Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
    Foto's !!!
    Ik weet niet of ik die hier ga (kunnen) posten, aangezien het de bedrijfswagen van mijn vader is en hij liever niet heeft dat zijn wagen op het internet rondgaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
      Waarom dan 350 ????
      Ben je beter af met de 250,evenveel biv,bijna evenveel vermogen,maar minder wegentaks en ook wat minder verbruik veronderstel ik.......
      Ik zal kiezen voor de 250CDI en niet de 350CDI.
      De 250 heeft me aangenaam verrast : heel soepele motor en voortreffelijke automaat (beter dan in de 220)
      De 350 heeft wel nog iets meer koppel te koop en draait nog meer op zijn gemak. Maar ik vind dat je de mogelijkheden van de 350 niet ten volle kan benutten in het huidige drukke verkeer.
      Mijn conclusie is dat de voordelen van de 350 niet opwegen tegen de vele financiële nadelen (hogere taks, verzekering, lagere afschrijving en restwaarde, hoger verbruik, hogere CO2).
      Moest er op financieel vlak geen enkel verschil zijn tussen de 250 en de 350, dan zou ik uiteraard de 350 kiezen.
      Eerst was ik ook van plan om de 350 te nemen, maar de 250 is zo goed meegevallen, dat ik alle nadelen van de 350 net iets van het goede (euh... slechte) te veel vind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
        Ik zal kiezen voor de 250CDI en niet de 350CDI.
        De 250 heeft me aangenaam verrast : heel soepele motor en voortreffelijke automaat (beter dan in de 220)
        De 350 heeft wel nog iets meer koppel te koop en draait nog meer op zijn gemak. Maar ik vind dat je de mogelijkheden van de 350 niet ten volle kan benutten in het huidige drukke verkeer.
        Mijn conclusie is dat de voordelen van de 350 niet opwegen tegen de vele financiële nadelen (hogere taks, verzekering, lagere afschrijving en restwaarde, hoger verbruik, hogere CO2).
        Moest er op financieel vlak geen enkel verschil zijn tussen de 250 en de 350, dan zou ik uiteraard de 350 kiezen.
        Eerst was ik ook van plan om de 350 te nemen, maar de 250 is zo goed meegevallen, dat ik alle nadelen van de 350 net iets van het goede (euh... slechte) te veel vind.
        Heb zelf niet met de 220 gereden, enkel 250.
        Is er merkelijk verschil in prestaties tussen die 2 ?
        Vreemd dat je zegt dat automaat beter is dan in 220 want in principe zelfde 5-traps.
        Wanneer kan de 250 geleverd worden ?

Comment

Ik doe (slechts) 20.000 km per jaar, maar er zijn idd vele dagen van 4x2,5km
          Af en toe moet ik eens weg voor een vergadering (+ jaarlijkse reis), zo kom ik aan mijn kilometers...
          Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
          ²²²

Niet alleen zijn zoveel koude ritjes nefast voor een diesel, je routfilter gaat gewoonweg veel te zelden op temperatuur geraken om te kunnen regenereren, met alle miserie vandien

Koop eens een naft. En leg er eventueel een gastank in (alhoewel je dat er met die kilometers niet op 5 jaar uithaalt, omdat je namelijk bij elke rit eerst 1 à 2 km op benzine rijdt, en je dus uiteindelijk het grootste deel van je trajecten op benzine gaat afleggen)
          Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          20.000km is zo ongeveer de grens waar het interessant wordt om te kiezen voor een diesel of een benzine. En dan mag je het niet meer bekijken op jaarbasis, maar moet je het echt wel gaan bekijken op korte termijn.

Bij ritjes van 2,5km raakt je motor zeker niet opgewarmd (een benzinemotor ook niet, maar die is minder gevoelig). Dit is niet alleen slecht voor je motor, een dieselmotor gaat als hij koud staat minstens evenveel verbruiken als een vergelijkbare benzinemotor. Voor het verbruik tijdens je dagelijkse ritten moet je het dus al niet doen.
          Daarnaast heb je nog 1 ander groot probleem: roetfilter. Deze roetfilter moet op regelmatige basis kunnen regenereren, anders gaat deze verstoppen, en dan kunnen de kosten heel snel heel hoog oplopen! De roetfilter kan pas beginnen regenereren als je motor volledig warm is (vergis u niet: 's winters kan dit tot 40km duren!). U zou dus eigelijk zeer veel langere ritten moeten rijden. Iets dat in uw geval zeker niet gebeurt.

Zoals eerder gezegd zullen de taksen voor een benzinemotor lager liggen dan die van een dieselmotor, en bovendien loopt u (en zeker in uw geval met dergelijke zéér korte ritjes) een zeer groot risico op kosten (in eerste instantie de roetfilter, maar weet goed dat koude ritjes het ergste zijn wat je een dieselmotor kan aandoen) gedurende de levensduur van de wagen, waardoor het verschil in restwaarde teniet gedaan wordt!

Echt, geloof me (en als u uw situatie uitlegt aan een technieker van Mercedes zal die mij zeker gelijk geven): in uw situatie heb je écht een benzine nodig, en zeker geen diesel.
          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Hoi

TomT heeft gelijk
          Beste Filip Dewitte,
          heeft u bovenstaande posts eigenlijk gelezen?

het is maar een tip hé. Maar ik zou die toch niet geheel in de wind slaan; TomT en Carlito hebben beide autotechnieken gestudeerd en Carlito werkt bij mercedes momenteel, dus je kan er van uit gaan dat ze weten waarover ze spreken en ik zou in uw plaats hun advies toch wel min of meer ter harte nemen

Als je weet hoe dat een roetfilter werkt, is het niet moeilijk om te begrijpen dat dat een pijnpunt gaat zijn bij uw gebruiksomstandigheden.
          Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
          Nie normaal hoor, ofwel eens afspraak maken met de fysioloog.
          Huh?

u insinueert dus dat dat gedaver wél goed waarneembaar is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
            Beste Filip Dewitte,
            heeft u bovenstaande posts eigenlijk gelezen?

het is maar een tip hé. Maar ik zou die toch niet geheel in de wind slaan; TomT en Carlito hebben beide autotechnieken gestudeerd en Carlito werkt bij mercedes momenteel, dus je kan er van uit gaan dat ze weten waarover ze spreken en ik zou in uw plaats hun advies toch wel min of meer ter harte nemen

Als je weet hoe dat een roetfilter werkt, is het niet moeilijk om te begrijpen dat dat een pijnpunt gaat zijn bij uw gebruiksomstandigheden.

Huh?

u insinueert dus dat dat gedaver wél goed waarneembaar is?
            Tja, het is een bedrijfswagen : de zaakvoerder verkiest nog altijd diesel vanwege een hogere restwaarde.
            Maar ik doe toch nog altijd 20000 km, waardoor de auto toch regelmatig een langere afstand doet.
            Dit moet toch de moeite zijn om de roetfilter regelmatig te laten regenereren.

Het gedreun of vibraties waarvan sprake bij de V6, was enkel waarneembaar bij stationair draaien of rijden aan zeer lage snelheid (20km/uur) De moto draait bvb maar 600 toeren bij stationair draaien en geeft daardoor voelbare vibraties door naar de rest van de auto en dat voelt men. Door dit laag toerental is het precies zoals een subwoofer : zeer lage resonantie en trillingen. Het stationair toerental van een 220 ligt een stuk hoger en daar hoort men wel de motor (hogere resonantie), maar door de hogere frequentie voel je die trillingen of vibraties niet.
            Bij rijden aan gewone snelheid met de 350 voelt men daar uiteraard niets van. Dus ik wil het ook niet overroepen.
            Maar het viel me wel op.

Comment

• ik vind lpg geen voorstel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                Wij hebben onze E350 Bluetec nu enkele uren en het is een zalige wagen moet ik zeggen. Genoeg vermogen, het comfort van de V6 (wat toch nog een andere klasse is dan een E250 CDI, hoewel het pk verschil miniem is). Daarnaast kan ik ook nog de kleurencombo obsidiaanzwart met natuurbeige interieur aanbevelen. Veel mooier beige dan dat wat we in het verleden op onze E hebben gehad.
                welk beige bedoel je dan? Bij mijn weten bestaan er 2 versies van: het lichte en het donkere

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door my356 Bekijk Berichten
                  welk beige bedoel je dan? Bij mijn weten bestaan er 2 versies van: het lichte en het donkere
                  natuurbeige, het donkere dus

Comment

Wij hebben onze E350 Bluetec nu enkele uren en het is een zalige wagen moet ik zeggen. Genoeg vermogen, het comfort van de V6 (wat toch nog een andere klasse is dan een E250 CDI, hoewel het pk verschil miniem is). Daarnaast kan ik ook nog de kleurencombo obsidiaanzwart met natuurbeige interieur aanbevelen. Veel mooier beige dan dat wat we in het verleden op onze E hebben gehad.
                    Held!

Comment

• Voor wie de linguatronic heeft. Deze is enorm verbeterd tegenover de linguatronic bij de W211, nu werkt het zelfs al perfect met volledige woorden ingeven. Bijvoorbeeld navigatie, dan kan je als bestemming de gemeente, de straat in een volledig woord zeggen en niet meer per letter. Heb de indruk dat ze met deze E een enorme stap vooruit gezet hebben.

Comment

• Iemand interesse in 18" velgen met winterbanden voor de E w212???

Last edited by realgenius; 07/12/2009, 11:56.

Comment

• Ziezo, vandaag de nieuwe wagen besteld : uiteindelijk gekozen voor de 250DI en niet voor de 350CDI
                          Ze steken bij Mercedes hun handen in het vuur dat de injectoren uitvoerig getest zijn en zeker in orde zijn.
                          De upgrade-aktie loopt trouwens ten einde op 10 december. De productie met de nieuwe injectoren wordt eerstdaags opgestart en ook de goede injectoren worden (per 4) aangeleverd.
                          Alles komt nog goed : eind goed, al goed!

Comment

Ziezo, vandaag de nieuwe wagen besteld : uiteindelijk gekozen voor de 250DI en niet voor de 350CDI
                            Ze steken bij Mercedes hun handen in het vuur dat de injectoren uitvoerig getest zijn en zeker in orde zijn.
                            De upgrade-aktie loopt trouwens ten einde op 10 december. De productie met de nieuwe injectoren wordt eerstdaags opgestart en ook de goede injectoren worden (per 4) aangeleverd.
                            Alles komt nog goed : eind goed, al goed!
                            De eerste van de goede injectoren komen deze week nog aan.

Ze weten alleen nog niet hoeveel ze er gaan krijgen Wij hebben er iig al 24 nodig om alle auto's terug mobiel te krijgen

Comment

• Blij dat te horen, hopelijk komt de productie van die nieuwe injectoren vlug op kruissnelheid en zijn de problemen nu volledig van de baan!!

greetz

Comment

• Mercedes-Benz E-klasse nu ook met 4Matic.

Mercedes-Benz heeft de eerste informatie vrijgegeven van de winterse uitvoering van de E-klasse: de 4Matic die voorzien is van permanente vierwielaandrijving. Volgens het Duitse merk treedt er bij de door haar gehanteerde opzet minder vermogenverlies op dan bijvoorbeeld bij Audos Quattro systeem. Ook is het meergewicht (50 tot 70 kilo) geringer dan bij de concurrentie.
                                Het meerverbruik blijft zo, afhankelijk van de motoruitvoering, beperkt tot 0,2 à 0,6 liter. Bij de E 350 CDI is het verschil bijna te verwaarlozen, maar bij de E 350 is het verschil nog relatief fors omdat Mercedes-Benz hier nog de oude V6 motor zonder directe inspuiting gebruikt. Het motorenaanbod voor de E-klasse 4Matic omvat geen viercilinders: er is alleen keuze uit de sterke benzineversies E 350 (272 pk) plus E 500 (388 pk) en één diesel (E 350 CDI; 231 pk). Een 7-traps automaat is altijd standaard. Ook qua akoestiek of vibraties hoeft de klant geen compromissen te sluiten bij een E-klasse 4Matic. Combinatie met luchtvering is geen probleem; op de E500 4Matic is dit zelfs standaard. Ook de Estate uitvoering kan, met uitzondering van de E500, met vierwielaandrijving worden besteld. Het coupémodel doet niet mee omdat deze carrosserievariant gebaseerd is op het onderstel van de C-klasse.
                                Het is niet voor het eerst dat Mercedes-Benz 4Matic techniek levert op haar E-klasse, maar de jongste generatie is wel compacter dan voorheen, waardoor de ‘bobbel’ in de voetenruimte van de bijrijder is verdwenen.

Bron: [www.autointernationaal.nl]
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Woensdag gaan wij de onze afhalen: E200cdi. Er staat een topicje bij "mijn duitse wagen".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fons De Turbospons Bekijk Berichten
                                    Woensdag gaan wij de onze afhalen: E200cdi. Er staat een topicje bij "mijn duitse wagen".
                                    Hopelijk zijn ze voorzien van winterbanden!

Comment

• Gisteren was ik de mistlichten is aan het checken van onze W212 en ik vraag me iets af. Achteraan hebben wij enkel links een mistlicht, wat ik nogal raar vindt, heeft de W212 geen links en rechts mistlicht?

Comment

Gisteren was ik de mistlichten is aan het checken van onze W212 en ik vraag me iets af. Achteraan hebben wij enkel links een mistlicht, wat ik nogal raar vindt, heeft de W212 geen links en rechts mistlicht?
                                        Mercedes heeft normaal gezien altijd enkel links een mistlicht dacht ik...

Heb je al een topic gemaakt van de W212?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                        2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                        2012-...
                                        '07 BMW 118d

Comment

• en maar goed ook !

Comment

Working...
                                          X