Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Bij auto's met verbrandingsmotor ligt normverbruik en praktijkverbruik ook (soms ver) uit elkaar. Lijkt me logisch dat EV fabrikanten dezelfde truc gebruiken met hun opgegeven autonomie. Collega van mijn vrouw heeft een i3. Raken daarmee zelden boven 100kmMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenBij auto's met verbrandingsmotor ligt normverbruik en praktijkverbruik ook (soms ver) uit elkaar. Lijkt me logisch dat EV fabrikanten dezelfde truc gebruiken met hun opgegeven autonomie. Collega van mijn vrouw heeft een i3. Raken daarmee zelden boven 100km
Een ICE tank je op 2 mins en een EV, zelfs met supercharger ( van 0 tot 100%) een uurtje.
Moest een tesla een effectief rijbereik van 500km hebben gehad had ik er sowieso een gekocht. Maar het bereik tussen winter / zomer en snel/traag rijden is veel te groot.
Met mijn ICE 220 op teller en verbruik van 10 liter / 100.
160 teller en 7 liter.
120 teller en 5 liter.
Dat verschil is veel veel beperkter dan wat je met een EV bereikt.
Vraag me dan ook af Zouden ze dan geen "versnellingen" in een tesla kunnen steken ? Zodat dit verschil ik verbruik minder groot wordt ?previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenBizar, want de meeste tesla owners hangen nog een Tom-Tom tegen hun ruit. Maar ik vermoed dat dat sterk afhankelijk is van 3G dekking ?
Dat gedrocht kent alleen maar de kortste weg. Er is geen mogelijkheid om aan te geven dat je maximaal autosnelwegen wenst, tolwegen wenst te vermijden, e.d. Dingen die in de eerste de beste low-cost gps standaard zijn. Heb je geen of te zwakke 3G ontvangst, dan gebeurt er geen refresh van je kaart (ofwel is die te langzaam om werkzaam te blijven).
Kortom: de navigatie in de Model S is een wagen van dergelijke kostprijs onwaardig!
Comment
-
Dat is toch wel heel vreemd voor zo een auto, dat die navigatie enkel de kortste weg kent, de kortste weg is immers niet altijd de zuinigste route voor je verbruik, wat is zo een auto toch echt wel belangrijk is.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
mars heeft niet de massieve vloeibare ijzerkern zoals de aarde dat wel heeft
en net daardoor is mars zijn atmosfeer kwijt: weggevaagd door de zonnewind. Wij worden daar van gevrijwaard door het enorme magnetisch veld dat die vloeibare ijzerkern oplevert.
Verloren moeite als je het mij vraagt...
veel interessantere manen in ons zonnestelsel om te exploreren en eventueel te koloniseren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenVolledig gelijk, alleen is de range van een EV wel essentiëler dan de range van een ICE.
Een ICE tank je op 2 mins en een EV, zelfs met supercharger ( van 0 tot 100%) een uurtje.
Moest een tesla een effectief rijbereik van 500km hebben gehad had ik er sowieso een gekocht. Maar het bereik tussen winter / zomer en snel/traag rijden is veel te groot.
Met mijn ICE 220 op teller en verbruik van 10 liter / 100.
160 teller en 7 liter.
120 teller en 5 liter.
Dat verschil is veel veel beperkter dan wat je met een EV bereikt.
Vraag me dan ook af Zouden ze dan geen "versnellingen" in een tesla kunnen steken ? Zodat dit verschil ik verbruik minder groot wordt ?
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat is toch wel heel vreemd voor zo een auto, dat die navigatie enkel de kortste weg kent, de kortste weg is immers niet altijd de zuinigste route voor je verbruik, wat is zo een auto toch echt wel belangrijk is.
Comment
-
voor een electromotor is dat zeker van belang: hoe hoger de toerentallen hoe hoger zijn verbruik
een deftige CVT zou al uitsluitsel kunnen geven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenmars heeft niet de massieve vloeibare ijzerkern zoals de aarde dat wel heeft
Comment
-
als ge de volledige uitleg wilt hoe het werkt wil ik die wel geven maar daar is hier niet genoeg plaats voor
het is wel degelijk de vloeibare ijzerkern en die is niet statisch zoals ge denkt maar draait evengoed rond (en er is er niet 1 maar verschillende lagen)
voort hebt ge nog allerlei radioactieve bestanddelen in de kern (zoals plutonium bijvoorbeeld) welke heel veel energie afgeven en dus ook warmte om die kern mee vloeibaar te houden.
Dat dankt de aarde aan het feit dat het in zijn beginperiode is gebotst met Thea (qua grootte gelijk aan Mars) welke de zware kernen van beide planeten heeft samengevoegd en ook tot de geboorte van de maan heeft geleid (enfin in het begin waren het er twee, maar die zijn ook gebotst tot er maar 1 overbleef).
Mars zijn kern is afgekoeld en geeft daardoor ook geen magnetische straling meer af.
Comment
-
Mars buiten beschouwing gelaten lijkt et mij toch interessant om 2 versnellingen te hebben in de tesla. Ik dacht zelfs dat er EV's met versnellingen bestaan.
Hoe sneller hoe meer omwentelingen de "motor" in een EV dient te maken.
Zonder versnellingen zou een ICE maar 50km/u kunnen ?previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
Comment
-
door het grote koppel dat eigenlijk al beschikbaar is bij 0 toeren kan een electromotor een heel lange brugverhouding hebben en toch heel vlot vertrekken. En een electromotor kan dus ook vrij hoge toerentallen draaien. Dat allemaal maakt dat die toch mooie prestaties kan neerzetten ondanks geen versnellingsbak. Maar de topsnelheid kan nooit heel hoog zijn tenzij men een nog langere brugverhouding steekt en daardoor dus de optrekcapaciteit gaat beperken.
Maar als er een versnellingsbak aan te pas komt, zitten er daar ook weer aandrijfverliezen op net zoals bij een verbrandingsmotor. En bij een electromotor moet die bak heel sterk zijn wegens het enorme koppel dat die onmiddellijk vrijgeeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
Diesel en niks anders, terwijl veel mensen bijvoorbeeld beter af zouden zijn met een benzinemotor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenIn alle eerlijkheid: de navigatie in de Model S sucks!
Dat gedrocht kent alleen maar de kortste weg. Er is geen mogelijkheid om aan te geven dat je maximaal autosnelwegen wenst, tolwegen wenst te vermijden, e.d. Dingen die in de eerste de beste low-cost gps standaard zijn. Heb je geen of te zwakke 3G ontvangst, dan gebeurt er geen refresh van je kaart (ofwel is die te langzaam om werkzaam te blijven).
Kortom: de navigatie in de Model S is een wagen van dergelijke kostprijs onwaardig!
U stijgt nu wel gevoelig in mijn achtingMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenDa's ook de allereerste keer dat ik u een negatief punt zie 'toegeven'. Tot nog toe waren het altijd hoera-verhalen en werd alle kritiek gepareerd.
- Geen kleerhaakjes achteraan
- Te weinig bergruimte binnenin: zo is er niet de minste bergruimte aan de binnenkant van de (nochtans gigantisch dikke) deuren!
- Te kleine achteruitkijkspiegel binnenin
- Hoofdsteunen niet verstelbaar
En dan een pak minpunten, waar (gelukkig) intussen al een mouw aan gepast is in de nieuwste modellen:
- De hoedenplank achteraan de wagen was een optie van 300 EUR!
- Geen lane assist
- Geen side assist
- Geen adaptive cruise control
- Geen vierwielaandrijving (=> enorme sleet op de achterbanden)
Maar ik neem er al die punten graag bij, want het blijft een fantastische wagen om mee te rijden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenDat leasemaatschappijen hiervoor staan te trappelen, verbaast mij eigenlijk. Ik vind de zakelijke markt in België net super rigide.
Diesel en niks anders, terwijl veel mensen bijvoorbeeld beter af zouden zijn met een benzinemotor.
Als ik echter op forum van tesla lees dat er al wagens zijn die 5 drive units hebben laten vervangen en dat er talloze wagens mast hebben van een "milling sound" en een "clunck" sound dan valt het nog allemaal af te wachten.
Ik zou graag de eerste tesla eens zien die probleemloos 200-300.000 km heeft gedaan
MAAR als die model 3 echt een succes gaat worden dan koop je nu beter nog wat aandelenprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenModel 3 gaat minstens 50k kosten en met opties etc erbij zal die wel naar de 70-80 gaan tenzij dat ze een model 3 gaan bouwen met een batterij van 20-30kw dan zou die in basis wel eens 35k kunnnen kosten.
Als ik echter op forum van tesla lees dat er al wagens zijn die 5 drive units hebben laten vervangen en dat er talloze wagens mast hebben van een "milling sound" en een "clunck" sound dan valt het nog allemaal af te wachten.
Ik zou graag de eerste tesla eens zien die probleemloos 200-300.000 km heeft gedaan
MAAR als die model 3 echt een succes gaat worden dan koop je nu beter nog wat aandelen
Ik heb zo'n gevoel dat dit bij elektrische voertuigen en aanverwanten momenteel helemaal niet zo goed zit.
Comment
Comment