Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
    Ik durf te wedden dat het bedrijf van die gast achter de batterijen van de i3 zit of binnenkort gaat zitten.
    En bovendien broedt Tesla op een battery-swap technologie, waardoor je eigenlijk nooit lang met hetzelfde battery pack rondrijdt (hooguit 400 km), en op die manier permanent een pack van de laatste generatie kunt krijgen. Is al gedemonstreerd overigens (zie filmpje op YouTube). Een complete swap in minder dan 90 seconden!
    Sterk. Renault wou dat ook. Maar in hun SWAP idee zaten ze aan 7min.

Het enige idiote is dat alle autofabrikanten haantje de voorste willen spelen ipv eens in het algemeen belang te denken.
    Moesten ze nu gewoon eens de handen in elkaar slaan en een (aantal) standaard formaten van batterijen afspreken, dan zou je echte batterijwissel stations maken voor iedereen, zoals nu ook iedereen in hetzelfde station kan tanken. Daarmee deel je de kosten, kan iedereen zijn batterij pack laten up-graden wanneer dit nodig is/er nieuwe technologie voor handen is en zo maak je het nu kopen van een elektrische wagen véél aantrekkelijker.

Maar ja. Liever elk zijn eigen ding doen, niets delen en met de ellebogen werken. Korte termijn visie troef.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Math_23 Bekijk Berichten
      Amai, dat is echt wel kort door de bocht hoor. Ik ken mensen die wss 10 keer harder werken dan u, 6 dagen op de week en die zullen nooit van hun leven een porsche kunnen kopen, laat staan 10!
      Niet iedereen heeft zoveel geluk in het leven hoor. En dan mag je er nog niet aan denken dat je ernstig ziek zou worden met alle gevolgen vandien...
      Niet te snel oordelen!
      Heb ik ergens geschreven hoe veel of weinig ik werk?

Als ik rondom mij kijk, en na ga wie 'iets meer' verdient, dan zijn dat inderdaad mensen die hard werken, maar ook die het roer durven omgooien als ze ergens vast zitten.
      Dat kan een deftige bijscholing zijn, een avondcursus of gewoon een andere job.

Zeggen dat je door je werk geen tijd hebt om iets anders te doen is ook kort door de bocht. Als je er dan niet in slaagt om iets meer te doen dan de rekeningen te betalen, dan moet je zelf keuzes maken hé. En uiteraard, de gevolgen accepteren.

Stel dat je vandaag loodgieter bent in dienst van iemand anders. Je zit in een klein bedrijf, en je doet elke week wel een paar overuren die ook degelijk betaald worden.
      Dat kan Ok zijn, maar als dat je belet om bv te gaan bijscholen om zelfstandig te worden, dan moet je eens nadenken hé, en zelf een beslissing nemen hierover.
      Niet iedereen wil of kan zelfstandig worden (en dat moet ook niet), maar besef wel dat je de keuze hebt! Iemand anders gaat die niet voor U maken hé.

Persoonlijk ken ik weinig mensen die 'rijk' geworden zijn, en die niet én hard werken, én zich regelmatig bijscholen.
      Als je meer dan gemiddeld wil verdienen, moet je meer dan gemiddeld werken en getraind zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Moesten ze nu gewoon eens de handen in elkaar slaan en een (aantal) standaard formaten van batterijen afspreken
        Eén enkele en dezelfde standaard aansluiting om elektrische wagens aan op te laden, zou al heel wat zijn.
        Momenteel wijken Frankrijk & Italië (type 3 of EV-Plug) af van de rest van Europa (type 2 of Mennekes)...
        En dan is er nog de Chademo-stekker, de Combo-stekker, de Shuko-stekker, CEE Blauw, CEE Rood, type 1 (Yazaki),...

Comment

• Zou Musk dan toch verkeerd hebben gegokt dat er de komende jaren geen grote doorbraken in batterijtechnologie komen?

Japanse onderzoekers hebben een nieuw type batterij ontwikkeld dat tal van voordelen biedt op reguliere modellen. De batterijen hebben een anode en kathode van koolstof en zijn daarmee milieuvriendelijker, maar ze gaan ook langer mee en ze zijn veiliger.

-20x sneller op te laden dan huidige batterijen
          -lange levensduur
          -100% opladen en legen zonder schade
          -veel beter te recycleren, duurzamer voor het milieu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            Ik heb hier in de regio al 6 tela's gespot en 0,0 nieuwe lexussen...
            Ha Dirk, je bent blijkbaar van Leuven? Vreemd dat je dan geen nieuwe Lexussen ziet rondrijden, want ik zie er elke dag rijden, mezelf incluis
            In en rond Leuven rijden een tiental verschillende RX rond (niet allemaal van de laatste generatie, dat geef ik toe), een vijftal nieuwe IS, een viertal nieuwe GS en nog eens een vijftal CT'kes. Er rijdt ook een zeldzame IS F rond (bouwjaar 2009 schat ik).
            En deze telling heb ik niet uit de inschrijvingscijfers, maar ik maak een eigen schatting van het aantal wagens dat ik tegenkom.
            Van de Tesla Model S weet ik er drie rondrijden (een rode en twee donkergrijze), maar er zullen er misschien wel meer zijn.

Maar het is ook logisch dat je een Tesla "meer ziet", want het is een veel opvallender auto dan een Lexus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
              Zou Musk dan toch verkeerd hebben gegokt dat er de komende jaren geen grote doorbraken in batterijtechnologie komen?
              Dat hoeft niet als een verkeerde gok bestempeld te worden. Door de battery swap functionaliteit waartoe de Tesla in staat is, kunnen later om het even welk (nieuw) type batterijen in de plaats van de huidige geswapt worden. Dat gaat wellicht wel een stevig prijskaartje hebben, maar (1) dan ben je weer technologisch "bij", (2) in ruil krijg je dan meer range en misschien snellere herlaadtijden, en (3) als je je een wagen als de Model S kunt permitteren, krijgen prijskaartjes maar een relatief lage invloed op dergelijke beslissingen...

Comment

• Ik doelde hier op: http://www.forbes.com/sites/sarwants...th-or-reality/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                  Zou Musk dan toch verkeerd hebben gegokt dat er de komende jaren geen grote doorbraken in batterijtechnologie komen?

-20x sneller op te laden dan huidige batterijen
                  -lange levensduur
                  -100% opladen en legen zonder schade
                  -veel beter te recycleren, duurzamer voor het milieu
                  een 85 kWh batterij die nu oplaadt aan 135 kW zou dan 20 keer sneller kunnen opladen? Mooi, dan kan je er een kerncentrale naastzetten en die kabel wil ik ook niet met de hand inpluggen.

Maar het is wel leuk dat de batterij industrie ook evolueert natuurlijk. En die andere voordelen zijn wel mooi meegenomen.

Comment

Dat hoeft niet als een verkeerde gok bestempeld te worden. Door de battery swap functionaliteit waartoe de Tesla in staat is, kunnen later om het even welk (nieuw) type batterijen in de plaats van de huidige geswapt worden. Dat gaat wellicht wel een stevig prijskaartje hebben, maar (1) dan ben je weer technologisch "bij", (2) in ruil krijg je dan meer range en misschien snellere herlaadtijden, en (3) als je je een wagen als de Model S kunt permitteren, krijgen prijskaartjes maar een relatief lage invloed op dergelijke beslissingen...
                    Wat is jou aandeel binnen de Tesla Group?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Wat is jou aandeel binnen de Tesla Group?
                      Mijn aandeel in (de) Tesla (groep) is er geen.
                      Mijn aandelen in Tesla daarentegen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                        Maar het is ook logisch dat je een Tesla "meer ziet", want het is een veel opvallender auto dan een Lexus
                        Echt?
                        Een Tesla Roadster is wel opvallend ja, maar de model S?

Dan valt een Lexus toch wel veel sneller op (toch zeker de huidige modellen)
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Mijn aandeel in (de) Tesla (groep) is er geen.
                          Mijn aandelen in Tesla daarentegen...

Dus model X is al besteld?
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Echt?
                            Een Tesla Roadster is wel opvallend ja, maar de model S?

Dan valt een Lexus toch wel veel sneller op (toch zeker de huidige modellen)

Naast een Model-S kan je echt niet naast kijken. Voor mij kwestie van opvallendheid net achter een Fisker Karma.

Hier in België zie je nog amper Tesla Roadsters rijden, Model-S al redelijk wat en zeker meer dan een Lexus GS bv. Al wat je hier ziet is Lexus RX 350/450h gevolgd door tegenwoordig de nieuwe IS-en en nu toch ook CT's.
                            In Nederland echter: CT's (echt met de vleet) > Tesla Model-S > RX-en (meestal 350) > (oude) GS-en > IS en sporadisch nog eens een verloren gereden Roadster.

Comment

Dus model X is al besteld?
                              Nee, daarvoor zou ik eerst mijn TSLA aandelen van de hand moeten doen, en dat doe ik voorlopig nog even niet. En buiten die "falcon-wing doors" merk ik toch niet veel technologisch nieuws tegenover de Model S, overigens...

Comment

Naast een Model-S kan je echt niet naast kijken. Voor mij kwestie van opvallendheid net achter een Fisker Karma.

Hier in België zie je nog amper Tesla Roadsters rijden, Model-S al redelijk wat en zeker meer dan een Lexus GS bv. Al wat je hier ziet is Lexus RX 350/450h gevolgd door tegenwoordig de nieuwe IS-en en nu toch ook CT's.
                                In Nederland echter: CT's (echt met de vleet) > Tesla Model-S > RX-en (meestal 350) > (oude) GS-en > IS en sporadisch nog eens een verloren gereden Roadster.
                                Het ging niet over hoeveel stuks ervan rondrijden, maar over het opvallen van de modellen in het verkeer.

De Fisker Karma valt idd direct op, dat klopt.
                                Maar ik blijf erbij dat een Lexus sneller opvalt in het verkeer dan een Tesla Model S.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Het ging niet over hoeveel stuks ervan rondrijden, maar over het opvallen van de modellen in het verkeer.

Maar ik blijf erbij dat een Lexus sneller opvalt in het verkeer dan een Tesla Model S.
                                  Ik weet niet hoeveel er elk van rond rijden, ik zie alleen veel Model S-en omdat ze meer opvallen dan de "normale" Lexussen op de RX na dan misschien.

Comment

• Net nog een witte tegengekomen op Belgische nummerplaat ter hoogte van Loenhout richting Breda.

Sent from somewhere, using Tapatalk

Comment

Akkoord dat de Fisker Karma meer opvalt. Is ook een prachtig design!

Maar...

(1) Het is een hybride, en
                                      (2) Het merk is failliet!

Hoort dus voortaan eerder thuis in de categorie "Collector's Items"...

Comment

Net nog een witte tegengekomen op Belgische nummerplaat ter hoogte van Loenhout richting Breda.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                                        Staat hij hiertussen?

Het is E-rally in Nederland vandaag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                                          Staat hij hiertussen?

Het is E-rally in Nederland vandaag.
                                          Misschien was dat de reden waarom hij amper 100 reed.

Comment

Working...
                                          X