Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Clio III (facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik ben vooral benieuwd wat voor motor er in die GT versie zal liggen. Momenteel is de sterkste motorisatie na de RS de 2.0 16v met 136PK. Denk wel eerder dat ze er een kleine turbomotor in zullen leggen, zoals de 1.2 TCE die ze reeds hebben met zo'n 100PK's. Mss een 1.4 TCE of zo met 150PK, ik zal er niet ver van zitten denk ik

Comment

Ik vind het een gedisproportioneerd geheel.

Je moet dat eens bekijken frontaal langs de zijkant.

Het trekt op niet veel ...

Comment

Wat hebben ze hier nu mee gedaan
        Voorkant trekt op geen kloten, achterkant is wel een lichte vooruitgang. Het geheel echter ziet er een stuk minder goed uit als dat van de pré fl.
        En zoals Eric al zei, ook het interieur mogen ze eens aanpakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
          Ik vind het een gedisproportioneerd geheel.

Je moet dat eens bekijken frontaal langs de zijkant.

Het trekt op niet veel ...
          Vind je dat nu echt ? Ik vind hem er zoals op de foto's hier in GT versie echt knap uitzien hoor, en 't is tenslotte maar de voorkant die "echt" veranderd is, alleen kan ik niet echt zeggen dat ik het beter vind, die grille enz. zoals ik al zei.. (vind het een beetje te hoekerig allemaal)

Als die GT uit is zal ik er is mee testrijden en mss een testverslagje maken

Comment

Proficiat van renault om een mooi model "naar de kloten" te helpen, die voorkant trekt echt op niks, die bumper is net een "superdikke lip", en dan dat luchtgat....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
              Facelift

Pre-Facelift

Dan vind ik de grill van de mijne iets mooier. De lichten zijn veranderd, maar weet niet of ik ze een verbetering vind (ze zijn wel zeker niet lelijk!).
              Het logo en grills zijn in het oude model mooier geplaatst ( oud is een groot logo geflankt met 2 gaten, nieuw logo mist dit ).
              Maar dit is dat ook de RS....

Comment

beter dan ik had verwacht

Comment

nieuwe rs

Comment

Beetje jammer, vind de huidige dan wel een pak mooier, die voorkant ziet er raar uit.

Comment

Ook Clio Renault Sport gefacelift

3 maart 2009 | Tekst: Roy Kleijwegt
                      Dat Clio een opfrisbeurt kreeg was al bekend, dus een ‘nieuwe’ Clio RS kon niet uitblijven. Dit is de gefacelifte hothatch. Het bleef echter niet bij uiterlijke wijzigingen.

Zo heeft Renault het motormanagement iets aangepast, waardoor de auto een tikkie meer vermogen heeft gekregen (200 in plaats van 197 pk) en maximum vermogen en dito koppel zijn iets eerder beschikbaar. Het blijft echter een toerenmachine, helemaal nu Renault de 1e, 2e en 3e versnelling nog korter heeft gemaakt om de acceleratie te vergroten. De sprint naar honderd duurt nu 6,9 seconden. De CO2-uitstoot is echter gedaald tot 195 gr/km.
                      De overhang vóór is vergroot voor aërodynamische redenen, zodat de Clio iets minder luchtweerstand heeft dan zijn voorganger. Net zoals bij het huidige model wordt er een standaardversie en een cup-variant leverbaar. Die laatste is 36 kg lichter en ligt 7 mm dichter op het asfalt. Ook het stuurgedrag is aangepast: de cup stuurt directer dan de sport-versie.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Comment

Nog zo'n prachtkarretje dat ze verneukt hebben met een wirwar van raar gelijnde bumpers, oerlelijke velgen, en té blitse kleurtjes (ik heb het op de rs).

Comment

Wtf, ja echt hé. Het is een serieuze achteruitgang, en motorisch is er precies ook nix noemenswaardig gebeurd, versnellingen nog korter ? Ik vind ze al kort genoeg.. En van "197" naar "200" PK, ben je verondersteld dat te voelen dan ?

Enige wat mss een vooruitgang is, is dat de dubbele uitlaten achteraan nu blijkbaar standaard zichtbaarder zijn, en blijkbaar zijn de dempers ook relatief breder dan de optionele RS dempers die ik heb..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Groen = cup? (zwarte deurklinkjes, niet-zwarte koplampen)

Jammer van het verdwijnen van de schuine uitlaattips, en ook die nieuwe velgen van de Cup vind ik niks.
                                    Behoudt de RS de oude achterlichten? Dat is wel goed.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                                      versnellingen nog korter ?
                                      1, 2 en 3

Dus daar ga je op de snelweg geen last van hebben he
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Amai, wat een gedrocht, die voorkant

Comment

Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
                                          Soms vind ik 't knap, soms weer niet.

Zou die achterbumper veel verschillen van de mijne? Zo neen, dan ga ik die uitlaattips steken.

Comment

Working...
                                          X