Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 997 GT3 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• of je nu naar 4.0, 4.1 of 4.3l gaat...allemaal ongeveer 40-50k eur... check gerust de verschillende tuners.

Tuning naar 3.8-3.9l kost ongeveer (iets minder) dan de helft....

Het is de vraag wat die 50pk in de praktijk kan brengen... en dat moet je afwachten. Men zegt dat de 500pk versie 6s pakt op de Ring, wel ik vind dat niet veel maar als ik erover nadenk is het wel aannemelijk.
    Wat gaat die 500pk versie doen op Spa tegenover de 3.8l? 5km/u meer op Kemmel met die 50pk? Hoogstens! En een beetje het hogere koppel uitspelen in de tussensprints... 1.5s winst?? Plausibel?

Hangt er voor een groot stuk van af wat Porsche bedoelt met 500pk... is het 500pk? Zijn het er 515? Of maar 490? Toekomst zal wijsheid brengen.
    Porsche 996 GT3 RS
    Porsche 964 RS
    BMW ///M3 e30
    Mercedes c250 CDI AMG
    www.flamebox.be

Comment

• Als dit rond de 200k basisprijs zit, dan is de sprong naar de GT2 RS (albeit uitverkocht) niet zo groot meer. En dat lijkt met dan wel weer een whoooole other ballgame te zijn, die de heftige meerprijs wél rechtvaardigt.

Denk ik.

Comment

• Denk dat je de GT3-aanhang onderschat ... lijkt op papier logische sprong, maar GT2 RS<> GT3 RS (myself included) .... en plus: de atmo versie is en blijft goedkoper in gebruik en onderhoud
        Porsche 996 GT3 RS
        Porsche 964 RS
        BMW ///M3 e30
        Mercedes c250 CDI AMG
        www.flamebox.be

Comment

• Nee zo bedoelde ik 't ni. Ik sprak voor mezelf, ni algemeen. Een RS 4.0 zit in een prijsklasse waar je al behoorlijk goed in de slappe was moet zitten om het onderhoud en de vervangingen/herstellingen van toegewijd trackgebruik te kunnen betalen. Als je daarmee net je budget uitput, ni goed bezig denk ik dan (al maakt ieder z'n eigen rekening). Dan moet, als de meerprijs (aankoop) van de GT2 RS op de RS 4.0 al geen obstakel vormt, het onderhoud van een GT2 RS toch ook nog binnen het bereik liggen? (neem ik aan)
          De meerprijs van een RS4.0 zou ik vermoedelijk nooit kunnen geven (tegenover een RS3.8 of zelfs een GT3 3., zelfs al is 'ie wat sneller. Qua beleving en efficiëntie moeten de twee 3.8 bijna identiek scoren aan die 4.0. Dus voor pakweg 75.000 EUR méér (dan een GT3) of 50.000 EUR méér (dan een GT3 RS) heb je een auto die weliswaar sneller (en zeldzamer, en gelimiteerd, hence the price) is, maar vermoedelijk ongeveer dezelfde sensaties geeft. Lotsa dough for standing out in the paddock and still losing from the better driver in a 3.8.
          Als je dan toch al 200k basisprijs geeft voor zo'n RS4.0 om mee als een gek tekeer te gaan on track, dan lijkt mij de sprong naar de GT2 RS alvast financieel en gevoelsmatig meer verantwoord: vooral omdat je daarme terug een compleet andere klasse auto terugkrijgt (daar waar de RS4.0 erg dicht bij de 3.8 ligt).

Ni? (zo voelt 't bij mij toch)
          Last edited by ; 27/04/2011, 17:11.

Comment

• volledig akkoord met uw stelling... die 4.0 gaat ni het verschil maken on track, het ligt aan het manneke achter 't stuur. Natuurlijk gaat die 4.0 versie wel altijd veel geld waard blijven. Period.

Van den andere kant ben ik het iets minder eens met u wat betreft het budget... 't is ni omdat je de onderhoud ervan kan betalen dat je'm ook wil betalen ... Met zo'n turbo motor kan je op een trackday 2x zo vaak gaan tanken als je atmo collega...plezant is anders! Die GT2 gaat er banden doordraaien aan hoger tempo dan de GT3... je mag het nog kunnen betalen, denk ni dat het fijn is om bij wijze van spreken 's middags al aan de kant te staan met kale banden. Of om elke trackday een verse set te moeten halen.

Enfin, we moeten niemands rekening maken... maar de mensen die ik on track tegenkom, rijk of arm, die tellen ... en ik denk dat dat logisch is, want anders waren veel van die rijken zo ver ni geraakt in 't leven.
            Porsche 996 GT3 RS
            Porsche 964 RS
            BMW ///M3 e30
            Mercedes c250 CDI AMG
            www.flamebox.be

Comment

• Uiteraard. Is ook dat wat ik bedoel (vind precies de juiste woorden ni). De meerprijs is zo groot dat, ALS ik al méér zou willen betalen aan een andere kar dan een GT3 (wat ik niet zou doen), het zeker niet de RS4.0 zou zijn, en ik dan liever meteen door zou springen naar een GT2 RS, gewoon omdat dat weer compleet iets anders is.

Dat willen/kunnen (met nadruk op willen) is altijd de key, denk ik. Ik wil momenteel niks méér geven aan 't tracken dan ik doe aan mijn 120d, en zelfs dat is al niet min (vergeleken met een GT3 vermoedelijk wel, maar vergeleken met wat de leek denkt dat het kost geenszins). Tracken kost een pak duiten en dat ieder die trackt rekent, lijkt me logisch. Was het maar de inschrijfprijs van een trackday, 't zou een batje zijn...
              Bij m'n volgende, als het wordt wat ik nu denk dat het wordt, ga ik zelfs géén trackkosten willen betalen (en dan spreek ik me ni uit over 't feit of ze hoger of lager zijn dan die van m'n 120d), gewoon omdat ik die auto niet aan (herhaald & stevig) circuitgebruik wil blootstellen.

Comment

• Allez nog een versie. Ze moeten de ingenieurs toch met iets bezig houden zeker.

Comment

• De marketeers zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                    heel mooi... maar te weinig verschil met de 3.8RS.

Zou 6s sneller zijn op een rondje Ring met die 50pk meer. Peanuts.

Denk dat de meesten van die 500pk exemplaren onder een doekje in een garage gaan verdwijnen. Steek uw 3.8 bij Manthey binnen en je hebt een RS met 500pk die je kan gebruiken.

Een verschil van 6s tov 3.8 is wel exponentieel groter dan bv verschil van 6s in hogere ringtijdregionen...als je begrijpt wat ik probeer uit te leggen

Comment

• ik begrijp u perfect ... moeten we misschien es de vraag stellen welke banden er onder de RS 4.0 steken? Misschien ligt het grootste verschil wel daaraan

...maar dit betekent dus snel gerekend een verschil van 1s/4km... lijkt me een zeer logisch verschil, niks bijzonder... zal op Spa dus ook ni rapper zijn dan 1.5-2s (Spa is zelfs nog beter geschikt voor het grotere vermogen dan de Ring)
                      Porsche 996 GT3 RS
                      Porsche 964 RS
                      BMW ///M3 e30
                      Mercedes c250 CDI AMG
                      www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Bij m'n volgende, als het wordt wat ik nu denk dat het wordt, ga ik zelfs géén trackkosten willen betalen (en dan spreek ik me ni uit over 't feit of ze hoger of lager zijn dan die van m'n 120d), gewoon omdat ik die auto niet aan (herhaald & stevig) circuitgebruik wil blootstellen.
                        Yep... da's een beetje een dilemma voor meerdere mensen... "wil" ik 'm wel tracken??!! Ergens ziet uwe auto er toch altijd wel van af hé... Van alle straatauto's waarmee ik al op circuit heb gezeten, vind ik de 964RS er eigenlijk het beste tegen kunnen... die kas is zooooo hard man!... Geeft geen krimp Straf hé!
                        Porsche 996 GT3 RS
                        Porsche 964 RS
                        BMW ///M3 e30
                        Mercedes c250 CDI AMG
                        www.flamebox.be

Comment

• Gisteren melden we al dat ‘ie er echt kwam, nu hebben we ook de officiële cijfers van de Porsche 911 GT3 RS 4.0.

Als geen ander beheerst Porsche de kunst van het uitmelken. Zoals met de huidige generatie 911, waarvan de verschillende uitvoeringen onderhand niet meer op twee handen te tellen zijn. Toch vinden we het niet heel erg dat het merk uit Zuffenhausen met deze 911 GT3 RS 4.0 komt.
                          Kijk alleen al naar de specificaties: de motor uit de race-911, de RSR, levert in de 4.0 maar liefst 500 pk bij 8.250 toeren per minuut, en een koppel van 460 Nm bij 5.750 omwentelingen. Daarmee knalt de auto in 3,9 seconden vanuit stilstand naar honderd, een tiende seconde sneller dan de gewone GT3 RS, ondanks dat de 4.0 met 1360 kg zo’n vijftien kilo meer weegt. Binnen twaalf seconden haalt de 4.0 vanuit nul de tweehonderd kilometer per uur. De topsnelheid ligt op 310 kilometer per uur.
                          Op de Nürburgring Nordschleife doet de auto een rondje in een tijd van 7:27, sneller dan de Porsche Carrera GT, maar langzamer dan bijvoorbeeld de Nissan GT-R en de Porsche 911 GT2 RS. Desondanks zijn de Duitsers van plan om zeshonderd exemplaren van de GT3 RS 4.0 te bouwen. In het thuisland verwisselt de auto voor 178.596 euro (exclusief belastingen) van eigenaar.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Uitmelkerij.

Een "gewone" GT3 vind ik knapper.

Comment

• Is dit nu werkelijk een raceblok? Na 10000 km een revisie doen dus

Comment

• Die cockpitfoto's lijken net 3D tekeningen...
                                    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Sorry, geen bewegende beelden van de auto zelf, maar een interessant interview door EVO.

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        Is dit nu werkelijk een raceblok? Na 10000 km een revisie doen dus
                                        euh... de 'gewone' GT3 stamt toch ook al van een raceblok, dacht ik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                                          Enfin, we moeten niemands rekening maken... maar de mensen die ik on track tegenkom, rijk of arm, die tellen ... en ik denk dat dat logisch is, want anders waren veel van die rijken zo ver ni geraakt in 't leven.
                                          Klopt. Maar nu denk ik toch ook wel dat diegene die zich zo'n GT3 RS 4.0 aanschaft hoogstwaarschijnlijk al ander speelgoed heeft staan en toch minder gevoelig is in zijne portemonnee, niet?
                                          De aankoopimpuls zal toch eerder liggen bij het adjectief "exclusiever" dan bij "veel efficiënter"...?

Comment

Working...
                                          X