Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 997 GT3 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Z'n beste hoek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
      Knap

enige wat me stoort is het grijze gaas van voor, achterlichten (Al vallen ze wel mee) en de spiegels
      Da's een noodzaak gebleken, de vorige had dat niet waardoor de radiators tijdens trackdays vaak schade opliepen van opspattende steentjes e.d. Je ziet trouwens veel 997.1 GT3's met een aftermarket kippengaas ervoor..

Ik vind 't er niet slecht uitzien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
        Da's een noodzaak gebleken, de vorige had dat niet waardoor de radiators tijdens trackdays vaak schade opliepen van opspattende steentjes e.d. Je ziet trouwens veel 997.1 GT3's met een aftermarket kippengaas ervoor..

Ik vind 't er niet slecht uitzien...

Hier zit dus niks voor?

Comment

Dat zie je toch zelf?

Nee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Dat zie je toch zelf?

Nee
            ²
            Domme vraag Timo

Comment

Goed dan.

Comment

Zalig wagen!!!

Enkel de nieuwe styling van velgen bevalt me niet zo. Ze lijken precies kleiner dan bij de pre facelift.
                Senna, Driven To Perfection

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                  zalig!!! dus de goeie ouwe trouwe mechaniek!!! nochtans waren de 3.8l destijds geen toonbeeld van betrouwbaarheid, soit tijden veranderen.

ik zie dat deze een 3797 cc is en dat de 3.8l ten tijde van de 964 en 993 een 3746cc was. Deze laatste had een boring van 102mm op een slag van 76.4....stel dat de 76.4mm behouden zou blijven, dan zou de boring op de nieuwe motor ongeveer 105.5mm moeten zijn...fameus overvierkant eigenlijk...en gezien het koppel zo hoog is, hebben ze de slag misschien toch ietsje langer gemaakt...hoewel hij toch 8500rpm aan kan...ben echt benieuwd naar de details omtrent de motor!!!
                  pff ik ben echt ne leek. KVersta der de kl*ten van met die boringen
                  Ik hoor jullie vaak over PCCB's praten, wat zijn dat precies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                    Ik hoor jullie vaak over PCCB's praten, wat zijn dat precies
                    Porsche Ceramic Composite Brake.
                    De keramische remmen dus, te herkennen aan de gele remzadels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                      De boring is de diameter van uwe cylinder

Comment

+ YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Zulke filmpjes , daar kijkt toch niemand naar uit.

Muziek : nee
                          Artistieke beelden: nee

Gewoon veel geluid van de motor en shots binnenin en van buiten.

Comment

Doet me trouwens hard aan deze denken:

Zoals "3.8" op de spoiler.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                              't Is een 3.8 evolutie van het GT1-blok!

Géén DFI dus
                              De wonderen zijn de wereld niet uit
                              Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                              zalig!!! dus de goeie ouwe trouwe mechaniek!!! nochtans waren de 3.8l destijds geen toonbeeld van betrouwbaarheid, soit tijden veranderen.

ik zie dat deze een 3797 cc is en dat de 3.8l ten tijde van de 964 en 993 een 3746cc was. Deze laatste had een boring van 102mm op een slag van 76.4....stel dat de 76.4mm behouden zou blijven, dan zou de boring op de nieuwe motor ongeveer 105.5mm moeten zijn...fameus overvierkant eigenlijk...en gezien het koppel zo hoog is, hebben ze de slag misschien toch ietsje langer gemaakt...hoewel hij toch 8500rpm aan kan...ben echt benieuwd naar de details omtrent de motor!!!
                              Aaha! Super!

Goed bezig Porsche

Comment

Ik weet het niet...maar tot nu toe vind ik de vorige versie toch een pak vétter...
                                Benieuwd wat ze van de GT3 RS gaan maken

Comment

De vorige was wat cleaner, net als bij de Carrera FL. Maar dat maakt de nieuwe niet minder lekker, integendeel zelfs...

Dat logo op de spoiler is inderdaad een leuk accentje, had ik nog niet opgemerkt bij oudere modellen.

Comment

Esthetisch gezien vind ik het een stapje achteruit, vb de spoiler vond ik op de PFL pakken knapper.

Prestaties daarentegen mogen er best wel zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                      Esthetisch gezien vind ik het een stapje achteruit, vb de spoiler vond ik op de PFL pakken knapper.

Prestaties daarentegen mogen er best wel zijn!
                                      kijk naar 996 GT3 MKI en vergelijk met MKII => zelfde resultaat!! ik heb altijd de MkI mooier gevonden omwille van de discretere spoiler, zo ook bij de 997 GT3 nu.

Maar => de sprong van 3.6 naar 3.8l lijkt me toch wel de grootste upgrade, alsook de stijvere PASM...op de PFL werd deze vaak verweten te zacht te zijn voor intensief track gebruik waardoor de GT3 PFL een beetje onderstuurd was in vgl met 996 GT3. De centrale moer is misschien toch wel een stapje terug...het aanbod aftermarket wielen zal beperkt zijn waardoor prijzen hoog blijven.

Voor de rest eigenlijk geen grote veranderingen.

ben benieuwd naar vergelijkende tests tussen MkI en MkII... NB-ring tijden, Spa, motorkarakteristiek en ophanging
                                      Porsche 996 GT3 RS
                                      Porsche 964 RS
                                      BMW ///M3 e30
                                      Mercedes c250 CDI AMG
                                      www.flamebox.be

Comment

De vooruitgang is er opnieuw, maar waar ik (en iedereen eigenlijk) direct verliefd was op de Mk I, is dit nu geenszins het geval, ik vind de styling nogal rommelig.

Waar het echt op aankomt zullen ze wellicht geen steken laten vallen hebben !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten

Ik vind dit beest gewoonweg AF!
                                          In het 911 gamma is de GT3 sowieso altijd al het beste geweest imho (krijgt veruit mijn voorkeur boven de turbo). Het enige wat me eraan stoorde, is de beperkte bruikbaarheid met al die verkeersdrempels. Dit kan dus alleen maar beter zijn met deze nieuwe telg

Comment

Working...
                                          X