

                                          Working...
                                          X