Jaja, een 3.8!!


De inhoud van de motor groeide van 3,6 naar 3,8 liter en is goed voor 435 pk, een winst van 20 pk. Wanneer je het gas dan goed intrapt en precies op de juiste momenten schakelt, zit je na 4,1 seconden aan de 100 km/u. De topsnelheid wordt bereikt bij 312 km/u.
Porsche heeft hard gewerkt aan het verbeteren van de rij-eigenschappen. Het stability management systeem (PSM) is onder handen genomen, wat er onder andere voor zorgt dat de traction controle nog beter z’n werk doet. Ook de grotere keramische remmen dragen bij aan een stukje extra stabiliteit. De aerodynamica werd nog eens goed bekeken en de nieuwe GT3 heeft twee kweer zoveel downforce dan z’n voorganger.
Van buiten zijn de wijzigingen redelijk subtiel gehouden. De achterspoiler werd opnieuw getekend, de LED achterlichten kregen een iets andere vorm, nieuwe bi-xenon koplampen en aangepaste luchtinlaten in de voorbumper. De Duitsers mogen straks 116.947 euro afrekenen voor de GT3.
via www.autoblog.nl


De inhoud van de motor groeide van 3,6 naar 3,8 liter en is goed voor 435 pk, een winst van 20 pk. Wanneer je het gas dan goed intrapt en precies op de juiste momenten schakelt, zit je na 4,1 seconden aan de 100 km/u. De topsnelheid wordt bereikt bij 312 km/u.
Porsche heeft hard gewerkt aan het verbeteren van de rij-eigenschappen. Het stability management systeem (PSM) is onder handen genomen, wat er onder andere voor zorgt dat de traction controle nog beter z’n werk doet. Ook de grotere keramische remmen dragen bij aan een stukje extra stabiliteit. De aerodynamica werd nog eens goed bekeken en de nieuwe GT3 heeft twee kweer zoveel downforce dan z’n voorganger.
Van buiten zijn de wijzigingen redelijk subtiel gehouden. De achterspoiler werd opnieuw getekend, de LED achterlichten kregen een iets andere vorm, nieuwe bi-xenon koplampen en aangepaste luchtinlaten in de voorbumper. De Duitsers mogen straks 116.947 euro afrekenen voor de GT3.
via www.autoblog.nl
Comment