Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    De vraag is of je een auto kiest voor 99 % van uw verplaatsingen of voor die 1%? Hoeveel mensen doen meer dan 100 km per dag? Laat staan meer dan 200 per dag? Bovendien hebben de meesten dan ook nog is 2 auto's ... Buiten de veelrijders kunnen er echt wel veel mensen omschakelen denk ik.
    Ik moet ook geen wagen hebben die iedere dag 200 km aankan hoor met 15 per dag ben ik tevreden . Maar ik wil wel een wagen die iedere zondag minstens van 200 tot soms 400 km aankan . En momenteel kan ik dit nog niet zonder de hulp van de wegenwacht want ik zie langs mijn route nergens een laadpaal . Tuurlijk kunnen op dit moment veel mensen probleemloos overschakelen , probleem is zoals ik hier enkele posts eerder ook aangaf naar de mens die hem nodig heeft voor zijn werk en wel veel kilometers moet aankunnen zonder veel zoek en rekenwerk om bij te laden en dit kan nu niet .

    Comment


    • Op dit moment is het vooral een fiscale keuze en/of een statussymbool.
      Je kunt er de groene jongen en 'early adopter' mee uithangen maar tegelijk ook fijntjes en politiek correct het statement maken dat je 80-90-100k kan en wil uitgeven aan een wagen.

      Het zal volgens mij wel nog een tijdje duren eer elektrische wagens een massaproduct zijn. Als je ziet dat zoiets als een i3 al 40000€ moet kosten dan zit je per definitie al met een select publiek. Hier op autoforum kun je daar al snel een verkeerde perceptie van krijgen maar dergelijke bedragen uitgeven is lang niet voor iedereen een evidentie. Niet noodzakelijk van niet kunnen maar vaker nog het er gewoon niet voor over hebben.

      Comment


      • Maar je kan ook aan een iets normalere prijs electrisch gaan rijden, kijk maar naar Renault.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Vandaag ongeveer 2 x 350km afgelegd met tussenin ongeveer 3,5uur "rust". De eerste bestemming was Antwerpen>Schiphol > Antwerpen & de tweede Zaventem>Koksijde>Willebroek. Ik zou wel eens willen weten of zo een soort van dag haalbaar zou zijn met een 85kw batterij?
          Op zich is 350km op 1 lading te doen als je een 'range' charge doet. Dan laadt je je batterij op tot 100% ipv de gebruikelijke 90%. Dan kan je met 110km/u op je Cruise Control over en weer geraken. Op Schiphol kan je ook bijladen ( http://www.schiphol.nl/Reizigers/Nie...olParking1.htm ). In 3.5 uur krijg je je volledige verbruik van je heenrit makkelijk bijgeladen zodat je je geen zorgen hoeft te maken over de terugrit.

          Voor je tweede rit hetzelfde verhaal. In Koksijde is ook een laadpunt van Bluecorner. Hiervoor heb je een RFID kaart nodig.

          Laadpunten kan je opzoeken via : http://oplaadpalen.nl/

          Dus ja, die 2 ritten zijn geen enkel probleem.

          Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
          Op dit moment is het vooral een fiscale keuze en/of een statussymbool.
          Je kunt er de groene jongen en 'early adopter' mee uithangen maar tegelijk ook fijntjes en politiek correct het statement maken dat je 80-90-100k kan en wil uitgeven aan een wagen.

          Het zal volgens mij wel nog een tijdje duren eer elektrische wagens een massaproduct zijn. Als je ziet dat zoiets als een i3 al 40000€ moet kosten dan zit je per definitie al met een select publiek. Hier op autoforum kun je daar al snel een verkeerde perceptie van krijgen maar dergelijke bedragen uitgeven is lang niet voor iedereen een evidentie. Niet noodzakelijk van niet kunnen maar vaker nog het er gewoon niet voor over hebben.
          Dit kan ik alleen maar onderschrijven. De enige reden waarom het voor mij mogelijk is, is omdat ik als zelfstandige veel voordeel heb bij elektrisch rijden. Als particulier gelden die voordelen helemaal niet. Erger nog, het voordeel voor particulieren, een premie tot 9.000€ bij aanschaf van een elektrische wagen, is begin 2013 afgeschaft.


          Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
          Ik moet ook geen wagen hebben die iedere dag 200 km aankan hoor met 15 per dag ben ik tevreden . Maar ik wil wel een wagen die iedere zondag minstens van 200 tot soms 400 km aankan . En momenteel kan ik dit nog niet zonder de hulp van de wegenwacht want ik zie langs mijn route nergens een laadpaal . Tuurlijk kunnen op dit moment veel mensen probleemloos overschakelen , probleem is zoals ik hier enkele posts eerder ook aangaf naar de mens die hem nodig heeft voor zijn werk en wel veel kilometers moet aankunnen zonder veel zoek en rekenwerk om bij te laden en dit kan nu niet .
          De sleutel hierin ligt bij opladen op bestemming. Kijk op bovenstaande website of je nergens in de buurt van je bestemming kan opladen. En 200 km is geen probleem. Het is pas als je boven de 300 gaat dat je moet beginnen uitkijken naar laad alternatieven. En als je even op je bestemming blijft kan je hem daar ook gewoon in de stekker steken en met een snelheid van 12 km/u opladen. Die 30-40 km die je dan bij laadt kunnen het verschil maken
          Last edited by ; 27/01/2014, 10:00.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
            Op dit moment is het vooral een fiscale keuze en/of een statussymbool.
            Je kunt er de groene jongen en 'early adopter' mee uithangen maar tegelijk ook fijntjes en politiek correct het statement maken dat je 80-90-100k kan en wil uitgeven aan een wagen.

            Het zal volgens mij wel nog een tijdje duren eer elektrische wagens een massaproduct zijn. Als je ziet dat zoiets als een i3 al 40000€ moet kosten dan zit je per definitie al met een select publiek. Hier op autoforum kun je daar al snel een verkeerde perceptie van krijgen maar dergelijke bedragen uitgeven is lang niet voor iedereen een evidentie. Niet noodzakelijk van niet kunnen maar vaker nog het er gewoon niet voor over hebben.
            Volledig akkoord met deze visie!
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
              Op zich is 350km op 1 lading te doen als je een 'range' charge doet. Dan laadt je je batterij op tot 100% ipv de gebruikelijke 90%. Dan kan je met 110km/u op je Cruise Control over en weer geraken. Op Schiphol kan je ook bijladen ( http://www.schiphol.nl/Reizigers/Nie...olParking1.htm ). In 3.5 uur krijg je je volledige verbruik van je heenrit makkelijk bijgeladen zodat je je geen zorgen hoeft te maken over de terugrit.

              Voor je tweede rit hetzelfde verhaal. In Koksijde is ook een laadpunt van Bluecorner. Hiervoor heb je een RFID kaart nodig.

              Laadpunten kan je opzoeken via : http://oplaadpalen.nl/

              Dus ja, die 2 ritten zijn geen enkel probleem.
              Potverdekke, toch allemaal interessante informatie! Thx!!!
              Ik schrok met bijna een ongeluk toen we de map van oplaadpunten zagen. Zoveel? Wel vreemd want in Willebroek staat er ook een laadpaal maar die staat er niet op.

              Het gemiddelde van zo een ritje zoals in het voorbeeld hierboven haalt bijlange niet de 110km/u. Zal eerder iets van 90km/u zijn. Zou normaal dus geen probleem mogen zijn.

              Toch jammer dat we dagelijks echt te veel km's maken, zou het anders toch willen avonturen. Als ik zie wat we hier per kwartaal aan diesel uitgeven...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Potverdekke, toch allemaal interessante informatie! Thx!!!
                Ik schrok met bijna een ongeluk toen we de map van oplaadpunten zagen. Zoveel? Wel vreemd want in Willebroek staat er ook een laadpaal maar die staat er niet op.

                Het gemiddelde van zo een ritje zoals in het voorbeeld hierboven haalt bijlange niet de 110km/u. Zal eerder iets van 90km/u zijn. Zou normaal dus geen probleem mogen zijn.

                Toch jammer dat we dagelijks echt te veel km's maken, zou het anders toch willen avonturen. Als ik zie wat we hier per kwartaal aan diesel uitgeven...
                Als je dagelijks meer dan 250 km rijdt is het af te raden om met de Tesla te gaan rijden. Dan moet je elke dag gaan 'range chargen' en zal de levensduur van je batterij sneller verminderen.

                Ik heb een blogpost geschreven over mijn ervaringen over mijn eerste 2 maanden elektrisch rijden : http://joenix.be/2-maanden-elektrisch-rijden/
                Misschien haal je er wel nuttige info uit.

                Comment


                • Ik heb vandaag 470km gereden: Dilsen - Laakdal - Gent - Dilsen - Bocholt - Weert - Dilsen. Toevallig was mijn 5 niet volgetankt en hebben we in het terugkeren van Gent onderweg getankt en geluncht. Daar stond wel geen Tesla laadpaal. Moest dat wel het geval geweest zijn, dan had ik vandaag perfect mijn traject kunnen doen met een Tesla S.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • het zal ni lang meer duren we smeken er zelf om

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Ik heb vandaag 470km gereden: Dilsen - Laakdal - Gent - Dilsen - Bocholt - Weert - Dilsen. Toevallig was mijn 5 niet volgetankt en hebben we in het terugkeren van Gent onderweg getankt en geluncht. Daar stond wel geen Tesla laadpaal. Moest dat wel het geval geweest zijn, dan had ik vandaag perfect mijn traject kunnen doen met een Tesla S.
                      Met een Tesla zou je in Gent opgeladen hebben. Daar zijn enkele laadpunten. Ofwel naar de ikea in Gent, daar kan je gratis gaan opladen.

                      Comment


                      • Kan je een Tesla laden aan eender welk laadpunt voor elektrische voertuigen?
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • Neen, hij kan aan alle type 2 laadpunten opladen.

                          Comment


                          • Man man, als je dan de ganse dag op pad moet, dan moet je iedere dag uw traject serieus gaan uitstippelen. Daar heb ik dus echt geen zin in.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • Na een tijdje heb je laadpunten die je goed kent, net zoals je nu tankstations hebt waar je regelmatig komt. Maar in het begin vraagt het wel wat planning als je veel de baan op moet. Maar mits wat geduld komen er gauw wat snelladers verspreid over het land

                              Comment


                              • Ze geven 8 jaar garantie op hun batterijtjes, wel vrij zot. 'k D8 niet dat ze zo zelfzeker waren :p. Lijkt mij nog altijd sterk dat zoiets 8 jaar, onbeperkt in aantal km's, kan meegaan.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Ewald Bekijk Berichten
                                  Ze geven 8 jaar garantie op hun batterijtjes, wel vrij zot. 'k D8 niet dat ze zo zelfzeker waren :p. Lijkt mij nog altijd sterk dat zoiets 8 jaar, onbeperkt in aantal km's, kan meegaan.
                                  Dat is niet simpel: mensen overtuigen dat deze technologie betrouwbaar is. Eigenlijk vreemd, er zijn veel meer argumenten die kunnen aangewend worden pro betrouwbaarheid van een elektrisch voetuig, want er zijn véél minder slijtagegevoelige onderdelen nodig.

                                  Die 8 jaar garantie lijken mij technisch perfect haalbaar. Bij Toyota en Lexus krijg je nu trouwens tot 10 jaar garantie en ongelimiteerde kilometers op de batterijen (zijn wel een ander type batterijen).

                                  Comment


                                  • Denk dat die plug-in hybrides op korte termijn meer kans maken om écht door te breken.
                                    Daar heb je het voordeel van een elektromotor die je effectief ook aan het stopcontact kunt opladen (tegenover een gewone hybride die enkel energie 'recupereert') gecombineerd met een verbrandingsmotor (benzine of diesel).
                                    Zijn ook een pak betaalbaarder.
                                    2.0 JTDm

                                    Comment


                                    • die Tesla begint aantrekkelijk te worden....
                                      De dag dat aan elk tankstation zo'n laadpalen staan zou hij wel eens zeer interessant knn worden.


                                      Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                      Comment


                                      • Aan elk tankstation?
                                        Dream on, dat komt er nooit.
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                        Comment


                                        • Jammer toch?


                                          Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X