Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
Tesla Model S
Grotendeels klopt dat wel denk ik, toch zeker tot 128 km/u... Nu feit is wel dat een P85D in 11 sec aan 190 km/zit en mijn 330D - die ook geen stakker is - daar het dubbele voor nodig heeft
Ik vermoed dat je een 50 a 80 tal km aan 250 zal kunnen doen en een 100-150 aan 200.
Maar in elk geval geen autobahn cruiser de model s
Sent from my iPhone using TapatalkLast edited by germinal; 20/01/2015, 00:36.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten... Ik vermoed dat je een 50 a 80 tal km aan 250 zal kunnen doen en een 100-150 aan 200...
Niet bij een EV. Dan moet de buitentemperatuur goed zitten, de temperatuur van de batterij, de laadtoestand van de batterij, tegenwind... Uiteraard spelen andere verbruikers (lampen, airco, verwarming...) ook een rol. Afhankelijk van al deze factoren treedt na eerder korte dan lange tijd een begrenzing op het verbruik van 200Kwh. Dat is nog 140-150 kmu.
Ik heb de vraag al een aantal maal gesteld op een forum van allemaal Tesla S-eigenaars: hoe lang je kan rijden aan 200 kmu?
Er is nooit een antwoord op gekomen.
Wel getuigenissen dat het vermogen, zoals gezegd, plots begrensd wordt.
Dat de ware Tesla S-(hard)rijders NU opstaan en het ons allemaal vertellen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk BerichtenForget it! De Tesla schakelt zelf over op "safe mode" als je batterijverbruik of -temperatuur boven een bepaalde drempel komt en dat kan al na een paar minuten aan 200 km/u.
Dan kan je nog ± 200 KWu verbruiken (160 km/u?).
For both the Roadster and the Model S, you lose 45 miles in full-tank flat-road range for every additional 10 mph speedup (http://www.teslamotors.com/nl_BE/for...45-miles-range).
Dat zou betekenen:
TESLA S 85Kwh
Snelheid Bereik
96 km/u = 456 km
112 km/u = 384 km
128 km/u = 312 km
144 km/u = 240 km
160 km/u = 168 km
176 km/u = 96 km
192 km/u = 24 km
staat
range van 381 km (237 mi.) bij 112 km/h (70 mph), komt overeen met bovenstaand
range van 121 km (75 mi.) bij 192 km/h (119 mph), veel hogere range dan bovenstaand
is wel geëxtrapoleerd +80 mph, precies niet veel die dit live getest hebben!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk BerichtenIk heb de vraag al een aantal maal gesteld op een forum van allemaal Tesla S-eigenaars: hoe lang je kan rijden aan 200 kmu?
Er is nooit een antwoord op gekomen.
Dat de ware Tesla S-(hard)rijders NU opstaan en het ons allemaal vertellen...
Is er verder nog iets tot uw dienst?
Comment
-
Tesla Model S
Heb net info gelezen van een gebruiker die in Duitsland toch een uur 200 gereden had.. Hij zei dat de range dan 170km is/was.. 450-500 wh/km verbruik, dat kan dus kloppen.. Hij zegt dat je bij 140 km/u 300-350 km haalt.
Dat zouden voor mij acceptabele getallen zijn en als je daarenboven in ruil voor de beperktere range een 0-100 tijd van een Lamborghini krijgt
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten...
Dat de ware Tesla S-(hard)rijders NU opstaan en het ons allemaal vertellen...Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenDan verwacht je van ons dat we opstaan, naar Duitsland rijden, daar herladen, dan een strook zoeken waar we lang genoeg onafgebroken aan 200 km/u kunnen en mogen rijden, daarna opnieuw herladen en terug naar huis komen???
Is er verder nog iets tot uw dienst?
Comment
-
moest ik een Tesla kunnen betalen dan had ik het graag uitgetest. Maar is idd raar dat er amper mensen dit testen of op internet zetten.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
dus van Vlaams Brabant naar de Nurburgring zou je bv halen, als je in Duitsland niet (of niet veel) plankgas geeft.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtendus van Vlaams Brabant naar de Nurburgring zou je bv halen, als je in Duitsland niet (of niet veel) plankgas geeft.
De charme van de Model S ligt voor mij in de eerste plaats in de punch van de acceleratie & de manier waarop hij met technologie omgaat, niet in het razen aan een (meestal volstrekt illegale) topsnelheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten350 km, als ik niet te zot doe...
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenWellicht wel. Maar is het vreemd dat ik allerminst de behoefte voel om dat ook daadwerkelijk te doen? Ben ik dan geen WARE Tesla-hardrijder, zoals sommigen hier al onmiddellijk menen te kunnen besluiten? Bof, het weze dan maar zo. Mij zal het worst wezen.
De charme van de Model S ligt voor mij in de eerste plaats in de punch van de acceleratie & de manier waarop hij met technologie omgaat, niet in het razen aan een (meestal volstrekt illegale) topsnelheid.
Wat me trouwens stoort aan al die nieuwe hybride wagens is dat ze doelbewust ontworpen zijn om de gaten in de standaardprocedure voor de verbruiksmetingen te benutten, en zo een supersportwagen opnieuw zowat belastingsvrij maken. Terwijl de eigenaars van die voertuigen daarna geeneens de moeite doen om die electrische motor te gebruiken.
Zelfs bij de Chevrolet volt blijken 83% van de eigenaars (in de USA) de wagen nooit op te laden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenIs dit door overal de toegelaten snelheid te rijden? 50-70-90-120 ?
Maar telkens "maar" sprintjes tot aan de toegelaten maximumsnelheid, uiteraard.
Alhoewel, met die "uiteraard" lijk ik hier eerder een uitzondering te zijn, heb ik zo de indruk?
Comment
-
Ik geef toe dat je er inderdaad wel eens over gaat, maar het volstaat het gas... euh... stroompedaal los te laten en binnen de kortste keren zit je weer netjes onder de toegelaten snelheid. Fenomenaal hoe die regeneratie snelheidsremmend werkt! Tesla laat zelfs automatisch de remlichten oplichten om achterliggers te waarschuwen (zelfs al kom je niet aan je rempedaal).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenIk geef toe dat je er inderdaad wel eens over gaat, maar het volstaat het gas... euh... stroompedaal los te laten en binnen de kortste keren zit je weer netjes onder de toegelaten snelheid. Fenomenaal hoe die regeneratie snelheidsremmend werkt! Tesla laat zelfs automatisch de remlichten oplichten om achterliggers te waarschuwen (zelfs al kom je niet aan je rempedaal).
Comment
Comment