Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• elke minuut dat je met een verbrandingsmotor in de file staat, vervuil je. een electrische wagen verbruikt niks op die moment (uitgezonderd de radio, verlichting en eventuele verwarmingaanjager).

ik denk dat VEEEEEEEEEL mensen beter af zijn met een electrische wagen, en voor diegenen die er toch niet aan uitkunnen is er nog een fuel cell op methanol (=plantaardig). vrachtverkeer kan gelijkaardig gaan of eventueel nog op een PMPO motor.

we kunnen niet allemaal electrische rijden, we kunnen niet allemaal op biodiesel rijden, daarvoor is de wereldbol te klein (of wij met teveel)

Comment

• Mijn auto met thermische motor stoot niks uit als em stil staat in de file!

Sent from over-priced mobile device
      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• er is al stop en start

maar als je hier op het forum leest, zetten er veel dat af omdat het ambetant is

op de nieuwe van de vrouw staat het ook en mij stoort het niet dat de motor zich uitschakelt bij de dode momenten
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          elke minuut dat je met een verbrandingsmotor in de file staat, vervuil je. een electrische wagen verbruikt niks op die moment (uitgezonderd de radio, verlichting en eventuele verwarmingaanjager).

ik denk dat VEEEEEEEEEL mensen beter af zijn met een electrische wagen, en voor diegenen die er toch niet aan uitkunnen is er nog een fuel cell op methanol (=plantaardig). vrachtverkeer kan gelijkaardig gaan of eventueel nog op een PMPO motor.

we kunnen niet allemaal electrische rijden, we kunnen niet allemaal op biodiesel rijden, daarvoor is de wereldbol te klein (of wij met teveel)
          Dat is het probleem...als iedere Indiër en Chinees ne auto wil en kan betalen...en s 'avonds een stuk vlees op z'n bord. Dan is de aardbol er meteen aan.

Dat is de hypocrisie van de westerse wereld...wij mogen en zij liever niet hehe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
            Dat is het probleem...als iedere Indiër en Chinees ne auto wil en kan betalen...en s 'avonds een stuk vlees op z'n bord. Dan is de aardbol er meteen aan.

Dat is de hypocrisie van de westerse wereld...wij mogen en zij liever niet hehe
            Nu zijn we der. Dat is het grootste probleem!

Comment

• Eigenlijk is er voldoende hernieuwbare energie (zon, wind, water) voor handen om de behoefte van de hele aardbol te kunnen voldoen.
              Alleen moet er een manier gevonden worden om deze energie op een goede manier overal ter wereld te kunnen benutten.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• wind is er niet genoeg

water waarschijnlijk ook niet

rest enkel nog de zon en zolang we geen manier hebben gevonden om die energie op een degelijke manier te kunnen opslagen blijft ook dat een randgegeven
                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  wind is er niet genoeg

rest enkel nog de zon en zolang we geen manier hebben gevonden om die energie op een degelijke manier te kunnen opslagen blijft ook dat een randgegeven
                  Wind is er wel genoeg http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...e-wereld.dhtml

Over water heb ik nog niet zoveel terug gevonden, maar je kan er wel op verschillende manieren energie uit halen.

En zon, die is er ook meer dan voldoende, en zelfs het opslagen is niet nodig, alleen het netwerk moet volledig anders. Als het hier nacht is, is het ergens anders immers dag.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• nope wind is er niet genoeg om alle energievraag in de wereld te dekken

en ondanks alle inspanningen neemt de hoeveelheid energie uit fossiele brandstoffen enkel maar toe

www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                      Ja want dan rijden we op elektriciteit van 80% kanker centrales...

Dat zal DE oplossing zijn.

Weet je hoe de benzine voor jouw verbrandingsmotor wordt geraffineerd? Met de electriciteit nodig o m10l benzine te raffineren rijdt een Tesla meer dan 100 km ver.

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      @ flappy Hmm
                      Rendement van een kernencentrale, transformatie verlies. Transport verliezen, opslagverliezen en dan het rendement van de motor. Ik denk dat de rechtstreekse aandrijving van een auto nog altijd rendabeler is dan er eerst stroom van te maken...met dezelfde brandstof. Via dezelfde stationaire verbrandingsmotor...
                      Neen, waarom zou dat efficiënter zijn? Thermische motoren zetten energie om in warmte, en dat is in een kleine installatie nooit efficiënt.

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      wind is er niet genoeg

Dus moeten we zo energie-efficient onze energiegebruiken. En stoppen met ruwe petroleum te raffineren, dat is gewoon energieverkwisting
                      BMW 420dA : >>>

Comment

• wat ik wel leuk vind aan die tesla is dat die niet zo dat ultra linkse gedoe nastreeft...en ze denken nog een beetje aan de petrolheads die wel hun brullende motoren gaan moeten missen.

Daar kan je dus echt gewoon mee vlammen

Comment

• ik ben zeker geen ultralinkse

ik stel helaas gewoon vast...
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            ik ben zeker geen ultralinkse

ik stel helaas gewoon vast...
                            oh post was voor niemand bedoelt hoor...is gewoon mijn idee over de tesla.Ik vind het leuk dat ecologisch verantwoord is maar toch nog rijplezier kan verschaffen.

Comment

• German car manufacturer Audi has reportedly invented a carbon-neutral diesel fuel, made solely from water, carbon dioxide and renewable energy sources.

Voila, milieuvriendelijke synthetische diesel.
                              Problem solved en Tesla kan de boeken toe doen (maar eerst een batterij maken die mijn iPhone een dag of 3 aan de praat houdt).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                http://www.sciencealert.com/audi-hav...-air-and-water

Voila, milieuvriendelijke synthetische diesel.
                                Problem solved en Tesla kan de boeken toe doen (maar eerst een batterij maken die mijn iPhone een dag of 3 aan de praat houdt).

Al wie denkt dat de industrie zomaar even 120 jaar ontwikkeling in de vuilbak gaat zwieren zal nog versteld staan.

Comment

• Blijkbaar is Tesla met die huishoudbatterijen begonnen met nevenactiviteiten.
                                  Met als doel een massaproductie op te starten waardoor er geld in de schuif komt.

Hopen dat het lukt, alleen dan kan de prijs van volgende generatie Tesla worden gedrukt om alzo ook binnen het bereik te komen van de modale particulier.

Maar ook bij die huishoudbatterijen komt hetzelfde nadeel boven water : slechts tijdelijke en beperkte opslag van elektrische energie is mogelijk als je de kostprijs beperkt wil houden.

Het is de vraag of een gemiddeld huisgezin met of zonder panelen bereid is die kosten te gaan doen voor enkel en alleen het opvangen van een tijdelijke stop in stroomvoorziening.
                                  Als die er al komt.

Comment

• misschien een ideale vervanger voor een dieselgenerator maar hier in west europa heb je amper tot nooit stroomuitval dus is zo een batterij overbodig.

Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                                    oh post was voor niemand bedoelt hoor...is gewoon mijn idee over de tesla.Ik vind het leuk dat ecologisch verantwoord is maar toch nog rijplezier kan verschaffen.

buiten die acceleratie van die insane mode is er verder ook niets aan he. Net zoals je een Launch Control hebt bij sportwagens. dit is zeer belastend voor de wagen en natuurlijk nefast voor het verbruik. Al is het stroom of brandstof.

en dat die veel rijplezier geeft...dat is me nog de vraag. heb al gehoord dat bij sportief rijden direct het battery pack te warm wordt en deze dan in noodloop komt

voor de prijs van iets boven de 140 000 euro voor de P85d met opties koop ik toch liever een RS6 van 145 000 euro full option.
                                    Last edited by Liquid Li0n; 27/04/2015, 19:32.
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Groot verschil in de rekeningen nadat je de dealer betaald hebt.
                                      De RS6 wordt zwaar belast op alle mogelijke manieren, en de Tesla wordt bijna gesponsord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                        misschien een ideale vervanger voor een dieselgenerator maar hier in west europa heb je amper tot nooit stroomuitval dus is zo een batterij overbodig.

buiten die acceleratie van die insane mode is er verder ook niets aan he. Net zoals je een Launch Control hebt bij sportwagens. dit is zeer belastend voor de wagen en natuurlijk nefast voor het verbruik. Al is het stroom of brandstof.

en dat die veel rijplezier geeft...dat is me nog de vraag. heb al gehoord dat bij sportief rijden direct het battery pack te warm wordt en deze dan in noodloop komt

voor de prijs van iets boven de 140 000 euro voor de P85d met opties koop ik toch liever een RS6 van 145 000 euro full option.

Vertel me eens waarom het zwaar belastend is om een elektromotor op nominaal vermogen te gebruiken...
                                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                          Vertel me eens waarom het zwaar belastend is om een elektromotor op nominaal vermogen te gebruiken...
                                          Voor de motor niet maar wat met al de rest!

Comment

Working...
                                          X