Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk in de eerste plaats ook veel IT-ers of tech geeks.
"Think different" was ooit een slogan van Apple die evengoed van toepassing is op Tesla.
Ja die was ik nog vergeten.... Ik heb er ook allemaal niets mee... Enkele weken geleden was ik op een Frans circuit om te rijden en Jaguar had daar 3 boxen afgehuurd en een leger ingenieurs waren daar aan de slag met laptops aan zo een formule-E auto waarmee ze wereldwijd gaan racen. Moest dat nu een of ander prototype of nieuwe formule auto met verbrandingsmotor geweest zijn hadden ze me daar buiten moeten dragen maa nu deed het me helemaal niets... Dit is misschien de toekomst maar voor mij persoonlijk ook het eindpunt. Hier haak ik af.
Dit is voor mij niet meer rijden maar mezelf verplaatsen...
Zich verplaatsen is dan ook de toekomst. Ik woon nu in Zaventem en kan de files iedere dag net vermijden, maar wat is rijplezier nog? Vooral de geur van zwartrokende diesels op de autostrade?! Nee echt, ik zou het niet meer weten. Nu kom ik er op dat Tesla een hepa filter heeft om deze geur van andere weggebruikers te neutraliseren...
Ik heb een cabrio gehad, een eco audi, een Passat familiewagen en mijn vader steeds Amerikanen met dikke V6 of V8 motoren en nu heeft hij een Bentley continental fs w12. Toch is het gelukzalig autorijden mij vreemd geworden. Dat is iets van de beginjaren 2000 voor mij persoonlijk. Alles is veel te gejaagd geworden. Zelfs een ritje laatst in een oldtimer met een straatwaarde van 1,5 miljoen euro deed me weinig. Er zat niet eens airco in ????
De stilte in een wagen, daar kan ik nu is gelukkig van worden. Vandaar ook het elektrisch rijden.
Een beroemd professor ingenieur in de mechanica zei me dit nog. Het zit bij ons ingebakken dat snelle voertuigen luid moeten brullen. Anders vinden mensen het niet angstaanjagend. Dit terwijl elektromotoren net beter hun vermogen onmiddellijk afgeven met een zacht zoemend geluid.
Ik maak me sterk dat we binnen 15 jaar deze discussie niet meer voeren, maar ik respecteer ieder zijn keuze. Tenminste als je er zelf ook al mee testgereden hebt.
Dan mag je me misschien geen autoliefhebber noemen, ik ben nochtans een autogek.
maar die prijzen hé... gelijk da bij elke update de prijzen 10K de lucht in gaan.. nog 5 jaarkes en ge kunt geen Model S meer kopen onder de 150.000 euro, dan moogt ge nog gratis tanken....
Ja idd lol. Voor dat geld koop je een dikke bmw 640d met alles erop en kan je jarenlang "gratis tanken" .
Iedereen wilt ook een M5, maar de meeste kopen ook maar een 520d... Dus beetje krom dat een Model S persé als 100D besteld moet worden.
Als ik zo een auto koop is het toch als daily met daarnaast nog een leuke weekendkar, dus mij boeit het niet veel of het nu 6 sec of 3 sec is. Alleen leuk voor het wedstrijdje ver pissen.
Het geld dat je bespaard om voor een 60D te gaan, daar koop je dan een leuke Maserati, Porsche, AM, oldtimer, .. voor.
Ik zou het wel weten..
Die 60D ok maar die koop je dan sowieso niet voor 78K. Daar moet't premium interieur op, anders is't echt heel weinig en dat wil je niet in zo'n voiture. En de 60D gaat me niet over de acceleratie, die range is ook heel beperkt.
Die 60D ok maar die koop je dan sowieso niet voor 78K. Daar moet't premium interieur op, anders is't echt heel weinig en dat wil je niet in zo'n voiture. En de 60D gaat me niet over de acceleratie, die range is ook heel beperkt.
edite 60D is trouwens al 83+K. Dus al gene dual.
400km valt toch mee..
Ik heb net even geconfigureerd en quasi full option is een 60 95.000 euro, nog steeds een 60.000 euro goedkoper dan de 100D.
Persoonlijk zou ik ook eerder de 75 nemen met z'n 490 range.
400km valt toch mee..
Ik heb net even geconfigureerd en quasi full option is een 60 95.000 euro, nog steeds een 60.000 euro goedkoper dan de 100D.
Persoonlijk zou ik ook eerder de 75 nemen met z'n 490 range.
400km theoretisch. En daar €95000 voor uitgeven, ik vind da zot.
Dit terzijde had ik echt voor de 90D gegaan als mijn account mgr bij de bank het niet had afgeraden. Qua restwaarde een groot risico, weinig banken die mee wilden.
Comment