Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
enige wat me stoort is het grijze gaas van voor, achterlichten (Al vallen ze wel mee) en de spiegels
Da's een noodzaak gebleken, de vorige had dat niet waardoor de radiators tijdens trackdays vaak schade opliepen van opspattende steentjes e.d. Je ziet trouwens veel 997.1 GT3's met een aftermarket kippengaas ervoor..
Da's een noodzaak gebleken, de vorige had dat niet waardoor de radiators tijdens trackdays vaak schade opliepen van opspattende steentjes e.d. Je ziet trouwens veel 997.1 GT3's met een aftermarket kippengaas ervoor..
zalig!!! dus de goeie ouwe trouwe mechaniek!!! nochtans waren de 3.8l destijds geen toonbeeld van betrouwbaarheid, soit tijden veranderen.
ik zie dat deze een 3797 cc is en dat de 3.8l ten tijde van de 964 en 993 een 3746cc was. Deze laatste had een boring van 102mm op een slag van 76.4....stel dat de 76.4mm behouden zou blijven, dan zou de boring op de nieuwe motor ongeveer 105.5mm moeten zijn...fameus overvierkant eigenlijk...en gezien het koppel zo hoog is, hebben ze de slag misschien toch ietsje langer gemaakt...hoewel hij toch 8500rpm aan kan...ben echt benieuwd naar de details omtrent de motor!!!
pff ik ben echt ne leek. KVersta der de kl*ten van met die boringen
Ik hoor jullie vaak over PCCB's praten, wat zijn dat precies
zalig!!! dus de goeie ouwe trouwe mechaniek!!! nochtans waren de 3.8l destijds geen toonbeeld van betrouwbaarheid, soit tijden veranderen.
ik zie dat deze een 3797 cc is en dat de 3.8l ten tijde van de 964 en 993 een 3746cc was. Deze laatste had een boring van 102mm op een slag van 76.4....stel dat de 76.4mm behouden zou blijven, dan zou de boring op de nieuwe motor ongeveer 105.5mm moeten zijn...fameus overvierkant eigenlijk...en gezien het koppel zo hoog is, hebben ze de slag misschien toch ietsje langer gemaakt...hoewel hij toch 8500rpm aan kan...ben echt benieuwd naar de details omtrent de motor!!!
Esthetisch gezien vind ik het een stapje achteruit, vb de spoiler vond ik op de PFL pakken knapper.
Prestaties daarentegen mogen er best wel zijn!
kijk naar 996 GT3 MKI en vergelijk met MKII => zelfde resultaat!! ik heb altijd de MkI mooier gevonden omwille van de discretere spoiler, zo ook bij de 997 GT3 nu.
Maar => de sprong van 3.6 naar 3.8l lijkt me toch wel de grootste upgrade, alsook de stijvere PASM...op de PFL werd deze vaak verweten te zacht te zijn voor intensief track gebruik waardoor de GT3 PFL een beetje onderstuurd was in vgl met 996 GT3. De centrale moer is misschien toch wel een stapje terug...het aanbod aftermarket wielen zal beperkt zijn waardoor prijzen hoog blijven.
Voor de rest eigenlijk geen grote veranderingen.
ben benieuwd naar vergelijkende tests tussen MkI en MkII... NB-ring tijden, Spa, motorkarakteristiek en ophanging
De vooruitgang is er opnieuw, maar waar ik (en iedereen eigenlijk) direct verliefd was op de Mk I, is dit nu geenszins het geval, ik vind de styling nogal rommelig.
Waar het echt op aankomt zullen ze wellicht geen steken laten vallen hebben !
Ik vind dit beest gewoonweg AF!
In het 911 gamma is de GT3 sowieso altijd al het beste geweest imho (krijgt veruit mijn voorkeur boven de turbo). Het enige wat me eraan stoorde, is de beperkte bruikbaarheid met al die verkeersdrempels. Dit kan dus alleen maar beter zijn met deze nieuwe telg
Comment