Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als je dan ziet dat de Carrera S'en van '06 rond de 60000€ liggen en dat er amper een GT3 MK1 voor onder de 90000€ gaat.
Dan maak je zelfs nog 10000€ profijt. Geen idee of deze redenering een referentie is, maar ik zou overtuigd zijn!!
Mooie facelift, al ben ik geen fan van dat ventilatierooster onder de achterspoiler.
Dit zal wel snel verholpen zijn door een andere donkere kleur..
Verder onderhuids zeer tevreden, de oude GT1 motor met DFI en
de prestaties zijn altijd navenant.
Iedereen weet ondertussen dat Porsche auto's maakt om te verkopen en
niet meer produceert voor de echte 'autoliefhebber' maar ze doen het toch
verdomd goed.
Nu niet doen alsof je een kale S had samengesteld he
Prijsverschil met uw samenstelling zou misschien 5K zijn, op een GT3 heb je geen opties nodig dus dat blijft 5k, rekening houdend met een meerwaarde van 20k bij verkoop tov. je S maak je 15k winst voor 50pk extra
Nu niet doen alsof je een kale S had samengesteld he
Prijsverschil met uw samenstelling zou misschien 5K zijn, op een GT3 heb je geen opties nodig dus dat blijft 5k, rekening houdend met een meerwaarde van 20k bij verkoop tov. je S maak je 15k winst voor 50pk extra
zalig!!! dus de goeie ouwe trouwe mechaniek!!! nochtans waren de 3.8l destijds geen toonbeeld van betrouwbaarheid, soit tijden veranderen.
ik zie dat deze een 3797 cc is en dat de 3.8l ten tijde van de 964 en 993 een 3746cc was. Deze laatste had een boring van 102mm op een slag van 76.4....stel dat de 76.4mm behouden zou blijven, dan zou de boring op de nieuwe motor ongeveer 105.5mm moeten zijn...fameus overvierkant eigenlijk...en gezien het koppel zo hoog is, hebben ze de slag misschien toch ietsje langer gemaakt...hoewel hij toch 8500rpm aan kan...ben echt benieuwd naar de details omtrent de motor!!!
't Kan natuurlijk ook kapot gaan. Maar 't is wel zalig, ja.
En PSM is een pluspunt.
Als het dan naar een "standaardstand" gaat en er geen motordemping meer is heb je een probleem als je start of stillegt, dan zal de hele auto nogal schudden.
Al denk ik wel - als ik het me zo voorstel - dat ze hier wel aan gedacht hebben.
zalig!!! dus de goeie ouwe trouwe mechaniek!!! nochtans waren de 3.8l destijds geen toonbeeld van betrouwbaarheid, soit tijden veranderen.
ik zie dat deze een 3797 cc is en dat de 3.8l ten tijde van de 964 en 993 een 3746cc was. Deze laatste had een boring van 102mm op een slag van 76.4....stel dat de 76.4mm behouden zou blijven, dan zou de boring op de nieuwe motor ongeveer 105.5mm moeten zijn...fameus overvierkant eigenlijk...en gezien het koppel zo hoog is, hebben ze de slag misschien toch ietsje langer gemaakt...hoewel hij toch 8500rpm aan kan...ben echt benieuwd naar de details omtrent de motor!!!
Zoals met de 3.6 zal de 3.8 ook wel titanium (woord alleen is al is ) drijfstangen e.d. meer bezitten, dus ik denk dat de betrouwbaarheid wel snor zit. Ik denk gewoon een evolutie van de 3.6 uit de huidige GT3, gewoon grotere boring/slag en verder geoptimaliseerde internals.
Comment