Oorspronkelijk geplaatst door De Swa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenStoplicht sprintjes ...
Sent from over-priced mobile device
En Tegen een P85D kan geen enkele auto op in de 0-100previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenToch allemaal zaken aan dewelke ik niet hoef te denken met mijn stomme stoofketel 2,0l TDI... Sleutel in contact en wegwezen, dat voor een kleine 1000 km...en voor een netto-prijsverschil dat verwaarloosbaar is...
ik zet weekelijks mijn vrouw af bij een kapper, waar een viertal laad-parkingplaatsen aanwezig zijn...
Nog nooit daar maar één wagen gezien staan te laden !
De Tesla is nu nog te duur, van zodra de Tesla III beschikbaar wordt zal het wagenpark erg snel veranderen.
Comment
-
Tesla Model S
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenMensen die in 't onvermogen zijn om na te denken kunnen nog enkele jaren met een kankerwagen rijden, maar die gaat er over enkele jaren toch onherroepelijk uit wegens veel te weinig energie-efficiënt en vervuilend.
De Tesla is nu nog te duur, van zodra de Tesla III beschikbaar wordt zal het wagenpark erg snel veranderen.
Dat zal DE oplossing zijn.
Sent from over-priced mobile deviceU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
een electriciteitscentrale doet dat centraal en is daardoor veel beter te controleren
auto's rijden overal rond en maken daar lokaal de vervuiling
Comment
-
Tesla Model S
Ah man, als je een beetje inzicht hebt in CO2 en stralingsvervuiling dan weet je dat je uit je nek aan 't lullen bent.
Wist je dat een berg kolen een factor 100 duizend meer straling produceert dan dat je een meter van de reactor wand van Doel staat. Om maar even een voorbeeld te geven.
Eeklo en omstreken... daar zou ik zelf niet willen wonen!
Sent from over-priced mobile deviceLast edited by Alfa-Beemer; 26/04/2015, 20:53.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
en gij moet leren rekenen
electromotor is efficienter (en een pak) dan een verbrandingsmotor. Dus zelfs al zouden we morgen al die olie gebruiken voor electriciteit te maken, dan nog doen we er profijt mee.
en ge moet niet gaan verwachten dat we morgen allemaal electrisch gaan rijden, noch dat we morgen massaal kunnen (of willen) overschakelen naar een meer duurzame manier van energieopwekking
maar ge moet ergens beginnen. Electrisch rijden (onder welke vorm dan ook) is daar één van, minder rijden ook trouwens (maar dat willen veel mensen nu net niet doen). In een ideale wereld kocht iedereen het meest zuinige model dat er was, maar dat zie ik evenmin gebeuren.
Comment
-
dus het systeem waar vrachtwagens nu rondrijden als rijdende opslagplaats is the way to go? Dat blijft zo lang duren tot de prijs van energie dermate hoog wordt dat men weer een ander kostenefficiente oplossing gaat zoeken.
Feit is dat als je toch wil praten over CO² of andere vervuilende stoffen, niemand dat nu betaalt bij alles wat je gebruikt of verbruikt. En dan is het heel makkelijk om daar wat praat over te verkopen.
Comment
-
Er bestaan zeker al elektrische bestelwagens en ja zelfs vrachtwagens.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
succes om uw goederen in de stad te krijgen
waterwegen moeten meer gebruikt worden ja, alsook het spoor. Maar ge komt er niet overal mee. Vrachtwagens onder welke vorm dan ook (electrisch of niet) blijven dus noodzakelijk. Willen we dat niet meer, zullen we toch ook op een heel andere manier moeten gaan leven. Geen consumptiegoederen meer uit andere landen, enkel nog hetgeen lokaal gemaakt is. Misschien dat die tijd er nog gaat komen omdat we geen keuze hebben op dat moment, maar nu wilt niemand (buiten een paar uitzonderingen) dat voorrecht afstaan. Ook de overheid wil daar niets aan doen (net zo min aan de energievraag en -behoefte) want dat kost hun stemmen. Liever doorschuiven naar de generaties na ons en die ervoor laten opdraaien met op dat moment draconische maatregelen.
Comment
-
@ flappy Hmm
Rendement van een kernencentrale, transformatie verlies. Transport verliezen, opslagverliezen en dan het rendement van de motor. Ik denk dat de rechtstreekse aandrijving van een auto nog altijd rendabeler is dan er eerst stroom van te maken...met dezelfde brandstof. Via dezelfde stationaire verbrandingsmotor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenen gij moet leren rekenen
electromotor is efficienter (en een pak) dan een verbrandingsmotor. Dus zelfs al zouden we morgen al die olie gebruiken voor electriciteit te maken, dan nog doen we er profijt me dat we morgen massaal kunnen (of willen) overschakelen naar een meer duurzame manier van energieopwekking
maar ge moet ergens beginnen. Electrisch rijden (onder welke vorm dan ook) is daar één van, minder rijden ook trouwens (maar dat willen veel mensen nu net niet doen). In een ideale wereld kocht iedereen het meest zuinige model dat er was, maar dat zie ik evenmin gebeuren.Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichteneen electriciteitscentrale doet dat centraal en is daardoor veel beter te controleren
auto's rijden overal rond en maken daar lokaal de vervuiling
Comment
-
da's al berekend en men kwam op ongeveer 10% verschil uit. Niet zo veel natuurlijk als we zouden willen natuurlijk.
Ik weet ook niet hoe het nu verder moet, maar zoals we nu bezig zijn is het regelrecht een weg naar de afgrond. Die staat voor onze generatie nog veraf en hebben wij de luxe om onze ogen en oren dicht te houden en te doen alsof er niets aan de hand is. Ik vrees (en hoop uiteindelijk van niet) dat mijn kinderen het een pak moeilijker gaan hebben.
Comment
-
ik had onlangs een boekje vast over auto technologie gedrukt in de jaren 60.
Daarin zeiden ze dat we tegen 2000 we ons in vliegende schotels gingen verplaatsen. Als je dan bedenkt dat 70% van het wagenpark vandaag bestaat uit diesels wat toen enkel gebruikt werd voor vrachtwagens...dan heeft de verbrandingsmotor het nog lang uitgehouden!toen spraken ze al van schadelijke uitlaatgassen.
dit is de eerste elektrische auto
We zijn geneigd te denken dat de eerste elektrische auto die voor iedereen beschikbaar werd, nog niet zo heel lang geleden geproduceerd is. Als we daarmee bedoelen dat het 113 jaar geleden is, dan zou het kloppen. Zó lang is het al geleden dat de firma Baker Motor Vehicle Company de eerste elektrische auto af had. Helaas, het werd geen succes. De op benzine draaiende auto's reden niet alleen een stuk sneller, ze waren ook nog eens goedkoper. Na 15 jaar werd het bedrijf opgedoekt. Dat was meteen ook het einde van de elektrische auto. Toch voor een hele tijd. Nu een liter benzine bijna even duur is als een kleine auto komt daar gelukkig verandering in. Toch kunnen we niet ontsnappen aan mijmeren. Hoe zou de wereld er uit hebben gezien moest men toch verder zijn gegaan met de elektrische auto? Gelukkig hebben we de foto's nog!
Comment
-
dirk: zeg me waar ik akkoord ben met kernenergie? Ik heb me hier al meermaals op het forum hier negatief over uitgesproken.
Fukushima en heel de problematiek die er nu nog steeds aan vasthangt hebben die mening alleen maar versterkt.
maar de uitstoot van een centrale valt beter te controleren dan het theoretisch ideaal dat we met onze auto's zouden halen. We rijden teveel te korte afstanden waar alle ingrepen die constructeurs gedaan hebben om rijden properder te maken toch niet van dienst zijn.Last edited by flappy; 26/04/2015, 21:39.
Comment
-
Tesla Model S
Kern energie is op dit moment wel het meest rendabele alternatief om te zorgen dat we de brug van fossiel naar alternatief kunnen overbruggen. Als we het over stroomvoorziening hebben.
Aan de kantlijn ik ben aan het bouwen en zal zorgen dat ik voor meer dan 95%zelf kan voorzien in de energie voor mijn huis en bedrijf. Incl. Verwarming!
Sent from over-priced mobile deviceLast edited by Alfa-Beemer; 26/04/2015, 21:34.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
ja en nee
qua rechtstreekse uitstoot hebben ze enkel waterdamp (ook een broeikasgas trouwens), maar je kan niet rond de gevolgen op lange termijn. Wat met het afval dat er uit voortkomt? De discussie in België is nog altijd niet gedaan waar we nu met het afval moeten blijven. Laat staan hoe we er zeker van kunnen zijn dat het gedurende 10.000 jaar veilig kan bewaard worden.
Thorium reactors kunnen uitsluitsel geven had men er meer onderzoek naar gedaan om een goede werking te verkrijgen. Fusiereactoren zijn de toekomst maar de eerste in Frankrijk is nog steeds niet af en men heeft geen garantie over een goede werking ervan op dit moment (lees meer energieuitstoot dan wat men erin steekt).
misschien moet iedereen iets beter zijn best doen en gewoon proberen minder te verbruiken. Als ik zo rondom mij kijk wordt er nog heel wat energie verspild.
Comment
Comment