Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
    Voor die prijs heb je wel enkel de batterij.
    Hier komt een pakket vermogenelektronica bij die het geheel moet gaan sturen.
    Dan zit je minstens 50% hoger in prijs.

Onze panelen (4.4 kW) genereren op een zonnige dag tot 30 kWh.
    Met max. 7 kWh opslagcapaciteit ben je dan wel erg beperkt.

Vandaar, ook hier staat prijs niet in verhouding tot de capaciteit.
    Kosten/baten niet bepaald interessant.
    verbruikt gij meer dan 7kwh 's avonds? Indien ja, misschien dan toch eens uw verbruikspatroon nakijken en zien wat ge daar kunt aan doen.
    ik heb ook panelen op het dak liggen en die dienen enkel om het eigen verbruik te dekken, niet om groenstroomcertificaten binnen te rijven
    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      verbruikt gij meer dan 7kwh 's avonds? Indien ja, misschien dan toch eens uw verbruikspatroon nakijken en zien wat ge daar kunt aan doen.
      ik heb ook panelen op het dak liggen en die dienen enkel om het eigen verbruik te dekken, niet om groenstroomcertificaten binnen te rijven
      Kleine dataroom verbruikt toch iets.

Sent from over-priced mobile device
      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Flappy, de achterliggende gedachte is wel zeker positief en weldoordacht.

Alleen kan dit systeem pas gaan werken als consumenten bereid zijn om hiervoor te betalen.
        De meeste mensen hebben zelfs geen panelen en kunnen dus alleen wat schuiven met dal-piekuren.

Voor het opvangen van een tijdelijke stop ( max 3 uren ) vermoed ik dat de meesten zich zullen behelpen met wat kaarsjes. De diepvries kan deze tijd overbruggen.

Comment

• niet iets wat de meeste mensen hebben thuis staan dus

als het gemiddeld stroomverbruik 3500 kwh is per jaar, zit je aan 9.5 kwh gemiddeld per dag. Als zo'n batterij enkel wordt gebruikt om het piekverbruik op te vangen gaat het toch goedkoper zijn dan een nieuwe centrale te bouwen.
          Het piekverbruik is gesitueerd tussen 6 en 7 uur 's avonds. Wie er dan 7kwh doordraait is helemaal niet goed bezig.
          De batterij kan zich op laden door zonnepanelen ofwel via nachttarief of zelfs in de dag op de dode momenten. Dat kan je zelfs sturen door via het net een signaal door te sturen wanneer de batterij zou mogen beginnen opladen alsook wanneer die haar energie zou moeten afgeven aan het net.
          Last edited by flappy; 03/05/2015, 13:34.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Kostprijs Flappy. 't Sop moet de kolen waard zijn.

Comment

• nogmaals: vergelijk het met de prijs van een nieuwe centrale

een energieleverancier kan zelfs met de eindverbruiker werken op basis van leasing-, verhuur- of afbetalingsformule. De leverancier kan de prijs nog verder drukken omdat die in het groot kan aankopen wat de eindgebruiker ook ten goede komt.
              Als er al gasketels verhuurd worden, dan kan dit evengoed aangeboden worden. Er gaat iets gedaan moeten worden want de manier waarop we nu bezig zijn is niet de goede.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Tesla Model S

Dan gaan we het volledig plaatje moeten berekenen. Wat kost energie de Belg, de maatschappij en de overheid. Inclusief alle neven effecten van de intercommunales en financiering van gemeenten door meerwaarde dividenden om maar even een voorbeeld te geven.

Dat resultaat dan vergelijken met wat alternatieven zouden kunnen betekenen.

Wie heeft er zin om hier de komende 6 maanden wat zondagen en avonden voor op te offeren?

Last edited by Alfa-Beemer; 03/05/2015, 14:22.

Comment

• Is het niet zo dat de niet verbruikte elektriciteit van zonnepanelen de meter doen terugdraaien?

Dus uit winstoogmerk is die batterij ook voor zonnepaneelbezitters overbodig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
                    Is het niet zo dat de niet verbruikte elektriciteit van zonnepanelen de meter doen terugdraaien?

Dus uit winstoogmerk is die batterij ook voor zonnepaneelbezitters overbodig?
                    natuurlijk, zeker voor de gesubsidieerde zonnepanelen, koppel ze los en je kan fluiten naar je gsc's

Comment

• Weeral een prijsverhoging doorgevoerd door tesla.. Sinds de daling van de euro al de derde als ik het goed heb.. Ongeveer 15.000 euro duurder tov half jaar geleden.

Beetje teveel van het goede
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        Weeral een prijsverhoging doorgevoerd door tesla.. Sinds de daling van de euro al de derde als ik het goed heb.. Ongeveer 15.000 euro duurder tov half jaar geleden.

Tesla, de wagen voor de Marc Couckes van deze wereld

Comment

• Mja.. Niet noodzakelijk maar wanneer je weet dat hij enkel en alleen zoveel duurder is geworden door de koers dollar/euro dan ben je als consument toch niet meer zo snel geneigd tot aankoop over te gaan? Kan mij moeilijk inbeelden dat ik met dat standpunt alleen zou staan

Comment

Mja.. Niet noodzakelijk maar wanneer je weet dat hij enkel en alleen zoveel duurder is geworden door de koers dollar/euro dan ben je als consument toch niet meer zo snel geneigd tot aankoop over te gaan? Kan mij moeilijk inbeelden dat ik met dat standpunt alleen zou staan
                            Dat weten wij, maar velen gaan dat straks niet opmerken denk ik. De Model S en optiepolitiek is sowieso onderhevig aan verandering... Ik spreek nu voor mezelf, maar ben al lang vergeten op hoeveel de Model S een half jaar geleden uitkwam.

Comment

• Ga je er eentje bestellen eigenlijk ?

Comment

• Weet je, toen ik 'm kocht, was de koers 1 EUR voor 1,20 USD, en toch werden de Amerikaanse prijzen zonder conversie overgenomen: enkel de "$" werd in een "€" veranderd, de getallen bleven onaangeroerd. Nu de USD bijna een EUR waard begint te worden, beginnen ze hun europrijzen naar omhoog aan te passen. Klopt toch ook niet helemaal, hee...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                  Weet je, toen ik 'm kocht, was de koers 1 EUR voor 1,20 USD, en toch werden de Amerikaanse prijzen zonder conversie overgenomen: enkel de "$" werd in een "€" veranderd, de getallen bleven onaangeroerd. Nu de USD bijna een EUR waard begint te worden, beginnen ze hun europrijzen naar omhoog aan te passen. Klopt toch ook niet helemaal, hee...
                                  Weet iemand hoe ver ze nu staan met productie (montage) in Europa? Want dit zou normaliter de prijs naar beneden moeten halen aangezien ze zo een hoop minder import taxen moet betalen.

Comment

Ga je er eentje bestellen eigenlijk ?
                                    Ik heb een order op een P85D lopen ja, dinsdag is de deadline.
                                    Vrijdag ga ik testrijden met een M4, kwestie van toch nog één keer in mijn leven de petrolhead uit te kunnen hangen.
                                    Keuze gaat dus tussen die 2.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Ik heb een order op een P85D lopen ja, dinsdag is de deadline.
                                      Vrijdag ga ik testrijden met een M4, kwestie van toch nog één keer in mijn leven de petrolhead uit te kunnen hangen.
                                      Keuze gaat dus tussen die 2.
                                      M4! Zoveel meer emotie.

Comment

Weeral een prijsverhoging doorgevoerd door tesla.. Sinds de daling van de euro al de derde als ik het goed heb.. Ongeveer 15.000 euro duurder tov half jaar geleden.

Heb de indruk dat ze deze "trukken van de foor" ook bij Jeep hanteren.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                          Weet je, toen ik 'm kocht, was de koers 1 EUR voor 1,20 USD, en toch werden de Amerikaanse prijzen zonder conversie overgenomen: enkel de "$" werd in een "€" veranderd, de getallen bleven onaangeroerd. Nu de USD bijna een EUR waard begint te worden, beginnen ze hun europrijzen naar omhoog aan te passen. Klopt toch ook niet helemaal, hee...
                                          is marketing he, in VS zijn ze precies "prijsgevoeliger"

bmw verkoopt zijn auto's aan zotte prijzen in China, en ligt niet alleen aan kost invoerrechten

Comment

Working...
                                          X