Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aangezien de technologie de eerste 5-10 jaar serieuze sprongen lijkt te maken, gaat het waardeverlies enorm zijn, als je 't mij vraagt.
    Ik denk dat deze wagen (helaas) nog niet in volle objectiviteit de beste keuze is.... Het streelt uiteraard wel het geweten en dat is ook al iets waard. (net zoals mijn zonnepanelen.... ik geniet daar eigenlijk nog altijd van....onfhandelijke van de economische impact).

groets,
    teizman

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
      Aangezien de technologie de eerste 5-10 jaar serieuze sprongen lijkt te maken, gaat het waardeverlies enorm zijn, als je 't mij vraagt.
      Ik geef je geen ongelijk, maar de fiscaliteit spreekt echter wel in het voordeel van een elektrische wagen, dat kan het waardeverlies enorm drukken.
      Als de technologie de komende 10 jaar serieuze sprongen maakt, zal de klassieke verbrandingsmotor daar misschien nog meer onder lijden dan de elektrische...
      Dan is de vraag niet hoe groot het waardeverlies zal zijn, maar of je 'em nog verkocht krijgt.
      Eén feit staat als een paal boven water, als bedrijfswagen is zo'n Tesla binnen 5 jaar nog steeds interessant & niet te veel auto's hebben zo'n mooie toekomst als deze.

Comment

• ....ook weer waar.....

De petrolhead in mij wil natuurlijk zolang mogelijk het geronk van een mooi motorblok blijven horen (of van wat technologie in de uitlaat zoals een ghibli of een Audi active sound....)

teizman

Comment

• Iemand heeft gisterenavond achteraan in een Model S gereden. Hier zijn de foto's:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
            Iemand heeft gisterenavond achteraan in een Model S gereden. Hier zijn de foto's:

http://www.teslamotorsclub.com/showt...e-topic/page16
            Ik zou in ieder geval toch geen kind willen zijn dat in zo'n Tesla koffer opgesloten zit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
              Ik zou in ieder geval toch geen kind willen zijn dat in zo'n Tesla koffer opgesloten zit...
              Hij ging nog open. En t was een gewone zonder kinderstoeltjes. Diegene met kinderstoeltjes hebben nog extra balken.

Comment

• Interessante site heb je Joene, bedankt om dit met ons te delen.

Ik ben dezelfde mening toegedaan wat hybrides betreft, halfslachtige oplossing.
                Puur elektrisch is voor mij financieel nog niet haalbaar, dus blijft het voorlopig maar dieselen
                2.0 JTDm

Comment

• Na publicatie van de geplande facelift van de Tesla S steeg het aandeel naar een recordhoogte van 250!

Comment

Iemand heeft gisterenavond achteraan in een Model S gereden. Hier zijn de foto's:

http://www.teslamotorsclub.com/showt...e-topic/page16
                    Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                    Interessante site heb je Joene, bedankt om dit met ons te delen.

Ik ben dezelfde mening toegedaan wat hybrides betreft, halfslachtige oplossing.
                    Puur elektrisch is voor mij financieel nog niet haalbaar, dus blijft het voorlopig maar dieselen
                    We hebben gisteren eens een deel van die site door gelezen. Wat een informatieve site zeg! Top.
                    Alhoewel we blijven openstaan voor een alternatief voertuig zie ik ons voorlopig toch niet rijden met dit prachtig voertuig (ondanks enkele zwakkere punten, maar welk merk/model heeft dit niet).
                    De aankoopprijs mag je toch fors noemen, we denken dan ook dat we er na een 3 jarig gebruik geen voordelen uithalen, behalve dan dat we het milieu minder hebben aangetast, (en dat is ook maar relatief).
                    We blijven het toch volgen want Tesla interesseert/boeit me wel.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      We hebben gisteren eens een deel van die site door gelezen. Wat een informatieve site zeg! Top.
                      Alhoewel we blijven openstaan voor een alternatief voertuig zie ik ons voorlopig toch niet rijden met dit prachtig voertuig (ondanks enkele zwakkere punten, maar welk merk/model heeft dit niet).
                      De aankoopprijs mag je toch fors noemen, we denken dan ook dat we er na een 3 jarig gebruik geen voordelen uithalen, behalve dan dat we het milieu minder hebben aangetast, (en dat is ook maar relatief).
                      We blijven het toch volgen want Tesla interesseert/boeit me wel.

Dank je wel. Ik probeer mijn ervaringen in de toekomst nog verder met jullie te delen.

Comment

• Ik heb mijn eerste 1000 km achter de rug in mijn Model S. Hier mijn indrukken:

* Deze wagen is werkelijk bloedsnel in zijn acceleratie, en dat in alle segmenten. De acceleratie van bijvoorbeeld 0 naar 50 km/u verloopt even snel als die van 100 naar 150 km/u. Ik kom uit een 3-liter Audi A5 Coupé, dus ik kan een beetje vergelijken. Wel, die degradeert tot een tweedehands koffiemolen in vergelijking met de Model S!
                        * Een redelijke en haalbare actieradius (laten we stellen 60% autosnelweg, 40% ander verkeer) op één lading lijkt mij 350 km. Daar kun je toch al heel wat uitstappen in en rond België mee overwegen. En dan nog herlaadmogelijkheden niet meegerekend.
                        * Voor woon-werkverkeer met herlading thuis elke nacht, is 250 km per dag een perfecte afstand. Met een CarPlug van Electrabel krijg je 20 km/uur terug (1-fase, 16A), en dus een dikke 250 km op één nacht.
                        * Het is even wennen aan de zetels, maar al bij al zitten ze redelijk comfortabel. Vindt zelfs mijn vrouw (en dus is dit een vaststelling waar niet mag aan getornd of getwijfeld worden ;-)
                        * Het interieur wordt compleet gedomineerd door die dubbele iPad! Toch knap als je medepassagier daarop aan het facebooken is, terwijl je aan 120 km/u over de autosnelweg raast...
                        * Ruimte, ruimte, ruimte! Je loopt bijna verloren in die twee kofferruimtes! En er is NIETS tussen de twee voorzetels. Alles gebeurt ofwel op het touchscreen, ofwel aan het stuur.
                        * De wegligging is fantastisch. Geen seconde sta je erbij stil dat je meer dan twee ton onder controle houdt.

Geen negatieve punten? O, jawel hoor:

* Er zijn geen haakjes binnenin om je jas aan op te hangen.
                        * Het type gebruikte lak lijkt mij erg kwetsbaar. Mijn eerste krasjes zijn intussen al een feit, helaas...
                        * Geen automatisch inklappende buitenspiegels (zit er intussen WEL al bij in de nieuwste modellen, nog niet bij mij echter)
                        * Kleine achteruitkijkspiegel (maar dat kun je compenseren door permanent de achteruitrijcamera geactiveerd te laten op je touchscreen)
                        * Geen side assist (dus opletten met wat in je dode hoek afkomt)!
                        * En ja, de stevige prijs, uiteraard. Maar die moet je vergelijken met wat je zou uitgegeven hebben aan een alternatieve wagen. De meeste Tesla bezitters komen van zware Audi's, Mercedessen, BMW's, Maserati's, Aston Martins, Bentleys,... en die kosten vaak nog méér.

Comment

• Wat betreft de lak zit er in america nog een coating op, die ze er niet op zetten voor degene die naar europa komen.
                          Een detailer kan dat hier wel doen, of zelf goed beschermen.
                          Dat heb ik me toch laten wijsmaken, is hier ergens te lezen in het detailgedeelte dacht ik.

Comment

• Interessant!

Wel was ik sterk verwonderd. dat het laden zo traag gaat. 20km/h is echt wel weinig.

Hoe laad je dan sneller op?

Heb je een idee van de actieradius op de duitst autowegen? Hoe ver raak je als je regelmatig de 150 overschrijdt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Interessant!

Wel was ik sterk verwonderd. dat het laden zo traag gaat. 20km/h is echt wel weinig.

Heb je een idee van de actieradius op de duitst autowegen? Hoe ver raak je als je regelmatig de 150 overschrijdt?
                              20km/h is op 1 fase 16A. Dat is dus een gewoon stopcontact, je kan zwaarder voorzien thuis, JoeNe heeft dat ook gedaan dacht ik. Er zijn ook snelladers onderweg en dan duurt het minder dan een half uur.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Interessant!

Wel, in april komt een nieuwe CarPlug op de markt, die gebruik gaat maken van de 3 fazen. Opladen zou dan naar 70 km/u gaan.
                                En als het nog sneller moet, dan kun je terecht bij één van de Superchargers (in NL & Duitsland zijn er al enkele), waar je tot 500 km/u en meer gaat.

Comment

• Even praktisch, (zie nu net je laatste bericht)
                                  Vandaag hebben we net 322km afgelegd naar Rotterdam (zeker geen centrum maar eender bijna op het einde van de bewoonde wereld) en terug, tegen een gemiddelde snelheid van 85km/h (dieselverbruik 6,2L op BC)
                                  Stel dat we "vol" geladen hier deze ochtend hebben kunnen vertrekken. Ik veronderstel dat we dan nog wel op dezelfde lading zijn kunnen terugkeren. Hoelang duurt het dan voor dat we met een bvb 22kw (of 16kw?) station terug op "pad" kunnen?
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    20km/h is op 1 fase 16A. Dat is dus een gewoon stopcontact, je kan zwaarder voorzien thuis, JoeNe heeft dat ook gedaan dacht ik. Er zijn ook snelladers onderweg en dan duurt het minder dan een half uur.
                                    Op een gewoon stopcontact neem je beter niet meer dan 12A af. Ik heb nu zelfs een Ratio lader die maar tot 10A gaat. Als je stekker er niet goed inzit bij 16A kan het zijn dat je stopcontact zwart geworden is.

Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                    Wel, in april komt een nieuwe CarPlug op de markt, die gebruik gaat maken van de 3 fazen. Opladen zou dan naar 70 km/u gaan.
                                    En als het nog sneller moet, dan kun je terecht bij één van de Superchargers (in NL & Duitsland zijn er al enkele), waar je tot 500 km/u en meer gaat.
                                    Er zijn al verschillende laders die 3 fase kunnen laden. De Carplug van Electrabel vind ik een duur product voor wat het is. Er zijn goedkopere alternatieven voor 3 fase laden. Mijn Keba bijvoorbeeld, of deze ( http://wallb-e.jimdo.com/ )

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Even praktisch, (zie nu net je laatste bericht)
                                    Vandaag hebben we net 322km afgelegd naar Rotterdam (zeker geen centrum maar eender bijna op het einde van de bewoonde wereld) en terug, tegen een gemiddelde snelheid van 85km/h (dieselverbruik 6,2L op BC)
                                    Stel dat we "vol" geladen hier deze ochtend hebben kunnen vertrekken. Ik veronderstel dat we dan nog wel op dezelfde lading zijn kunnen terugkeren. Hoelang duurt het dan voor dat we met een bvb 22kw (of 16kw?) station terug op "pad" kunnen?
                                    Weeral verschillende mogelijkheden. Als je naar Rotterdam moet kan je op je terugweg even omrijden langs Oosterhout om daar aan de Tesla Supercharger te hangen. Daar laadt je in 20 minuten terug tot 80% op. Dan verlies je 20 minuten en kom je met 150km+ thuis en kan je zo de baan weer op...

Ofwel laadt je thuis op aan 22kW (of iets minder op dit moment) en dan laadt je ongeveer aan een rate van 80 km/u op. 22 kW is ongeveer 100 km/u. Dus dan kan je t zelf uitrekenen.

Comment

Weeral verschillende mogelijkheden. Als je naar Rotterdam moet kan je op je terugweg even omrijden langs Oosterhout om daar aan de Tesla Supercharger te hangen. Daar laadt je in 20 minuten terug tot 80% op. Dan verlies je 20 minuten en kom je met 150km+ thuis en kan je zo de baan weer op...

Ofwel laadt je thuis op aan 22kW (of iets minder op dit moment) en dan laadt je ongeveer aan een rate van 80 km/u op. 22 kW is ongeveer 100 km/u. Dus dan kan je t zelf uitrekenen.
                                      Mmmm, dat eerste is echt uitgesloten hoor. Kan me niet veroorloven om met de klant even een ommetje te maken in Oosterhout voor wat energie & een koffie. Ga eens kijken of er ergens aan het Poortland benzinestation (A15) een laadpunt is.

Krijg je bij onze Nederlanders iets van korting op de Tesla-S of zijn jullie in Brussel geweest? (mag per PM ook).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Mmmm, dat eerste is echt uitgesloten hoor. Kan me niet veroorloven om met de klant even een ommetje te maken in Oosterhout voor wat energie & een koffie. Ga eens kijken of er ergens aan het Poortland benzinestation (A15) een laadpunt is.

Krijg je bij onze Nederlanders iets van korting op de Tesla-S of zijn jullie in Brussel geweest? (mag per PM ook).
                                        Fastned.nl is ook snelladers aan het bouwen in Nederland. Ze hebben nu 5 van hun 200 locaties afgewerkt. Ergens in mei komt Tesla met zijn CHAdeMO adapter en zou je hier snel kunnen opladen (50 kW).
                                        Snelladen bij Fastned. Laad jouw EV tot 300 kilometer op in slechts 15 minuten. Bezoek een van onze stations in Europa of bekijk de website

Geen korting los te weken bij Tesla. Is al door menig mens geprobeerd. Maar je kan maar proberen natuurlijk.

Comment

Fastned.nl is ook snelladers aan het bouwen in Nederland. Ze hebben nu 5 van hun 200 locaties afgewerkt. Ergens in mei komt Tesla met zijn CHAdeMO adapter en zou je hier snel kunnen opladen (50 kW).
                                          www.fastned.nl

Geen korting los te weken bij Tesla. Is al door menig mens geprobeerd. Maar je kan maar proberen natuurlijk.
                                          Inderdaad, Shell-Portland-station op de A15 staat in hun planning. Toch een locatie waar we zeer regelmatig langskomen.
                                          Thanks

Comment

Working...
                                          X