Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Als je de kans hebt moet je eens zachtjes op de achterste deuren kloppen om te horen uit welk materiaal deze zijn vervaardigd. Volgens mij is de motorkap van mijn A6 uit hetzelfde materiaal, alleen klinkt dit anders vermits er een hoop isolatie aanhangt en bij deze deuren niet.
    Dus inderdaad, een algemene tendens bij de constructeurs van elektrische wagens (maar ook bij de traditionele) om gewicht te besparen.
    Mijn moeder haar A2 3L is ook een echte eco-wagen en tien jaar terug hadden ze al door dat eco veel met gewicht en materiaalkeuze te maken hadden Maar dat doet niks af aan de kwaliteit, want het verouderd even goed als een klassiek model uit die periode. Bij haar is dat bijvoorbeeld zichtbaar doordat de zonneklep een simpel plastieken klepje is in plaats van een gestoffeerd. De zeteltjes zijn minder dik, maar ze zijn nog steeds niet doorgezeten en hebben nog niks van hun comfort verloren na al die jaren.

    Tijdens mij kennismaking met de Tesla heb ik ook niks gevonden dat wees op een gebrekkige afwerking, er is wel duidelijk geminimaliseerd en aan gewicht gedacht, maar er ontbreekt niks. Buiten een handgreep dan aan het plafond, maar ik was blijkbaar de eerste die dat opmerkte bij JoeNe
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
      Je hoort inderdaad alleen maar wind en banden. Maar storend vind ik dat niet. Het is wel aanpassen, maar ik mis het geluid van mijn oude V6 eigenlijk niet. Je kan ook subtiel harder rijden zonder dat passagiers het merken.
      Efkes gokken: is dat een rode waar je mee rijdt?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
        Efkes gokken: is dat een rode waar je mee rijdt?
        Nope, grijs.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Mijn moeder haar A2 3L is ook een echte eco-wagen en tien jaar terug hadden ze al door dat eco veel met gewicht en materiaalkeuze te maken hadden Maar dat doet niks af aan de kwaliteit, want het verouderd even goed als een klassiek model uit die periode. Bij haar is dat bijvoorbeeld zichtbaar doordat de zonneklep een simpel plastieken klepje is in plaats van een gestoffeerd. De zeteltjes zijn minder dik, maar ze zijn nog steeds niet doorgezeten en hebben nog niks van hun comfort verloren na al die jaren.

          Das fijn om te horen!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Tijdens mij kennismaking met de Tesla heb ik ook niks gevonden dat wees op een gebrekkige afwerking, er is wel duidelijk geminimaliseerd en aan gewicht gedacht, maar er ontbreekt niks. Buiten een handgreep dan aan het plafond, maar ik was blijkbaar de eerste die dat opmerkte bij JoeNe
            Misschien is dit wel een betere uitdrukking.

            PS: als je moeder van haar A2 vanaf wil...we zijn hier kandidaat...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • De Tesla is een vat vol tegenstrijdigheden.


              Hij is heel zuinig maar kost wel 100.000 euro.


              Dat is een categorie waar kopers gewoonlijk geen zier geven om het verbruik.


              Hij accelereert als een Ferrari maar tegen 190 km/u heeft hij, met volle en nieuwe accu, slechts een bereik van 25 km!


              Wie verder dan 200 km moet rijden begeeft zich in een totaal andere wereld : waar kan ik laden, hoe lang duurt dat (onvergelijkbaar met een tankstop), geraak ik nog wel op mijn bestemming, airco uit, verwarming uit, gas los... een ramp voor 'normaal' gehaaste mensen.


              De kostprijs van de accu (20 à 40.000 euro) kan je nooit terugverdienen tijdens een acculeven.


              Hij heeft de looks maar (nog) niet het imago en zeker niet de feel.

              De binnenafwerking is ontgoochelend basic, sober. De middenconsole of beter het plastieken rammelbakje kon uit een Golf I van 1974 komen. Het is beslist geen luxewagen.


              Tesla geeft 8 jaar waarborg op de batterij maar zwijgt in alle talen als je vraagt "na hoeveel % verlies aan capaciteit heb ik recht op de vervanging van de batterij?"

              Na de eerste proefrit was ik laaiend enthousiast... een superstille raket op wielen!


              Nadien kwamen de bovenstaande bedenkingen/vragen en de belabberde afwerking van het interieur... daar kan ik vooralsnog geen 100.000 aan uitgeven.

              Aan de andere S misschien wel.

              Dat testverslag vindt u volgende week in de thread van de S-Klasse.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
                De Tesla is een vat vol tegenstrijdigheden.

                Hij accelereert als een Ferrari maar tegen 190 km/u heeft hij, met volle en nieuwe accu, slechts een bereik van 25 km!

                Wie verder dan 200 km moet rijden begeeft zich in een totaal andere wereld : waar kan ik laden, hoe lang duurt dat (onvergelijkbaar met een tankstop), geraak ik nog wel op mijn bestemming, airco uit, verwarming uit, gas los... een ramp voor 'normaal' gehaaste mensen.


                De binnenafwerking is ontgoochelend basic, sober. De middenconsole of beter het plastieken rammelbakje kon uit een Golf I van 1974 komen. Het is beslist geen luxewagen.

                Dat testverslag vindt u volgende week in de thread van de S-Klasse.
                Ik denk dat er veel mensen hun Tesla vooral gebruiken voor woon-werkverkeer. Daar is deze wagen immers ideaal voor, bovendien is het bereik er voldoende groot voor en zal men zelden aan 190 's ochtends of 's avonds naar zijn werk rijden (file enzo). Voor verdere verplaatsingen is deze wagen inderdaad niet zo ideaal en, ja in koudere temperaturen zijn de batterijen sneller leeg. Daarom dat deze wagen volgens mij niet handig is als enige auto.
                Mijn nonkel bv, heeft bij de aankoop van zijn model S en roadster, zijn vorige auto niet weg gedaan (7 serie e65 fl), maar bijgehouden en gebruikt deze wanneer hij eens een verdere verplaatsing moet doen of op vakantie gaat (dus maar een aantal keer per jaar).

                De kwaliteit van interieur en exterieur is inderdaad ver van geweldig, maar je mag niet vergeten dat Tesla Amerikaans is en dat dit hun eerste product is dat dit bedrijf op de markt brengt dat ze van 0 hebben opgebouwd...

                Voor de rest ben ik vooral verschoten van de ruimte die er vanbinnen aanwezig is: grote koffer, veel beenruimte achteraan, koffertje vooraan.

                Minpunten zijn vooral de afwerking (binnen en buiten) en de batterij als je deze wagen wil gebruiken voor verre verplaatsingen. En niet te vergeten dat die brede zijspiegels niet inklapbaar zijn...

                Comment


                • Correctie, de spiegels zijn wel inklapbaar. Alleen niet elektrisch.

                  Voor verre verplaatsingen is Tesla bezig met het uitrollen van een snellaadnetwerk. Daar laadt je in 20-30 minuten je batterij op tot ongeveer 85% en kan je naar de volgende snellader rijden. Komt er nog eens bij dat deze elektriciteit gratis is.

                  Verder is het met de Model S ook mogelijk om in de toekomst aan batteryswapping te gaan doen. Daar is vorig jaar een demo van gegeven, en zal misschien ooit naar Europa komen. Daar kan je dus je batterij in enkele minuten laten swappen naar een volledig opgeladen batterij. Je moet na verloop van tijd je eigen batterij wel terug komen ophalen. Indien je dat niet wenst kan je ook de nieuwe batterij kopen. Aan de hand van een formule die rekening houdt met leeftijd, capaciteit en gereden km's met je oude batterij moet je dan een bedrag betalen voor de nieuwe.

                  Die swappings zijn ook in Amerika nog niet operationeel. Er zal zo minstens 1 station komen, maar voorlopig wachten we in Europa op de uitrol van het Supercharger netwerk.

                  Voorlopig kan je van Belgie al naar Noord-Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland rijden via het supercharger netwerk. Tegen eind dit jaar zou volledig Europa gedekt moeten zijn.

                  In Duitsland komt er een Autobahn pak, wat voor meer stabiliteit en hopelijk ook minder verbruik zou moeten zorgen bij hoge snelheden. Maar ook dat is nog afwachten. In Duitsland gaan de superchargers ook op kortere afstanden van elkaar staan, zodat fors doorrijden nog mogelijk is.

                  Het rijden van een Tesla maakt je erg bewust van je energieverbruik. Je wordt op verschillende manieren geinformeerd over hoe jouw rijgedrag effect heeft op het aantal nog te rijden kilometers (grafieken, tripmeters en batterijindicator). Af en toe snel rijden gaat en is ook heel leuk, maar de tripjes door Duitsland aan 190 km/u doe je nog altijd best met een ICE (Internal Combustion Engine).

                  Maar voor die 2 tripjes op een jaar... Dus ik gebruik mijn Model S voor al mijn verplaatsingen...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    PS: als je moeder van haar A2 vanaf wil...we zijn hier kandidaat...
                    das nog eens fijn om horen, forumauto's

                    Comment


                    • Gisteren nog een witte zien rijden (met reclame) op de E17.
                      Toch wel een mooie verschijning.

                      Comment


                      • Alle twijfels en commentaren ten spijt: ik vind het ongelooflijk straf wat Musk presteert met Tesla. Het is een game changer. En daar heb ik heel veel respect voor.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
                          De Tesla is een vat vol tegenstrijdigheden.


                          Hij is heel zuinig maar kost wel 100.000 euro.


                          Dat is een categorie waar kopers gewoonlijk geen zier geven om het verbruik.


                          Hij accelereert als een Ferrari maar tegen 190 km/u heeft hij, met volle en nieuwe accu, slechts een bereik van 25 km!


                          Wie verder dan 200 km moet rijden begeeft zich in een totaal andere wereld : waar kan ik laden, hoe lang duurt dat (onvergelijkbaar met een tankstop), geraak ik nog wel op mijn bestemming, airco uit, verwarming uit, gas los... een ramp voor 'normaal' gehaaste mensen.


                          De kostprijs van de accu (20 à 40.000 euro) kan je nooit terugverdienen tijdens een acculeven.


                          Hij heeft de looks maar (nog) niet het imago en zeker niet de feel.

                          De binnenafwerking is ontgoochelend basic, sober. De middenconsole of beter het plastieken rammelbakje kon uit een Golf I van 1974 komen. Het is beslist geen luxewagen.


                          Tesla geeft 8 jaar waarborg op de batterij maar zwijgt in alle talen als je vraagt "na hoeveel % verlies aan capaciteit heb ik recht op de vervanging van de batterij?"

                          Na de eerste proefrit was ik laaiend enthousiast... een superstille raket op wielen!


                          Nadien kwamen de bovenstaande bedenkingen/vragen en de belabberde afwerking van het interieur... daar kan ik vooralsnog geen 100.000 aan uitgeven.

                          Aan de andere S misschien wel.

                          Dat testverslag vindt u volgende week in de thread van de S-Klasse.
                          Dit is echt vol clichés, fouten en misverstanden. Zo'n ongenuanceerde mening kan ik gemakkelijk over om het even welke wagen schrijven.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                            Das fijn om te horen!
                            Ze is er echt nog altijd blij mee nu meer dan een jaar na aankoop. Zo gek is dat ook niet want die zetels zitten bijvoorbeeld beter dan deze van onze A4.

                            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Misschien is dit wel een betere uitdrukking.

                            PS: als je moeder van haar A2 vanaf wil...we zijn hier kandidaat...
                            Goed om weten, veel zal afhangen van de inrit van de ondergrondse garage van haar nieuwe appartement

                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            das nog eens fijn om horen, forumauto's
                            Mr Polo is dan ook nog betrokken bij het onderhoud van dat bakje
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                              Alle twijfels en commentaren ten spijt: ik vind het ongelooflijk straf wat Musk presteert met Tesla. Het is een game changer. En daar heb ik heel veel respect voor.
                              Zonder twijfel, chapeau!
                              We hebben het geluk gehad om de afgelopen jaren een paar maal aan tafel te zitten met het toenmalig hoofd logistiek voor Europa. Zeer interessant gesprekken gehad!


                              Sent from somewhere, using Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
                                De Tesla is een vat vol tegenstrijdigheden.


                                Hij is heel zuinig maar kost wel 100.000 euro.


                                Dat is een categorie waar kopers gewoonlijk geen zier geven om het verbruik.


                                Hij accelereert als een Ferrari maar tegen 190 km/u heeft hij, met volle en nieuwe accu, slechts een bereik van 25 km!


                                Wie verder dan 200 km moet rijden begeeft zich in een totaal andere wereld : waar kan ik laden, hoe lang duurt dat (onvergelijkbaar met een tankstop), geraak ik nog wel op mijn bestemming, airco uit, verwarming uit, gas los... een ramp voor 'normaal' gehaaste mensen.


                                De kostprijs van de accu (20 à 40.000 euro) kan je nooit terugverdienen tijdens een acculeven.


                                Hij heeft de looks maar (nog) niet het imago en zeker niet de feel.

                                De binnenafwerking is ontgoochelend basic, sober. De middenconsole of beter het plastieken rammelbakje kon uit een Golf I van 1974 komen. Het is beslist geen luxewagen.


                                Tesla geeft 8 jaar waarborg op de batterij maar zwijgt in alle talen als je vraagt "na hoeveel % verlies aan capaciteit heb ik recht op de vervanging van de batterij?"

                                Na de eerste proefrit was ik laaiend enthousiast... een superstille raket op wielen!


                                Nadien kwamen de bovenstaande bedenkingen/vragen en de belabberde afwerking van het interieur... daar kan ik vooralsnog geen 100.000 aan uitgeven.

                                Aan de andere S misschien wel.

                                Dat testverslag vindt u volgende week in de thread van de S-Klasse.
                                Als je voor een bedrijfswagen naar TCO kijkt, en dat is volgens mij toch wat er telt, dan moet je bij een MB naar een E220 cdi gaan kijken om van een concurrent te spreken van deze Tesla. Een MB S kan in aankoop evenveel kosten maar de TCO ligt een pak hoger en is dus in de praktijk geen concurrent volgens mij.
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door spotless Bekijk Berichten
                                  Dit is echt vol clichés, fouten en misverstanden. Zo'n ongenuanceerde mening kan ik gemakkelijk over om het even welke wagen schrijven.
                                  Toch zitten er veel waarheden in bovenstaande "negatieve" bijdragen. Zo ongenuanceerd vind ik dat niet. Feit is, een Tesla kopen en hem als "gewoon" mobiliteitsvoertuig gebruiken is een gedurfde onderneming.



                                  Sent from somewhere, using Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Mr Polo is dan ook nog betrokken bij het onderhoud van dat bakje
                                    Oh, dan zit het wel snor!


                                    Sent from somewhere, using Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Als je voor een bedrijfswagen naar TCO kijkt, en dat is volgens mij toch wat er telt, dan moet je bij een MB naar een E220 cdi gaan kijken om van een concurrent te spreken van deze Tesla. Een MB S kan in aankoop evenveel kosten maar de TCO ligt een pak hoger en is dus in de praktijk geen concurrent volgens mij.
                                      Veel mensen benaderen hun kandidaat-voertuig soms met heel andere/vreemde ogen merk ik steeds maar weer.


                                      Sent from somewhere, using Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • De hoge kostprijs maakt toch dat deze wagen maar voor een select publiek is.
                                        Momenteel opzoek naar een andere wagen en onze afstanden zijn perfect overbrugbaar met de tesla. kostprijs is wel gigantisch.

                                        Leaf en dergelijk hun bereik van 150km is toch wel veel te beperkt en wagens zijn niet echt ruim voor een gezin. Buggy zou er al niet in geraken.

                                        Als er morgen een EV met een reëel bereik van een 250km komt met wat koffer aan en een budget van een 30 000euro verkocht zou ik zeggen.
                                        Ik zal dan wel wat extra zonnepanelen leggen om hem op te laden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
                                          De hoge kostprijs maakt toch dat deze wagen maar voor een select publiek is.
                                          Momenteel opzoek naar een andere wagen en onze afstanden zijn perfect overbrugbaar met de tesla. kostprijs is wel gigantisch.

                                          Leaf en dergelijk hun bereik van 150km is toch wel veel te beperkt en wagens zijn niet echt ruim voor een gezin. Buggy zou er al niet in geraken.

                                          Als er morgen een EV met een reëel bereik van een 250km komt met wat koffer aan en een budget van een 30 000euro verkocht zou ik zeggen.
                                          Ik zal dan wel wat extra zonnepanelen leggen om hem op te laden.
                                          Dit is dan ook een wagen die met conventionele motor volgens mij ook al snel boven de 40 à 50 000 euro zou kosten. Tesla zou wel komen met een goedkoper model, daar kijken veel mensen naar uit denk ik.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X