Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
-
Op dit moment is het vooral een fiscale keuze en/of een statussymbool.
Je kunt er de groene jongen en 'early adopter' mee uithangen maar tegelijk ook fijntjes en politiek correct het statement maken dat je 80-90-100k kan en wil uitgeven aan een wagen.
Het zal volgens mij wel nog een tijdje duren eer elektrische wagens een massaproduct zijn. Als je ziet dat zoiets als een i3 al 40000€ moet kosten dan zit je per definitie al met een select publiek. Hier op autoforum kun je daar al snel een verkeerde perceptie van krijgen maar dergelijke bedragen uitgeven is lang niet voor iedereen een evidentie. Niet noodzakelijk van niet kunnen maar vaker nog het er gewoon niet voor over hebben.
Comment
-
Maar je kan ook aan een iets normalere prijs electrisch gaan rijden, kijk maar naar Renault.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVandaag ongeveer 2 x 350km afgelegd met tussenin ongeveer 3,5uur "rust". De eerste bestemming was Antwerpen>Schiphol > Antwerpen & de tweede Zaventem>Koksijde>Willebroek. Ik zou wel eens willen weten of zo een soort van dag haalbaar zou zijn met een 85kw batterij?
Voor je tweede rit hetzelfde verhaal. In Koksijde is ook een laadpunt van Bluecorner. Hiervoor heb je een RFID kaart nodig.
Laadpunten kan je opzoeken via : http://oplaadpalen.nl/
Dus ja, die 2 ritten zijn geen enkel probleem.
Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk BerichtenOp dit moment is het vooral een fiscale keuze en/of een statussymbool.
Je kunt er de groene jongen en 'early adopter' mee uithangen maar tegelijk ook fijntjes en politiek correct het statement maken dat je 80-90-100k kan en wil uitgeven aan een wagen.
Het zal volgens mij wel nog een tijdje duren eer elektrische wagens een massaproduct zijn. Als je ziet dat zoiets als een i3 al 40000€ moet kosten dan zit je per definitie al met een select publiek. Hier op autoforum kun je daar al snel een verkeerde perceptie van krijgen maar dergelijke bedragen uitgeven is lang niet voor iedereen een evidentie. Niet noodzakelijk van niet kunnen maar vaker nog het er gewoon niet voor over hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenIk moet ook geen wagen hebben die iedere dag 200 km aankan hoor met 15 per dag ben ik tevreden . Maar ik wil wel een wagen die iedere zondag minstens van 200 tot soms 400 km aankan . En momenteel kan ik dit nog niet zonder de hulp van de wegenwacht want ik zie langs mijn route nergens een laadpaal . Tuurlijk kunnen op dit moment veel mensen probleemloos overschakelen , probleem is zoals ik hier enkele posts eerder ook aangaf naar de mens die hem nodig heeft voor zijn werk en wel veel kilometers moet aankunnen zonder veel zoek en rekenwerk om bij te laden en dit kan nu niet .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk BerichtenOp dit moment is het vooral een fiscale keuze en/of een statussymbool.
Je kunt er de groene jongen en 'early adopter' mee uithangen maar tegelijk ook fijntjes en politiek correct het statement maken dat je 80-90-100k kan en wil uitgeven aan een wagen.
Het zal volgens mij wel nog een tijdje duren eer elektrische wagens een massaproduct zijn. Als je ziet dat zoiets als een i3 al 40000€ moet kosten dan zit je per definitie al met een select publiek. Hier op autoforum kun je daar al snel een verkeerde perceptie van krijgen maar dergelijke bedragen uitgeven is lang niet voor iedereen een evidentie. Niet noodzakelijk van niet kunnen maar vaker nog het er gewoon niet voor over hebben.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenOp zich is 350km op 1 lading te doen als je een 'range' charge doet. Dan laadt je je batterij op tot 100% ipv de gebruikelijke 90%. Dan kan je met 110km/u op je Cruise Control over en weer geraken. Op Schiphol kan je ook bijladen ( http://www.schiphol.nl/Reizigers/Nie...olParking1.htm ). In 3.5 uur krijg je je volledige verbruik van je heenrit makkelijk bijgeladen zodat je je geen zorgen hoeft te maken over de terugrit.
Voor je tweede rit hetzelfde verhaal. In Koksijde is ook een laadpunt van Bluecorner. Hiervoor heb je een RFID kaart nodig.
Laadpunten kan je opzoeken via : http://oplaadpalen.nl/
Dus ja, die 2 ritten zijn geen enkel probleem.
Ik schrok met bijna een ongeluk toen we de map van oplaadpunten zagen. Zoveel? Wel vreemd want in Willebroek staat er ook een laadpaal maar die staat er niet op.
Het gemiddelde van zo een ritje zoals in het voorbeeld hierboven haalt bijlange niet de 110km/u. Zal eerder iets van 90km/u zijn. Zou normaal dus geen probleem mogen zijn.
Toch jammer dat we dagelijks echt te veel km's maken, zou het anders toch willen avonturen. Als ik zie wat we hier per kwartaal aan diesel uitgeven...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenPotverdekke, toch allemaal interessante informatie! Thx!!!
Ik schrok met bijna een ongeluk toen we de map van oplaadpunten zagen. Zoveel? Wel vreemd want in Willebroek staat er ook een laadpaal maar die staat er niet op.
Het gemiddelde van zo een ritje zoals in het voorbeeld hierboven haalt bijlange niet de 110km/u. Zal eerder iets van 90km/u zijn. Zou normaal dus geen probleem mogen zijn.
Toch jammer dat we dagelijks echt te veel km's maken, zou het anders toch willen avonturen. Als ik zie wat we hier per kwartaal aan diesel uitgeven...
Ik heb een blogpost geschreven over mijn ervaringen over mijn eerste 2 maanden elektrisch rijden : http://joenix.be/2-maanden-elektrisch-rijden/
Misschien haal je er wel nuttige info uit.
Comment
-
Ik heb vandaag 470km gereden: Dilsen - Laakdal - Gent - Dilsen - Bocholt - Weert - Dilsen. Toevallig was mijn 5 niet volgetankt en hebben we in het terugkeren van Gent onderweg getankt en geluncht. Daar stond wel geen Tesla laadpaal. Moest dat wel het geval geweest zijn, dan had ik vandaag perfect mijn traject kunnen doen met een Tesla S.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk heb vandaag 470km gereden: Dilsen - Laakdal - Gent - Dilsen - Bocholt - Weert - Dilsen. Toevallig was mijn 5 niet volgetankt en hebben we in het terugkeren van Gent onderweg getankt en geluncht. Daar stond wel geen Tesla laadpaal. Moest dat wel het geval geweest zijn, dan had ik vandaag perfect mijn traject kunnen doen met een Tesla S.
Comment
-
Man man, als je dan de ganse dag op pad moet, dan moet je iedere dag uw traject serieus gaan uitstippelen. Daar heb ik dus echt geen zin in.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ewald Bekijk BerichtenZe geven 8 jaar garantie op hun batterijtjes, wel vrij zot. 'k D8 niet dat ze zo zelfzeker waren :p. Lijkt mij nog altijd sterk dat zoiets 8 jaar, onbeperkt in aantal km's, kan meegaan.
Die 8 jaar garantie lijken mij technisch perfect haalbaar. Bij Toyota en Lexus krijg je nu trouwens tot 10 jaar garantie en ongelimiteerde kilometers op de batterijen (zijn wel een ander type batterijen).
Comment
-
Denk dat die plug-in hybrides op korte termijn meer kans maken om écht door te breken.
Daar heb je het voordeel van een elektromotor die je effectief ook aan het stopcontact kunt opladen (tegenover een gewone hybride die enkel energie 'recupereert') gecombineerd met een verbrandingsmotor (benzine of diesel).
Zijn ook een pak betaalbaarder.2.0 JTDm
Comment
Comment