Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
    Ik rijd gewoon met de wagen,probeer me aan de snelheid te houden en op de autosnelweg durf ik wel eens gas geven.Auto wordt ook altijd warm gereden voor ik gas geef.We rijden wel veelal korte afstanden.
    Korte afstanden zijn nefast voor het verbruik, kan je weinig aan doen.

Comment

• Met de 220 reed ik ook korte afstanden

Comment

Met de 220 reed ik ook korte afstanden
        2 cylinders minder, en 1 liter minder inhoud.

Comment

• Maar als je dan ziet wat mercedes als gemiddeld verbruik opgeeft ........
          Ik verbruik momenteel bijna het dubbele van de opgegeven waarden

Comment

Maar als je dan ziet wat mercedes als gemiddeld verbruik opgeeft ........
            Ik verbruik momenteel bijna het dubbele van de opgegeven waarden
            Het was net nog op het nieuws hoe ze aan die waarden geraken volgens de europese normen.
            0 tot 50 in 26 seconden.
            In de realiteit kan je die niet benaderen.
            Eigenlijk is het zoals een automaat tegenwoordig zuiniger zou zijn dan een handbak, volgens diezelfde richtlijnen moet een handbak in 3de staan bij 50, een automaat is dan idd zuiniger...

Comment

Ik begrijp niet dat iedereen die 7-traps wil ?????
              Ik heb nu al een kleine1500 km gereden met onze 350cdi met 7-traps automaat en als ik me aan de wettelijke snelheid houd is het geen plezier om er mee te rijden vind ik.
              Vb.: een licht hellende weg waar je 70 km/u mag rijden zo een 5 km lang en ik zet cruisecontrole op en de wagen weet niet in welke vitesse 'm moet zijn,hij schakelt voordurend op en af en als ik naar mijn werk rijdt is er een weg van 2 km bij waar je maar 50 mag rijden en dat is nog erger,de boite weet niet wat 'm moet doen,een vitesse hoger,een vitesse lager,constant is 'm aant switchen.
              Bij mijn 220 met 5-traps was dat geen probleem,automaat zet zich in een vitesse en blijft daar ook in staan.
              De vervangwagen E200cdi (w212) met 5-traps automaat daarentegen had hetzelfde probleem maar dit wijt ik aan het beperkte vermogen en het gewicht van de wagen,automaat was ook constant aant switchen en schokte dan ook (dat heeft de 350 niet,schakelen gaat heel zacht),de 200 was dan ook niet aangenaam om mee te rijden.
              Ik vond de aangenaamste wagen om mee te rijden de 220.
              Mijn 220 en 350 zijn uiterlijk gelijk,dwz wit,panodak en amg-pakket,dus beiden hebben de sportophanging met 18" velgen maar de 220 reed veel zachter en soepeler als de 350 nu.
              Ik denk dat dit aan het gewicht van 350 motor te wijden is.
              De 220 effent veel beter de oneffenheden in de weg als de 350.
              Er is natuurlijk veel meer vermogen beschikbaar in de 350,wagen reageert altijd,eender welke snelheid je rijdt (heb nog maar 170 gereden tot nu toe).
              Het verbruik ligt momenteel rond de 11 liter t.o.v de 220 die rond de 8 liter zat,als ik sommige hoor die met hun S320cdi aan 6,5 liter zitten
              Maar al bij al vind ik de 220 een completere wagen op alle gebied.
              De E200CDI waar ik voorlopig mee rijd, heeft dat ook. Maar volgens mij heeft dat niets te maken met de 7 traps (bij de 350CDI), want de vijftraps heeft het ook bij de 200CDI.
              Het heeft volgens mij te maken met de motorisatie en de verhoudingen bij de versnellingen. Bijvoorbeeld bij het rijden op cruisecontrol bij 50km/u, schakelt hij bij de minste hindernis (riooldeksel op de baan, lichte helling, ...) voordurend op en af!
              Toch vind ik het erg jammer dat de 7-traps net niet meer voor mij zal zijn : hij komt pas uit in september (levering bij mij is voorzien in mei!) De 7 traps zal gecombineerd worden met een start/stopsysteem.
              Dit alles zal het grote voordeel hebben dat het verbruik nog eens met bijna een liter naar beneden gaat, wat gigantisch is. Jammer, jammer, jammer...!!!
              Zie ook op www.jesmb.de :

09/2010

E 250 CDI BE Automatik Update von NAG1 (5-Gang) auf NAG2FE+ (7G-Tronic) inkl. Stopp-Start-System (Verbrauch von 5,8 auf 4,9 Liter)
              Last edited by ; 10/03/2010, 21:13. Reden: typfoutje

Comment

wel ik ook niet, tenzij die minder hoog draait op autostrade
                maar mijn vijver in de 220 schakelde perfect zoals hoorde net 50 was 4, net 70 was 5e
                net boven vrijloop, zalig vond ik dat

met dat opschakelen op beperkte hellingen heb ik met de smart ook ewa last van
                kar zit vol gyrometers, helling = helling en dan gaat de motor te fel beginnen resoneren in die lage versnelling als er wat meer mazout wordt ingespoten

rij je in s of c ?
                mss eens wisslen van programma

(of is de 7-g zo fuzzy-logic dat er geen programmas meer zijn)

Comment

Ik heb nu al een kleine1500 km gereden met onze 350cdi met 7-traps automaat en als ik me aan de wettelijke snelheid houd is het geen plezier om er mee te rijden vind ik.
                  Vb.: een licht hellende weg waar je 70 km/u mag rijden zo een 5 km lang en ik zet cruisecontrole op en de wagen weet niet in welke vitesse 'm moet zijn,hij schakelt voordurend op en af en als ik naar mijn werk rijdt is er een weg van 2 km bij waar je maar 50 mag rijden en dat is nog erger,de boite weet niet wat 'm moet doen,een vitesse hoger,een vitesse lager,constant is 'm aant switchen.
                  Bij mijn 220 met 5-traps was dat geen probleem,automaat zet zich in een vitesse en blijft daar ook in staan.
                  De vervangwagen E200cdi (w212) met 5-traps automaat daarentegen had hetzelfde probleem maar dit wijt ik aan het beperkte vermogen en het gewicht van de wagen,automaat was ook constant aant switchen en schokte dan ook (dat heeft de 350 niet,schakelen gaat heel zacht),de 200 was dan ook niet aangenaam om mee te rijden.
                  Ik vond de aangenaamste wagen om mee te rijden de 220.
                  Mijn 220 en 350 zijn uiterlijk gelijk,dwz wit,panodak en amg-pakket,dus beiden hebben de sportophanging met 18" velgen maar de 220 reed veel zachter en soepeler als de 350 nu.
                  Ik denk dat dit aan het gewicht van 350 motor te wijden is.
                  De 220 effent veel beter de oneffenheden in de weg als de 350.
                  Er is natuurlijk veel meer vermogen beschikbaar in de 350,wagen reageert altijd,eender welke snelheid je rijdt (heb nog maar 170 gereden tot nu toe).
                  Het verbruik ligt momenteel rond de 11 liter t.o.v de 220 die rond de 8 liter zat,als ik sommige hoor die met hun S320cdi aan 6,5 liter zitten
                  Maar al bij al vind ik de 220 een completere wagen op alle gebied.
                  Als ik nogmaals jouw verhaal lees, dan ben ik toch blij de 250CDI gekozen te hebben gekozen en niet de 350CDI. Ik heb met de beide wagens gereden en ik vond dat met de 350CDI het plezier er rap af was als je op gewone wegen met de 350CDI moet rijden. Je kan niet ten volle genieten van de mogelijkheden van de wagen als je je moet houden aan de snelheidsbeperkingen op de gewone wegen.
                  Voor iemand die veel kilometers op de snelwegen doet is het een ander verhaal en haal je meer plezier uit de 350CDI.
                  Maar ik herinner me dat jij de 350CDI besteld hebt zonder testrijden. Normaal zou ik ook deze besteld hebben, maar gelukkig heb ik toch eens een tijdje met beide test gereden.
                  Ergens ben ik zeer blij dat jij mijn keuze voor de 250CDI onrechtsteeks bevestigd. Jij spreekt wel van de 220CDI, maar ik ga er van uit dat de voordelen waarover je spreekt (zachtheid, soepelheid, ervaring oneffenheden, enz...) dezelfde zijn. De 220CDI en de 250CDI zijn dezelfde motoren : enkel is de 250CDI anders afgeregeld. Uiteindelijk heb ik een 250CDI gekozen en niet meer de 220CDI, omdat ik met de 220CDI af en toe eens een beetje power (koppel) miste.
                  Ik heb in mijn vroegere posts van enkele maanden geleden een hele waslijst voordelenaangehaald van de 250CDI t.o.v. de 350CDI. Velen deden er maar minachtend over...
                  Ik wil nu niet mijn grote gelijk halen. Maar ik vind het heel chique van realgenius dat hij toegeeft dat die (220CDI) 250CDI eigenlijk een betere keuze was. Ik apprecieer en waardeer die eerlijke bekentenis.
                  Dit gebaar is niet iedereen gegeven...!!! Velen kunnen hieraan een voorbeeld nemen.
                  En het kan een goede les zijn en een nuttige ervaring voor anderen die ook twijfelen over hun keuze.
                  In elk geval nogmaals bedankt!

Comment

Ik rijd gewoon met de wagen,probeer me aan de snelheid te houden en op de autosnelweg durf ik wel eens gas geven.Auto wordt ook altijd warm gereden voor ik gas geef.We rijden wel veelal korte afstanden.
                    Dat is volgens mij de grootste oorzaak. Ik merk dat ook bij de S als ik eens enkele dagen wat kortere afstanden moet doen dat het normverbruik de hoogte ingaat. (dan maken die 2 extra cyl. volgens mij wel een groot verschil tov een 4 cyl.)

Comment

Enkele fotootjes gemaakt met de wintervelgen op
                      Nu de achterkant nog volledig wit en de ruiten donker (zie mijn andere topic) en dan is 'm bijna af naar mijn goesting
                      Zeer knap maar ik zou van die diffusor afblijven imo !

Comment

• Ik heb toch zo een gedacht dat dit mijn laatste mercedes wordt,er zijn teveel kleine dingetjes die me hinderen maar dit zal ik ter zijner tijd nog wel eens bespreken hier.
                        Daarvoor heb ik nog te weinig km's gemaakt om dit nu hier al aan te halen.

Comment

Ik heb toch zo een gedacht dat dit mijn laatste mercedes wordt,er zijn teveel kleine dingetjes die me hinderen maar dit zal ik ter zijner tijd nog wel eens bespreken hier.
                          Daarvoor heb ik nog te weinig km's gemaakt om dit nu hier al aan te halen.
                          Oei, blijkbaar zijn er nog dingen die U storen. Komaan, laat U gaan...(lol)
                          U mag mij ook een privé bericht sturen als je liever niet alles hier openbaar maakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
                            Oei, blijkbaar zijn er nog dingen die U storen. Komaan, laat U gaan...(lol)
                            U mag mij ook een privé bericht sturen als je liever niet alles hier openbaar maakt.
                            Laat ik het zo zeggen,volgende week ga ik naar de nieuwe bmw 5 kijken en zoiets doe je normaal niet als je pas een nieuwe wagen hebt hé

En Filip ik zal u een dezer dagen wel eens een pm sturen

Comment

Laat ik het zo zeggen,volgende week ga ik naar de nieuwe bmw 5 kijken en zoiets doe je normaal niet als je pas een nieuwe wagen hebt hé

En Filip ik zal u een dezer dagen wel eens een pm sturen
                              Tja, ik denk dat ik hetzelfde voel als jij sinds ik van mijn W211 in de W204 stapte.
                              En de nieuwe E kan dat niet omdraaien, hij leunt teveel naar de C in mijn ogen.
                              Ook ik rij is naar de 5 rond de 19de, ik zag hem al op het autosalon en het was voor mij een positieve indruk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                Tja, ik denk dat ik hetzelfde voel als jij sinds ik van mijn W211 in de W204 stapte.
                                En de nieuwe E kan dat niet omdraaien, hij leunt teveel naar de C in mijn ogen.
                                Ook ik rij is naar de 5 rond de 19de, ik zag hem al op het autosalon en het was voor mij een positieve indruk.
                                Maar dat van jou is toch nog een ander verhaal : je stapte over van de vorige E naar de huidige C klasse.
                                Dat is toch normaal dat de rij-ervaring "iets" minder is. Alleen al het feit dat de wielbasis korter is, geeft een iets minder comfortabel rijgevoel.
                                Een vriend van mij heeft ook een C-klasse : de rij-ervaring is toch wat minder in de C.
                                Ik heb ook eens een proefrit gedaan met een S-klasse : De stap van de E naar de S is terug eentje van dezelfde orde....

Comment

Maar dat van jou is toch nog een ander verhaal : je stapte over van de vorige E naar de huidige C klasse.
                                  Dat is toch normaal dat de rij-ervaring "iets" minder is. Alleen al het feit dat de wielbasis korter is, geeft een iets minder comfortabel rijgevoel.
                                  Een vriend van mij heeft ook een C-klasse : de rij-ervaring is toch wat minder in de C.
                                  Ik heb ook eens een proefrit gedaan met een S-klasse : De stap van de E naar de S is terug eentje van dezelfde orde....
                                  Nee, begrijp me niet verkeerd, de rijervaring vind ik top. Beter dan de vorige E, veel meer stuurgevoel. Het is geen boot die je over de weg moet dweilen, en dat heb ik graag merk ik.

Het is de afwerking, begint bij het dashboard, het materiaal, het is idem bij E, en het blokkendoos gevoel, de unit van de radio/gps bediening is er zo ingeschoven, het is geen geheel, dat stoort me. De opstelling van de draaiknop voor comand bv, wie bedenkt dat om het zo naar achter te zetten.
                                  De tellerpartij, het zijn gewoon dezelfde metertjes/klokken als bij de C.
                                  De demping van het motorgeluid, te luid, ik kan rechtstreeks vergelijken met de golf 6, die is stiller. En ook hier hoor je dezelfde klachten bij de E, hij is te luid.
                                  Voor de C kan dit misschien nog, op het randje, maar voor de E vind ik dit echt niet kunnen.
                                  En dan nog de vele wijzigingen, nu ook weer met de E, een jaar op de markt en ze beginnen al met andere boite enz, lijkt wel of ze de ontwikkeling tijdens de looptijd van een model doen ipv ervoor.
                                  Kijk dan naar de 5 reeks, integratie van de bediening, blackpanel tellers, leder op de zijkant van de middenconsole, mooier materiaal van het dashboard. Ok, ook hier zullen wel hiaten zijn die ik nog niet opmerkte, maar het maakt alvast een hoogwaardigere indruk.
                                  Last edited by tradie; 11/03/2010, 09:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                    De 7bak is nu ook in de 250cdi te vinden, samen met wat andere aanpassingen.
                                    Ik ben U ongelooflijk dankbaar voor deze nuttige tip!
                                    Ik heb er deze morgen een punt van gemaakt bij Mercedes (Brussel + dealer) en ze hebben mij een uitstekend voorstel gedaan : de levering van mijn E250CDI zal uitgesteld worden van mei naar september (of later) tot de wagen leverbaar is met de 7 traps-automaat. Ik moet enkel tussen mei en de levering huurgeld betalen voor de vervangwagen (500e euro/maand voor de E200CDI).
                                    Ik vind dit een ongelooflijk knappe geste en een heel snelle reactie van Mercedes. Men moet het maar doen!!! Enkele uren na mijn vraag al een prachtig voorstel.
                                    Het was wel op het nippertje, want vanaf morgen lag de productie van mijn bestelde wagen onherroepelijk vast en zou de dealer deze desnoods als stockwagen moeten aanvaard hebben. Ik had dus maar een paar uren de tijd om te beslissen.
                                    Nu is alles enkele maanden uitgesteld. Ik ben content, want zoals ik al meldde zal het verbruik drastisch dalen (5.8 naar 4.9 lieter en de CO2 van 154 naar 129). De 7 bak reageert ook veel alerter en is kortom de versnellingsbak van de toekomst. De 5 baks gaat er trouwens volledig uit vanaf begin 2011 (op alle andere viercylinders. Voor mij hoeft die 350CDI nu helemaal niet meer....
                                    Want de 7-traps was nog iets waar ik jaloers op was bij de 350CDI.
                                    Het zal wel nog een 6-tal maanden op de tanden bijten zijn met die "trage 200CDI"

Comment

Ik heb er deze morgen een punt van gemaakt bij Mercedes (Brussel + dealer) en ze hebben mij een uitstekend voorstel gedaan : de levering van mijn E250CDI zal uitgesteld worden van mei naar september (of later) tot de wagen leverbaar is met de 7 traps-automaat. Ik moet enkel tussen mei en de levering huurgeld betalen voor de vervangwagen (500e euro/maand voor de E200CDI).
                                      Ik vind dit een ongelooflijk knappe geste en een heel snelle reactie van Mercedes. Men moet het maar doen!!! Enkele uren na mijn vraag al een prachtig voorstel.
                                      Het was wel op het nippertje, want vanaf morgen lag de productie van mijn bestelde wagen onherroepelijk vast en zou de dealer deze desnoods als stockwagen moeten aanvaard hebben. Ik had dus maar een paar uren de tijd om te beslissen.
                                      Nu is alles enkele maanden uitgesteld. Ik ben content, want zoals ik al meldde zal het verbruik drastisch dalen (5.8 naar 4.9 lieter en de CO2 van 154 naar 129). De 7 bak reageert ook veel alerter en is kortom de versnellingsbak van de toekomst. De 5 baks gaat er trouwens volledig uit vanaf begin 2011 (op alle andere viercylinders. Voor mij hoeft die 350CDI nu helemaal niet meer....
                                      Het zal wel nog een 6-tal maanden op de tanden bijten zijn met die "trage 200CDI"
                                      Mooie geste idd. maar was je verplicht een huurauto te nemen want dan komt er toch nog 2.500 euro bij (mei tot september).

Comment

Graag gedaan.
                                        Ik denk ook wel dat, als je automaat wil, de 7 bak een meerwaarde is.
                                        Ben je zelfstandige dan is de lagere co2 waarde belangrijk, en het verbruik is dat voor iedereen.
                                        Die paar maanden zal je achteraf snel vergeten.

Comment

• Betekent dit dan ook de schakelstick aan het stuur zoals bij de 6 cilinders? Ik neem aan val wel, ze gaan geen pook ontwikkelend speciaal voor de 250CDI. Kan iemand dit bevestigen of iemand van een MB garage hier een uitspraak over doen?

P.S. De 7G tronic bestaat wel al "lang" op de GLK met de kleinere motoren, ik vraag me af waarom het zo lang geduurd heeft, en waarom de E nu blijkbaar een aangepaste versie van de 7G op de 250CDI heeft terwijl de GLK blijkbaar de gewone 7G bak heeft.

P.P.S. Hopelijk komen dan ook de andere opties zoals pneumatische ophanging over van de 6 cilinders naar de 4. Ik vind het vandaag de dag niet kunnen dat bepaalde opties zonder technische redenen enkel voor de grotere cc voorbehouden zijn.

Comment

Working...
                                          X