Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Prachtig! bedankt voor deze nuttige info!

    Comment


    • En hoeveel kost het jaarlijkse onderhoud

      Sent with a Galaxy Note 3
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

      Comment


      • 700€ (of 2200€ voor 4 jaar als je het voor of onmiddelijk na ontvangst bestelt).

        Comment


        • Wat doen ze dan voor die 700 euro? Olie, bougies, kleppen stellen,... Allemaal zaken die niet gedaan moeten worden, dus wat dan wel?
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • Dat is wel een heel stevige onderhoudsrekening voor een nieuwe auto, ik dacht net dat de onderhoudskost minder was van een elektrische auto.

            Comment


            • Inderdaad.
              Heeft iemand toevallig een full analyse van kosten/besparingen verspreid over aantal jaren?
              (eventuele tov gelijkaardige dieselwagen, bv. BMW 640d of A7 SB 313pk)
              (voordeel fiscale aftrek, brandstof, VAA, biv, verkeersbelasting)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                Wat doen ze dan voor die 700 euro? Olie, bougies, kleppen stellen,... Allemaal zaken die niet gedaan moeten worden, dus wat dan wel?
                Ik denk dat de grootste kost in transport zit. Ze komen dat onderhoud aan huis doen met een volledig uitgeruste servicewagen.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bartdekerf Bekijk Berichten
                  Inderdaad.
                  Heeft iemand toevallig een full analyse van kosten/besparingen verspreid over aantal jaren?
                  (eventuele tov gelijkaardige dieselwagen, bv. BMW 640d of A7 SB 313pk)
                  (voordeel fiscale aftrek, brandstof, VAA, biv, verkeersbelasting)
                  Ik heb de berekening ooit voor een tweedehands Passat 3.2FSI vs Tesla Model S gemaakt.

                  meer info vind je hier : http://joenix.be/waarom-een-tesla/
                  Het verschil was 970€ per jaar in het voordeel van de Tesla voor de vennootschap.
                  En 2.298€ verschil in VAA, ook in het voordeel van de Tesla.

                  Comment


                  • mooie en duidelijke website. Wat is het verbruik van zo een tesla eigenlijk aan 120 km/u?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
                      mooie en duidelijke website. Wat is het verbruik van zo een tesla eigenlijk aan 120 km/u?
                      230 a 240 Wh/km is een realistische inschatting, wat minder als je een constante snelheid kunt blijven houden.

                      Comment


                      • Vandaag een Model S gezien op de N80.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Ik denk dat de grootste kost in transport zit. Ze komen dat onderhoud aan huis doen met een volledig uitgeruste servicewagen.
                          Of je brengt je wagen binnen in het Service Center. Maar das niet voor iedereen een mogelijkheid.

                          In elk geval heeft de CEO wel aangegeven dat die kosten wat lager gaan worden omdat er nogal veel geklaag kwam van de klanten. Al is dat ook hypocriet, als je een wagen van 80-100.000 EUR kan betalen kan die 700 per jaar er ook wel vanaf...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                            Al is dat ook hypocriet, als je een wagen van 80-100.000 EUR kan betalen kan die 700 per jaar er ook wel vanaf...
                            Met zo een uitspraken zal ik nooit akkoord gaan. Waarschijnlijk moet je eerst 80 000 euro proberen te verdienen om dat te begrijpen misschien of zo, maar ook al kan je 80 000 aan een wagen geven dan nog ga je niet met geld smijten Diegene die dat doen zijn vergeten van waar ze komen en zullen daar snel terug staan
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • Idd een normale sterveling kan in 90% van de gevallen geen 100k bij elkaar krijgen om voor een auto te gebruiken

                              Sent with a Galaxy Note 3
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                                Ik heb de berekening ooit voor een tweedehands Passat 3.2FSI vs Tesla Model S gemaakt.

                                meer info vind je hier : http://joenix.be/waarom-een-tesla/
                                Het verschil was 970€ per jaar in het voordeel van de Tesla voor de vennootschap.
                                En 2.298€ verschil in VAA, ook in het voordeel van de Tesla.
                                Waw, wat een mooie en interessante site!
                                Het ziet er naar uit dat in de nabije toekomst het dagelijks gebruik van de Tesla echt voor veel mensen moet te doen zijn!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Math_23 Bekijk Berichten
                                  Waw, wat een mooie en interessante site!
                                  Het ziet er naar uit dat in de nabije toekomst het dagelijks gebruik van de Tesla echt voor veel mensen moet te doen zijn!
                                  Als je gaat vergelijken met andere toplimo's, dan kan de Tesla meevallen, zeker op gebied van belastingen.
                                  Maar in de categorie van de doorsnee firmawagen (A4, Passat, 318d, C 200 CDI) heeft Tesla nog geen antwoord.
                                  Als dat er komt, dan zal er echt een grote doorbraak komen, en dan garandeer ik dat de taksen omhoog moeten.

                                  Als de staat pakweg 5% minder inkomsten heeft uit accijns op brandstoffen, dan moeten ze rekeningrijden wel invoeren of hebben een immens gat in de begroting.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Als je gaat vergelijken met andere toplimo's, dan kan de Tesla meevallen, zeker op gebied van belastingen.
                                    Maar in de categorie van de doorsnee firmawagen (A4, Passat, 318d, C 200 CDI) heeft Tesla nog geen antwoord.
                                    Als dat er komt, dan zal er echt een grote doorbraak komen, en dan garandeer ik dat de taksen omhoog moeten.

                                    Als de staat pakweg 5% minder inkomsten heeft uit accijns op brandstoffen, dan moeten ze rekeningrijden wel invoeren of hebben een immens gat in de begroting.



                                    tuurlijk, altijd al geweest toch?
                                    Eerst aantrekkelijk maken en dan met de zware hamer erop.

                                    Ik gok op rekeningrijden, en daar sta je dan met je ooit fiscaal vriendelijke wagen.





                                    Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Als je gaat vergelijken met andere toplimo's, dan kan de Tesla meevallen, zeker op gebied van belastingen.
                                      Maar in de categorie van de doorsnee firmawagen (A4, Passat, 318d, C 200 CDI) heeft Tesla nog geen antwoord.
                                      Als dat er komt, dan zal er echt een grote doorbraak komen, en dan garandeer ik dat de taksen omhoog moeten.

                                      Als de staat pakweg 5% minder inkomsten heeft uit accijns op brandstoffen, dan moeten ze rekeningrijden wel invoeren of hebben een immens gat in de begroting.
                                      Dat antwoord is in de maak. Tesla heeft een lange termijn strategie met als doel het elektrisch rijden populair te maken. Hun eerste wagen was de Roadster. Een beetje een proof of concept. Met de Model S en Model X nemen ze het segment van luxe limousines in het vizier. En binnen 5 jaar komt de Model E, die zich in het segment BMW 3, Audi A4 moet nestelen.

                                      En ik weet niet of rekeningrijden zo'n grote invloed gaat hebben. Misschien verzinnen ze wel weer een leuke uitzonderingsregel voor BEV's.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Vandaag een Model S gezien op de N80.
                                        Ik heb al meer tesla 's gezien, dan bv. Lexus is300h ea.

                                        Comment


                                        • Hier in onze regio wemelt het van de lexus ct'kes nochtans, gs is ook met regelmaat te zien...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X