Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bekijk het zo, laadpalen zijn concurrentie voor de 'klassieke' diesel- en benzinepompen...
    Nu is het nog een kleine niche, maar dit gaat niet zo blijven.
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      Bekijk het zo, laadpalen zijn concurrentie voor de 'klassieke' diesel- en benzinepompen...
      Nu is het nog een kleine niche, maar dit gaat niet zo blijven.
      In Nederland is er een initief Fastned genaamd. Zij hebben bij Rijkswaterstaat op 200 locaties geboden op snelwegen om elektrische laadpunten en snelladers te plaatsen, en ook het merendeel van die plaatsen gewonnen. Je kan hierover meer lezen op hun website www.fastned.nl

      Die plaatsen zijn vlakbij gewone tankstations.

      Dus het kan wel, alleen moet de overheid er nog in tussenkomen en plaatsen beschikbaar maken voor een uitbater van elektrische laadstations.
      Fastned zelf focust zich de komende 2 jaar op hun uitrol in Nederland, maar sluit daarna een uitbreiding naar andere landen niet uit.

      Voor een uitbater van horeca langs de snelweg zou dit een excellente partner zijn. Een elektrische wagen duurt langer om op te laden, dus de kans is veel groter dat die persoon even binnen iets komt eten of drinken.

      In Nederland werkt Tesla trouwens samen met Autogrill voor locaties van hun eigen superchargers. Autogrill vindt je in België ook...
      Last edited by ; 28/01/2014, 12:39.

      Comment


      • Langzaam maar zeker...

        Een gat in de markt is misschien nog een website met een overzicht van alle beschikbare laadpalen, gekoppeld aan een routeplanner, en een reserveersysteem. Altijd op voorhand weten hoe je moet rijden om zo efficiënt mogelijk te kunnen herladen, zonder wachtrij aan het laadpunt. natuurlijk werkt zoiets alleen maar als iedereen het doet, maar indien de vroege instappers hierin meegaan zou het ingeburgerd kunnen geraken als we (na verloop van tijd) en masse gaan overschakelen.

        Ach, we mogen dromen
        Mijn Skoda

        Comment


        • Wat mij betreft de verrassing van het autosalon. Uiterst ruim, strakke vormgeving, mooie details en wat een touchscreen vooraan :o! Straf gedaan, Tesla!
          freude am fahren

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
            Dat is niet simpel: mensen overtuigen dat deze technologie betrouwbaar is. Eigenlijk vreemd, er zijn veel meer argumenten die kunnen aangewend worden pro betrouwbaarheid van een elektrisch voetuig, want er zijn véél minder slijtagegevoelige onderdelen nodig.

            Die 8 jaar garantie lijken mij technisch perfect haalbaar. Bij Toyota en Lexus krijg je nu trouwens tot 10 jaar garantie en ongelimiteerde kilometers op de batterijen (zijn wel een ander type batterijen).
            Bij Lexus zouden ze zelfs ongelimiteerde km's op heel het voertuig kunnen geven, als ik hun +1miljoen test mag geloven...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
              Denk dat die plug-in hybrides op korte termijn meer kans maken om écht door te breken.
              Daar heb je het voordeel van een elektromotor die je effectief ook aan het stopcontact kunt opladen (tegenover een gewone hybride die enkel energie 'recupereert') gecombineerd met een verbrandingsmotor (benzine of diesel).
              Zijn ook een pak betaalbaarder.
              Al eens naar de Volvo V60 plug-in gekeken? Zo betaalbaar vind ik dat nu ook weer niet voor de doorsnee particulier en voor zulk een grote van wagen, in vergelijk met hun gewone versies.
              Het principe is inderdaad wel zeer concurrentieel t.o.v. de Lexus & Tesla ontwikkelingen vind ik.
              Misschien dat Lexus ook maar eens van dat walletje moet gaan eten & zo hun topkennis nog verder uitbouwen...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                Jammer toch?


                Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
                Is inderdaad jammer. Maar denk ook niet dat de oliemaffia dat zal toestaan.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                  In Nederland is er een initief Fastned genaamd. Zij hebben bij Rijkswaterstaat op 200 locaties geboden op snelwegen om elektrische laadpunten en snelladers te plaatsen, en ook het merendeel van die plaatsen gewonnen. Je kan hierover meer lezen op hun website www.fastned.nl

                  Die plaatsen zijn vlakbij gewone tankstations.

                  Dus het kan wel, alleen moet de overheid er nog in tussenkomen en plaatsen beschikbaar maken voor een uitbater van elektrische laadstations.
                  Fastned zelf focust zich de komende 2 jaar op hun uitrol in Nederland, maar sluit daarna een uitbreiding naar andere landen niet uit.

                  Voor een uitbater van horeca langs de snelweg zou dit een excellente partner zijn. Een elektrische wagen duurt langer om op te laden, dus de kans is veel groter dat die persoon even binnen iets komt eten of drinken.

                  In Nederland werkt Tesla trouwens samen met Autogrill voor locaties van hun eigen superchargers. Autogrill vindt je in België ook...
                  Weer zeer nuttige informatie, maar vrees er een beetje voor dat de mensen wel genoeg tijd hebben om op te laden, laat staan om nog uitgebreid te gaan eten op die locaties. Sporadisch zal het wel eens kunnen natuurlijk maar zie de handelaar of zakenman het toch niet zo 123 inplannen. Maar wie weet...als de olie (te) duur is, of bijna op...
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                    Langzaam maar zeker...

                    Een gat in de markt is misschien nog een website met een overzicht van alle beschikbare laadpalen, gekoppeld aan een routeplanner, en een reserveersysteem. Altijd op voorhand weten hoe je moet rijden om zo efficiënt mogelijk te kunnen herladen, zonder wachtrij aan het laadpunt. natuurlijk werkt zoiets alleen maar als iedereen het doet, maar indien de vroege instappers hierin meegaan zou het ingeburgerd kunnen geraken als we (na verloop van tijd) en masse gaan overschakelen.

                    Ach, we mogen dromen
                    JoeNe, heeft in zijn bijdrage #504 toch al een mooie link geplaatst?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                      Wat mij betreft de verrassing van het autosalon. Uiterst ruim, strakke vormgeving, mooie details en wat een touchscreen vooraan :o! Straf gedaan, Tesla!
                      Nu de afwerkingskwaliteit nog op een hoger niveau brengen!
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Weer zeer nuttige informatie, maar vrees er een beetje voor dat de mensen wel genoeg tijd hebben om op te laden, laat staan om nog uitgebreid te gaan eten op die locaties. Sporadisch zal het wel eens kunnen natuurlijk maar zie de handelaar of zakenman het toch niet zo 123 inplannen. Maar wie weet...als de olie (te) duur is, of bijna op...
                        De markt voor deze wagen zit dan ook bij de mensen die de range niet nodig hebben voor hun dagelijkse verplaatsingen. Dat bijladen is eerder occasioneel tijdens een uitstapje of zo voor hen en dan lijkt mij dat perfect te doen. Zoals JoeNe al aangaf geraakt hij in de Alpen met zijn Tesla met de laadpalen die op dit moment voor handen zijn. Dat valt perfect te plannen en een kleine pauze moet zeker te doen zijn op zo een ritten, die is zelfs aan te raden

                        BMWMB en jij kijken er serieus naar, maar jullie rijden gewoon teveel op een dag. De anderen voor wie het wel zou passen die blijven er blijkbaar ver van weg, onbegrijpelijk voor mij.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          BMWMB en jij kijken er serieus naar, maar jullie rijden gewoon teveel op een dag. De anderen voor wie het wel zou passen die blijven er blijkbaar ver van weg, onbegrijpelijk voor mij.
                          Ergens vind ik het wel begrijpbaar: zij die veel km's rijden hebben er het meeste voordeel bij om electrisch te rijden. Een elektrische wagen is vandaag de dag nog duur in aankoop. Om het eruit te halen doe je best toch wat kilometers tenzij uw eerste zorg het millieu is... Daarenboven versta ik dat veel liefhebbers liever een zware benzine willen dan een diesel maar dat is economisch onverantwoord als je zo veel km's rijdt. In plaats van de benzine kan een performante electrische wagen dan aanlokkelijk zijn.

                          Maar vandaag is een electrische wagen inderdaad niet echt handig als je veel km's doet en flexibel moet zijn.
                          Last edited by bmwtt; 28/01/2014, 16:35.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            De markt voor deze wagen zit dan ook bij de mensen die de range niet nodig hebben voor hun dagelijkse verplaatsingen. Dat bijladen is eerder occasioneel tijdens een uitstapje of zo voor hen en dan lijkt mij dat perfect te doen. Zoals JoeNe al aangaf geraakt hij in de Alpen met zijn Tesla met de laadpalen die op dit moment voor handen zijn. Dat valt perfect te plannen en een kleine pauze moet zeker te doen zijn op zo een ritten, die is zelfs aan te raden

                            BMWMB en jij kijken er serieus naar, maar jullie rijden gewoon teveel op een dag. De anderen voor wie het wel zou passen die blijven er blijkbaar ver van weg, onbegrijpelijk voor mij.
                            Niet alleen dat we teveel moeten rijden, ook nu al te veel moeten inplannen om overal op tijd te kunnen zijn is soms geen sinecure. Indien we dan ook nog met de "laadpalen/tijden" moeten gaan rekening houden, zal de pret er snel af zijn vrees ik.
                            Misschien voordat we stoppen toch nog eens in ons bezit proberen te krijgen. Ook hier blijft de Tesla me fascineren. Toch een knap staaltje van techniek.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                              Ergens vind ik het wel begrijpbaar: zij die veel km's rijden hebben er het meeste voordeel bij om electrisch te rijden. Een elektrische wagen is vandaag de dag nog duur in aankoop. Om het eruit te halen doe je best toch wat kilometers tenzij uw eerste zorg het millieu is... Daarenboven versta ik dat veel liefhebbers liever een zware benzine willen dan een diesel maar dat is economisch onverantwoord als je zo veel km's rijdt. In plaats van de benzine kan een performante electrische wagen dan aanlokkelijk zijn.

                              Maar vandaag is een electrische wagen inderdaad niet echt handig als je veel km's doet en flexibel moet zijn.
                              Tussen een zware benzine & een diesel is er niet meer zo heel veel verschil. Ik heb het hier in het één of het ander topic al eens beschreven/uitgerekend, tussen een MB 300 en een MB 350d. Omgerekend aan zo een hoog kilometer aantal zouden we op +/- €1200/jaar meerkost komen. Niet onoverbrugbaar lijkt mij...
                              Denk, mocht er elektrisch gereden worden, zou er een veelvoud van dat bedrag aan de goeie kant van de balans mogen bijgezet worden.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                                Ergens vind ik het wel begrijpbaar: zij die veel km's rijden hebben er het meeste voordeel bij om electrisch te rijden. Een elektrische wagen is vandaag de dag nog duur in aankoop. Om het eruit te halen doe je best toch wat kilometers tenzij uw eerste zorg het millieu is... Daarenboven versta ik dat veel liefhebbers liever een zware benzine willen dan een diesel maar dat is economisch onverantwoord als je zo veel km's rijdt. In plaats van de benzine kan een performante electrische wagen dan aanlokkelijk zijn.

                                Maar vandaag is een electrische wagen inderdaad niet echt handig als je veel km's doet en flexibel moet zijn.
                                Ik volg je wel voor een stuk, maar ik denk dat er ook een heel pak onwetendheid bij is. Hoeveel duurder is dit voor een bedrijf/zelfstandige dan de zoveelste 520d met M-Pack?
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Niet alleen dat we teveel moeten rijden, ook nu al te veel moeten inplannen om overal op tijd te kunnen zijn is soms geen sinecure. Indien we dan ook nog met de "laadpalen/tijden" moeten gaan rekening houden, zal de pret er snel af zijn vrees ik.
                                  Misschien voordat we stoppen toch nog eens in ons bezit proberen te krijgen. Ook hier blijft de Tesla me fascineren. Toch een knap staaltje van techniek.
                                  En naast een van jullie bestaande wagens? Zodat je de wagen kan kiezen die je het meest economisch die dag doorkrijgt? Waarschijnlijk nu nog niet, maar op termijn?
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    En naast een van jullie bestaande wagens? Zodat je de wagen kan kiezen die je het meest economisch die dag doorkrijgt? Waarschijnlijk nu nog niet, maar op termijn?
                                    Je moet de kosten maar eens naast elkaar zetten. Ik heb een jaar geleden de vergelijking gemaakt tussen een tweedehandse VW Passat 3.2 FSI Comfortline die ik tweedehands gekocht had in Duitsland met de Tesla Model S.

                                    Tot 80.000 euro excl BTW komt de Model S er goedkoper uit. Dan vergelijk ik met een goedkope wagen met een dikkere motor. Als je die vergelijking voor een nieuwe BMW 530i doet ligt die grens nog wat hoger.

                                    En nu zijn er zelfs geruchten dat een elektrisch voertuig 150% aftrekbaar zou worden ipv de huidige 120%. Ok, je moet er wat winst voor draaien vooraleer het voordelig wordt, maar ik ga er van uit dat dit wel lukt.

                                    Die verhoogde aftrekbaarheid maakt zo'n groot verschil. Spreek er eens over met je boekhouder...

                                    mmm, verkeerde post gequote ;-) Sorry Josenjef

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      En naast een van jullie bestaande wagens? Zodat je de wagen kan kiezen die je het meest economisch die dag doorkrijgt? Waarschijnlijk nu nog niet, maar op termijn?
                                      Mmmm, we hebben meer dan genoeg werk voor twee voertuigen en soms zelfs voor 4. We werken dan meestal met onderaannemers. Een voertuig extra zou nog wel lukken maar niet van dat kaliber en zou dan toch voldoende moeten opbrengen.
                                      Uitbreiding dus liever niet. Binnen 5 jaar max. 7 zou er een overnemer moeten zijn. Misschien kunnen we dan wel elektrische rijden, voor na de carrière. 😉


                                      Sent from somewhere, using Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Mmmm, we hebben meer dan genoeg werk voor twee voertuigen en soms zelfs voor 4. We werken dan meestal met onderaannemers. Een voertuig extra zou nog wel lukken maar niet van dat kaliber en zou dan toch voldoende moeten opbrengen.
                                        Uitbreiding dus liever niet. Binnen 5 jaar max. 7 zou er een overnemer moeten zijn. Misschien kunnen we dan wel elektrische rijden, voor na de carrière. 


                                        Sent from somewhere, using Tapatalk

                                        Als je binnen 5 jaar uw zaak wil verkopen en DiRupo II in het zadel, betaal je gegarandeerd minstens 25% op uw aandelenoverdracht. Als je kan, probeer nog vóór (eventuele) DiRupo II

                                        Comment


                                        • Ik heb het vandaag nog tegen mijne baas gezegd. ALS hem erover nadenkt om mij ne firmawagen te geven dat hem dan maar kijkt in de richting van ne Tesla, of iets anders wat in de pries kan. :-D
                                          Voor mijn woon werk verkeer is da ideaal, en af en toe naar ne leverancier (de verste is denk ik 45km): Perfect. Dan liefst nog een laadpunt op t werk, dan hoef ik thuis zelfs gene stroom te "verbruiken". :-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X