Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
    Voor de motor niet maar wat met al de rest!
    Idd.. ik kreeg er al een beetje hoofdpijn van. ;-)
    Ik zou dat in de praktijk toch niet te vaak gebruiken denk ik...

    zeer steriele auto voor de rest, dat blijft vrees ik het nadeel van de elektrische auto.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      ...
      zeer steriele auto voor de rest, dat blijft vrees ik het nadeel van de elektrische auto.
      Ik vermoed dat je er nog niet mee gereden hebt.
      Heb je de tientallen Youtube-filmpjes nog niet gezien van de-van-hun-sokken-geblazen Tesla-passagiers?

      Die heb ik van andere wagens nog niet gezien.

      Steriel is hij dus zeker niet. Prestige en looks mist hij wel en zijn interieur vind ik een zware afknapper. Dat staat het neertellen van >100.000 compleet in de weg.

      Maar ermee accelereren zonder te glimlachen is onmogelijk...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
        Ik vermoed dat je er nog niet mee gereden hebt.
        Peut... heb met de P85D gereden en een paar keer vanuit stilstand mogen vertrekken, waarom zou ik er anders over beginnen.
        Tuurlijk doet dat iets met je, zo'n heftige acceleratie, maar veel anders dan Insane zou ik het ook niet omschrijven.
        Dat is niet de definitie van rijplezier voor mij vrees ik.
        Enkele voordelen aan de wagen zijn evengoed z'n nadelen, zoals de stilte in het interieur.
        Er zullen momenten zijn dat je die stilte apprecieert, maar een beetje deftig motorgeluid mis je toch wel snel (ik toch).
        Ook na de testrit blijf ik in dubio over de wagen.
        Het verstand is verkocht, want in veel aspecten is dit gewoon de overtreffende trap.
        Maar m'n hart denkt daar anders... een BMW M4 bijvoorbeeld, doet mij meer, als totaalplaatje.
        En dan mag een Tesla nog zo snel vertrekken vanuit stilstand, dat is een steriele beleving omdat dit haast te perfect verloopt, geen tractieverlies, geen versnellingen, geen motorgeluid, gewoon één kei harde duw, zingende tandwielen en een paar seconden later kan je alleen maar concluderen dat dit inderdaad Insane is... te gek voor woorden. Maar echt plezant? Goed voor uw passagier de stuipen op het lijf te jagen, dat wel.

        Comment


        • Zet u anders eens naast mij in iets van +/- 350pk met M badge op de Nördschleife. Dat zal meer indruk nalaten dan een sprintje van amper een paar seconden.


          Sent from over-priced mobile device
          U hoeft dit niet te lezen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
            Zet u anders eens naast mij in iets van +/- 350pk met M badge op de Nördschleife. Dat zal meer indruk nalaten dan een sprintje van amper een paar seconden.


            Sent from over-priced mobile device
            Waar kan ik mij inschrijven voor die wonderlijke ervaring?
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • Ben ik nu verkeerd, maar is een tesla niet bedoeld voor op.de openbare weg ? En is een m versie een track toy dat toevallig op,de openbare weg mag ?

              ik vind een m ook leuk, maar ik doe nooit circuit. Is het dan ook niet een beetje gek om een m te kopen ?
              Last edited by ; 28/04/2015, 07:42.

              Comment


              • Tesla Model S

                Dat was het punt niet. Ik vind pure rechtuit acceleratie één van de saaiste dingen in t auto landschap (dat is 3 keer leuk en dan heb je het wel gehad). Om dan op basis van die eigenschap iets de hemel in prijzen vind ik absurd. Een wagen voor de openbare weg moet me dunkt aan andere eigenschappen voldoen dan sub 3 sec 0-100 doen.


                Sent from over-priced mobile device
                Last edited by Alfa-Beemer; 28/04/2015, 08:19.
                U hoeft dit niet te lezen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                  Een wagen voor de openbare weg moet me dunkt aan andere eigenschappen voldoen dan sub 3 sec 0-100 doen.
                  Zeker, dat!

                  Zoals daar zijn...

                  Plaats bieden aan 5 volwassenen en 2 kinderen?
                  Automatisch obstakels detecteren en het rijgedrag eraan aanpassen?
                  Een breedbeeld camerazicht bieden op wat achter u gebeurt?
                  Op een adaptieve manier een snelheid kunnen aanhouden die rekening houdt met het onvoorspelbare gedrag van voorliggers?
                  Permanent toegang bieden tot het internet?
                  In de essentiële taken bediend kunnen worden door spraakbevelen?
                  Zitcomfort bieden?
                  Over volwaardige koffers beschikken achteraan EN vooraan?
                  De inzittenden beschermen met vijfsterren kreukvastheid bij impact?
                  Van op afstand kunnen bediend en gevolgd worden via smartphone of tablet?
                  Geen schadelijke, kankerverwekkende of ademhaling storende stoffen uitstoten tijdens het rijden?

                  Tja, wagens die dit ALLEMAAL hebben, vind je nog niet op de markt, hee...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                    Dat was het punt niet. Ik vind pure rechtuit acceleratie één van de saaiste dingen in t auto landschap (dat is 3 keer leuk en dan heb je het wel gehad). Om dan op basis van die eigenschap iets de hemel in prijzen vind ik absurd. Een wagen voor de openbare weg moet me dunkt aan andere eigenschappen voldoen dan sub 3 sec 0-100 doen.


                    Sent from over-priced mobile device

                    zever.


                    Elke keer als ik voluit vertrek, al dan niet met lc, in de 911 lach ik. Ja bochten pakken doe ik er ook mee, en zeker niet kalm.

                    Maar dat gevoel van acceleratie en geluid en trillingen, ja dat maakt een normale mens ook blij.
                    BMW X5 45e

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                      Zet u anders eens naast mij in iets van +/- 350pk met M badge op de Nördschleife. Dat zal meer indruk nalaten dan een sprintje van amper een paar seconden.


                      Sent from over-priced mobile device

                      ja want een 1M moet je zeker vergelijken met een tesla? wtf
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        ja want een 1M moet je zeker vergelijken met een tesla? wtf
                        We hadden het over 't gevoel van rechtuit acceleratie...
                        U hoeft dit niet te lezen.

                        Comment


                        • vergelijk een Tesla met modellen van dezelfde orde: genre bmw 7 reeks, audi A8, mercedes E of zelfs S klasse, jaguar XJ, enzovoort

                          het vergelijken met een sportwagen is nonsens, ook al heeft de tesla misschien wel de acceleratiecapaciteit ervan.

                          Als je dat doet, is inderdaad de binnenafwerking minder in vergelijking met die andere grootheden, maar moet de auto op zich er zeker niet voor onderdoen. Ik hoop dat hun kleiner model de rest van autoindustrie zo hard aan het denken zet, dat die wel gaan moeten mee doen om niet als ouderwets aanzien te worden.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            vergelijk een Tesla met modellen van dezelfde orde: genre bmw 7 reeks, audi A8, mercedes E of zelfs S klasse, jaguar XJ, enzovoort

                            het vergelijken met een sportwagen is nonsens, ook al heeft de tesla misschien wel de acceleratiecapaciteit ervan.

                            Als je dat doet, is inderdaad de binnenafwerking minder in vergelijking met die andere grootheden, maar moet de auto op zich er zeker niet voor onderdoen. Ik hoop dat hun kleiner model de rest van autoindustrie zo hard aan het denken zet, dat die wel gaan moeten mee doen om niet als ouderwets aanzien te worden.
                            Dat was nu net het punt dat ik wou maken. Die 0 - 100 tijd als selling point is idioot.

                            Op vlak van comfort, ruimte, gadgets, wegligging zijn de BMW 7 reeks, Audi A8, Mercedes S klasse en Porsche Panamera veel beter!
                            U hoeft dit niet te lezen.

                            Comment


                            • wegligging gaat toch moeilijk zijn omdat de Tesla een heel laag zwaartepunt heeft en de batterijen er ook voor zorgen dat de auto heel stijf is

                              en gadgets? The sky is the limit bij Tesla vermits ze alles softwarematig kunnen wijzigen aan de auto en kunnen aanbieden aan de klant via het enorme tablet in het midden. De andere constructeurs zitten daar voor een stuk vast in de nog hard ware matige aanpak. Zeker porsche met hun middenconsole vol met knoppen. Elke knop 1 functie: da's allemaal goed en wel maar daar houd het dan ook bij op. Extra's inbouwen gaat niet of kost heel veel geld. Bij Tesla sta je op en ben je verrast door een extra functionaliteit die men heeft geprogrammeerd (nuttig of niet spreek ik met niet over uit) en die vooral gratis voor niets is.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Ik adviseer u toch eens één van de optie lijsten, euhm neen lijsten kan je niet zeggen, bijna naslagwerken van een BMW7 of S-Klasse door te nemen. Opties en gadgets is veel meer dan een oversized iPad hé met wat nieuwe functionaliteit op basis van aanwezige hardware. Bijvb. Op 't vlak van zit-comfort kan een Tesla nog niet eens tippen aan een BMW 5 met comfort-zetels. Ga dan eens in een S klasse zitten die qua zetels tot het maximum is uitgerust en ge wilt in die Tesla zelfs niet meer zitten. en Op 't Vlak van wegligging rijden de grote 4 een Tesla na een paar bochten gewoon los.

                                Beke serieus zijn hé mensen. Heel leuk en aardig maar je kan er niet rond dat een Model S minstens 20k in basis te duur is voor wat het is.
                                Last edited by Alfa-Beemer; 28/04/2015, 10:37.
                                U hoeft dit niet te lezen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Idd.. ik kreeg er al een beetje hoofdpijn van. ;-)
                                  Ik zou dat in de praktijk toch niet te vaak gebruiken denk ik...

                                  zeer steriele auto voor de rest, dat blijft vrees ik het nadeel van de elektrische auto.
                                  Je kan toch niet van Tesla verwachten dat ze bij hun 2de model al direct een karakter en uitgesproken imago hebben.

                                  Wie had er 5 jaar geleden gedacht dat een nieuwe speler op de markt zou komen die direct zo veel succes en aandacht zou krijgen.
                                  Geef ze eens wat tijd om dat verder uit te bouwen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                    Ik adviseer u toch eens één van de optie lijsten, euhm neen lijsten kan je niet zeggen, bijna naslagwerken van een BMW7 of S-Klasse door te nemen. Opties en gadgets is veel meer dan een oversized iPad hé met wat nieuwe functionaliteit op basis van aanwezige hardware. Bijvb. Op 't vlak van zit-comfort kan een Tesla nog niet eens tippen aan een BMW 5 met comfort-zetels. Ga dan eens in een S klasse zitten die qua zetels tot het maximum is uitgerust en ge wilt in die Tesla zelfs niet meer zitten. en Op 't Vlak van wegligging rijden de grote 4 een Tesla na een paar bochten gewoon los.

                                    Beke serieus zijn hé mensen. Heel leuk en aardig maar je kan er niet rond dat een Model S minstens 20k in basis te duur is voor wat het is.
                                    die 20K teveel klopt niet hé. Dat is al voor een groot stuk de prijs van de batterijen die ge betaalt. Maw ge betaalt al een stuk voor de energie op voorhand die ge gaat gebruiken. Maar dan nog blijft het in vergelijking met een verbrandingsmotor goedkoper. Als je wat km's maakt zit ge snel aan bedragen als ge ze optelt die dit bedrag overstijgen. En dan spreken we nog niet over het onderhoud en dergelijke.

                                    En rust die andere wagens maar eens full option uit. Da's dan direct prijs Tesla x 2. 't is zoals Tommie zegt: het is hun eerste auto (die lotus afgeleide was een mooie testwagen). En nu al met zo'n spel op de markt komen vind ik al heel straf.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                      Heel leuk en aardig maar je kan er niet rond dat een Model S minstens 20k in basis te duur is voor wat het is.
                                      Vergeet niet dat dit een bewuste politiek is vanwege Tesla: eerst enkele modellen (Roadster, S en X) positioneren in de "upper class" markt, om dan met de (inderdaad te dure) opbrengst daarvan hun R&D te kunnen financieren van de toekomstige, financieel wél voor velen haalbare middenklasser.
                                      De huidige early adopters betalen dus eigenlijk mee aan de toekomstige e-auto van jan-en-alleman!

                                      Comment


                                      • Ik zou toch graag weten wie een Tesla of eender welke andere full-electrische wagen zou kopen waren er geen fiscale voordelen.
                                        Niemand zal hiervoor zijn reeds belast spaarpotje breken, zeker niet voor een wagen van deze prijs.
                                        Het is als de zonnepanelen, de mensen kopen een product niet, ze kopen een voordeel. De dag dat het voordeel verdwijnt is het liedje gedaan...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          Ik zou toch graag weten wie een Tesla of eender welke andere full-electrische wagen zou kopen waren er geen fiscale voordelen.
                                          Niemand zal hiervoor zijn reeds belast spaarpotje breken, zeker niet voor een wagen van deze prijs.
                                          Het is als de zonnepanelen, de mensen kopen een product niet, ze kopen een voordeel. De dag dat het voordeel verdwijnt is het liedje gedaan...
                                          Nou, veel van die "voordelen" zijn er in België toch niet, zunne.
                                          Vroeger had je nog een subsidie van het Agentschap Ondernemen in Vlaanderen, maar die is compleet weggevallen sinds het aantreden van de regering Michel I.
                                          En die 120% aftrekbaarheid, is slechts een staaltje van typische Belgische fiscale koterij: het extraatje dient op een tijdelijke rekening geboekt te worden totdat je ooit je vennootschap liquideert, waarbij die reserve uitgekeerd wordt... mits 25% belasting erop te betalen. Met dank aan de regering Di Rupo I, dit laatste.

                                          Je ziet dus dat alle regeringen in dit landje het toch zo goed voor hebben met hun onderdanen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X