Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Insight (Hybrid)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Belgische prijzen zijn nog niet bekend, Maar hij zal goedkoper zijn dan de Honda Hybride en de prius.
    Hij zal een staatspremie krijgen van 15%, vandaar dat hij zowiezo goedkoper zal uitkomen.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door pieterken9 Bekijk Berichten
      Belgische prijzen zijn nog niet bekend, Maar hij zal goedkoper zijn dan de Honda Hybride en de prius.
      Hij zal een staatspremie krijgen van 15%, vandaar dat hij zowiezo goedkoper zal uitkomen.
      Dus rond de 17000 Euro, korting reeds af ...


      Valt mee ( afhankelijk van de basisuitrusting ).

      Comment


      • #83
        Video Mugen Insight
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

        Comment


        • #84


          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
            Een Nissan GTR is niet direct een gezinswagen. Dat brengt extra beperkingen met zich mee ... Nu is 0,28 verre van geweldig
            Correcte informatie graag, de prius heeft een waarde van 0.26, de nieuwe zal zelfs 0.25 hebben.

            Comment


            • #86
              Hierbij de prijzen van de Insight

              Overzicht lanceringsprijzen Insight:
              Prijs incl. 21 % BTW
              15 % overheidspremie
              Prijs
              Insight
              € 19.790
              - € 2.968,50
              € 16.821,50
              Insight “Comfort”
              € 20.790
              - € 3.118,50
              € 17.671,50
              Insight “Elegance”
              € 22.440
              - € 3.366,00
              € 19.074,00

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door CIVICSKE Bekijk Berichten
                Hierbij de prijzen van de Insight

                Overzicht lanceringsprijzen Insight:
                Prijs incl. 21 % BTW
                15 % overheidspremie
                Prijs
                Insight
                € 19.790
                - € 2.968,50
                € 16.821,50
                Insight “Comfort”
                € 20.790
                - € 3.118,50
                € 17.671,50
                Insight “Elegance”
                € 22.440
                - € 3.366,00
                € 19.074,00
                Amai, zo'n lage prijzen
                Maar misschien wel nog veel opties appart d'r bij te nemen? (tegenover met de andere hybrides bedoel ik dan)
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #88




                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • #89
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                    Comment


                    • #90
                      Gisteren naar de introductiedag voor de dealers geweest.
                      Toffe ketel! Ik behaalde een gemiddeld verbruik van 4.6 liter op 100 met de ECON knop aan. ECON knop uit en normaal rijden zat ik op 5.8 liter.

                      Rijdt erg volwassen en gaat het in Nederlands absoluut goed doen. Benieuwd of ie hier in België voet aan de grond krijgt...

                      Comment


                      • #91
                        mij niet gelaten dat de wagen geen erg mooie koetswerk kreeg : dat zie je maar als je naar je wagen stapt
                        maar zo een dashbord permanent onder de ogen !
                        neen, niet voor mij, dan liever iets minder ecologisch als de Accord
                        binnen is het nog geen kunstwerk, maar meer aanvaarbaar
                        de gustibus en coloribus...

                        Comment


                        • #92
                          Staat al bij de dealers, maar nog niet te configureren op de site
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Staat al bij de dealers, maar nog niet te configureren op de site
                            jups, laten we allemaal naar Wetteren gaan!! Pieterken9 helpt daar vandaag en morgen bij de voorstelling ervan ;-).

                            leuke werkdag gewenst pieterken
                            Vive Renault!! -- Laguna II.2 1,9dCi 120PK foto's
                            "You need to be an 'ass' to drive an S" Evy , mijn zus

                            Comment


                            • #94
                              Vandaag in Wetteren naar de Insight gaan kijken.
                              Hij lijkt toch nog redelijk op enze civic.
                              Van binnen is hij minder mooi vind ik dan de civic die toch sportiever is.
                              Hebben testrit gedaan en zaten op verbruik van 5.2 liter.Heb de indruk dat hij minder harde vering heeft dan de civic.
                              Onze civic 1.4 benzine is net 3 jaar geworden.
                              We twijfelen of we hem nu zouden vervangen door de insight.
                              Enige reden zou zijn om minder te verbruiken,want qua uiterlijk vinden we onze civic toch mooier.

                              Nog eens een nachtje over slapen denk ik.


                              Christophe

                              Comment


                              • #95
                                Honda Insight loopt als een trein

                                2 april 2009 | Tekst: Alexander Inia
                                De ‘groene’ Honda Insight heeft bepaald geen last van de economische malaise. De fabriek in Japan kan de vraag nauwelijks aan en er wordt extra personeel aangenomen.

                                Inmiddels bouwt Honda 600 exemplaren van de Insight per dag. Dat is drie keer zoveel als waar Honda op gerekend had. De Insights rollen van de band in de Suzuka-fabriek waar het merk ook de Civic Hybrid bouwt. Honda heeft extra personeel aangenomen om aan de vraag te voldoen. De goede verkoop van de Insight is een mooie opsteker voor Honda, dat in 2010 500.000 hybrides wil verkopen.
                                De Insight verbruikt 4,4 liter benzine per 100 kilometer en stoot 101 gram CO2 per kilometer uit. Hierdoor hoeft de leaserijder maar 14 procent bijtelling over z’n Insight te betalen. De fameuze Eco Assistant beloont de bestuurder met extra blaadjes als deze zuinig rijdt. De kleur van de verlichting om de toerenteller verandert van groen naar blauw naarmate de Insight-rijder onzuiniger rijdt.
                                De basisuitvoering van de Honda Insight is voorzien van automatische airconditioning, elektrisch bedienbare zijruiten, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, stabiliteitscontrole (VSA) en een in hoogte en lengte verstelbaar stuurwiel.
                                De Insight staat in ons land inmiddels al in de Honda-showrooms. Instappen kan vanaf 19.950 euro, waardoor de Japanse auto met afstand de goedkoopste volledige hybride is. De Comfort (20.950 euro) is standaard uitgerust met lichtmetalen 15-inchwielen en een radio/cd-speler met MP3-ondersteuning. Het topmodel Elegance kost 22.600 euro en is uitgerust met lichtmetalen 16-inchwielen en nog een aantal comfortverhogende extra’s.

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                Comment


                                • #96
                                  We hebben besloten om nog wat verder te bollen met de civic.
                                  Als we de testrit deden kwamen we op 5.2 liter dat is toch nog stuk meer dan de 4.4 liter die ze opgeven.

                                  Het verschil in verbruik is te klein om de investering te doen.
                                  Hopelijk komen ze binnen een jaar of 5 met een volledig elektrische wagen.Dit zou in mijn geval veel interessanter zijn.

                                  Christophe

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door chrismir Bekijk Berichten
                                    We hebben besloten om nog wat verder te bollen met de civic.
                                    Als we de testrit deden kwamen we op 5.2 liter dat is toch nog stuk meer dan de 4.4 liter die ze opgeven.

                                    Het verschil in verbruik is te klein om de investering te doen.
                                    Hopelijk komen ze binnen een jaar of 5 met een volledig elektrische wagen.Dit zou in mijn geval veel interessanter zijn.

                                    Christophe
                                    De eerste ritten is het verbruik inderdaad niet wat het zou moeten zijn; maar je moet leren rijden met de wagen.
                                    5,2 is zeker al niet slecht voor een eerste keer! Maar er zijn mensen die 4,7 al gehaald hebben van de eerste keer dat ze ermee reden; Met een beetje moeite is nog iets lager toch wel haalbaar. Alleen moet je leren met het gaspedaal om te gaan om het verbuik naar beneden te laten gaan.
                                    Het parcours dat je hebt afgelegd was ook gemiddeld, enkele keren optrekken enz; rood licht...
                                    En de wagen is ook gloednieuw.

                                    Mvg,

                                    Pieter

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door pieterken9 Bekijk Berichten
                                      De eerste ritten is het verbruik inderdaad niet wat het zou moeten zijn; maar je moet leren rijden met de wagen.
                                      5,2 is zeker al niet slecht voor een eerste keer! Maar er zijn mensen die 4,7 al gehaald hebben van de eerste keer dat ze ermee reden; Met een beetje moeite is nog iets lager toch wel haalbaar. Alleen moet je leren met het gaspedaal om te gaan om het verbuik naar beneden te laten gaan.
                                      Het parcours dat je hebt afgelegd was ook gemiddeld, enkele keren optrekken enz; rood licht...
                                      En de wagen is ook gloednieuw.

                                      Mvg,

                                      Pieter
                                      Met mijn audi A2 1.2tdi haal ik drie liter op 100km. Dit zou eveneens zo zijn met de Lupo 1.2 diesel.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Honda Insight bestverkochte auto Japan

                                        11 mei 2009 | Tekst: Alexander Inia
                                        In de maand april heeft Honda geschiedenis geschreven op de Japanse markt. Het is namelijk voor het eerst dat een hybride de bovenste plaats van de verkoopstatistieken bekleedt.

                                        In april verkocht Honda in Japan 10.481 exemplaren van de Insight. April was in Japan sowieso een relatief goede maand, want ook de tweede plek in de statistieken is voor een Honda. Van de Jazz verkocht het merk op de thuismarkt 9.443 stuks. Deze Jazz was vanaf december vier maanden lang de bestverkochte auto. De Insight bekleedde in z’n eerste maand op de Japanse markt een tiende plek, in maart was dit de 21e stek.
                                        Ook in Nederland boert Honda goed met de hybrides. Van de Civic Hybrid zijn er in ons land tot en met april 2.800 exemplaren verkocht. Mede hierdoor stond de Civic in april op de derde plaats in de verkoopstatistieken. Van de Insight, die nog maar kort in de showrooms staat, hebben al 200 exemplaren een nieuwe eigenaar gevonden.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                        Comment


                                        • Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance

                                          Honda heeft momenteel met de Insight de voordeligste hybride in het gamma. Vooral voor de zakelijke rijder biedt de Japanner dankzij zijn energielabel A interessante financiële voordelen.

                                          Wie voor het eerst met een Honda Insight op stap gaat, zal even moeten wennen. Draai de sleutel om en je hoort vrijwel niets, terwijl de 1,3-liter viercilinder in de neus toch echt tot leven is gekomen. De elektromotor komt pas in actie om de boel te ondersteunen zodra je het gas indrukt. En dat wegrijden gaat bijzonder vloeiend; de continu variabele versnellingsbak laat de voorwaartse versnelling mooi gelijkmatig verlopen en voordat je het weet, rij je al 50 km/h. Op dat soort momenten krijg je de Insight door: dit is geen auto die je enthousiast van z’n plek moet jagen, maar om op een ontspannende manier mee van A naar B te komen. Het Ecological Drive Assist System (EDAS) helpt je om de Honda ook ontspannen te berijden. Om een goed verbruik te realiseren, is het de kunst om de verlichting rond de snelheidsmeter
                                          groen te houden. Geef je te enthousiast gas of rem je te hard, dan verkleurt de meter groenblauw of zelfs felblauw, waarmee de Insight aangeeft dat je te veel brandstof verbruikt. Op dat vlak scoort de Honda trouwens zonder meer netjes. Tijdens onze test verbruikte de Insight 6,1 liter benzine per honderd kilometer. Een gemiddelde van 1 op 16,4 dus, en hoewel dat lang niet zo zuinig is als Honda ons belooft, valt deze score ons niet tegen.

                                          Start-/stopsysteem
                                          Een van de zaken waarmee Honda dat mooie brandstofverbruik realiseert, is het standaard aanwezige start-/stopsysteem. Dat systeem zet de (verbrandings)motor uit zodra je stilstaat voor een stoplicht, waardoor de auto niets uitstoot en de verbruikswaarden mooi laag blijven. Jammer is dat het systeem met name in fileverkeer wel erg enthousiast reageert. De Insight heeft buiten zijn gewone rijmodus ook nog een Econ-stand, waarin motor en versnellingsbak beter op elkaar worden afgestemd.
                                          Een groot nadeel van de Econ-stand is dat die de airco minder hard laat werken, opnieuw om brandstof te besparen. In de praktijk betekent dit: sta je op een tropische dag voor een verkeerslicht en de motor slaat af, dan loopt de temperatuur in de auto rap op. Het interieur van de Insight doet niet erg hoogwaardig aan. Honda heeft z’n heil gezocht in knetterharde kunststoffen. Het enige onderdeel in de Insight dat nog enigszins hoogwaardig aandoet, is de met leer omhulde pookknop van de CVT. Ook de stoffen bekleding voelt prettig aan. De blauwe kleur van het dashboard brengt nog iets frivools in het geheel, maar voor de rest is het een kille bedoeling in de Honda.
                                          Wanneer je de aflopende daklijn ziet, vrees je het ergste voor de binnenruimte van de Honda. Toch stelt de Japanner niet teleur. Neem de ruimte op de achterbank: die is gezien de daklijn helemaal niet slecht en ook de zitpositie is redelijk, net als de aanwezige beenruimte. Wel is de breedte op de achterbank maar net voldoende om met drie mensen van gemiddeld postuur naast elkaar te zitten.
                                          De bagageruimte kan ermee door. Dankzij de wegklapbare achterbank kun je die uitbreiden tot 1.017 liter. Is dat niet voldoende? Dan hang je er toch gewoon een karretje achter? Nee dus. Deze Honda heeft namelijk een toegestaan aanhangergewicht van … nul kilo. Hij kan niks trekken! Niet de beste keus dus voor mensen met een sleurhut.

                                          Voor: Fijne rij-eigenschappen - Veel waar voor je geld - Keurige verbruikscijfers.

                                          Tegen: Geen motorisch spektakelstuk - Wat straf afgeveerd - Slecht zicht naar achteren.

                                          Bron: autoweek



                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                          Comment

                                          Working...
                                          X