Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
Elke wasmachine, droogkast, oven of frituurketel trekt tot 16A.
Een gewoon stopcontact kan dat makkelijk aan, maar inderdaad moeten de draadjes wel goed vast zitten.
Als je die 300km rijkwijdte regelmatig nodig hebt, dan is een gewoon stopcontact echt niet meer genoeg hé.
Stel dat je op reis gaat, en je wil elke dag zo'n 200-300km rijden, dan moet je wel een dreifasig stopcontact vinden anders laad je op een nacht onvoldoende bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenElke wasmachine, droogkast, oven of frituurketel trekt tot 16A.
Een gewoon stopcontact kan dat makkelijk aan, maar inderdaad moeten de draadjes wel goed vast zitten.
Als je die 300km rijkwijdte regelmatig nodig hebt, dan is een gewoon stopcontact echt niet meer genoeg hé.
Stel dat je op reis gaat, en je wil elke dag zo'n 200-300km rijden, dan moet je wel een dreifasig stopcontact vinden anders laad je op een nacht onvoldoende bij.
Als je de Model S met de bijgeleverde adapter oplaadt in het stopcontact is het laden begrenst op 12A. En als hij te grote spanningsvallen meet gaat hij die 12A nog eens begrenzen (tot 5A minimum).
Voor diezelfde adapter is er ook een tussenstuk voorzien om te laden op een 3 fase - 16A krachtstroom stopcontact.
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenAls ik het goed begrijp verbruikt dat 20kw op 100 km.
Kost wel wat aan elec.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenHet reele verbruik ligt trouwens op ± 250 Wh/km. Dus dan kom je op ongeveer 4,5 euro/100km. Dat zijn echte verbruikscijfers. Het verbruik in de EPA rating lag ongeveer op 180Wh/km als ik mij goed herinner.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIdeaal is al je zo'n Tesla overdag aan de zonnepanelen kan hangen.
Comment
-
Als je stilstaat hoor je gewoon niets. Als je accelereert hoor je een licht zoemend geluid van de elektromotoren. Ik vond het alleszins wel cool.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk BerichtenMaakt dat eigenlijk nog iets van geluid in de wagen zo'n tesla? Bij een elektrisch golfkarretje hoor je nog iets naast wind- en rolgeluiden. Kan het moeilijk omschrijven.
Eigenlijk produceert elk type wagen zo'n geluiden, maar in een ICE worden die veruit overstemd door het kabaal van de motor.
Het zaligst is het in de file. Zo goed als geen geluid daar. Muisstil, werkelijk.
Comment
-
@De Swa, ga je vanavond ook naar het event van Tesla Club Belgium?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten@De Swa, ga je vanavond ook naar het event van Tesla Club Belgium?
http://www.teslaclub.be/events
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten@Joene, er staat wel 5 febr hé, niet 5 maart
Maar elke eerste dinsdag van de maand doen ze ook First Tuesdays. En dat is vandaag :-)
Maar ik zal De Swa daar waarschijnlijk wel tegen het lijf lopen.
@De Swa: ook actief op het TMC forum?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenDat klopt. Dat was de nieuwjaarsreceptie.
Maar elke eerste dinsdag van de maand doen ze ook First Tuesdays. En dat is vandaag :-)
Maar ik zal De Swa daar waarschijnlijk wel tegen het lijf lopen.
@De Swa: ook actief op het TMC forum?
kwestie van een beetje anoniem te blijven ;-)
Comment
-
Gisteren rond 15:15h nog een witte (nrpl. 4-***-...)tegengekomen in Nederland op de A27 ter hoogte van Utrecht richting Hilversum.
Blijft toch een prachtige verschijning, zelfs in het wit.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenEergisteren in Amsterdam accelereerde er eentje achter me vandaan op de snelweg. Wat een versnelling zeg. Normaal verwacht je bij zo'n power dan het gebrul van een V8 of een V12....maar niks. Bizar maar oh zo cool.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenAls je daar in zit is dat ook echt raar. Ferme acceleratie en qua geluid enkel het gezoem van de banden Heel andere beleving dan wat we gewend zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenEen metro he.
Comment
Comment